Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Ibiza 1.2TSI - P0300 Wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów

05 Lip 2017 21:31 1635 11
  • Poziom 25  
    Witam
    Posiadam świeżo zakupionego Seata Ibize 2011 1.2TSI Automat.

    Auto zakupione w salonie Toyoty z potwierdzonym przebiegiem 45.000km.

    Dziś mija miesiąc od zakupu i pojawił się problem podczas przyspieszania.

    Sytuacja wygląda obecnie tak jak na filmie.
    https://youtu.be/-DGdAnm_YnM

    Mam wrażenie że na zimnym silniku jest nieco lepiej, ale na postoju nie idzie z niego wydusić więcej jak 4000 obrotów, to normalne?

    Próbowałem wywołać sytuacje podczas jazdy jadąc w trybie D i S i mimo różnych manewrów nie udało się.

    Na postoju przy dłuższym gazowaniu np minute problem zaczyna się nasilać aż wywala błąd i przechodzi w tryb serwisowy.

    Czy to problem z świecami, czy coś bardziej poważnego jak pompa albo wtryskiwacze?

    Kody poniżej:

    ________________________________________
    Diagnostic Report

    Created by OBD Fusion - OCTech, LLC www.obdsoftware.net
    ________________________________________

    Date: 05.07.2017 20:47:15

    VIN: VSSZZZ6JZCR085607
    Manufacturer: SEAT
    Model:
    Year: 2012

    ________________________________________
    Monitor Status Report

    Name Continuous Available Complete
    Misfire Yes Yes Yes
    Fuel System Yes Yes Yes
    Components Yes Yes Yes
    Catalyst No Yes Yes
    Heated Catalyst No No No
    Evap System No Yes Yes
    Secondary Air System No No No
    AC Refrigerant No No No
    Oxygen Sensor No Yes Yes
    Oxygen Sensor Heater No Yes Yes
    EGR System No No No

    MIL On
    Number of Confirmed Codes: 2
    Readiness Standard: None

    This vehicle is not ready for emissions testing.

    Reason
    • MIL On
    • Confirmed trouble codes have been detected
    ________________________________________
    Trouble Code Report

    ECU Code Type Status Description
    ECM-EngineControl ($7E0) P0301 PowerTrain Confirmed Cylinder 1 Misfire Detected
    ECM-EngineControl ($7E0) P0300 PowerTrain Confirmed Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
    ECM-EngineControl ($7E0) P0301 PowerTrain Pending Cylinder 1 Misfire Detected
    ECM-EngineControl ($7E0) P0304 PowerTrain Pending Cylinder 4 Misfire Detected
    ECM-EngineControl ($7E0) P0300 PowerTrain Pending Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
    ECM-EngineControl ($7E0) P0303 PowerTrain Pending Cylinder 3 Misfire Detected
    ECM-EngineControl ($7E0) P0302 PowerTrain Pending Cylinder 2 Misfire Detected
    Additional Information
    PID Description Value Units
    SAE 0x21 Distance traveled while MIL is activated 0 miles
    SAE 0x30 Number of warm-ups since DTCs cleared 127
    SAE 0x31 Distance traveled since DTCs cleared 1145,19 miles

    ________________________________________
    Mode $01 - Powertrain Diagnostic Data

    PID Description Value Units
    SAE 0x03 Fuel system 1 status 8
    SAE 0x03 Fuel system 2 status 0
    SAE 0x04 Calculated load value 13,33 %
    SAE 0x05 Engine coolant temperature 204,8 F
    SAE 0x06 Short term fuel % trim - Bank 1 0 %
    SAE 0x07 Long term fuel % trim - Bank 1 -0,78 %
    SAE 0x0B Intake manifold absolute pressure 18,01 inHg
    SAE 0x0C Engine RPM 665 RPM
    SAE 0x0D Vehicle speed 0 MPH
    SAE 0x0E Ignition timing advance for #1 cylinder 9,5 deg
    SAE 0x0F Intake air temperature 156,2 F
    SAE 0x11 Absolute throttle position 14,51 %
    SAE 0x13 Location of oxygen sensors 3
    SAE 0x15 O2 voltage (Bank 1, Sensor 2) 0,02 V
    SAE 0x15 Short term fuel trim (Bank 1, Sensor 2) 99,22 %
    SAE 0x1C OBD requirements to which vehicle or engine is certified 6
    SAE 0x1F Time since engine start 284 sec
    SAE 0x21 Distance traveled while MIL is activated 0 miles
    SAE 0x23 Fuel rail pressure 639,62 psi
    SAE 0x2E Commanded evaporative purge 0 %
    SAE 0x30 Number of warm-ups since DTCs cleared 127
    SAE 0x31 Distance traveled since DTCs cleared 1145,19 miles
    SAE 0x33 Barometric pressure 29,83 inHg
    SAE 0x34 O2 sensor lambda wide range (current probe) (Bank 1, Sensor 1) 1,9
    SAE 0x34 O2 sensor current wide range (Bank 1, Sensor 1) 1,86 mA
    SAE 0x3C Catalyst temperature (Bank 1 Sensor 1) 1079,96 F
    SAE 0x42 Control module voltage 13,51 V
    SAE 0x43 Absolute load value 52,94 %
    SAE 0x44 Fuel/Air commanded equivalence ratio 1,05
    SAE 0x45 Relative throttle position 3,14 %
    SAE 0x46 Ambient air temperature 64,4 F
    SAE 0x47 Absolute throttle position B 14,12 %
    SAE 0x49 Accelerator pedal position D 14,51 %
    SAE 0x4A Accelerator pedal position E 14,51 %
    SAE 0x4C Commanded throttle actuator control 3,53 %
    Aux 0x00 Input voltage read by the scan tool 12,5 V

