Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Peugeot 307 1.6 2001r - Gaśnie jak sie zagrzeje.odczekam chwile i jade.

10 Lip 2017 00:40 1413 29
  • Poziom 3  
    Witam. Mam od niedawna straszny problem z moim peugeotem. W tamtym roku na jesień auto zgasło mi ze 2 razy podczas upalnych dni. Pomyślałem że coś mu odwalilo. Całą zimę jeździłem normalnie. Teraz w gorące dni jadę z 10-15 km i auto gasnie jeżeli na polu jest ok 30 stopni. Najpierw nie mogę dodać gazu, na wolnych obrotach chodzi a jak dodaje gaz to dusi i szarpie silnikiem. Odczekam kilka minut i odpalam auto normalnie. Przejade paredziesiat metrów i jest to samo. Im dłużej stygnie tym więcej przejade. Miałem jakieś błędy cewki dlatego ja zmieniłem. Ale dziś przy temp 28 stopni auto dalej gasnie. Co to może być? Proszę o pomoc

  • Poziom 22  
    Witam.

    Miałem dosłownie takie same problemy i w moim przypadku pomogła wymiana świec. Może też w tym kierunku powinieneś iść?

    Dodano po 34 [sekundy]:

    Auto w gazie?
  • Poziom 3  
    Bez gazu. Wykrecalem świece wyglądają na ładne być może pod wpływem temp coś się z nimi dzieje. Spróbuję pójść w tym kierunku jednak po wymianie muszę czekać na około 30 stopniowe ciepło bo tylko wtedy to sprawdzę. Już myślałem że to cewka bo 3 dni jeździłem normalnie ale było chłodno. Jeden dzień upału i to samo.

  • Poziom 22  
    Początkowo mi też cewka wydawała się podejrzana, nawet mechanik coś o cylindrach wspominał... ale ostatecznie problemem okazały się te świece (czyli najmniejszy z wymienionych problemów), tak więc mam nadzieję, że i Tobie ten temat na tym się zamknie.

    Kiedy ostatni raz wymieniałeś świece? Tak +/- jaki mają odstęp?
  • Poziom 3  
    Świece wymianiałem chyba jak kupiłem auto to jakieś 5-6 lat temu. O ile wogóle wymianiałem...

  • Poziom 22  
    Uuuu, to ja Ci daję 95% że to wina świec... :) Ile na nich przejechałeś???
  • Poziom 3  
    W ciągu 5 lat jakieś 25-30tyś

  • Poziom 22  
    mattom16 napisał:
    Świece wymianialem chyba jak kupiłem auto to jakieś 5-6 lat temu. O ile Wogule wymianialem...


    Jeśli nie wymieniałeś, to ten dystans może być jeszcze większy, tak czy inaczej, żeby się już nie powtarzać - spróbuj z tymi świecami, wymień je i sprawdź czy to pomoże. Elementy niedoceniane a takie czasem figle sprawiające... :)

  • Poziom 22  
    Czekam na dobre wieści. :)

    A tak jeszcze od siebie dodam - żeby unikać takich sytuacji jak właśnie Twoja (i kiedyś moja) mam już tendencję wymieniania świec po 15-20tyś, niezależnie od ich stanu. I jest to BARDZO dobry nawyk... ;) Wszakże świece nie są dramatycznie drogie.
  • Poziom 3  
    Niestety zła wiadomość. Po przejechaniu 19 km auto znowu zgasło.

  • Poziom 22  
    Kurcze... w takiej sytuacji nie wiem co jeszcze mógłbym doradzić, zostanie Ci chyba wizyta w warsztacie i żeby tam dalej coś pogrzebali. Albo jeśli ktoś jeszcze tutaj wpadnie na jakieś pomysły...

    Chciałem Ci doradzić, bo sam mam PEŻOTA i myślałem że w Twoim przypadku też pomoże moje rozwiązanie...

