Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Przemiana ładowarki samochodowej na kabel pod usb

HycHoHyc 09 Jul 2017 20:32 3927 23
  • #1
    HycHoHyc
    Level 8  
    Witam potrzebuje pomocy z przemiana uchwytu brodit dla sonego z ultra z ładowarka samochodowa na ładowany przez USB z powerbanka
    Kupiłem końcówki USB przylutowalem czerwony kabel do pierwszego slotu w końcówce USB a czarny kabel do czwartego slotu żółty kabel zostawiłem nie podłączony. niestety po podłączeniu do ładowarki stacjonarnej w domu telefon nie ładuje się co sugerujecie zmienić problem w tym że ładowarka ładuje telefon przez bolce metalowe która są z boku telefonu dlatego ciężko mi to porównać do poradników które odwołują się do zwykłych gniazd micro usb
  • Helpful post
    #2
    tarkan1
    Level 17  
    Miernik i sprawdzić które przewody dochodzą do pinów, rozebrać gniazdo z pinami - może tam być elektronika od ładowarki samochodowej. Zobacz w google *usb pinout* bo chyba odwrotnie podłączasz, z lewej strony masz masę a z prawej plus /patrząc na zdjęcie nr. 3.
  • Helpful post
    #3
    krzysiek_krm
    Level 40  
    Witam,
    poszukaj sobie w sieci opisów, w jaki sposób Twój telefon obsługuje specyfikację USB DCP (Dedicated Charging Port). Generalnie, żeby telefon rozpoznał dołączenie znanej mu ładowarki, nie wystarczy podanie na USB wyłącznie napięcia zasilania między piny 5 V i GND. Różni producenci stosują rozmaite "chwyty": zwarcie linii D+ oraz D-, niekiedy podawanie specyficznych napięć na linie D+ i D-. Niektóre z tych "chwytów" są poza standardem USB DCP, więc nie ma reguły, poszukaj opisów dotyczących dokładnie Twojego telefonu, pewnie ktoś to już rozpoznał.
    Drugą metodą jest zbadanie i pomiary obecnej ładowarki, dla której ładowanie działa poprawnie.

    Pozdrawiam
  • #4
    tarkan1
    Level 17  
    krzysiek_krm wrote:
    poszukaj sobie w sieci opisów, w jaki sposób Twój telefon obsługuje specyfikację USB DCP

    Tylko autor tematu chce ładować przez złącze magnetyczne...
  • Helpful post
    #5
    krzysiek_krm
    Level 40  
    tarkan1 wrote:
    krzysiek_krm wrote:
    poszukaj sobie w sieci opisów, w jaki sposób Twój telefon obsługuje specyfikację USB DCP

    Tylko autor tematu chce ładować przez złącze magnetyczne...

    W rzeczy samej, źle to zrozumiałem.

    Wyjaśnienie jest w takim razie dość proste.
    Urządzenie jest do samochodu, więc jest zapewne przystosowane do zasilania typowym napięciem instalacji samochodowej czyli 12 V, może również 24 V.
    Napięcie zasilania USB (power bank lub typowy zasilacz USB do ładowania telefonu) ma typową wartość 5 V, jest prawdopodobnie zbyt niskie dla tego urządzenia.
    Wydaje się, że można użyć przetwornicy step up 5 V -> 12 V o odpowiedniej wydajności prądowej.
  • #6
    jdubowski
    Tube devices specialist
    HycHoHyc wrote:
    niestety po podłączeniu do ładowarki stacjonarnej w domu telefon nie ładuje się co sugerujecie zmienić problem w tym że ładowarka ładuje telefon przez bolce metalowe która są z boku telefonu


    Sprawdź czy 5V pojawia się na pinach z boku - plus powinien być od strony góry telefonu (czyli po prawej na twoim zdjęciu).

    HycHoHyc wrote:
    Kupiłem końcówki USB przylutowalem czerwony kabel do pierwszego slotu w końcówce USB a czarny kabel do czwartego slotu żółty kabel zostawiłem nie podłączony.


