Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW passat b6 2.0 TDI BMR - Ciężko odpala, nierówna praca, tryb awaryjny

09 Lip 2017 23:33 15621 41
  • Poziom 12  
    Witam, mam problem z passatem b6 2.0 TDI oznaczenie BMR skrzynia dsg.
    Passata kupiłem po Lekkiej kolizji z drzewem :) przy silniku uszkodzony był kolektor ssący i przepustnica. Wymieniłem uszkodzone czesci i niestety silnik ma problemy z zapaleniem.... gdy jest zimny zapala tylko na "plaka" ii chodzi dosyć nierówno chyba na 3 cylindry, przy dodaniu gazu praca trochę się wyrównuje. Na liczniku swieci się check, dpf i miga kontrolka świec żarowych, silnik wkręca się tylko do Ok ~3tys obrotów i nie ma mocy. Po dopięciu czujnika który znajduje się między filtrem paliwa a tandemem silnik ładnie zapala, ale dalej pracuje nierówno z objawami opisanymi powyżej.

    Zamieszczam zdjęcia błędów z vcds- lite
    I fotki z bloków 013, 018 i 023 na pracującym silniku- niestety zimnym ( nie chce go męczyć )

    Dodam jeszcze, ze nie wiem jak pracował silnik przed wypadkiem. VW passat b6 2.0 TDI BMR - Ciężko odpala, nierówna praca, tryb awaryjny

    VW passat b6 2.0 TDI BMR - Ciężko odpala, nierówna praca, tryb awaryjny

    VW passat b6 2.0 TDI BMR - Ciężko odpala, nierówna praca, tryb awaryjny
  • Poziom 32  
    Masz problem wtryskiwaczem nr 2 bądź sama wtyczka.
  • Poziom 12  
    Z 3 cylindrem tez chyba coś nie tak?
  • Poziom 34  
    Przecież vag ci pokazuje co mu jest więc jeśli ma błędy to trzeba je usunąć.

    Ma być "no fault code found" :)

    Sądząc po ilości błędów była to na pewno brzoza :)

    008194 sprawdź czujnik i okablowanie G450 chyba że filtr pdf szlak trafił
    004710 004708 004707 004720 sprawdź okablowanie pompowtryskiwaczy oraz krzywki wałka rozrządu jeśli nie wiesz w jakim stanie był silnik.
    012545 problem z przepustnicą
    005714 - błąd w skrzyni - sprawdź błędy w skrzyni
    005187- problem z egr
    008215 - czujnik klap zawirowania powietrza

    Z takim zapleczem błędów cud że silnik w ogóle pracuje.

    Posprawdzaj okablowanie od pompek i wałek rozrządu.
    Skasuj wszystkie błędy te w skrzyni też, odpal i zobacz które są nadal.

    Przepustnica/klapa gasząca i egr to jedność chyba, nie znam BMR, jak wymieniłeś to może dałeś uszkodzony chyba że błędy zniknęły po wymianie i skasowaniu.
  • Poziom 12  
    Oczywiście błędy skasowane :) zostaje tylko jeden z dpf VW passat b6 2.0 TDI BMR - Ciężko odpala, nierówna praca, tryb awaryjny

    Check znikł, po ruszeniu z miejsca czasami wyskakuje błąd z pompki drugiego cylindra lub 3 z 4 tez się zdarzył :/

    nawet na tym pojedynczym błędzie ciężko ma z paleniem gdy jest wpięty czujnik temperatury paliwa. Po odłączeniu tego czujnika zapala błyskawicznie !

    -Wiązka pompowtryskiwaczy sprawdzona miernikiem, każdą wtyczkę rozbierałem, czyściłem piny w środku papierkiem ściernym 600, doginalem itd. Piny w pompowtryskach tez delikatnie przeczyscilem :) wiec to na 100% jest Ok.

    VW passat b6 2.0 TDI BMR - Ciężko odpala, nierówna praca, tryb awaryjny




    - sprawdzałem rezystancję cewek na pompowtryskiwaczach i żadna nie ma zwarcia...

    -walki wyglądają Ok, nie są wytarte jeśli o to Ci chodziło :)

    - błędy z egr, przepustnicy i klap wirowych zniknęły po wymianie - fotki błędów były niestety przed wymianą... :/ potem mi telefon padł i nie było czym zrobić zdjęcia.


