Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus MK2 1.6 TDCI - brak sterowania klimatyzacją.

08 Lip 2017 21:48 3090 26
  • Poziom 11  
    Panowie wałkowany temat od dawna , sprawdziłem wszystko co mogłem . Od przekaźnika uruchamiającego sprzęgło sprężarki jest wszystko ok . Podmieniłem pulpit sterowania ( manualna klimatyzacja),sprawdziłem czujnik niestety nic nie dało. Z sterownika silnika PCM nie mam sygnału uruchamiającego przekaźnik K100 ( + zasilania jest obecny). Nadmieniam, że okablowanie jest ok i układ jest szczelny , uzupełniony czynnik. Może ktoś posiada schemat wdzięczny będę za podpowiedzi.
  • Poziom 17  
    Rozumiem, że presostat sprawdziłeś (podmieniłeś) oraz czujnik temperatury parownika klimatyzacji?
  • Poziom 11  
    Presostat pomierzony , na jednym z forów kolega opisał jak go pominąć nic nie dało , czujnik temperatury klimatyzacji parownika nie patrzyłem , dziś zobaczę...
    Nadmieniam że nie mam kodów błędu..

    Dodano po 2 [godziny] 56 [minuty]:

    Czujnik temperatury parownika sprawny ...
  • Admin grupy Samochody
    A parametry w sterowniku silnika sprawdzone?
  • Poziom 11  
    Proszę rozwinąć ....
  • Admin grupy Samochody
    Jeżeli sterownik steruje sprężarką to nie załączy jak będzie za wysoka temp. płynu np. Jak będzie widział za małe ciśnienie w układzie itd.
  • Poziom 11  
    Wydaje mi się że wówczas powinienem mieć dziwne wskazania i pojawiające się kody DTC a tu wszystko w normie , bynajmniej na ELM 327. Może jakaś rada ...
  • Poziom 10  
    Podłącz pod kompa i sprawdz na live data wszystkie parametry klimatyzacji(temp,parownika jaką wskazuje,czy jest sygnał załączenia sprężarki itp.) Może sterownik silnika był kiedyś zmieniany ??
  • Poziom 43  
    Arkadiusz70 napisał:
    a tu wszystko w normie , bynajmniej na ELM 327. Może jakaś rada ...

    Tylko jedna-oddaj do warsztatu jak próbujesz naprawiać za pomocą elemka.
    Diagnostykę trzeba zrobić sprzętem przewidzianym do tego celu, nie zabawką udającą diagnoskop i kompletnie nie nadającą się do diagnozowania tego typu uszkodzeń.
  • Poziom 11  
    P Ford Focus MK2 1.6 TDCI - brak sterowania klimatyzacją. o wypięciu przekaźnika sprzęgła klimatyzacji pojawił się kod DTC P0645 i to jest prawidłowa reakcja. Zamknąłem obwód sterowania, uruchomiło mi się sprzęgło ale wentylator uruchamiał mi się i wyłączał na przemian
  • Poziom 43  
    For Scan już trochę lepiej wygląda, odczyt parametrów i sprawdzić czy jest zezwolenie na włączenie klimy, czy sterownik widzi ciśnienie w układzie. Jaki presostat, 4piny czy 3?
  • Poziom 11  
    Presostat 4 piny...
  • Poziom 43  
    To powinny być 2 czujniki, jeden 4 pinowy i zwarte piny 1,4(czarno/pomarańczowy-czarno/czerwony) drugi presostat jest 2 pinowy i też ma być zwarty (czarno/czerwony i czarno/żółty)
    Na tych wszystkich pinach ma być masa a układ szczelny, napełniony i pod ciśnieniem.
  • Poziom 11  
    Układ napełniony 3 dni temu na 100% szczelny a presostaty tak się zachowują . Zobaczę czy masy dochodzą podłącze For Scana i może coś znajdę .
  • Poziom 8  
    Sprawdź jakimś lepszym diagnoskopem jakie ciśnienie pokazuje presostat
  • Poziom 11  
    Sprawdziłem rezystancje :
    -presostat 4 pinowy
    czarno -czerwony do masy 6,68kOM
    czarno-pomarańczowy do masy 0,0
    czarno-niebieski pin 3 (ale są nie opisane ani na gnieździe i wtyku) do masy0,0
    czarno-niebieski pin 1 do masy 5,20KOM

    presostat 2 pinowy
    czarno-czerwony do masy rozwarty
    żółto-czarny do masy 6,68KOM
    Uruchomiłem Focusa załączyłem klimatyzacje , podłączyłem mojego ELM a o to efekt
    proszę o podpowiedzi , nadmieniam że nie posiadam jakiejkolwiek dokumentacji :
    Ford Focus MK2 1.6 TDCI - brak sterowania klimatyzacją. Ford Focus MK2 1.6 TDCI - brak sterowania klimatyzacją.