    Wtyczkę zapalniczki jak rozumiem usunąłeś? Była w niej przetwornica 12/5V?
    Jeśli nie to przetwornica jest w uchwycie i trzeba ją stamtąd wypruć.
  • #7
    HycHoHyc
    Level 8  
    Wiec tak wyglada to od drugiej strony jak widac gole kable i polaczone z bolcami do ladowania wiec watpie by byl w nich converter niestety nie moge zbadac niczego bo oprocz lutownicy nie mam innych urzadzen . Dodam ze ladowanie z powerbanka to jedyna metoda poniewaz cala podstawka bedzie podrozowac z rowerem a te bolce to rowniez jedyne rozwiazanie poniewaz telefon do roweru wkladam i wyjmuje okolo 40 razy dziennie. szukalem schematow wygladu magnetycznego kabla ladujacego dla sonego z ultra ale niczego nie znalazlem . ciekawi mnie sens polaczenia zoltego kabla z czerwonym moze fast charge poniewaz ladowarka taka mozliwosc miala .
    Przemiana ładowarki samochodowej na kabel pod usb Przemiana ładowarki samochodowej na kabel pod usb
  • Helpful post
    #8
    leonov
    Level 42  
    HycHoHyc wrote:
    ciekawi mnie sens polaczenia zoltego kabla z czerwonym moze fast charge poniewaz ladowarka taka mozliwosc miala .
    To są właśnie te "chwyty" o których pisał krzysiek_krm ;-)
  • #9
    jdubowski
    Tube devices specialist
    HycHoHyc wrote:
    szukalem schematow wygladu magnetycznego kabla ladujacego dla sonego z ultra ale niczego nie znalazlem .


    Ja znalazłem i wyżej opisałem. Czyli czarny minus a czerwony z żółtym plus, jeśli nadal nie ładuje to zapewne kabel masz połamany albo piny w USB liczysz nie tak jak trzeba.

    Przemiana ładowarki samochodowej na kabel pod usb
  • #10
    HycHoHyc
    Level 8  
    wnetrze ladowaraki od srodka jak widac czarny kabel polaczony z zoltym. polacze kable w ten sam sposob i zobaczymy co sie stanie :) Przemiana ładowarki samochodowej na kabel pod usb

    Dodano po 21 [minuty]:

    Wiec tak wyglada to od drugiej strony jak widac gole kable i polaczone z bolcami do ladowania wiec watpie by byl w nich converter niestety nie moge zbadac niczego bo oprocz lutownicy nie mam innych urzadzen . Dodam ze ladowanie z powerbanka to jedyna metoda poniewaz cala podstawka bedzie podrozowac z rowerem a te bolce to rowniez jedyne rozwiazanie poniewaz telefon do roweru wkladam i wyjmuje okolo 40 razy dziennie. szukalem schematow wygladu magnetycznego kabla ladujacego dla sonego z ultra ale niczego nie znalazlem . ciekawi mnie sens polaczenia zoltego kabla z czerwonym moze fast charge poniewaz ladowarka taka mozliwosc miala .
    Przemiana ładowarki samochodowej na kabel pod usb Przemiana ładowarki samochodowej na kabel pod usb
  • #12
    HycHoHyc
    Level 8  
    niestety nie posiadam omomierza a co do przylutowania to zamierzam do pinu oznaczonego GND podlaczyc czarny i zolty a do +5v czerwony czy dobrze to rozumiem bo moze tu jest problem ??
  • Helpful post
    #13
    jdubowski
    Tube devices specialist
    HycHoHyc wrote:
    niestety nie posiadam omomierza


    Sugeruję zakupić.

    HycHoHyc wrote:
    a co do przylutowania to zamierzam do pinu oznaczonego GND podlaczyc czarny i zolty a do +5v czerwony czy dobrze to rozumiem bo moze tu jest problem ??


    Może. Przewód żółty zostaw niepodłączony.
    Pytanie dodatkowe - zdjęcie wtyczki z przetwornicą wykonałeś przed demontażem kabla czy znalazłeś w internecie?
  • #14
    HycHoHyc
    Level 8  
    Wszystkie zdjęcia sa moje a wtyczka była odcięta kilka dni temu a 2godziny temu rozebrana i obfotografowana. Wczoraj testowałem połączenie z ominięciem żółtego kabla i telefon się nie lądował
  • Helpful post
    #15
    jdubowski
    Tube devices specialist
    HycHoHyc wrote:
    Wczoraj testowałem połączenie z ominięciem żółtego kabla i telefon się nie lądował


    Ale w/g opisu
    HycHoHyc wrote:
    końcówki USB przylutowalem czerwony kabel do pierwszego slotu w końcówce USB a czarny kabel do czwartego slotu
    pomyliłeś bieguny.
  • Helpful post
    #16
    rimot
    Level 29  
    jdubowski wrote:
    pomyliłeś bieguny

    Nie pomylił. Pierwszy jest z prawej strony USB
    Przemiana ładowarki samochodowej na kabel pod usb
    (+) czerwony przewód Vout z ładowarki. Czarny lub żółty pod pin czwarty.
    "byc może żółty przewód jest z drutu oporowego (ciekawe po co?)" - chyba nie - równolegle?
    edit
    Zmierzyłem właśnie kable USB. Być może chodzi o to, że między (-) a masą (obudową wtyku) jest opór. U mnie type A/type B - 15Ω, type A/micro B - 60Ω
  • Helpful post
    #17
    jdubowski
    Tube devices specialist
    rimot wrote:
    Nie pomylił. Pierwszy jest z prawej strony USB