    ________________________________________
    Mode $02 - Freeze Frame

    PID Description Value Units
    0x02 Freeze frame DTC P0301
    0x03 Fuel system 1 status 2
    0x03 Fuel system 2 status 0
    0x04 Calculated load value 41,57 %
    0x05 Engine coolant temperature 194 F
    0x06 Short term fuel % trim - Bank 1 0 %
    0x07 Long term fuel % trim - Bank 1 -0,78 %
    0x0B Intake manifold absolute pressure 25,69 inHg
    0x0C Engine RPM 1403 RPM
    0x0D Vehicle speed 32,31 MPH
    0x0E Ignition timing advance for #1 cylinder 15 deg
    0x0F Intake air temperature 96,8 F
    0x11 Absolute throttle position 21,57 %
    0x1F Time since engine start 379 sec
    0x23 Fuel rail pressure 1113,89 psi
    0x2E Commanded evaporative purge 0 %
    0x33 Barometric pressure 29,53 inHg
    0x42 Control module voltage 14,02 V
    0x43 Absolute load value 76,47 %
    0x44 Fuel/Air commanded equivalence ratio 1
    0x45 Relative throttle position 10,2 %
    0x46 Ambient air temperature 64,4 F
    0x47 Absolute throttle position B 21,18 %
    0x49 Accelerator pedal position D 34,12 %
    0x4A Accelerator pedal position E 34,12 %
    0x4C Commanded throttle actuator control 9,8 %

    ________________________________________
    Mode $05 - Oxygen Sensors

    Sensor Available
    Bank 1 - Sensor 1 Yes
    Bank 1 - Sensor 2 Yes
    Bank 1 - Sensor 3 No
    Bank 1 - Sensor 4 No
    Bank 2 - Sensor 1 No
    Bank 2 - Sensor 2 No
    Bank 2 - Sensor 3 No
    Bank 2 - Sensor 4 No

    ________________________________________
    Mode $06 - On-Board Monitoring

    Component Description Value Minimum Maximum Units Result
    $01 - Exhaust Gas Sensor Monitor Bank 1 – Sensor 1 TID $83 - Manufacturer Defined 0 0 0,799 Pass
    $01 - Exhaust Gas Sensor Monitor Bank 1 – Sensor 1 TID $8A - Manufacturer Defined 0,906 -32,768 1,05 Pass
    $01 - Exhaust Gas Sensor Monitor Bank 1 – Sensor 1 TID $8B - Manufacturer Defined 0,906 -32,768 1,05 Pass
    $02 - Exhaust Gas Sensor Monitor Bank 1 – Sensor 2 TID $83 - Manufacturer Defined 0 0 0,2003 V Pass
    $02 - Exhaust Gas Sensor Monitor Bank 1 – Sensor 2 TID $88 - Manufacturer Defined 0,684 0,684 32,767 V Pass
    $02 - Exhaust Gas Sensor Monitor Bank 1 – Sensor 2 TID $89 - Manufacturer Defined 0,2 -32,768 0,2 V Pass
    $21 - Catalyst Monitor Bank 1 TID $84 - Manufacturer Defined 0,0078 0 0,5466 Pass
    $3D - Purge Flow Monitor TID $8B - Manufacturer Defined 1,9676 0,1498 19,9882 Pass
    $41 - Exhaust Gas Sensor Heater Monitor Bank 1 – Sensor 1 TID $85 - Manufacturer Defined 828,1 740 900 C Pass
    $42 - Exhaust Gas Sensor Heater Monitor Bank 1 – Sensor 2 TID $81 - Manufacturer Defined 0,181 0 5 kOhm Pass
    $A2 - Misfire Cylinder 1 Data TID $0B - EWMA (Exponential Weighted Moving Average) misfire counts for last ten (10) driving cycles 8 0 65535 counts Pass
    $A2 - Misfire Cylinder 1 Data TID $0C - Misfire counts for last/current driving cycles (calculated, rounded to an integer value) 19 0 65535 counts Pass
    $A3 - Misfire Cylinder 2 Data TID $0B - EWMA (Exponential Weighted Moving Average) misfire counts for last ten (10) driving cycles 3 0 65535 counts Pass
    $A3 - Misfire Cylinder 2 Data TID $0C - Misfire counts for last/current driving cycles (calculated, rounded to an integer value) 20 0 65535 counts Pass
    $A4 - Misfire Cylinder 3 Data TID $0B - EWMA (Exponential Weighted Moving Average) misfire counts for last ten (10) driving cycles 2 0 65535 counts Pass
    $A4 - Misfire Cylinder 3 Data TID $0C - Misfire counts for last/current driving cycles (calculated, rounded to an integer value) 12 0 65535 counts Pass
    $A5 - Misfire Cylinder 4 Data TID $0B - EWMA (Exponential Weighted Moving Average) misfire counts for last ten (10) driving cycles 4 0 65535 counts Pass
    $A5 - Misfire Cylinder 4 Data TID $0C - Misfire counts for last/current driving cycles (calculated, rounded to an integer value) 17 0 65535 counts Pass

