Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak zrobić przedni napęd do traktora - biegi pełzające hydrauliczne

07 Lip 2017 21:32 1620 16
  • Poziom 2  
    Dzień dobry.
    Proszę mi podpowiedzieć,
    Chcę wzbogacić mojego zetora 2011 o “biegi pełzające”, w tym celu chcę zamontować silnik hydrauliczny do koła przedniego od zewnątrz , umocowanego na dodatkowej ramie.
    Czy można tak dobrać silnik hydrauliczny żeby miał regulowaną prędkość od 1.3 do 3.9 obrotu na minutę. Co da prędkość traktora od 0.18 do 0.53 km/h. Obwód przedniego koła to 2.3 metra.
    Traktor ma pojemność 1.5l , moc 22km , waga 1440 kg.
    Jeśli taka przeróbka jest możliwa proszę mi podpowiedzieć jaki model silnika kupić, jaki model regulatora obrotów. Czy należy kupić dodatkową pompę hydrauliczną na napęd wałka odbioru mocy.
    Pozdrawiam Michał
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Co dokładnie chcesz zrobić? Rozumiem, że kombinujesz aby dodatkowy silnik hydrauliczny napędzał jedno przednie koło aby ciągnik poruszał się bardzo wolno?
  • Poziom 2  
    Dokładnie tak jeden silnik hydrauliczny na przednie koło. Tylko nie wiem czy to jest wykonalne :)
    Pozdro Michał
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Pewnie wykonalne tylko tanio ani prosto nie będzie.
    Yamaha swego czasuwypuściła na rynek motocykl 2x2 z napędem przedniego koła właśnie silnikiem hydraulicznym: https://youtu.be/hZfOx3dEjp0

    Tak sobie myślę że u ciebie musiałbyś do wewnętrznej strony felgi zamocować wieniec rozrusznika, a silnik hydrauliczny zakończony współpracującym z wieńcem kołem zębatym na przesuwce sprzęgającej musiałby się obracać razem ze zwrotnicą.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    jarekstryszawa napisał:
    Tak sobie myślę że u ciebie musiałbyś do wewnętrznej strony felgi zamocować wieniec rozrusznika, a silnik hydrauliczny zakończony współpracującym z wieńcem kołem zębatym na przesuwce

    Żadne takie. Piach, błoto i odslonieta przekładnia zębata, to wytrzyma kilometr. Zresztą totalnie bez sensu jest napedzanie tylko jednego koła przy osi kierowanej. Chyba że chcesz w cyrku jeździć. Dwa silniki hydrauliczne i regulator przepływu. Ale samo rozwiązanie przeniesienia napędu z silnika na koło będzie sporym wyzwaniem. Można poszukać napędów od wózków widłowych.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    No to będzie profi rozwiązanie, ja myślałem o sposobie"na partyzanta" z elementów znalezionych za szopą ;-)
  • Poziom 25  
    A w czasie gdy będziesz pełzał używany będzie wom? Lepiej było by z niego puścić napęd na przednią oś przez dodatkową przekładnię czy nawet skrzynię biegów. Jeśli jest w nim wom zależny dodatkowo zyskujesz kilka przełożeń. Hydraulika w tym ciągniku raczej nie będzie zbyt wydajna by napędzać silnik hydrauliczny.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Moment obrotowy można przekazać na tylne koła poprzez WOM. Włączamy napęd wałka WOM od skrzyni biegów i kręcąc wałkiem ciągnik będzie się poruszał z jaką chcemy prędkością. Trzeba zaprojektować napęd WOM, można zastosować opcję hydrauliczną lub elektryczną.
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Nie do końca. Gdyby przez wom i skrzynię na obrotach zależnych chciał napędzać tylne koła musiał by zablokować sprzęgło w pozycji wciśnięte. A wiadomo że na pracującym silniku długo to nie wytrzyma.
    Do tego nie wiemy czy kolega będzie w tym czasie korzystał z wałka.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Nie rozumiem po co miałoby być to sprzęgło wcisnięte.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Ciągniki mają dźwignię biegi szosowe, luz i biegi polowe. Jak ją ustawimy na luz to możemy wbijać biegi i nie pojedziemy. Trzeba sprawdzić czy jak ta dźwignia jest na luzie i po wbiciu biegu jak będziemy przepychać ciągnik to obraca się WOM.
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Na odwrót. Napęd idzie z silnika na koła a na samym końcu przekazywany jest na wom od wałka zdawczego na dyferencjał. Idąc od tyłu napęd był by z womu na wałek ataku.
    Skrzynia biegów jest pomiędzy wałkiem koła ataku a silnikiem i nie bierze udziału w obrotach wałka zależnego. Jeśli zapnie jakkolwiek bieg nic to nie zmieni.
  • Poziom 2  
    Dziękuję wszystkim za pomoc, nie znam się na mechanice dlatego zapytałem czy taki pomysł jest wykonalny.
    Okazało się że będzie trudno.
    Najbardziej spodobał mi się pomysł z napędem z wózka widłowego, jeśli znajdę tanio używkę, to wprzyszłym roku wykonam przeróbkę.
    Ja widziałem to tak, silnik nad przednim kołem połączony dwoma paskami klinowymi z napędzanym kołem, redukującymi obroty w stosunku 4 do 1. Najwolniejszy silnik jaki znalazłem ma 5 obrotów na minutę, 0.4 lub 0.8 litra oleju na obrót. Błoto nie przeszkadza bo do objechania miałbym 2ha 3 razy do roku. Więc mogę poczekać na suchą pogodę, mały uciąg takiego rozwiązania to też nie problem, bo chciałbym jeździć z pielnikiem hydraulicznym o dwóch głowicach -samoróbce wzorowanej na pielniku zuza. Pole jest płaskie a w momencie gdy wzejdą chwasty ziemia już osiądzie.
    Dziękuję wszystkim za pomoc temat uważam za zamknięty.
    Pozdrawiam
    Michał
  • Użytkownik usunął konto