Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Skoda Octavia 1.9 tdi - Przeładowanie turbiny

11 Lip 2017 06:29 3126 14
  • Poziom 10  
    Witam, posiadam Octavie 1.9 TDI bxe z 2010 , problemem jest sporadyczne odłączanie turbiny po przekroczeniu 3000 obrotów, dodatkowo wtedy wyskakuje błąd 000564 overboost. Poniżej link do logów dynamicznych jakie zrobiłem. Proszę o poradę czy szukać problemu w turbo czy może raczej w czujnikach.
    http://vaglog.pl/log-011_008_003_Jwc552D.html

    Z góry dziękuję za pomoc.
  • Poziom 17  
    A sprawdzaleś jak porusza się cięgno turbiny pod samochodem w momencie dodawania gazu na wolnych obrotach ?
  • Poziom 10  
    Sprawdzałem ręcznie jak chodzi cięgno od zmiennej geometrii łopatek to moim zdaniem chodzi luźno. Jeżeli chodzi o pracę cięgna na biegu jałowym to też chodzi , tylko wszystko zależy jaki rzeczywiście to powinno mieć zakres ruchu.
  • Poziom 17  
    Mozesz zdjąć podcisnienie z ssawki, podpiąć komputer i zobaczyć czy turbina bedzie ladowala. Ale trzeba pamiętać, że turbina może zacinac sie pod wplywem temp
  • Poziom 10  
    Doszła kolejna dolegliwość której wcześniej nie słyszałem, charakterystyczny dźwięk turbiny na biegu jałowym ( identycznie jest w czasie jazdy). Dodam że problem przeładowania nadal występuję. Czy taki dźwięk może wskazywać na nieszczelność z czego wynikałoby również przeładowanie turbiny ?


    Link



    Link
  • Poziom 9  
    sprawdzony uklad dolotowy,kopci na czarno ?
  • Poziom 10  
    Czasami coś zakopci ale rzadko, ogólnie to przy codziennej jeździe nie zauważalne
  • Poziom 9  
    pytalem czy uklad sprawdzony ? szczegolnie ic (czy nie dzurawy itp),sprawdz zawor (n75) oraz czujnik cisnienia doladowania (g31)
  • Poziom 16  
    Ile ma przelatane turbina, bo obawiam się ,iż może być konieczna regeneracja ?
  • Poziom 10  
    Auta ma 240 tys przebiegu , ale to chyba za wcześnie na regenerację?
  • Poziom 16  
    Obawiam się, że przy takim przebiegu i nie wiadomo jakiej eksploatacji wcześniej turbo do roboty. Gdy tego nie zrobisz na czas, a turbina ci padnie w czasie jazdy może rozwalić intercooler i koszty jeszcze wzrosną.
  • Poziom 10  
    Pomału też dochodzę do takiego wniosku że trzeba regenerować turbinę
  • Poziom 10  
    Po dłuższej przerwie aktualizuje wątek turbiny. Cały czas jeździłem z problemem przeładowującej się turbiny aż w końcu turbina rozpadła się na kawałki... kosztowna przyjemność ale kupiłem drugą regenerowaną , intercooler nowy , wszystkie węże wyczyszczone, miska zdjęta i wyczyszczona ogólnie to było trochę zabawy. Nowa turbina cichutka nie łapie not laufa ale niestety przeładowanie nadal występuje co widać po logach poniżej, moje pytanie czy mapa która była zmieniana nie jest skopana że nadal jest problem ?

    http://log.malonetuning.com/chart/232857#H8KL...Ow4EMw6zCm8OmwrouMsOuw4zDjcK5L8OSUSrDucKvAAAA
  • Poziom 9  
    Regenerowane nie koniecznie jest dobrze ustawiona, spróbuj poprawić regulację na śrubie regulacyjnej albo w siłowniku jest za słaba sprężyna i nie reaguje natychmiast gdy trzeba zmniejszyć doładowanie.
  • Poziom 10  
    Witam,
    Przyczyną od początku wątku był zespół zaworów elektromagnetycznych, po wymianie puszki wszystko działa ok. Temat zamkniety