Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corsa C 1.0 2001 - Mokra podłoga

09 Lip 2017 22:20 4218 8
  • Poziom 9  
    Witam,

    Od pewnego czasu męczę się z problemem wody na podłodze kierowcy w Corsie C 1.0 2001 rok.
    Czytałem wiele tematów dotyczących tego problemu niestety żaden mojego problemu nie rozwiązał.
    Przeciek pojawia się przy każdym opadzie deszczu nawet wtedy kiedy tylko samochód stoi. Za każdym razem kiedy trafi się tak że samochód stoi poza garażem w deszczu po deszczu sprawdzam ręką dookoła czy gdzieś nie wiszą jakie krople. Niestety wszędzie jest sucho poza centralną częścią podłogi kierowcy.

    Do tej pory wymieniłem uszczelki związane z puszka komputera (uszczelka do wnętrza samochodu oraz samej pokrywy), dodatkowo uszczelniłem pobliskie inne możliwe miejsca przecieku do wnętrza samochodu... linkę maski itd., podczas demontażu całej wykładziny łącznie z gąbkami w celu ich wysuszenia profilaktycznie uszczelniłem dodatkowo we wnętrzu samochodu osłony kolumny kierowniczej. Po wykonaniu tych zabiegów corsa nadal przecieka. Podczas demontażu wnętrza nie zauważyłem żadnego potencjalnego miejsca przecieku. Corsa jest w 100% zdrowa, nie posiada oznak korozji. Uszczelnienia i konserwacje blach wyglądają jakby były od nowości nie ruszane.

    Przymierzam się do ponownego demontażu wnętrza, zlaniu jej całej z węża i obserwacji od środka czy pojawi się to konkretne miejsce. W dniu dzisiejszym corsa ujawniła jeden ze szczegółów które mogą przyczynić się do rozwiązania.
    Corsa przez ostatnie dwa dni stała niestety na deszczu z przyczyn ode mnie niezależnych.. niestety scenariusz się powtórzył. Wczoraj schowałem ja do garażu. Dzisiaj wyjeżdżając z garażu (wyjazd pochyły) zauważyłem że coś mi się leje spod samochodu. Po oględzinach okazało się że woda leje się z otworów z podłużnicy.

    Potrzebuję wskazówek na co mógłbym zwrócić jeszcze uwagę do czasu kiedy przeprowadzę próbę "wodospadu". Samochód jest naprawdę zadbany. Nie ma żadnych dziur, "januszowych" napraw itd. które mógłbym podjrzewać a woda się leje. Brakuję mi pomysłu.

    Pozdrawiam
  • Poziom 38  
    Miałem kiedyś też taki problem. Ciekło mi z uszczelki przedniej szyby . Sprawdź tę ewentualność . Może też z układu chłodzenia być . Płynu nie ubywa ?
  • Poziom 9  
    Z układu chłodzenia nie, płynu nie ubywa. Problem pojawia się tylko podczas opadów. Najgorsze jest to że godzinny deszczyk nie wystarczy. Wygląda to tak jakby woda się powoli gdzieś zbierała. Tak jak wspomniałem podczas wyjeżdżania z podjazdu pochylonego woda wylała się z podłużnicy. Na wszelki wypadek sprawdziłem drożność kanałów odprowadzających wodę po szybą. Wszystko jest drożne. Woda ulatuje ta klapką w komorze silnika. Może woda ulatująca z tej klapki znajduje gdzieś dostęp do wnętrza w obrębie górnej części podłużnicy???
    Czekam na kilka cieplejszych dni aby przeprowadzić test potwierdzających. Dzięki za wskazówkę. Przyjrzę się także tej części samochodu.
  • Poziom 15  
    Czy przednia szyba jest oryginalna czy była kiedykolwiek wymieniana? Ja miałem podobny problem co prawda w scenicu ale tez po deszczach woda wylewała mi sie na nogi na pochylej nawierzchni bądź przy gwałtowniejszym ruszaniu.
    Dopiero po jakimś czasie udało sie zlokalizować miejsce wciekania wody do środka a było to w wzdłuż szyby. Po prostu paprochy którzy tą szybę wymieniali nie rozłożyli równomiernie kleju i woda pomiędzy klejem sobie leciała i lokowała sie w rurach nawiewu na nogi i podłodze.
  • Poziom 9  
    Jest postęp w sprawie. Zdemontowałem ponownie cała wykładzinę podłogi kierowcy. Półtora godziny zraszania wodą samochodu i pojawić się przeciek widoczny na zdjęciu. Między przegrodą a tym czarnym elementem jest przestrzeń dzięki której można określić na którym odcinku jest mokro. Wyczułem że przeciek wody jest na wysokości śruby widniejącej na zdjęciu.

