Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Demontaż alternatora Astra G - Demontaż alternatora Opel Astra G 1.4

dave00k 04 Lip 2017 23:59 411 13
  • #1 04 Lip 2017 23:59
    dave00k
    Poziom 7  

    Witam.
    Zapaliła mi się kontrolką aku i mam brak wspomagania. Sprawdzałem multimetrem i rzeczywiście nie ma ładowania. Chciałem zawieź alternator do elektromechanika. Niestety mam problem z jego wyciągnięciem. Pasek ściągnąłem. Górną śrubę odkręciłem bez problemu. Żeby poradzić sobie z dolną musiałem odkręcić sprężynę z napinacza paska. Obie śruby odkręcone, ale alternator ani drgnie! Macie pomysł o co chodzi?
    Pozdrawiam

    Zdjęcia śrub które odkręciłem:

    Spoiler:
    Demontaż alternatora Astra G - Demontaż alternatora Opel Astra G 1.4Demontaż alternatora Astra G - Demontaż alternatora Opel Astra G 1.4

  • #2 05 Lip 2017 00:05
    kkknc
    Poziom 40  

    Dźwignia i rozruszają go trochę.

  • #3 05 Lip 2017 00:06
    dave00k
    Poziom 7  

    Czyli na 100% ma tylko te 2 śruby ze zdjęcia? Jak nim próbowałem ruszać to właściwie całe auto się rusza.

  • #4 05 Lip 2017 00:09
    Karaczan
    Poziom 39  

    A tam nie było 3ch śrub przypadkiem? Zamiast 2ch długich przelotowych, jedna długa i 2 krótkie?
    Jak wszystko na pewno odkręcone to podważ go łomem czy czymś, mógł się "zaprasować" tulejami śrub do uchwytu na silniku.

  • #5 05 Lip 2017 00:39
    kkknc
    Poziom 40  

    Śruby 2 długa na dole i krótka na górze. Alu do alu przywarło.

  • #6 05 Lip 2017 00:53
    dave00k
    Poziom 7  

    Te które odkrecilem mają jednakową długość. Skoro piszecie, że przywarło to jutro spróbuje walnąć mocniej.

  • #7 05 Lip 2017 01:04
    Karaczan
    Poziom 39  

    Nie wal tylko podważ. Tak jakbyś napinał pasek alternatorem bez samonapinacza ;)

  • Pomocny post
    #9 05 Lip 2017 07:13
    ociz
    Moderator Samochody

    Zapomniałeś dodać że to silnik Z14XEP, bo jak widać niektórzy mylą ze starszymi silnikami.
    Trzyma po prostu na zaciśniętych tulejkach. One nigdy lekko nie wychodzą. Jak nie wiesz gdzie można bręchę wsadzić żeby go podważyć to możesz coś połamać.

  • #10 05 Lip 2017 09:32
    dave00k
    Poziom 7  

    Racja zapomniałem a to dość istotna informacja. Jest jakiś inny sposób na te tuleje żeby nic nie uszkodzić? Jeśli nie to gdzie mógłbym wsadzić coś do podważenia?

  • #11 05 Lip 2017 09:41
    kkknc
    Poziom 40  

    Za uszy mocujące. Tam jest bezpieczne.

  • #12 05 Lip 2017 09:42
    dave00k
    Poziom 7  

    Popsikanie WD40 albo innym środkiem coś da?

  • Pomocny post
    #13 05 Lip 2017 10:10
    kortyleski
    Poziom 40  

    Innym środkiem tak. Odrdzewiaczem. Możesz też wkręcić na powrót śruby ale nie do końca tylko z lekkim luzem. Każdej z nich sprzedać kilka delikatnych mlotkow w łeb. Sam wypadnie

  • #14 05 Lip 2017 19:55
    dave00k
    Poziom 7  

    Dzięki wszystkim za szybkie odpowiedzi i pomoc.
    Wkręcenie śrub i lekkie uderzenie młotkiem pomogły :)

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME