Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Texa PolandTexa Poland
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW passat b6 2.0 TDI BMR - Ciężko odpala, nierówna praca, tryb awaryjny

09 Jul 2017 23:33 21990 41
  • Level 12  
    Witam, mam problem z passatem b6 2.0 TDI oznaczenie BMR skrzynia dsg.
    Passata kupiłem po Lekkiej kolizji z drzewem :) przy silniku uszkodzony był kolektor ssący i przepustnica. Wymieniłem uszkodzone czesci i niestety silnik ma problemy z zapaleniem.... gdy jest zimny zapala tylko na "plaka" ii chodzi dosyć nierówno chyba na 3 cylindry, przy dodaniu gazu praca trochę się wyrównuje. Na liczniku swieci się check, dpf i miga kontrolka świec żarowych, silnik wkręca się tylko do Ok ~3tys obrotów i nie ma mocy. Po dopięciu czujnika który znajduje się między filtrem paliwa a tandemem silnik ładnie zapala, ale dalej pracuje nierówno z objawami opisanymi powyżej.

    Zamieszczam zdjęcia błędów z vcds- lite
    I fotki z bloków 013, 018 i 023 na pracującym silniku- niestety zimnym ( nie chce go męczyć )

    Dodam jeszcze, ze nie wiem jak pracował silnik przed wypadkiem. VW passat b6 2.0 TDI BMR - Ciężko odpala, nierówna praca, tryb awaryjny

    VW passat b6 2.0 TDI BMR - Ciężko odpala, nierówna praca, tryb awaryjny

    VW passat b6 2.0 TDI BMR - Ciężko odpala, nierówna praca, tryb awaryjny
  • Texa PolandTexa Poland
  • Level 32  
    Masz problem wtryskiwaczem nr 2 bądź sama wtyczka.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Level 36  
    Przecież vag ci pokazuje co mu jest więc jeśli ma błędy to trzeba je usunąć.

    Ma być "no fault code found" :)

    Sądząc po ilości błędów była to na pewno brzoza :)

    008194 sprawdź czujnik i okablowanie G450 chyba że filtr pdf szlak trafił
    004710 004708 004707 004720 sprawdź okablowanie pompowtryskiwaczy oraz krzywki wałka rozrządu jeśli nie wiesz w jakim stanie był silnik.
    012545 problem z przepustnicą
    005714 - błąd w skrzyni - sprawdź błędy w skrzyni
    005187- problem z egr
    008215 - czujnik klap zawirowania powietrza

    Z takim zapleczem błędów cud że silnik w ogóle pracuje.

    Posprawdzaj okablowanie od pompek i wałek rozrządu.
    Skasuj wszystkie błędy te w skrzyni też, odpal i zobacz które są nadal.

    Przepustnica/klapa gasząca i egr to jedność chyba, nie znam BMR, jak wymieniłeś to może dałeś uszkodzony chyba że błędy zniknęły po wymianie i skasowaniu.
  • Level 12  
    Oczywiście błędy skasowane :) zostaje tylko jeden z dpf VW passat b6 2.0 TDI BMR - Ciężko odpala, nierówna praca, tryb awaryjny

    Check znikł, po ruszeniu z miejsca czasami wyskakuje błąd z pompki drugiego cylindra lub 3 z 4 tez się zdarzył :/

    nawet na tym pojedynczym błędzie ciężko ma z paleniem gdy jest wpięty czujnik temperatury paliwa. Po odłączeniu tego czujnika zapala błyskawicznie !

    -Wiązka pompowtryskiwaczy sprawdzona miernikiem, każdą wtyczkę rozbierałem, czyściłem piny w środku papierkiem ściernym 600, doginalem itd. Piny w pompowtryskach tez delikatnie przeczyscilem :) wiec to na 100% jest Ok.

    VW passat b6 2.0 TDI BMR - Ciężko odpala, nierówna praca, tryb awaryjny




    - sprawdzałem rezystancję cewek na pompowtryskiwaczach i żadna nie ma zwarcia...

    -walki wyglądają Ok, nie są wytarte jeśli o to Ci chodziło :)

    - błędy z egr, przepustnicy i klap wirowych zniknęły po wymianie - fotki błędów były niestety przed wymianą... :/ potem mi telefon padł i nie było czym zrobić zdjęcia.