    Czy uszkodzone np. Uszczelniacze na pompowtryskach mogą dawać taki objaw palenia na 3 cylindry?

    Planuje jeszcze sprawdzić wiązkę między złączem komputera a tym okrągłym które łączy się z wiązką w głowicy.

    Wczoraj byl moment w którym silnik normalnie pracował przez kilka minut na 4 cylindry :/

    Filmik pogladowy jak chodzi silnik- w rzeczywistości nie brzmi to tak źle.







    Ps. Dowaliłeś z tą brzozą :D
  • Poziom 34  
    Witam

    Moja wiedza kończy się na starych poczciwych PD z literką Axx wszystkie Bxx są bee, ale pracują podobnie.

    Cały czas coś nie tak z pompowtryskiwaczami, korekcje straszne, 2 i 4 w grupie 018 wartość 016 BIP poza oknem regulacji ale chociaż się zmienia po przegazowaniu na 004 małe dawki wtrysku lub zawór zamknięty, tak powinno być tylko że 000 i 004 a nie 016 i jeszcze 002 wskakują jak przy rozruchu ale chociaż jakoś reagują a 1 i 4 w ogóle nie reagują i BIPy się nie zmieniają na żadnym. Sprawdź wiązkę, zmierz ciśnienie sprężania ewentualnie.
    Może te objawy są związane z uszkodzeniem DPF, niestety moja wiedza o tym żadna.

    Możesz jeszcze dorzucić wskazania grupy 003 i 004
  • Poziom 27  
    Nic z tego nie bedzie, otworz ten motor i PACZ do środka, zobacz czy nie ubywa/przybywa ci oleju. Najprawdopodobniej uszkodzone pompowtryskiwacze po uderzeniu
  • Poziom 12  
    Dzisiaj znowu chodził chwile na 4 :/ jutro sprawdzę instalacje od głowicy (okrągła wtyczka) do komputera. Pompowtryskiwacze są sterowane bezpośrednio z komputera w podszybiu ?


    Jak tam zmierzyć kompresję? Świece żarowe są pod pokrywą zaworów... przy próbie pomiaru olej pewnie będzie pryskać ? Czy mierzyć i się tym nie przejmować?

    Myślisz, ze mogły paść wtryski przy uderzeniu ?

    Mam propozycje wymiany na 4 używane pompki za 2tys. Co o tym myślicie?

    VW passat b6 2.0 TDI BMR - Ciężko odpala, nierówna praca, tryb awaryjny
  • Poziom 12  
    Instalacja sprawdzona do samego komputera miernikiem. Podmieniłem tez pompowtryskiwacze i nadal jest tak samo...

    Dodano po 1 [godziny] 59 [minuty]:

    Instalacja sprawdzona do samego komputera miernikiem. Podmieniłem tez pompowtryskiwacze i nadal jest tak samo...
  • Poziom 2  
    Witam
    na filmiku słychać jak by mu tłok wypaliło lub korbowód
    spróbuj dodać gazu i wsłuchaj się czy puka szybciej czy ustało pukanie
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Nie oglądałem jeszcze nic z dpf. Mówisz o bloku bodajże 068?

    Jak zrobić potem adaptacje filtra i czujnika?
    Filtr mam wydmuchać sprężonym powietrzem?
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Czyli rozcinać go ? Myślisz, ze zapełnienie powoduje prace na 3 cylindry ? Miałeś taki przypadek? Po pracy sprawdzę te bloki i dodam fotki jak to wyglada.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 34  
    Silnik pracuje na 4-ry cylindry tylko nie równo, widać to w grupie 13 skrajne cylindry dostają "minimum" paliwa, środkowe "maximum" nie wiem tylko z jakiej przyczyny dlatego proponowałem pomiar ciśnienia sprężania.
  • Poziom 12  
    Jak wymieniłem pompowtryskiwacze na inny komplet to trochę sytuacja się zmieniła, praca silnika wizualnie wyglądała tak samo, jednak w bloku 013 1 i 2 jest na + a 3,4 minus

    Znalazłem taki filmik https://youtu.be/PfkO74sQrQU

    U mnie wyglada to podobnie... właściciel tego nagrania pisze w komentarzu, ze po wymianie vacu pompy problem ustąpił. Co Wy na to?

