Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen xsara picasso - Centralny nie otwiera tylnych drzwi z kontrolą rodzicie

marioodkrywca 10 Jul 2017 10:43 3909 18
  • #1
    marioodkrywca
    Level 13  
    Witam,

    Mam problem z otwarciem tylnych lewych drzwi w które dodatkowo są zabezpieczone kontrolą rodzicielską.
    Niestety centralny zamek nie otwiera zamka, a przez włączoną kontrole rodzicielską nie jestem w stanie otworzyć ich od wewnątrz.
    Czy jesteście w stanie pokierować mnie na który pin od zamka podać napięcie lub masę aby otworzyć drzwi? Być może ktoś dysponuje schematem do Xsary Picasso z 2000r?

    Bardzo dziękuje za pomoc.
  • #2
    g107r
    Level 41  
    Zamek działa lecz tych drzwi nie otwiera ? To mógł się popsuć zamek, siłownik, lub przewody do niego, i nic nie wyjdzie z jego zasilenia bez zdjęcia tapicerki.
    Citroen xsara picasso - Centralny nie otwiera tylnych drzwi z kontrolą rodzicie

    Szary i pomarańczowy przy siłowniku, po odpięciu od centralki, bo z niej masz na tych przewodach masy i plusem zrobisz zwarcie. Przy centralce różowy i niebieski, ale powyższe pytanie... ?
    Sprawdź kolory przed zasilaniem czegokolwiek.

    Niedawno godzinę walczyliśmy z zaciętym zamkiem w jakimś starym audi, już chcieliśmy rwać tapicerkę, ale chłopak jeszcze podjechał do "otwieraczy zamków", 5 min i otwarte :)
    Może powinieneś zrobić podobnie ?
    Mimo tego jakiegoś schematu, zwierając jednak na pałę, możesz uszkodzić coś innego.
  • #3
    marioodkrywca
    Level 13  
    Dokładnie central nie otwiera tylko tych drzwi. jak na złość włączyłem blokadę rodzicielską.
    Tapicerkę mam ściągniętą. Więc przed podpięciem napięcia najpierw sprawdzę przejścia od kostki drzwi do kostki w zamku.
    Napięcie podam dopiero po odpięciu wtyczki ze słupka.
    Dziękuje za schemat.
    A jak otwierają tylne drzwi ?
    Dzisiaj zrobię zdjęcia kostek i sprawdzimy czy się pokrywają :)
  • #4
    g107r
    Level 41  
    marioodkrywca wrote:
    A jak otwierają tylne drzwi ?
    Mają odpowiednie szablony i druty do tego celu, wzory są w internecie.
    marioodkrywca wrote:
    Dzisiaj zrobię zdjęcia kostek i sprawdzimy czy się pokrywają
    Kostek i pinów to ja nie mam, tylko taki ogólny schemat z kolorami, także sugeruj się wtyczką do zamka. Wtyczka ma numeryczny opis Link , ale kolorystyka niestety może być różna Link, na aukcjach używki często są z wtyczkami.
    Jak są grubsze przewody, to prawdopodobnie do siłownika i od nich zacząłbym "psuć" zamek. Dlatego też przy uruchamianiu siłownika "na macanego" lepiej wypiąć wtyczki żeby nie spalić czegoś innego.
  • #5
    eurotips
    Level 39  
    Zobacz najpierw w jakim stanie jest wiązka w tych drzwiach, obstawiam na przerwany przewód w wiązce, po latach izolacja robi się twarda i przełamuje się tak wrednie że pęka miedziana żyła. Na pierwszy rzut oka takie pęknięcie może być niewidoczne.
  • #6
    marioodkrywca
    Level 13  
    Udało mi się wskrzesić miernik :)
    Wiązka w tylnych drzwiach wizualnie jest w dobrym stanie. Sprawdziłem przejścia między kostką przy zamku, a kostką w słupku i na każdym przewodzie jest. Teraz muszę dostać się i sprawdzić od centralki do słupka. Jednak dopiero w weekend.
    Gdybym na szybko chciał spróbować otworzyć drzwi ( zależy mi żeby chociaż wyłączyć kontrole rodzicielską - będzie łatwiej :) ) czy jest jakiś prosty sposób na otwarcie drzwi? np podać napięcie na 4 pin od zamka, a masę przyłożyć do pinu nr 3 ?
  • #7
    eurotips
    Level 39  
    Silniczek chodzi w obie strony a więc jest tam mostek H i żaden przewód nie jest na masie.
    Skoro masz miernik to sprawdź może czy silniczek nie zablokowany, na dwa najgrubsze przewody woltomierz na zakresie 20V i patrz czy otwierając/zamykając z pilota nie pojawi się przypadkiem napięcie, raz plus drugi minus bo to mostek jak pisałem. Usterka mechaniczna jest równie prawdopodobna jak elektryczna.
  • #8
    g107r
    Level 41  
    Mostek H ? To tak komplikują proste urządzenie ?
    Jest masa, nie ma masy :?: , dlatego najbezpieczniej podłączać się wprost do zamka przy wypiętej wtyczce od sterownika zamków, jak popsujemy, to tylko ten jeden zamek w drzwiach, nie jeszcze centralkę jakimś zwarciem, inne zamki...

