Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Pompa hydrauliczna 24v - podłączenie

skoczi97 06 Lip 2017 20:29 666 10
  • #1 06 Lip 2017 20:29
    skoczi97
    Poziom 9  

    Witam, mam taki problem ponieważ kupiłem samochód (Iveco) oraz osobno zabudowę wywrotki. Niestety z pompą 24V działa to ale słabo. Czy gdybym podłączył w szereg z samą pompą drugi mały akumulator to nie byłoby to groźne dla instalacji w samochodzie?

    0 10
  • #2 06 Lip 2017 20:49
    Heinzek
    Specjalista Sieci, Internet

    Nie powinno jednak warto aby ten akumulator był podobnych gabarytów jak oryginalny.
    No i wadą będzie brak ładowania tego akumulatora.

    0
  • #4 06 Lip 2017 21:29
    skoczi97
    Poziom 9  

    Tak ale ten dodatkowy akumulator będzie używany raptem kilka razy dziennie po kilkanaście sekund. chciałbym użyć akumulatora rzędu 6Ah.
    Czy jest inny sposób na podniesienie napięcia przy mocy około 2kW (tabliczka nie czytelna)

    A co do ładowania to zastosowałbym przełącznik o którym mówi kolega robokop.

    0
  • #5 06 Lip 2017 21:33
    robokop
    Moderator Samochody

    skoczi97 napisał:
    chciałbym użyć akumulatora rzędu 6A

    To może płaską baterię w ogóle? Przy 2kW odbiorniku, to 6Ah akumulator wyparuje z efektami świetlno -hukowymi.

    0
  • #6 06 Lip 2017 22:41
    kisiol
    Poziom 19  

    Przetwornica napięcie 12/ 24 robi takie techtron. Sa dużej mocy. Myślę że to by Ci rozwiązało problem

    0
  • #7 06 Lip 2017 22:55
    robokop
    Moderator Samochody

    kisiol napisał:
    Przetwornica napięcie 12/ 24 robi takie techtron. Sa dużej mocy. Myślę że to by Ci rozwiązało problem

    Powodzenia w zakupie takiej 2kW.

    0
  • #8 06 Lip 2017 22:56
    Staszek49
    Poziom 34  

    Szkoda, bo poniosłeś już koszty zakupu oprzyrządowania wywrotki na 24 V. Dla informacji podaję, że mój znajomy na bazie Lublina wykonał wywrotkę (do przewozu węgla) o wzmocnionej ramie i resorach. Wykorzystał typową pompę hydrauliczną a do jej napędu zastosował "mocniejszy" rozrusznik samochodowy, z tym że fachman przerobił ułożyskowanie tj. zamiast tulejek zastosował łożyska. Oczywiście rozrusznik był na 12 V i zasilany był z akumulatora Lublina (chyba o większej mocy). Urządzenie to działa do chwili obecnej.
    Jeśli masz problem z zasileniem agregatu hydraulicznego na 24 V, to wymień go na 12 V, lub pokombinuj jak wyżej.

    0
  • #9 07 Lip 2017 00:01
    kisiol
    Poziom 19  

    Jeśli chodzi o cenę przetwornice to w granicach 1000zl. Podobna kupowałem.

    1
  • #10 07 Lip 2017 00:16
    kkknc
    Poziom 42  

    Szans na pracę z przetwornicy nie widzę. Zresztą kto zrobi o takiej mocy i bez zabezpieczeń. Drugi akumulator i przełącznik tylko dla tej pompy to też kicha i drożej
    Po prostu sprzedaj tą i kup drugą na 12V. Tak będzie najlepiej i najtaniej.

    0
  • #11 15 Mar 2018 17:42
    skoczi97
    Poziom 9  

    Samochód sprzedany problemu już nie ma

    0