Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

citroen c5 2.7 hdi - wymiana uszczelniaczy wałków rozrządu

grnb 05 Lip 2017 08:32 888 0
  • #1
    grnb
    Poziom 9  
    kupiłem ostatnio c6 2,7 hdi po zerwaniu paska rozrządu, w obudowie rozrządu zastałem wielkie ilości błota olejowego, w związku z tym wymieniam siemmeringi wałków i wału razem z rozrządem.
    I teraz kilka pytań:

    - czy dobrze kombinuje że olej i szlam olejowy w dużych ilościach w obudowie paska rozrządu znalazł się tam z siemmeringów? są w tym silniku jeszcze jakieś inne drogi którymi mógł się tam dostać?
    - czy po wymianie simmeringu wału od strony rozrządu będę potrzebował przyrząd specjalny do ustalenia pozycji pierścienia magnetycznego czujnika obrotu wału?
    - czy da się wymienić simmeringi wałków bez demontażu samych wałków oraz ich pokryw, jedynie po odkręceniu kół zębatych z wałków?
    - jak sprawdzić czy łańcuszki łączące wałki rozrządu wydechowe ze ssącymi są całe bez rozbierania ich pokryw? sam silnik podobno jest bezkolizyjny ale w trakcie zerwania paska mogą puścić łańcuszki...

    jakieś jeszcze inne pomysły sugestie a propos tej roboty?