    eurotips wrote:
    na dwa najgrubsze przewody woltomierz na zakresie 20V i patrz czy otwierając/zamykając z pilota nie pojawi się przypadkiem napięcie
    To wg tego schematu ? https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1342173.html , silnik siłownika ma mieć 3 przewody, jeden z masą, a na jednym z dwóch pozostałych pojawiać się ma plus w zależności co ma zrobić silnik - otw lub zamknąć ?
    marioodkrywca wrote:
    np podać napięcie na 4 pin od zamka, a masę przyłożyć do pinu nr 3 ?
    W "moim" schemacie tak, ale nie przy centralce, na tych pinach, tylko przy zamku, na piny 4 i 5 równocześnie.
    Tu masz jeszcze podobny do mojego https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1751653.html , dyskusja jest o sterowaniu, także nie o zasilaniu samego silnika zamka, i nie podejmuję się rozszyfrowania w tej "ikonce" schematu czy tam to 4,5 czy 4,6.
    Może podaj rocznik i silnik tego citroena, eurotips jak ma więcej danych o centralnych w cytrynach to rozstrzygnie gdzie i co dokładnie zasilać. Może i ktoś jeszcze przeczyta temat ?
  • #9
    eurotips
    Level 39  
    Zobacz na schemat we wpisie #2
    Nie ma możliwości wysterowania tylko jednego zamka,
    wszystkie chodzą razem i tylko na dwóch przewodach.
    Raz jeden jest masą a drugi plusem a drugi raz odwrotnie,
    to dlatego koledzy odradzają ci podłączania się pod przewody.
    Musiałbyś łączyć się bezpośredni do silniczka,
    całkiem odłączając go od instalacji.
  • #10
    marioodkrywca
    Level 13  
    Przepraszam że dopiero teraz odpisuje ale byłem na wyjeżdzie i nie miałem tego auta pod ręką.
    Właśnie dokładnie o to mi chodziło, żeby całokowicie odpiąć przewody od instalacji i ręcznie podać napięcie i masę. Dzisiaj jeszcze raz przejde się do auta przypomnieć sobie jak to było. Dziękuje wszystkim za pomoc i porady :)
    Jeśli zdecyduje się podpinać napięcie bezpośrednio pod silniczek podawać odrazu 12V ? czy może na początek mniejsze ?
  • #11
    eurotips
    Level 39  
    Nie trzeba nic kombinować z napięciem, podajesz na silniczek 12V.
  • #12
    marioodkrywca
    Level 13  
    Diagnoza postawiona. Uszkodzony jest silniczek. Nie reaguje na podpięcie innej kostki z drzwi oraz podanie bezpośrednio napięcia. Teraz myślę jak go wydobyć, jeśli nie mogę otworzyć drzwi.
  • #13
    g107r
    Level 41  
    Odpal allegro i wpisz "ZAMEK DRZWI lewy tył CITROEN XSARA".
    Będziesz miał kupę obrazków zamków na różnych aukcjach.
    Widzisz śrubkę na środku czarnego plastyku zamka ? Zatrzaski z boku tej obudowy na innych fotkach ? W tej czarnej obudowie obok śrubki walec ? To siłownik.
