Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik magnetyczny Kohei Minato - co o tym sądzicie?

E8600 04 Lip 2017 19:46 10017 34
  • #1
    E8600
    Poziom 38  
    Poszukując informacji w sieci natknąłem się na taki schemat tego oto silnika? Budował ktoś coś podobnego? Zaznaczam, że nie jest to w 100% silnik magnetyczny a rodzaj hybrydy zasilanej także energią elektryczną. Silnik magnetyczny Kohei Minato - co o tym sądzicie?

    Więcej info w tym pliku wraz z opisem innych wynalazków o rzekomej nadsprawności.

    Patenty Kohei Minato:
    Link
    Link
    Link
    Link
    Załączniki:
  • IGE-XAO
  • #2
    jaszczur1111
    Poziom 33  
    Oglądając te schematy mam wrażenie, że celowo nie podano istotnych szczegółów. Przypomina to ryciny z książki " W poszukiwaniu nieograniczonej energii" gdzie też można znaleźć wspaniałe wynalazki, tylko że brak dobrego opisu i sam schemat zawiera bzdety.
  • IGE-XAO
  • #3
    E8600
    Poziom 38  
    Ostatnio się tym nie interesowałem ale wiem, że podobne rozwiązanie zastosowała firma Mitsubishi rodzaj wentylatora, który miał obniżone zapotrzebowanie na energię elektryczną dzięki zastosowaniu magnesów neodymowych.
  • #4
    atom1477
    Poziom 43  
    Ale co było podobne?
    Zastosowanie magnesów neodymowych a to co przedstawiłeś to 2 różne rzeczy.
  • #5
    E8600
    Poziom 38  
    atom1477 napisał:
    Ale co było podobne?

    Silnik Mitsubishi zużywał mniej energii niż tradycyjny silnik elektryczny o takiej samej wydajności podobnie jak silnik Minato.
    Linki do opisu silnika Mitsubishi.
    Link
    Link
    Dla bardziej zainteresowanych tematem bardziej szczegółowy opis tutaj.
    Link
    I to samo w (.pdf) jakby link wygasł. :)
  • #6
    atom1477
    Poziom 43  
    Przecież takie wyjaśnienie jest kompletnie bez sensu.
    Wiele skrajnie różnych urządzeń może pobierać podobnie mało energii.
    Pobór energii nie może być używany do porównania budowy urządzeń.
    Budowa to budowa. Pobór energii to pobór energii.
    Nie ma też czegoś takiego jak "rozwiązanie małego poboru energii".
    Bo zgodnie z takim rozumowaniem to wszystko na świecie było by podobne do tego silnika. Dioda LED może pobierać mało energii. Czyli stosuje rozwiązanie że pobiera mało energii. Owad jak leci też pobiera mało energii. Czyli stosuje rozwiązanie małego poboru energii. A czy są podobne do tego silnika? Widzisz teraz bezsens takiego porównania?
  • #7
    kortyleski
    Poziom 42  
    Weź zwykły alternator. Potrzebuje on energii by wytworzyć stałe pole magnetyczne wirnika. Jak cewkę wirnika zastąpić neodymem to tego prądu nie będzie potrzeba i uzyskasz większą sprawność.
  • #8
    E8600
    Poziom 38  
    Może źle to sformułowałem.
    Tu nie chodzi o zastosowanie magnesów neodymowych a o ich ułożenie Mitsubishi wprowadziło rozwiązanie IPM Motors.
    Silnik magnetyczny Kohei Minato - co o tym sądzicie?

    Co do alternatora to niema tam magnesów dlatego aby można było utrzymać stałe napięcie łądowania niezależnie od prędkości obrotowej silnika.
  • #9
    atom1477
    Poziom 43  
    E8600 napisał:
    Może źle to sformułowałem.
    Tu nie chodzi o zastosowanie magnesów neodymowych a o ich ułożenie Mitsubishi wprowadziło rozwiązanie IPM Motors.
    Silnik magnetyczny Kohei Minato - co o tym sądzicie?

    Ciągle to nie ma nic wspólnego z patentami które przedstawiłeś.
  • #10
    kortyleski
    Poziom 42  
    E8600 napisał:

    Co do alternatora to niema tam magnesów dlatego aby można było utrzymać stałe napięcie łądowania

    A motocykle z magnesem stałym w rotorze?
  • #11
    E8600
    Poziom 38  
    Moim zdaniem ma bo w obu przypadkach kluczowe jest ułożenie magnesów.
    Silnik magnetyczny Kohei Minato - co o tym sądzicie?
    Wracając do patentów to widać, że każdy z magnesów ułożony jest pod innym kontem i stanowi on swego rodzaju parę z elemetami umieszczonymi po stronie przeciwnej wirnika. Moim zdaniem mogą to być elementy z jakiegoś metalu/stopu indukujące w cewce ładunek.
    Silnik magnetyczny Kohei Minato - co o tym sądzicie?
    Magnesy na obu tarczach mają odwróconą polaryzację względem siebie.
    Silnik magnetyczny Kohei Minato - co o tym sądzicie?
    Co do schematu zasilania to na początku zapewne służy do rozpędzenia urządzenia do zadanej prędkości.
    Po rozpędzeniu być może pełni funkcję prądnicy indukując ładunek elektryczny w cewce nr.1, który po wzmocnieniu trafia na cewkę nr.2? Układ pobiera wówczas tylko zasilanie na wzmocnienie ładunków zgromadzonych w cewkach.
    Całość zapewne jest sterowana na czujnikach halotronowych - przełączanie cykli pracy tranzystorów.
    Co sądzicie o mojej interpretacji tych chaotycznych rysunków. :)

    kortyleski napisał:
    A motocykle z magnesem stałym w rotorze?

    Dlatego w motocyklach potrzebny jest regulator napięcia bo jest to rodzaj prądnicy a nie alternatora. W prądnicy napięcie rośnie wraz z obrotami. :)
  • #12
    atom1477
    Poziom 43  
    E8600 napisał:
    Moim zdaniem ma bo w obu przypadkach kluczowe jest ułożenie magnesów.

    Nie jest. W silniku Mitsubishi chodzi tylko o ułożenie magnesów wewnątrz wirnika, co ma wiele zalet z punktu widzenia łatwości produkcji i kosztów produkcji silnika.
    Ale nie daje silnikowi żadnych nie wiadomo jakich korzyści których by się nie dało uzyskać za pomocą magnesów umieszczonych na zewnątrz wirnika.
  • #13
    pawel1148
    Poziom 21  
    Wszystko ok. Tylko po co 2 wirniki ?? Dla zwiększenia strat w łożyskach i zwiększenia ich obciążenia kilkudziesięciokrotnie??(no chyba że masa jest cięższa od magnesów i to jest wibrator, ale do wibratorów stosuje się inne rozwiązania, sprawdzone. Bo przecież taki silnik działałby gdyby był wyważony z jednym wirnikiem, tylko w momencie przejścia masy obok uzwojeń nie powinno się ich zasilać(też by miał tendencje do drgań i niszczenia łożysk ale działałaby). Takie wzajemne ustawienie do siebie magnesów w obu wirnikach będzie tylko i wyłącznie przeciążać łożyska, a jak silnik wyjdzie powyżej parametrów znamionowych to będzie świetną okazją, by zatrzymać w tym miejscu silnik. Popatrz sobie np. na silniki reluktancyjne i ich wady.
    Zastosowanie magnesów trwałych rzeczywiście zmniejsza straty, ale silników PMSM względem indukcyjnych, a nie jakichś zwymyślanych potrzebujących 4x tyle materiału co PMSM o tej samej mocy, będących mniej trwałymi i wydajnymi od nich.
    Podłożem do takich rysunków zwykle jest brak znajomości fizyki, nawet nie całej fizyki, a samej zasady zachowania energii. Jeszcze nikt jej nie obalił na poziomie mechaniki kwantowej, a ludzie chcą obalić ją za pomocą kawałka metalu specjalnie przygotowanego. Już nawet słyszałem o kolesiu, który kupił sobie perpetum mobile, za kilkadziesiąt tysięcy.

    Teoretycznie w magnesach jest energia, ale wystarczy przeczytać nawet na wikipedii ile jej jest. Tzn. w magnesach najwyższej klasy(prawie 2x lepsze od tych w sprzedaży), jest jej 18Wh/tonę. Niedługo w większości baterii smatphone'ów będzie tyle miała (już dawno były egzemplarze po 5000mAh, a nawet wiecej, a po zastosowaniu zwykłych magnesów wychodzi jak bateria w normalnym smartphonie). Jak popatrzysz na masę i koszt zwykłego powerbanka, to stwierdzisz, że za cenę tony magnesów kupisz kilkaset-kilka tysięcy powerbanków i będziesz miał kilka tysięcy razy więcej energii uzyskanej. Juz nie mówiąc o pozyskaniu energii z sieci. Bo ta kosztowałaby aż 1grosz.