    Czy uszkodzone np. Uszczelniacze na pompowtryskach mogą dawać taki objaw palenia na 3 cylindry?

    Planuje jeszcze sprawdzić wiązkę między złączem komputera a tym okrągłym które łączy się z wiązką w głowicy.

    Wczoraj byl moment w którym silnik normalnie pracował przez kilka minut na 4 cylindry :/

    Filmik pogladowy jak chodzi silnik- w rzeczywistości nie brzmi to tak źle.







    Ps. Dowaliłeś z tą brzozą :D
  • Level 36  
    Witam

    Moja wiedza kończy się na starych poczciwych PD z literką Axx wszystkie Bxx są bee, ale pracują podobnie.

    Cały czas coś nie tak z pompowtryskiwaczami, korekcje straszne, 2 i 4 w grupie 018 wartość 016 BIP poza oknem regulacji ale chociaż się zmienia po przegazowaniu na 004 małe dawki wtrysku lub zawór zamknięty, tak powinno być tylko że 000 i 004 a nie 016 i jeszcze 002 wskakują jak przy rozruchu ale chociaż jakoś reagują a 1 i 4 w ogóle nie reagują i BIPy się nie zmieniają na żadnym. Sprawdź wiązkę, zmierz ciśnienie sprężania ewentualnie.
    Może te objawy są związane z uszkodzeniem DPF, niestety moja wiedza o tym żadna.

    Możesz jeszcze dorzucić wskazania grupy 003 i 004
  • Level 27  
    Nic z tego nie bedzie, otworz ten motor i PACZ do środka, zobacz czy nie ubywa/przybywa ci oleju. Najprawdopodobniej uszkodzone pompowtryskiwacze po uderzeniu
  • Level 12  
    Dzisiaj znowu chodził chwile na 4 :/ jutro sprawdzę instalacje od głowicy (okrągła wtyczka) do komputera. Pompowtryskiwacze są sterowane bezpośrednio z komputera w podszybiu ?


    Jak tam zmierzyć kompresję? Świece żarowe są pod pokrywą zaworów... przy próbie pomiaru olej pewnie będzie pryskać ? Czy mierzyć i się tym nie przejmować?

    Myślisz, ze mogły paść wtryski przy uderzeniu ?

    Mam propozycje wymiany na 4 używane pompki za 2tys. Co o tym myślicie?

    VW passat b6 2.0 TDI BMR - Ciężko odpala, nierówna praca, tryb awaryjny
  • Level 12  
    Instalacja sprawdzona do samego komputera miernikiem. Podmieniłem tez pompowtryskiwacze i nadal jest tak samo...

    Dodano po 1 [godziny] 59 [minuty]:

    Instalacja sprawdzona do samego komputera miernikiem. Podmieniłem tez pompowtryskiwacze i nadal jest tak samo...
  • Level 2  
    Witam
    na filmiku słychać jak by mu tłok wypaliło lub korbowód
    spróbuj dodać gazu i wsłuchaj się czy puka szybciej czy ustało pukanie
  • User removed account  
  • Level 12  
    Nie oglądałem jeszcze nic z dpf. Mówisz o bloku bodajże 068?

    Jak zrobić potem adaptacje filtra i czujnika?
    Filtr mam wydmuchać sprężonym powietrzem?
  • Helpful post
    User removed account  
  • Level 12  
    Czyli rozcinać go ? Myślisz, ze zapełnienie powoduje prace na 3 cylindry ? Miałeś taki przypadek? Po pracy sprawdzę te bloki i dodam fotki jak to wyglada.
  • Helpful post
    User removed account  
  • Level 36  
    Silnik pracuje na 4-ry cylindry tylko nie równo, widać to w grupie 13 skrajne cylindry dostają "minimum" paliwa, środkowe "maximum" nie wiem tylko z jakiej przyczyny dlatego proponowałem pomiar ciśnienia sprężania.
  • Level 12  
    Jak wymieniłem pompowtryskiwacze na inny komplet to trochę sytuacja się zmieniła, praca silnika wizualnie wyglądała tak samo, jednak w bloku 013 1 i 2 jest na + a 3,4 minus

    Znalazłem taki filmik https://youtu.be/PfkO74sQrQU

    U mnie wyglada to podobnie... właściciel tego nagrania pisze w komentarzu, ze po wymianie vacu pompy problem ustąpił. Co Wy na to?