    Macie jakieś pomysły jak się do tego zabrać aby wymiana uszczelnienia byłą stosunkowa prosta? Obejrzałem samochód z góry i z dołu i niestety nie widzę miejsca w którym ten element mógłby być przykręcony jak ma to miejsce np z puszka bezpieczników pod szybą.

    Przesyłam zdjęcia okolić miejsca przecieku.

    (Kolumna kierownicy zardzewiała od wilgoci którą chłonie gąbką osłaniająca kolumnę - Nie ma jej na zdjęciu, także proszę nie sugerować że cieknie kolumną)

    Corsa C 1.0 2001 - Mokra podłogaCorsa C 1.0 2001 - Mokra podłogaCorsa C 1.0 2001 - Mokra podłogaCorsa C 1.0 2001 - Mokra podłogaCorsa C 1.0 2001 - Mokra podłoga
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Do wyciągnięcia blacha pod servem w ścianie grodziowej i ponowny montaż z silikonem czy klejem do szyb.
  • Poziom 9  
    Pytanie jak tą blachę zdemontować? Od czego zacząć? Czy na zdjęciach z zewnątrz które przesłałem widać gdzie jest przykręcona ta blacha???

    Dodano po 10 [godziny] 19 [minuty]:

    Zdemontowałem całe podszybie aby dostać do powyższej blachy. Całe uszczelnienie dokoła serva wyglądało dobrze więc dalej nie rozkręcałem. Dokręciłem wszystkie śruby tejże blachy które nie były jakoś szczególnie mocno dokręcone... Myślę że samo dokręcenie powinno rozwiązać problem. Dodatkowo uszczelniłem całe łączenie dookoła blachy zewnątrz samochodu silikonem motoryzacyjnym do uszczelniania silników. Składam auto i czekam na pierwszy deszcz. Wszystkim szukającym rozwiązania podobnego problemu radzę aby zacząć od demontażu wnętrza i przeprowadzenia testu ze zraszaniem samochodu wodą.

    Na tą chwilę temat uważam za zamknięty. Dziękuję i pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Problem wrócił od czasu powyższego posta. Nie widzę innej opcji jak rozebranie całego podszybia, wszystkich serv, wlotów i innych tego typu dupereli, wyczyszczenie idealnie do suchego i złożenie na oryginalnych uszczelkach aby nie było to tylko doraźne rozwiązanie problemu.

    Nie sprawdzałem jeszcze skąd znowu cieknie ale poprzednio ciekło z grodzi od serva.

    Dziękuję wszystkim za pomoc.
    Temat zamykam.
  • Poziom 9  
    Więc po wielokrotnych obserwacjach każde zalewanie zaczyna się od tego samego miejsca tzn. w okolicach pedału hamulca. Wygląda na to przyczyną zalewania jest uszczelnienie przegrodzy związane z servem. W ciągu najbliższych dni zamierzam zdemontować elementy przegrody i ostatecznie naprawić przyczynę zalewania.

    Pomocy będzie filmik który znalazłem w sieci:

    https://www.youtube.com/watch?v=ChzIbEmGfgU

    Jest to co prawda anglik ale zasada jest ta sama.