Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] GOLF V 2003 radio RCD 300 - radio samo się wyłącza na zapłonie lub podczas jazd

jaro88 05 Jul 2017 12:00 17598 14
  • #1
    jaro88
    Level 10  
    Witam,

    Spędziłem trochę czasu na czytaniu podobnych problemów z radiem ale żaden problem nie był identyczny jak mój więc postanowiłem założyć nowy temat.



    Od pewnego czasu mam problem z moim fabrycznym radiem w golfie V (model RCD 300). Po włączeniu zapłonu radio się włącza i normalnie gra ale po krótkim czasie (nie występuje to po jakimś ustalonym czasie tylko zmiennie) radio samo się wyłączy a a następnie znowu się włączy lub nawet tak jakby zamruga kilka razy pod rząd i nadal gra lub kompletnie się wyłączy i muszę go uruchomić od nowa. Tak samo dzieje się podczas jazdy radio gra krócej czasem dłużej i nagle się wyłączy, są momenty, że po kilku takich wyłączeniach będzie grało dłużej natomiast na postoju kiedy zapłon nie jest włączony i uruchomię radio to gra bez żadnych problemów cały czas. Dodam, że problem ten pojawił się nagle z dnia na dzień, przy radiu nic nie było robione ani kombinowane jest podłączone tak fabrycznie, nie mam możliwości wyjęcia tego radia i sprawdzenie innego gdyż nie mam kodu do niego.

    Pytanie w czym jest problem bo podejrzewam, że skoro na postoju bez włączonego zapłonu radio gra i się nie wyłącza to wątpię aby samo radio było uszkodzone? Nie znam się na tym jak jest podłączone i jaka różnica jest w załączeniu radia poprzez przekręcenie kluczyka w stacyjce a włączenie radia na postoju kiedy nie jest włączony zapłon? Gdyby samo radio było uszkodzone to bym go po prostu wymienił na inne ale nie daje mi spokoju fakt, że radio na postoju bez zapłonu pracuje bez zarzutów? Dodam, że nie jeden raz podczas jazdy zauważyłem że np jak podgłośnię radio czasami słyszę jak uaktywnia się głośnik od strony kierowcy. Czy może to być powiązane z wyłączaniem się radia?

    Dziękuję z góry za pomoc

    Pozdrawiam
  • #3
    rimot
    Level 29  
    jdubowski wrote:
    Zapewne tzw. niekontakt w instalacji, kostkach radia lub zimny lut w samym radiu...

    Jestem ZA.
    jaro88 wrote:
    nie mam możliwości wyjęcia tego radia i sprawdzenie innego gdyż nie mam kodu do niego.

    Kupiłeś auto bez "książeczki"?

    Radyjka do samochodu kosztują teraz niewiele. Zaślepka z DIN2 pewnie też ogarnie temat.
    Mam nadzieję, że tutaj nie dostaniesz kodu. ;)
  • #4
    jaro88
    Level 10  
    rimot wrote:
    jdubowski wrote:
    Zapewne tzw. niekontakt w instalacji, kostkach radia lub zimny lut w samym radiu...

    Jestem ZA.
    jaro88 wrote:
    nie mam możliwości wyjęcia tego radia i sprawdzenie innego gdyż nie mam kodu do niego.

    Kupiłeś auto bez "książeczki"?

    Radyjka do samochodu kosztują teraz niewiele. Zaślepka z DIN2 pewnie też ogarnie temat.
    Mam nadzieję, że tutaj nie dostaniesz kodu. ;)


    Oryginalnej książki od auta nie posiadam, jedynie co było to książka serwisowa. Nie potrzebuję kodu do radia, jak już to kupię drugie takie samo bo ceny tych radyjek są niskie więc to nie problem. Chciałem tylko dopytać czy jest sens bo jak to nie wina radia to po co mi dwa :)
  • #6
    jaro88
    Level 10  
    jdubowski wrote:
    jaro88 wrote:
    Chciałem tylko dopytać czy jest sens bo jak to nie wina radia to po co mi dwa


    Nawet jeśli problem tkwi w połączeniach to diagnozę bez wyjęcia radia nie za bardzo sobie wyobrażam...