    Drugie moje nagranie- widać lepiej jak silnik aż skacze

  • User removed account  
  • Level 12  
    Panowie ! Sprawa wyglada następująco- rozrząd sprawdzałem na blokadach i jest idealnie, sprawdziłem tez ciśnienie paliwa na vacu pompie i na wolnych obrotach skacze od 2,5 do 3,5 bar.

    Podmieniłem jeszcze pompowtryskiwacz nr. 2

    Rozszczelnilem opaskę turbo-->dpf jak kolega "prosty_1" polecał i silnik pracuje dużo lepiej niż wcześniej ! Praca się wyrównała... ale jescze coś mu dolega... delikatnie poszarpuje i DYMI ! Jak na filmiku. W dalszym ciągu jest tryb awaryjny.

    Niestety mój vcds-lite ogranicza mi dostęp do bloku 068 itd. ( wersja lite obsługuje tylko do bloku 025)wiec nie wiem jaki jest stan zapełnienia dpf itd.


    Aktualnie wszystko wyglada tak :




  • Helpful post
    Level 36  
    No teraz bloki pomiarowe wyglądają jakoś normalnie, ten pompowtryskiwacz co podmieniłeś trochę kiepsko wygląda +1,5, załóż ten co był i sprawdź ponownie.

    Wyczyść, wymień DPF jak radził kolega prosty_01
  • User removed account  
  • Level 12  
    Tak, mam kolegę z lepszym sprzętem i ma podjechać :) wszystkie wtryskiwacze są podmienione na drugi komplet, jedynie wtrysk 2 dałem stary - ten co pierwotnie był w tym silniku... bo ten wtrysk z "nowego kompletu" w bloku 018 pokazywał wartość "2"

    ciuqu - myslisz, ze dymienie powstaje przez ten właśnie 2 pompowtryskiwacz ?
    Czasami schodzi do ~0,50

    Jeszcze chce wymienić komplet uszczelniaczy na pompowtryskiwaczach i ich śruby. Narazie zakładałem to na starych... cena nowego zestawu na 1 pompowtryskiwacz to 80zl za 2 oringi i kilka śrubek :/

    prosty_01 - co do VCDS - lite to sam jestem zaskoczony... myślałem, ze ograniczenie będzie przy kodowaniu.

    Krzywki wyglądają tak...

    VW passat b6 2.0 TDI BMR - Ciężko odpala, nierówna praca, tryb awaryjny

    VW passat b6 2.0 TDI BMR - Ciężko odpala, nierówna praca, tryb awaryjny

    VW passat b6 2.0 TDI BMR - Ciężko odpala, nierówna praca, tryb awaryjny
  • Level 41  
    Jacy oszuści? Dlaczego mieli by udostępniać od razu wszystkie funkcje?
    Pełna wersja ma je wszystkie, tak że kupuj bez obaw.
  • Level 36  
    Jak pokazywał 002 to na razie nie montuj, wysoka korekcja może być też od uszczelniaczy jak dałeś stare, dymi na biało czy niebiesko bo nie widać wyraźnie?
  • Level 12  
    Raczej biało i śmierdzi tak agresywnie aż w oczy sczypi 😃 Dzisiaj Jeszcze dokładnie zobaczę kolor tego dymu.
  • User removed account  
  • Level 12  
    W tym 2,0 nie ma popychaczy tylka są jakby dźwigienki z rolką która się ślizga po wałku. Rolka ta jest trochę węższa od krzywki walka, ślizga się jakby po środkowej czesci krzywki pozostawiając po bokach odstępy Ok 1-2mm nie czuć pod palcem różnicy między tymi płaszczyznami wiec uznaje, ze jest Ok.

    Co do dpf'u to kolega polecił mi firmę w której zostanie on usunięty programowo za 400zl ( fizycznie muszę wyciąć go sam) myśle, ze będzie to chyba dobre rozwiązanie ?

    Dźwigienka dla zobrazowania
    VW passat b6 2.0 TDI BMR - Ciężko odpala, nierówna praca, tryb awaryjny
  • User removed account