    Nie chcę nic sugerować, ale bym to hmm, "zdemontował" i wtedy pogmerał w środku zamka.
    Coś podobnego robiłem w dużej ciężarówce, rozłupałem zamek w drzwiach. Bez szans na normalne otwarcie, bo jak się okazało, zablokowanie tamtego polegało na pęknięciu jednej małej części, dźwigni w środku mechanizmu, która przenosiła ruch cięgien otwarcia/odblokowania skobla zamka.
    Nowy zamek już miałem, Twoje to koszt od 10zł, ale że po zdjęciu tego plastyku może być szansa na otwarcie drzwi ? Trochę szkoda go psuć, ale i tak nie działa.
    Teraz jak nie wiadomo, i nie bardzo widać co pociągnąć/przesunąć, to chyba jedyne rozwiązanie oprócz odwiedzenia speców od otwierania opornych drzwi. Cóż, trzeba wiedzieć, co i gdzie nacisnąć...
  • #14
    eurotips
    Level 39  
    Jest jeszcze szansa za pomocą aplikatora w postaci długiej i cienkiej rurki zalać silniczek preparatem np WD, godzinkę odczekać, powtórzyć czynność ze 3 razy i jeszcze raz podać 12V raxz +/- drugi -/+. Przy odrobinie szczęścia silniczek ruszy.
  • #15
    g107r
    Level 41  
    A w ogóle słychać coś było z zamka gdy podawałeś tam + i - Coś iskrzyło na krótko, znaczy było przejście przez zasilany siłownik ?
    marioodkrywca wrote:
    Nie reaguje na podpięcie innej kostki z drzwi oraz podanie bezpośrednio napięcia.
    Ta inna kostka to z TYLNYCH drzwi ? Bo przednie to piny 3 i 5, a tylne 4 i 5 wg schematu.
  • #16
    marioodkrywca
    Level 13  
    Oczywiście z tylnych drzwi. Widziałem na schemacie że przód jest inny. Po podpięciu napięcia nie było żadnego dzwięku, iskier itp.
    Typowy brak przejścia. Wydaje mi się zeby gdyby był zblokowany to coś bym usłyszał.
  • #17
    g107r
    Level 41  
    Też mi się tak wydaje, byłby jakiś efekt dźwiękowy usiłowania ruszenia siłownika, lub świetlny iskrowy...
    Możesz jeszcze miernikiem sprawdzić na przejście, jak na 100% wiesz które to piny/przewody - wg drugiego zamka.
    Spróbuj z tą śrubką jak masz do niej dostęp i zdejmij obudowę, może ręcznie zrobisz to co robi silnik siłownika.
  • #18
    scoot
    Level 10  
    Udało się komuś uporać z tym problemem? Na które piny podać napięcie? (też tylne drzwi)
  • #19
    scoot
    Level 10  
    Może komuś przyda się na przyszłość. Żeby otworzyć tylne drzwi trzeba podpiąć akumulator pod pin na samej górze (w tym rzędzie jest miejsce tylko na 1 pin on jest od strony słupka) a kolejny pin jest rząd niżej też pierwszy pin od lewej strony. Są to kable koloru pomarańczowego i szarego. Po podpięciu pod akumulator zamek otwiera się :D