Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Toledo III pompa powietr - brak zasilania kod P0418

roman3175 21 Lip 2017 03:54 1842 32
  • Pomocny post
    #31 21 Lip 2017 03:54
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Raz piszesz że jest zasilanie a raz że go nie ma.
    Przygotuj kontrolkę zrobioną z żarówki (np. 5W) i dwóch przewodów.
    Na bezpieczniku zasilanie ma być cały czas, bezpiecznik jest przed przekaźnikiem.
    Skoro zwierasz przekaźnik i pompa rusza to zasilanie na styku roboczym jest a problem jest tylko w sterowaniu cewki. Błąd P0418 to problem w sterowaniu przekaźnikiem a nie samą pompą.
    Sprawdź między plusem akumulatora a stykiem 25 (ze schematu) czy żarówka zaświeci po włączeniu zapłonu. Jeżeli tak to na zimnym silniku dajesz żarówkę pomiędzy 25 a 24 i ma zaświecić. Możesz podać na styk 24 masę gdy przekaźnik jest włożony i gdy zapłon będzie włączony to pompa ma działać - jak nie działa to przekaźnik jest uszkodzony, jak działa to brak masy z ECU. Może być przerwany przewód między ECU (pin 72) a pinem 24 w gnieździe przekaźnika. Jeżeli jest ok to nie liczył bym na uszkodzony czujnik temperatury bo błąd tyczy się obwodu cewki przekaźnika i nie ma tu znaczenia jaką temperaturę widzi sterownik silnika (ECU).
    Ta pompa ma działać gdzieś do ok 40 stopni (o ile dobrze pamiętam) więc jak jest upał to płyn chłodniczy może nie wystygnąć odpowiednio ale po nocnym postoju pompa powinna ruszyć.
    Może być jeszcze uszkodzone ECU.
    Z tego co widzę co pokazałeś w pierwszym poście to masz uszkodzoną sondę lambda. Sonda szerokopasmowa więc nowa to koszt ok 500zł. Nie polecam zamienników, masz tam Boscha lub NTK i one nie są zamienne między sobą.

  • #32 21 Lip 2017 09:24
    roman3175
    Poziom 8  

    Tak pisałem że brak napięcia na bezpieczniku nr 27 ale już wiem że tam napięcie pojawia się po przesterowaniu przez ECU , w pozostałych miejscach jest ok . Tak więc brak przesterowania oby to nie była awaria ECU , samochód normalnie jeździ . A co do błędu od sondy lambda to wyskakuje tylko po tym że pompa powietrza wtórnego nie działa prawdopodobnie sonda odczytuje zbyt bogatą mieszankę i dlatego jest ten błąd P2626 .

  • #33 22 Lip 2017 10:01
    roman3175
    Poziom 8  

    Problem rozwiązany był zamieniony jeden z bezpieczników i został wymieniony czujnik temperatury cieczy chłodzącej . Zamykam i dziękuję wszystkim którzy pomogli😃😃😃