    To jest strona kontaktowa wtyczki, a przewód lutuje się z przeciwnej strony. Wtedy masa jest z prawej, autor wątku nie pisał z której strony patrzył na wtyczkę, więc nie ma żadnej pewności.
  • Helpful post
    #18
    rimot
    Level 29  
    Post #9 - analogicznie
    jdubowski wrote:
    autor wątku nie pisał z której strony patrzył na wtyczkę

    No tak... o tym nie pomyślałem...
    Tak z ciekawości Panowie zapytam o:
    rimot wrote:
    U mnie type A/type B - 15Ω, type A/micro B - 60Ω

    Nigdy nie "ciąłem" wtyczek USB. Jest możliwe, że nie ma bezpośredniego przejścia między gnd zasilania a masą wtyczki?
  • Helpful post
    #19
    tarkan1
    Level 17  
    jdubowski wrote:

    rimot napisał:
    Nie pomylił. Pierwszy jest z prawej strony USB


    To jest strona kontaktowa wtyczki, a przewód lutuje się z przeciwnej strony. Wtedy masa jest z prawej

    Nie wprowadzajcie autora tematu w błąd, proszę uważnie przyjrzeć się na zdjęciu
    Przemiana ładowarki samochodowej na kabel pod usb
    Wtyczka widziana "od spodu".
    Już pisałem o tym że
    tarkan1 wrote:
    z lewej strony masz masę a z prawej plus /patrząc na zdjęcie nr. 3.

    Tylko ten żółty kabel to są jakieś jaja, teoretycznie robi zwarcie w tej ładowarce, widział ktoś coś takiego wcześniej?
  • Helpful post
    #20
    Freddy
    Level 43  
    Nie nabijajcie sobie bezsensownie punktów. Autor nie musi pisać z której strony patrzy, bo skoro lutuje, to na pewno patrzy od strony lutowania.
    Nie udzielajcie złych/błędnych porad.
    Przemiana ładowarki samochodowej na kabel pod usb
    Przemiana ładowarki samochodowej na kabel pod usb
  • #21
    HycHoHyc
    Level 8  
    Wszystkim Panom bardzo dziękuję za pomoc po dziesiątkach minut które zaowocowały zniszczeniem zmasakrowaniem i przepaleniem 3 gniazd usb oraz cięciem obdzieraniem że skóry i paleniem żywcem ponad 20cm kabla problem okazał się rozwiązany w najbardziej niespodziewany przezemnie sposób mianowicie największym wrogiem do pokonania mimo tego że ukrytym okazała się zwyczajna podkładka która nie trzymała telefonu odpowiednio wysoko ponieważ od deszczu się zniszczyła i owiniecie jej dwu krotnie taśma wystarczyło by trzymała telefon odpowiednio wysoko (nie spodziewałem się że tak mała różnica może dać takie efekty) przepraszam wszystkim którym narobilem zawrotow w głowie mimo.tego że problem był w innym miejscu.


    Ale skoro już rozwiązalismy jeden problem to niedługo zacznę się zajmować drugim mianowicie wiszącym kablem który wygląda okropnie docelowo chce go poprowadzić razem z pancerzami od hamulców w ramię roweru (bardzo wąsko) aż do sztycy gdzie będzie powerbank dlatego potrzebuje kupić dobre wtyki usb dobry wtyk microusb oraz wiązki które byłby dobrze osłonięte ale cienkie z możliwością ładowania do 2a jesteście w stanie coś polecić ewentualnie jakiś dobry sklep w Warszawie gdzie mógłbym wszystko powybierac.
  • #22
    jdubowski
    Tube devices specialist
    HycHoHyc wrote:
    mianowicie wiszącym kablem który wygląda okropnie docelowo chce go poprowadzić razem z pancerzami od hamulców w ramię roweru (bardzo wąsko)


    Zastosuj odpowiedni przewód, cieńszy od tego spiralnego.

    HycHoHyc wrote:
    dobry wtyk microusb


    A to po co? Przecie masz ładowanie przez styki z boku telefonu.
  • #23
    HycHoHyc
    Level 8  
    Microusb potrzebny do ładowania powerbanka który będzie w sztycy roweru kabel będzie wprowadzony przez dziurę najlepiej jak najmniejszej średnicy żeby nie uszkodzić za bardzo karbonu dlatego będę musiał lutowac po przełożeniu. A co do przewodu to myślę by użyć pojedynczych wiązek ponieważ cały kabel nie wejdzie pomiędzy pancerz i ramę.
  • #24
    tarkan1
    Level 17  
    Ile będziesz miał tego przewodu między powerbank a telefonem?
    Przy 5V 2A przewód 1 mm2 na jednym metrze będziesz miał spadek 70 mV.