Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane I phII - Praca silnika

11 Lip 2017 15:20 1686 36
  • Poziom 12  
    Witam, możecie posłuchać pracy silnika 1,6 16V 2002 rok, pytam ponieważ był wymieniany rozrząd i wydaje mi się że chodzi jakoś inaczej. jak oceniacie pracę tego silnika, może jestem przewrażliwiony.Proszę o opinię.Proszę jeszcze o info które świece będą dobre 77 00 500 180 uv1 czy 77 00 500 155 uv1, i czym one się różnią.
    https://youtu.be/Lwp2xwpIqaU
  • Poziom 39  
    Silnik się osłuchuje, gdy jest w pełni nagrzany, a nie gdy się nagrzewa.
    Poza tym tragedii nie słyszę.
    Moją Micrę z przebiegiem 170 tyś byś posłuchał jak stuka od zaworów, gdy się nagrzewa.
  • Poziom 13  
    Normalnie jakbym swój słyszał. Ten sam rocznik i też hatchback. Z tą różnicą że mój lekko drży na wolnych obrotach.
  • Poziom 12  
    Czyli wychodzi na to że chodzi dobrze, a możecie coś powiedzieć o świecach.
  • Poziom 13  
    A co cie konkretnie interesuje?
  • Poziom 39  
    Kup najtańsze zalecane do tego silnika. Np NGK BKR6EZ, lub zamienniki.
    A i tak wytrzymają 60 tys km.
  • Poziom 12  
    Ok dzięki, trochę mnie uspokoiliście z tym silnikiem.
  • Poziom 12  
    Witam ponownie, tym razem chodzi mi o temperaturę silnika, otóż jest tak gdy zapalam silnik i jadę mniej więcej 3-4 km wskazówka dochodzi do piątej kreski otwiera się termostat schodzi prawie do czwartej potem lekko się podnosi, ale w czasie jazdy jak silnik jest dobrze rozgrzany to podczas jazdy np. 90 km/h temperatura jest po między czwartą a piątą kreską, natomiast kiedy zwalniam temperatura delikatnie schodzi a kiedy znowu przyspieszam delikatnie rośnie. Podczas jazdy po mieście temperatura jest prawie na piątej kresce, wentylator włącza się jak wskazówka jest trochę powyżej piątej kreski, i teraz pytanie czy to normalne zachowanie. Pytam ponieważ wydaję mi się że przed wymianą rozrządu, pompy i płynu temperatura cały czas była trochę powyżej czwartej kreski.
    https://youtu.be/5FcNPK1oORk
  • Poziom 41  
    Film jest niedostępny.
    Wskaźnik temperatury powinien być na środku lub troszkę poniżej ale przy upałach może pójść wyżej. Może zalałeś jakiś dziadowski płyn i założyłeś lipną pompę? Może termostat nie otwiera do końca?
  • Poziom 12  
    Film jeszcze się ładuje, zestaw rozrządu jest contitech, z tego co wiem płyn jest liqui moly. Jeszce pytanko czy układ w tych silnikach sam się odpowietrza czy trzeba odpowietrzyć, jeśli tak to w jaki sposób.
  • Poziom 41  
    Film już jest. Temperatura wzorowa, nie czepiaj się.
  • Poziom 12  
    Czyli te delikatne wachania są ok, a powiedz czy w czasie jazdy po mieści temperatura ciut poniżej tej piątej kreski też jest ok
  • Pomocny post
    Poziom 41  
    Napisałem wyżej, wszystko jest ok, tak ma być.
  • Poziom 12  
    Ok to mnie uspokoiłeś, dzięki.
  • Poziom 41  
    Zmień pasek osprzętu (6pk 1200) i wtedy posłuchaj.
    Paska nie należy zaniedbywać bo gdy się zerwie to może wkręcić się w rozrząd.
  • Poziom 12  
    Takie jakby ocieranie
  • Poziom 12  
    Witam, odpowietrzylem i wymieniłem termostat, jest ok. Pytanie jeszcze tylko mam następujące, po odpowietrzeniu śrubką na obudowie termostatu włączyłem silnik nie zakręcając korka naczynia, jak się silnik zagrzał to nie otworzył się termostat tylko włączył się wentylator i wywaliło mi płyn przez zbiorniczek wyrównawczy, zgasiłem silnik i zakręciłem korek i włączyłem silnik to wszystko było ok termostat się otworzył. Teraz pytanie czy przy tej procedurze korek powinien być zakręcony po odpowietrzeniu śrubką czy otwarty aż do rozgrzania
  • Poziom 12  
    Czyli źle zrobiłem nie zakręcając i przez to mi wywaliło płyn.
  • Poziom 41  
    Zdejmij pasek osprzętu, odpal silnik i wtedy słuchaj.
    KZFR było zmieniane?
  • Poziom 12  
    nie ma kzfr, filmik jest od innej meganki, ale dźwięk ten sam
  • Poziom 13  
    Na zimnym silniku zwłaszcza gdy na dworze wilgotno, większość samochodów popiskuje, to raczej zjawisko normalne. Jak już na siłę chce się szukać przyczyny to może to być: zużyty pasek alternatora, któraś z rolek itd. Jakby coś było z rozrządem odczuł byś to w bardziej dosadny sposób.
  • Poziom 12  
    Ale to słychać dopiero po rozgrzaniu silnika, na zimnym jest cisza.
  • Poziom 41  
    Słuchałeś przy zdjętym pasku osprzętu?