Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Automatyczne raporty - gdzie utrzymywać dane źródłowe, w Excel czy Access

joinerjar 09 Lip 2017 23:58 810 2
  • #1 09 Lip 2017 23:58
    joinerjar
    Poziom 1  

    Cześć
    Mam obecnie dużo dokumentów Word o formacie i zawartości zbliżonej do załączonego przykładu, każdy dedykowany dla grupy produktów.

    Aby ułatwić aktualizację tych dokumentów chciałbym przenieść ich zawartość do Excel lub Access , tam wprowadzać zmiany a później zautomatyzować generowanie dokumentów word w formacie jak załączony plik.

    Prośba o wskazówki jak byście to zrobili zakładając podstawową znajomość VBA (ta podstawowa znajomość to mój cel, na razie dopiero raczkuję :) )

    Dzięki!

    0 2
  • #2 10 Lip 2017 00:28
    JacekCz
    Poziom 36  

    1. na pewno miejscem przechowywania danych jest baza danych. Nie wynika z pytania na ile 'paczki danych' są innymi liczbami ale w podobnym sensie, czy układy są zupełnie inne.
    Pierwszy zdecydowanie wskazuje na relacyjną bazę danych, drugi (ale to traktuj jako doktorat) bazy dokumetowe czy inne nowe tendencje

    Nawet gdyby relacyjna, tzreba pewnego doświadczenia aby zaprojektować strukturę dla takich obiektów, których jeszcze nie ma, nie wiem jakie będą (dodatkowy stopień abstrakcji)

    2. Ja bym widział trojaki podział (dokładnie to trzy i pół albo cztery), dane (w bazie), algorytmy ogólne, modele udostępniający dane logiczne (kod obiektowy), formater do dokumentów oparty na template.
    Widziałbym bazę SQL (access ma dość zniechęcającą wycenę, a dialekt taki, że trudno się po czasie przenosi na bardziej normalną bazę)
    W pierwszej i drugiej grupie algorytmicznej bym widział kod w języku uniwersalnego zastosowania (dla mnie to Java albo C#), i biblioteka template adekwatna do języka.

    Zrobiłem taki projekt, że ma kilka tabel które muszą być (operatorzy, menu, konfiguracja itd generalnie techniczne), tabele logiczne definiuje się na wdrożeniu (tj główny programista silnika ich nie zna, bo nie musi) i do tego sa raportu, modyfikatory danych (formatki i akcje/menu). Z dobrej definicji tabel logicznych (co jest szczegółem do czego) podstawowy wydruk (raport) wychodzi sam

    Pisząc dosłownie do stanu jaki dziś wynosisz z wiedzy o wdrożeniu prawie na pewno powstanie "coś", co po roku, dwóch zaczniesz widzieć jako potworka. Na pewno tzreba zejść z setek wordów, ale w co pójść (nie tyle technologia ale projekt) to jest naprawdę trudne, wazne pytanie, którego nie da się objaśnić w poście.

    0
  • #3 21 Lip 2017 17:44
    Artolomeo
    Poziom 11  

    Jeśli wybór ma dotyczyć tylko Access i Excel, to tylko i wyłącznie Access jako baza danych, Excel jest dobry do kalkulacji analiz itp. a nie jako miejsce przechowywania danych. Do tego co chcesz zrobić, oprócz znajomości VBA przyda się również znajomość ADO, DAO.

    0