    Dodano po 12 [godziny] 59 [minuty]:

    A może ktoś jest w posiadaniu czytelnego schematu do tego modelu.... , bo z tego co widzę brak jest komunikacji między panelem klimatyzacji a...????

    Dodano po 3 [godziny] 1 [minuty]:

    Dziś zerknąłem do panelu sterującego który wcześniej był zamieniony sygnał do uruchomienie wychodzi z pinu 2 przewodem zielono-białym jak na foto:
    Ford Focus MK2 1.6 TDCI - brak sterowania klimatyzacją.
    i biegnie do GEM pin 13 złącza jak na foto. I tu kończy się moja wiedza brak dokumentacji :
    Ford Focus MK2 1.6 TDCI - brak sterowania klimatyzacją.
  • Poziom 43  
    djpakula napisał:
    Sprawdź jakimś lepszym diagnoskopem jakie ciśnienie pokazuje presostat

    Co tam chcesz sprawdzać jak to presostat 0-1?
    Autor oddaj auto do warsztatu bo nic z tej naprawy chyba nie będzie, to zwykłe czujniki mechaniczne i nie podają żadnych parametrów, jedynie zwierają odpowiednie kable ze sobą.
  • Poziom 10  
    Panel nie podaje sygnału do sterownika! Pewnie na innym pinie jest podawany sygnał załączenia sprężarki.
  • Poziom 11  
    Sygnał do uruchamiania sprężarki jest obecny jako stan niski na wyjściu złącza panelu pin2 zielono -biały przewód który biegnie do modułu komfortu pin 13 w/w złącza, jak na foto . Teraz pytanie co dalej..... a podane rezystancje to wartości nie presostatów a ich obwodów.

    ps: czy nikt nie posiada czytelnych schematów do tego modelu.

    Dodano po 2 [godziny] 23 [minuty]:

    Dziś sprawdziłem GEM moduł otrzymuje sygnał załączenia klimatyzacji co obrazują foto :
    Ford Focus MK2 1.6 TDCI - brak sterowania klimatyzacją. Ford Focus MK2 1.6 TDCI - brak sterowania klimatyzacją.
    sygnał załączenia jest taki gdyż włączałem i wyłączałem na przemian celem upewnienia się o poprawności działania :
    Ford Focus MK2 1.6 TDCI - brak sterowania klimatyzacją.
    w związku z powyższym pozostaje mi chyba zamówić moduł GEM .
  • Poziom 43  
    Arkadiusz70 napisał:
    w związku z powyższym pozostaje mi chyba zamówić moduł GEM .

    Z drugim gemem nie odpalisz silnika bo immo będzie blokować.
    Gem wysyła polecenie załączenia sprężarki do sterownika silnika a ten dopiero odpala sprężarkę, polecenie leci cyfrowo CANem, sprawdź w parametrach sterownika silnika czy jest odebrana komenda o włączeniu klimy.
  • Poziom 11  
    Nie ma tej komendy pisałem wcześniej a imobilajzer to nie problem zakoduję .
  • Poziom 43  
    Arkadiusz70 napisał:
    Nie ma tej komendy pisałem wcześniej

    Gdzie pisałeś???
  • Poziom 11  
    Zerknij na pierwsze 2 zdiecia
  • Poziom 10  
    A był już kiedyś wymieniany w tym aucie GEM??
    Bo miałem kiedyś taką sytuacje co prawda w innym samochodzie,że po wymianie Panelu klimatronika nie działała klima a sterowanie było widoczne na kompie.Ale sygnał podawał jako stan niski a w ECU zezwolenie na załączenie sprężarki to stan wysoki.Po prostu sprawdź czy nie był zmieniany już kiedyś GEM.Może nie współpracuje sygnałem z ECU.
  • Poziom 11  
    Nie , nie mam to auto prawie od początku. Stwierdziłem uszkodzenie klimy podczas odgrzybiania , żona niestety rzadko używa a to jej auto.
  • Poziom 10  
    Sprawdz po numerach cz nie był wymieniany.Ogólnie to rzadkość żeby padł GEM.Tranzystory mają przeważnie zabezpieczenia termiczne.
  • Poziom 11  
    Panowie , wymieniłem GEM wczytałem za pomocą ELMconfig ustawienia z poprzedniego modułu.Bez potrzeby kodowania czegokolwiek i ciesze się sprawną klimatyzacją . Za wszelkie pomocne informacje DZIĘKUJĘ.