    Kupiłem już drugie radio RCD300 (z kodem za 70zł) :) w najgorszym przypadku jeżeli problem wyłączania się nie zniknie będę miał radio w którym nie są zużyte przyciski ;)
  • #7
    jaro88
    Level 10  
    Wczoraj zamontowałem to drugie radio i problem nadal jest ten sam jeżeli włączę zapłon radio pogra chwilę i się wyłączy, jeżeli wyłączę zapłon i włączę radio gra normalnie bez żadnych problemów. Więc nie jest to wina radia. Zauważyłem też, że coraz rzadziej radio załącza się samo w momencie kiedy włączam zapłon i nie wyłączą się razem z nim. Teraz pytanie co dalej? Jaki moduł / sterownik należy wymienić, żeby pozbyć się problemu?
  • #8
    jdubowski
    Tube devices specialist
    jaro88 wrote:
    Wczoraj zamontowałem to drugie radio


    Kostki zostały psiknięte jakimś KontaktOlem przy montażu?
    Stosowne bezpieczniki wyjęte i włożone napowrót?

    jaro88 wrote:
    Teraz pytanie co dalej? Jaki moduł / sterownik należy wymienić, żeby pozbyć się problemu?


    Zapewne żaden moduł czy sterownik, sugeruję posprawdzać połączenia zasilania radia.
  • #9
    jaro88
    Level 10  
    jdubowski wrote:
    jaro88 wrote:
    Wczoraj zamontowałem to drugie radio


    Kostki zostały psiknięte jakimś KontaktOlem przy montażu?
    Stosowne bezpieczniki wyjęte i włożone napowrót?

    jaro88 wrote:
    Teraz pytanie co dalej? Jaki moduł / sterownik należy wymienić, żeby pozbyć się problemu?


    Zapewne żaden moduł czy sterownik, sugeruję posprawdzać połączenia zasilania radia.



    Bezpieczniki sprawdzone zarówno w aucie jak i w obu radiach. Co do kostki ISO jest w idealnym stanie żadnych obluzowań czy nalotów tak samo piny wejściowe w obydwu radiach. Gdyby problem był z zasilaniem to dlaczego radio gra bez żadnych anomalii jeżeli włączę go gdy samochód nie jest na zapłonie? Problem występuje tylko w tedy kiedy jest włączony zapłon. Chyba do radia nie idą dwa osobne kable zasilające tylko jeden?
  • Helpful post
    #10
    jdubowski
    Tube devices specialist
    jaro88 wrote:
    dlaczego radio gra bez żadnych anomalii jeżeli włączę go gdy samochód nie jest na zapłonie?


    Bo auto stoi i brak jakichkolwiek wstrząsów.

    jaro88 wrote:
    Chyba do radia nie idą dwa osobne kable zasilające tylko jeden?


    Albo idą dwa - na jednym ciągle jest 12V a na drugim pojawia się po załaczeniu zapłonu albo jeden i do tego jest podprowadzona magistrala CAN. W aucie z 2003r raczej masz do czynienia z I opcją (dwa zasilania).
  • #11
    jaro88
    Level 10  
    jdubowski wrote:
    jaro88 wrote:
    dlaczego radio gra bez żadnych anomalii jeżeli włączę go gdy samochód nie jest na zapłonie?


    Bo auto stoi i brak jakichkolwiek wstrząsów.

    jaro88 wrote:
    Chyba do radia nie idą dwa osobne kable zasilające tylko jeden?


    Albo idą dwa - na jednym ciągle jest 12V a na drugim pojawia się po załaczeniu zapłonu albo jeden i do tego jest podprowadzona magistrala CAN. W aucie z 2003r raczej masz do czynienia z I opcją (dwa zasilania).


    1. To nie tak ze auto stoi i brak wstrząsów problem z wyłączaniem się radia pojawia się jak tylko przekręcę kluczyk, silnik nie musi być odpalony.

    2. Sprawdzę multimetrem co się dzieje z zasilaniem po przekręceniu kluczyka w stacyjce.
    Dodano po 1 [godziny]:
    Zrobiłem pomiary napięcia na pinach 15 (+12V) 9(Can HIGH) i 10(Can LOW) na zamontowanym radiu

    Zasilanie na pinie 15 i 16 było cały czas gdy włączyłem zapłon nie zdarzyło się aby zasilanie zanikło chociaż na sekundę, multimetr wskazywał zawsze około 12,2 V

    Na wyłączonym zapłonie na pinie 9 Can High multimetr wskazywał napięcie 0.2 V a na pinie 10 Can Low 11 V

    Po włączeniu zapłonu:

    Napięcie na pinie 9 około 0.2 - 0,3 V
    Napięcie na pinie 10 około 4,5 V

    Sprawdzałem czy kiedy radio samo się wyłączało był spadek napięcia na którymkolwiek z pinów, ale nie było żadnej anomalii. Na zasilaniu zawsze multimetr pokazywał 12V, na pozostałych pinach było bez zmian. Więc zaczynam wątpić, że problem może być gdzieś w przewodach czy w radiu skoro oba radia zachowują się tak samo. Czy może to być wina Can Gateway w takim razie, skoro nie zawsze jest w stanie załączyć radio po przekręceniu kluczyka a ostatnio praktycznie to się nie zdarza i muszę radio włączać ręcznie? Najchętniej bym odłaczył te przewody CAN ale w tedy strace pewnie podświetlenie radia :/ i automatyczne wyłączenie go po 30 minutach gdybym przypadkiem zapomniał go wyłączyć.

    Dodaje zdjęcie kostki ISO oraz schemat radia RCD300

    GOLF V 2003 radio RCD 300 - radio samo się wyłącza na zapłonie lub podczas jazd
    GOLF V 2003 radio RCD 300 - radio samo się wyłącza na zapłonie lub podczas jazd
  • #12
    jaro88
    Level 10  
    Znalazłem materiał na temat magistrali CAN ale nie wiem czy dobrze to wszystko rozumiem, ale może u mnie występuje zwarcie CAN LOW z plusem i to powoduje całe zamieszanie?

    e) Zwarcie przewodu CAN_L lub CAN_H z plusem zasilania
    W tego typu uszkodzeniach magistrala CAN przechodzi w jednoprzewodowy tryb
    pracy. Napięcie na przewodzie zwartym z plusem zasilania wynosi 12 V lub 5 V. W
    takich sytuacjach istnieje możliwość uszkodzenia układów elektronicznych.

    Źródło:
    http://www.iee.put.poznan.pl/wydawnictwa/wydawnictwaFiles/2014/5_Academic%20Journals%20Poznan%20University%20of%20Technology_79/!31_4_Jajczyk.pdf
  • #13
    jaro88
    Level 10  
    Dziś znajomy zrobił mi diagnostykę CAN i radia i mam następujące kody błędów

    Diagnostyka CAN: | kod błędu
    1/2 Wyświetlacz szyny danych - otwarty obwód | 1305
    2/2 Radio - otwarty obwód | 1304

    Diagnostyka Radia:

    1/2 Antena w radiu - zamknięty | 856
    2/2 Brak informacji o rodzaju usterki - zamknięty | 821

    Nie wiem co dalej, bo wygląda na to, że radio traci komunikację,

    Opis kodów błędów można też znaleźć na stronie ross tech http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php?titl...lt_Codes&until=01426&pageuntil=01423#mw-pages

    01304 - Radio

    01304 - Radio: No Signal/Communication
    Possible Symptoms
    Reduced Functionality
    Possible Causes
    Communication from/to Radio faulty
    Wiring/Connectors from/to Radio faulty
    Possible Solutions
    Check Communication from/to Radio
    See Measuring Value Blocks (MVB)
    Check Wiring/Connectors from/to Radio

    01304 - Radio: Implausible Signal
    Possible Symptoms
    Reduced Functionality
    Possible Causes
    Communication from/to Radio faulty
    Radio Coding incorrect
    Possible Solutions
    Check Communication from/to Radio
    See Measuring Value Blocks (MVB)
    Check Radio Coding
  • Helpful post
    #14
    Pati
    Level 27  
    Witam! Ja mam Golfa 6 radio dotyk i podobnie się dzieje z tym, że ja nie musze tyle czeka i u mnie radio włacza się i wyłącza głównie jak klucz jest w stacyjce. Po diagnostyce wida, jak informacja o S-contact z CAN zmienia stan mimo braku takich przyczyn, zaś informacja pod nazwą S-kontact (chyba z dopiskiem "fizycznie" ) pozostaje w spoczynku. Najprawdopodobniej moduł pod kierownicą sypie takie śmieci na CAN. Nie zabrałem się za to jeszcze na ostro więc jak ktoś ma jakies sugestie to chętnie posłucham ;) . Pozdrawiam!
  • #15
    jaro88
    Level 10  
    W końcu problem został rozwiązanym, elektronik samochodowy znalazł problem wina była w stacyjce radio nie dostawało prądu podtrzymania i dlatego były takie objawy teraz wszystko działa jak należy :)