    ________________________________________
    Mode $09 - Vehicle Information

    General Information
    Description Value
    Vehicle Identification Number VSSZZZ6JZCR085607
    Calibration ID - $7E0 03F906070GS2700
    Calibration ID - $7E1 0AM300053M3010
    Calibration Verification Number - $7E0 2DE04CBB
    Calibration Verification Number - $7E1 00003EDC
    In-Performance Tracking
    Counter Description Value
    0x00 OBD Monitoring Conditions Encountered Counts 1441
    0x01 Ignition Cycle Counter 8818
    0x02 Catalyst Monitor Completion Counts Bank 1 122
    0x03 Catalyst Monitor Conditions Encountered Counts Bank 1 1439
    0x06 O2 Sensor Monitor Completion Counts Bank 1 212
    0x07 O2 Sensor Monitor Conditions Encountered Counts Bank 1 1439
    0x10 Secondary O2 Sensor Monitor Completion Counts Bank 1 147
    0x11 Secondary O2 Sensor Monitor Conditions Encountered Counts Bank 1 1439
  • Poziom 38  
    Ja obstawiam że to świece albo cewki się kończą.
  • Poziom 25  
    spinacz napisał:
    Ja obstawiam że to świece albo cewki się kończą.

    Jestem w stanie to miernikiem sam sprawdzić?
  • Poziom 38  
    aksel_pl napisał:
    Jestem w stanie to miernikiem sam sprawdzić?

    Nie nie jesteś.
  • Poziom 25  
    No nic to podjade do serwisu na diagnoze, ale wymieniać na pewno będę sam czy to cewka czy świece.
  • Poziom 17  
    Chyba bendiks w rozruszniku powoli się kończy;)
    Wg mnie, jakby to miały być cewki/świece, to pojawiłby się dodatkowo któryś z błędów P0301-P0304.
    Bardziej coś z ciśnieniem paliwa albo z lewym powietrzem, ale bez podłączenia komputera (i analizy bloków), to jak szukanie igły w stogu siana.
    Dlaczego chcesz samą diagnozę bez naprawy? Ja zawsze klientom mówię, że żeby stwierdzić, że uszkodzona jest np. świeca, to i tak muszę ją wykręcić i sprawdzić. Bez różnicy teraz, czy wkręcę nową czy starą.
  • Poziom 38  
    Niby kolego masz rację ale w moim B6 2.0 FSI tak się zaczęło, dopiero po paru razach dopisał się błąd konkretnej cewki.
  • Poziom 25  
    To odcięcie przy 4000 na postoju to jest normalne zachowanie?
    Czy przy takim przebiegu mogły juz paść świece? Nie są tam czasem platynowe albo irydowe które wytrzymują nieco więcej?
  • Poziom 25  
    Jestem już po wizycie.
    Na kompie wyszło oprócz tego co powyżej w kodach, że sterownik odcina cylinder dlatego samochód zaczyna nierówno pracować. Jak ktoś sprawdzał kiedyś wtryskiwacze w dieslu poprzez ich odpinanie to będzie wiedział o co chodzi. W aucie niema cewek, jest za to moduł sterujący świecami. Wstępnie to właśnie jego wskazali jako winowajcę. Będę musiał oddać auto na pare dni aby potwierdzili co dokładnie jest przyczyną.
    Świece wykluczyli bo nie wierzą że padły by jednocześnie wszystkie. Tak samo wtryskiwacze.

    Problem obecnie występuje tylko na postoju, przy obrotach 3500-4000, po chwili zabaw z gazem w tym przedziale odcina cylinder i przechodzi w tryb serwisowy.
  • Poziom 27  
    Jaki moduł sterujący świecami ??? Tam jest jedna cewka z czterema wyjściami. W tym silniku gryzonie lubią gryzć przewody zapłonowe . Do sprawdzenia ciśnienie paliwa w blokach pomiarowych.
  • Poziom 17  
    Ale za diagnozę uszkodzonego MODUŁU sterującego świecami, wezmą wiecej niż diagnozę uszkodzonej cewki :D to sie nazywa dobrze sprzedać swoją usługę ;)
    W tych fsi tsi, lewe powietrze potrafi nieźle zamotac w błędach sterownika
  • Poziom 25  
    Ja to bede chciał z rekojmi robic, auto ma dopiero miesiac od zakupu.
    Nie znam sie na benzynie bo cale zycie jeżdzę dieslami ale powiedzieli ze cewek nie ma jest za to moduł ktory zasila wszystkie 4 świece. Na 100% jednak nie sa pewni i trzeba auto zostawić na dluzej.