    Co do mitsubishi to nie jestem sobie aż tak bardzo w głowie wyobrazić tego jak wygląda tam rozkład pól, być może przez takie ułożenie magnesów pole wzrasta(przez co straty teoretycznie mogą być o jakiś minimalny procent mniejszy przy utrzymanym koszcie magnesów), przez to przedstawione u Ciebie na pewno nie.
  • #14
    E8600
    Poziom 38  
    Magnesy nie są po to aby dawać energię tylko po to aby uporządkować linie pola magnetycznego w silniku mitsubishi.
    Co do silnika Minato to 2 wirniki są zapewne aby praca była stabilna (podobnie silniki spalinowe im więcej tłoków działają płynniej). Co do przeciwwagi z metalowych elementów to być może mają one różną masę zależnie od ułożenia przeciwległego magnesu (to by tłumaczyło oznaczeni ich podobnymi literami a, b, c itd.) tak aby całość nie miłą bicia i pełniło funkcję koła zamachowego rozpędzone do zadaj prędkości.
  • #15
    atom1477
    Poziom 43  
    E8600 napisał:
    Magnesy nie są po to aby dawać energię tylko po to aby uporządkować linie pola magnetycznego w silniku mitsubishi.

    Bzdura.
    Magnesy w tym silniku są po to żeby dawać pole magnetyczne. Czyli jest to zupełnie normalne zastosowanie magnesów.
    A co do porządkowania linii pola magnetycznego to w jakimś sensie robi to reszta wirnika (ale nie widać tego na rysunku wirnika który przedstawiłeś). Ciągle mówię o tym samym silniku. Czyli Mitsubishi.
  • #16
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #17
    jaszczur1111
    Poziom 33  
    Najnowsze trendy w budowie wentylatorów w zamrażarkach idą w kierunku silników z magnesami (pewnie neodymowe) i bardzo skromnie nawiniętym stojanie i do tego elektroniczny falownik (?) Taki silnik pobiera kilkakrotnie mniej prądu niż stosowany dotychczas silnik ze zwartą fazą rozruchową. Ale nie ma w tym żadnej magii magnesów. Jego sprawność bynajmniej nie przekracza 100%. Można mówić o np 200% czy nawet więcej sprawności od dotychczasowego tylko jest to umiejętna manipulacja liczbami. Silniki ze zwartą fazą rozruchową tracą mnóstwo energii na grzanie się właśnie tego zamkniętego pojedynczego zwoju, nie mówiąc już o stratach w rdzeniu wirnika i stojana. Takie właśnie silniki stosowało się i nadal się stosuje masowo, bo są bardzo proste i tanie. Obecnie cena elektroniki spadła niemal do zera w związku z tym fantazja konstruktorów nie jest już nią ograniczona i budują oszczędne i tanie silniki nazwijmy to magnetyczne. Ta elektronika ma dodatkową funkcję, że jak zatrzyma się taki silnik np. ręką to on wyłącza prąd i czeka jakiś czas próbkując czy może już da się ruszyć i rusza po kilku sekundach.
    Robiłem pomiary poboru prądu i wyszło jakieś śmieszne 5W a podobny silnik starego typu pobiera ok 25. Raz zdażyło się, że wadą nowego była jakaś dziwna usterka elektroniki powodująca, że silnik był bardzo głośny. Mimo to pracował normalnie. Wymieniłem na tradycyjny i klient odetchnął z ulgą.

    A wracając do sedna: pan Kohei Minato został zamordowany o czym można tu i ówdzie przeczytać. Do produkcji seryjnej nie doszło w wersji bezprądowej ze względu na niemożność uzyskania patentu. W końcu to nie byłby silnik tylko perpetum mobile w/g naszej wiedzy. Ale to tylko domysły. Prawdy nie znamy ani oryginalnej dokumentacji.
  • #18
    pawel1148
    Poziom 21  
    Mam wrażenie, że te ,,wynalazki" celowo przypisywane sa osobom zmarłym, po to by nadać im pozytywnego wydźwieku. Co do Silników ze zwartym uzwojeniem rozruchowym to uczyłem się o tym na maszynach, ale nie sądziłem , że ktokolwiek to wykorzystuje, wiedząc ze poza mikromocowymi zastosowaniami to najgorszy z typów indukcyjnych.
    W klimatyzacji szeroko wykorzystuje się silniki PMSM. Na podstawie obserwacji wnioskuje, że klimatyzatory z indukcyjnymi są już droższe od tych PMSM.
  • #19
    RADASSS
    Poziom 14  
    Co chce uzyskać ten gość wystawiając to na targach. Przecież wszyscy się co najmniej domyślają, że to scam.