    Drugie moje nagranie- widać lepiej jak silnik aż skacze

  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Panowie ! Sprawa wyglada następująco- rozrząd sprawdzałem na blokadach i jest idealnie, sprawdziłem tez ciśnienie paliwa na vacu pompie i na wolnych obrotach skacze od 2,5 do 3,5 bar.

    Podmieniłem jeszcze pompowtryskiwacz nr. 2

    Rozszczelnilem opaskę turbo-->dpf jak kolega "prosty_1" polecał i silnik pracuje dużo lepiej niż wcześniej ! Praca się wyrównała... ale jescze coś mu dolega... delikatnie poszarpuje i DYMI ! Jak na filmiku. W dalszym ciągu jest tryb awaryjny.

    Niestety mój vcds-lite ogranicza mi dostęp do bloku 068 itd. ( wersja lite obsługuje tylko do bloku 025)wiec nie wiem jaki jest stan zapełnienia dpf itd.


    Aktualnie wszystko wyglada tak :




  • Pomocny post
    Poziom 34  
    No teraz bloki pomiarowe wyglądają jakoś normalnie, ten pompowtryskiwacz co podmieniłeś trochę kiepsko wygląda +1,5, załóż ten co był i sprawdź ponownie.

    Wyczyść, wymień DPF jak radził kolega prosty_01
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Tak, mam kolegę z lepszym sprzętem i ma podjechać :) wszystkie wtryskiwacze są podmienione na drugi komplet, jedynie wtrysk 2 dałem stary - ten co pierwotnie był w tym silniku... bo ten wtrysk z "nowego kompletu" w bloku 018 pokazywał wartość "2"

    ciuqu - myslisz, ze dymienie powstaje przez ten właśnie 2 pompowtryskiwacz ?
    Czasami schodzi do ~0,50

    Jeszcze chce wymienić komplet uszczelniaczy na pompowtryskiwaczach i ich śruby. Narazie zakładałem to na starych... cena nowego zestawu na 1 pompowtryskiwacz to 80zl za 2 oringi i kilka śrubek :/

    prosty_01 - co do VCDS - lite to sam jestem zaskoczony... myślałem, ze ograniczenie będzie przy kodowaniu.

    Krzywki wyglądają tak...

    VW passat b6 2.0 TDI BMR - Ciężko odpala, nierówna praca, tryb awaryjny

    VW passat b6 2.0 TDI BMR - Ciężko odpala, nierówna praca, tryb awaryjny

    VW passat b6 2.0 TDI BMR - Ciężko odpala, nierówna praca, tryb awaryjny
  • Poziom 40  
    Jacy oszuści? Dlaczego mieli by udostępniać od razu wszystkie funkcje?
    Pełna wersja ma je wszystkie, tak że kupuj bez obaw.
  • Poziom 34  
    Jak pokazywał 002 to na razie nie montuj, wysoka korekcja może być też od uszczelniaczy jak dałeś stare, dymi na biało czy niebiesko bo nie widać wyraźnie?
  • Poziom 12  
    Raczej biało i śmierdzi tak agresywnie aż w oczy sczypi 😃 Dzisiaj Jeszcze dokładnie zobaczę kolor tego dymu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    W tym 2,0 nie ma popychaczy tylka są jakby dźwigienki z rolką która się ślizga po wałku. Rolka ta jest trochę węższa od krzywki walka, ślizga się jakby po środkowej czesci krzywki pozostawiając po bokach odstępy Ok 1-2mm nie czuć pod palcem różnicy między tymi płaszczyznami wiec uznaje, ze jest Ok.

    Co do dpf'u to kolega polecił mi firmę w której zostanie on usunięty programowo za 400zl ( fizycznie muszę wyciąć go sam) myśle, ze będzie to chyba dobre rozwiązanie ?

    Dźwigienka dla zobrazowania
    VW passat b6 2.0 TDI BMR - Ciężko odpala, nierówna praca, tryb awaryjny
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Troszeczkę inaczej jest to zbudowane.

    VW passat b6 2.0 TDI BMR - Ciężko odpala, nierówna praca, tryb awaryjny

    VW passat b6 2.0 TDI BMR - Ciężko odpala, nierówna praca, tryb awaryjny