    Jeszcze ewentualnie może to wskazywać na wtrysk do silnika - może pompa? Albo coś na spalaniu paliwa? Wszakże jeśli auto gaśnie na wolnych obrotach albo chociaż się dławi, to też nie można wykluczyć problemu z dawkowaniem paliwa.
  • Poziom 3  
    Już wywiercilem dziurę w korku do paliwa bo sykalo jak otewieralem i myślałem że może robi podcisnienie

  • Poziom 22  
    Na prawdę ciężko mi jest coś jeszcze poradzić, nie jestem wielkim specjalistą od samochodów, polecam Ci zdecydowanie wizytę w dobrym warsztacie, bo problem może leżeć jeszcze głębiej...
  • Poziom 3  
    Już mówiłem sie z kolesiem który zajmuje się francuzami Ale termin jest na sierpień dopiero. Może on coś poradzi
  • Poziom 20  
    Diagnostyka napewno coś podpowie , ale sprawdził bym czujnik obrotów wału.

  • Poziom 22  
    mattom16 napisał:
    Już mówiłem sie z kolesiem który zajmuje się francuzami Ale termin jest na sierpień dopiero. Może on coś poradzi

    Jeśli trzeba tak długo czekać to chyba można uznać że jest dobry :D
  • Poziom 3  
    Z tego co wiem jeśli to byłby czujnik położenia wału byłyby problemy z odpaleniem samochodu
  • Poziom 20  
    mattom16 napisał:
    Z tego co wiem jeśli to byłby czujnik położenia wału byłyby problemy z odpaleniem samochodu


    Niekoniecznie może dopiero wariować po zagrzaniu
  • Poziom 28  
    Witaj walczyłem z takim peugeotem w zeszłym tygodniu i okazał się uszkodzony czujnik wału,
    przy studzeniu go sprężonym powietrzem podczas pracy auto nie zgasło,wystarczyło dwie
    trzy minuty nie studzić i silnik gasł.Co najlepsze zero błędów.Pozdrawiam
  • Poziom 36  
    mattom16 napisał:
    Z tego co wiem jeśli to byłby czujnik położenia wału byłyby problemy z odpaleniem samochodu

    1 https://www.youtube.com/watch?v=yYqhg9spjfU&t=7s ??
    2 masz w tym momencie sygnał na wtryskiwacze ? Iskrę na świecy ?
    Wpinasz leda 12V we wtyczkę wtrysku i patrzysz czy mryga gdy kręcisz silnikiem, tak samo można ze sterowaniem cewki w jej wtyczce...
  • Poziom 3  
    Dziś wymieniłem czujnik jednak pogoda nie odpisuje. Czekam na ciepły dzień bo w takie dziś chodził normalnie
  • Poziom 36  
    Na co Tobie pogoda ? Masz stary czujnik, miernik, suszarkę ?
  • Poziom 3  
    Witam. Dość długo nie pisałem ponieważ byłem na wakacjach a po powrocie pogoda była taka sobie i peugeot jeździł bez zarzutu po wymianie czujnika... Niestety Do wczoraj... Problem w dalszym ciągu ten sam.
  • Poziom 23  
    mattom16 napisał:
    Miałem jakieś błędy cewki dlatego ja zmieniłem

    Jakie były te błędy ? Dotyczyły cewki czy wypadania zapłonów ?
    Prościej byłoby chyba jednak podjechać na diagnostykę bo będziesz tak dalej wymieniał i może nie być efektu.
    mattom16 napisał:
    Najpierw nie mogę dodać gazu, na wolnych obrotach chodzi a jak dodaje gaz to dusi i szarpie silnikiem. Odczekam kilka minut i odpalam auto normalnie.

    Wypadałoby sprawdzić co się dzieje z ciśnieniem paliwa , wizualna ocena świec też może być podpowiedzią.
  • Poziom 31  
    Problem z BSM najprawdopodobniej gdzieś jest zimny lut - klasyka w grupie PSA ...
  • Poziom 3  
    Bsm wymieniony i nadal ten sam problem
  • Poziom 18  
    Ja na taką dolegliwość kiedyś wymieniłem ECU.
  • Poziom 1  
    Wiadomo co to bylo ? bo mam takie same objawy. Wymiana swiec i czujnika walu nic nie pomogla.
  • Poziom 3  
    Witam. Dałem auto do mechanika i po kilku wymianach wymienił bsm i po problemie. Zamykam temat pozdrawiam