    Link
  • #22
    jaskiniowiex
    Poziom 17  
    Połączenie tak magnesów powoduje ze tworzy się magnes jednobiegunowy
    Można łatwo w nim zerwać punkt zaczepienia .

    Po małym zastanowieniu można stworzyć silnik co wytwarza moment obrotowy - samoistnie . Wystarczy 5-6 rotorów na wale , na każdym rotorze układ magnetyczny , przesunięty względem poprzedniego o np; o 60 stopni .
    To jest przykład .
    Na rotorze znajdują się takie właśnie magnesy .
    Kiedy jeden rotor uzyskuje maksymalne przyciąganie , następny go wypycha .
    Zrywając moment zaczepienia poprzedniego .

    Silnik się obraca .
    Robiłem już takie eksperymenty z średnim powodzeniem , kwestia mechaniki

    to jest lepsze

    https://www.youtube.com/watch?v=mND_PXZ5vOA

    Tesla się kłania :D
    Oczywiście jest FAKE :cry:
  • #23
    atom1477
    Poziom 43  
    jaskiniowiex napisał:
    Połączenie tak magnesów powoduje ze tworzy się magnes jednobiegunowy

    Nieprawda.
  • #24
    GÓRU
    Poziom 1  
    Przedstawione tu schematy silnika magnetycznego i rysunki nie mogą się zakończyć pozytywnie ponieważ występuje dużo sprzeczności.Nie są zachowane prawa fizyki i mechaniki, nie będą działały.Prowadzę badania naukowe nad takim silnikiem ponad 35 lat i jestem na dobrej drodze ponieważ rozwiązałem problemy i w obecnej chwili jest budowany model silnika magnetycznego prze zemnie i myślę że wszystko zakończy się sukcesem co spowoduje ukierunkowanie magnetyzmu na inne tory z możliwością zastosowania w praktyce dnia codziennego.Pozdrawiam i życzę sukcesów wszystkim którzy się zajmują tą dziedziną nauki.
  • #25
    robokop
    Moderator Samochody
    kortyleski napisał:
    Weź zwykły alternator. Potrzebuje on energii by wytworzyć stałe pole magnetyczne wirnika. Jak cewkę wirnika zastąpić neodymem to tego prądu nie będzie potrzeba i uzyskasz większą sprawność.

    A nigdy w życiu.
  • #26
    atom1477
    Poziom 43  
    Nie no, uzyska większa sprawność. Ale o ile? O jakiś ułamek %.
    Straci tez możliwość regulowana napięcia wyjściowego.
  • #27
    robokop
    Moderator Samochody
    atom1477 napisał:
    Nie no, uzyska większa sprawność. Ale o ile? O jakiś ułamek %.
    A nigdy w życiu. Zwiększają się opory mechaniczne, do tego regulacja napięcia - musisz gdzieś je wytracić. W motocyklach alternator pracujący z regulatorem stratnym grzeje i olej i siedzenie. Kręć sobie silniczkiem z zabawki z luźnymi przewodami, a weź te przewody zewrzyj. Nie ma nic za darmo.
  • #28
    atom1477
    Poziom 43  
    Ale tu mówimy do samym alternatorze. A nie o całokształcie konwersji energii wraz z tym co się dzieje poza alternatorem. Sprawność samego alternatora jak najbardziej wzrośnie. I wcale nie odbywa się to za darmo. Wzrost sprawności wynika z konkretnych zmian konstrukcyjnych.
    Równie dobrze można by użyć argumentacji "Nie ma nic za darmo." w odwrotnej sytuacji. Czyli gdy weźmie się prądnicę w magnesami, i wywali magnesy wkładając tam elektromagnesy. Nagle trzeba dostarczać prąd więc "nie ma nic za darmo" i sprawność musi spaść.
    Tak się nie da wydedukować czy sprawność wzrośnie czy zmaleje.
    Trzeba by dokładnie policzyć.
    Na pewno magnesy eliminują moc zużywaną przez uzwojenie elektromagnesu.
    Ale też prądnica ciągle chodzi na pełnym strumieniu magnetycznym co zwiększa straty na histerezę w obwodach magnetycznych tworników.
    Straty w regulatorze napięcia pomijam, bo wyodrębniamy tutaj jedynie sprawność samego generatora prądu.
  • #30
    atom1477
    Poziom 43  
    Nic nie mylę.
    Alternator do wytworzenia tej samej energii zużyje mniej energii włożonej, bo nie trzeba będzie wkładać energii do zasilania uzwojenia magnesującego.