Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

New Holland TM 150 - brak jazdy do przodu i do tyłu

11 Lip 2017 17:50 4986 47
  • Poziom 6  
    Witam,

    Mam problem z ciągnikiem NH TM 150, poniżej opisany problem


    Ciągnikiem mogę jeżdzić cały czas do póki go nie zgaszę. Po ponownym odpaleniu dając kierunek jazdy przód lub do tyły traktor rusza 2 - 3 metry i rozłącza skrzynię i pokazuje N. Dodam jeszcze że zanim rozłączy skrzynię to biegi mogę przełaczyć.
    Jak traktor ostygnie to działa normalnie do momentu zgaszenia, bo wtedy musi znowu postać żeby ostygnać. Dodam że wymieniłem olej i filtry i robi się to samo.

    Pytałem już wiele osób i nikt nie ma pomysłu.
    Proszę o pomoc bo to już staje się mega męczące. Dzieki
  • Poziom 6  
    Kody błędów się nie pokazują, chyba że jakoś się je sprawdza głębiej.
    Może powiesz czy jakoś się sprawdza błędy bez komputera.

    Generalnie jest tak jak opisałem, nie gasząc ciągnika możesz jeżdzić normalnie i wszystko działa, ale jak zgasisz ciągnik to musi wystygnąć godzinę, półtorej, zależy jak się nagrzał i bedzie jechał już normalnie.
    Gdy rozłącza jazdę to zapalają się wszystkie kontrolki i wyrzuca na luz.

    Może to ważne:

    Kilka razy się wkurzyłem i cały czas załączałem mu jazdę do przodu zmieniająć biegi na wyższe aż zaskoczył i pojechał.
  • Poziom 32  
    Co znaczy ,,zapalaja sie wszystkie kontrolki"? Jakie?
  • Poziom 6  
    Chodziło mi o wszystkie diody od skrzyni biegów
  • Poziom 32  
    Nacisnij przycisk na desce wskazników (osemka ze strzalká w gore i przekréc kluczyk by zapalily sie kontrolki.Pusc przyciskNaciskaj teraz ten przycisk.Za kazdym nacisnieciem na wyswietlaczu pojawi sie kod bledu.Podaj je.
  • Poziom 6  
    Sprawdziłem błedy i pokazały się w kolejnosci

    8
    4
    P27
    P16
    P22
    P23
    P02
    1
  • Poziom 10  
    Sprawdź rezystacje odłącznika sprzęgła i dzwigni rewersu na zimnym i rozgrzanym ciągniku. Jeżeli bedzie znacznie zwiekszona na rozgrzanym to masz prawdopodobną przyczynę.
  • Pomocny post

    Poziom 17  
    P02 - Rear PTO Brake Solenoid Stuck On
    P16 - Differential Lock Solenoid Stuck On
    P22 - 4wd Solenoid Stuck On
    P23 - 4wd Output Open Circuit
    P27 - PTO Speed Sensor Open Circuit

    co do pozostałych pewności nie mam (instrukcja która posiadam jest w tym miejscu koszmarnej jakości)

    1 - Engine Oil Pressure Sender Short Or Open Circuit
    4 - Fuel Tank Level Sender Open Circuit Or Short To +Ve Voltage
    8 - EDC Serial Link Failure. Communications Error

    Prosiłbym o potwierdzenie kodów przez kolegę wal-ker'a. Powinien być najbardziej zorientowany.

    Zakładając ,że właściwie odczytałem kody błędów, wygląda to na uszkodzoną wiązkę.
  • Poziom 6  
    Kolego Jan_z3 podpowiedz proszę jak sprawdzić tą rezystancję, chodzi mi w którym miejscu to sprawdzić i jak ustawić miernik. Dzięki

    Kolego BORG może ty masz jakiś pomysł co do mojego problemu?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ja mam podejżenie cewki, może wiecie która cewka odpowiada za przełączanie kierunku jazdy przód / tył?
  • Poziom 32  
    Bledy pewnie stare(bo mnie wypelnily banku,nie ma dziesieciu) i nie zwiazane z problemem.Nalezalo wykasowac ,pojezdzic ciagnikiem i zobaczyc czy nadpisaly sie nowe.
    To ciagnik z reversem wiec nie ma cewki odpowiedzialnej za jazde przod/tyl.Ma cewke odpowiedzialna za wlaczenie biegow wstecznych.Biegi do przodu sa wtedy gdy cewka rewersu jest nie wlaczona.Mowimy o skrzyni range command,bo chyba taka posiadasz choc laskawco nie napisales i trzeba sie domyslac.
    Komp. skrzyni po wlaczeniu dzwigni jazdy do przodu testuje wartosci z potencometru sprzegla,czujnika kola zamachowego/momentu obr.,czujnika obrotow skrzyni,czujniki cisnien na poszczegolnych sprzeglach,pozycje synchronizatora,hamulec postojowy,cewki elektrozaworow.Jezeli ktorys z parametrow nie odpowiada ,nie pozwoli uruchomic skrzyni.
    Twoje podejzenie co do cewki elektrozaworu moze byc sluszne ,z tym ze raczej bedzie to jedna z cewek od biegow .I to z tego biegu ktory masz ustawiony w momencie proby ruszania.Swiadczy o tym udana proba uruchomienie skrzyni z jednoczesnym przelaczaniem biegow.Komputer testowal tylko te cewki ktore byly potrzebne na zadanym biegu a przypadkiem na tym uzywane byly tylko sprawne.Ja bym kupil sprej do zamrazania(w sklepie elektronicznym) ew. butla dwutlenku wegla i mrozil cewki i czujniki.
    Mozna by tez podlaczyc kabel serwisowy i odczytac bledy ukryte ,bo jakos mi sie nie chce wierzyc ze generuje bledow.Mam tez nadzieje ze wlacznik przod/rewers mostkowales na probe.
  • Poziom 6  
    Kolego Walker

    Opisałem wszystko co stwierdziłem że bęzdie ważne.
    Skrzynia biegów Power Shift 18 biegów bez zekresów, wszystkie biegi idą po kolei.
    Kiedyś polałem wodą po cewkach i ciągnik zaczął jechać, nie wiem czy to był przypadek że akurat gdzieś puściło czy faktycznie lanie wodą zadziałało.
    Nie mostkowałem rewersu, jak to można zrobić?
    Może zamienić cewki na próbę?
    Masz może schemat, która cewka za które biegi odpowiada?
  • Poziom 32  
    wedlug mnie masz semi-power shift bo pisales ze masz diody wyswietlajace biegi.Ew.zapodaj zdjecia elektrozaworow to Ci opisze.Zeby zamienic to trzeba wiedziec ktora na ktora.Trzeba wedlug diagramu zobaczyc ktore cewki sa uzywane na biegu startowym (a uzywane sa co najmniej trzy)i zamienic z cewka nie uzywana.
    Ja bym zamiast tego pomierzyl opornosc goracych cewek.Jedna musi miec inna.(Bo one sa teraz najbardziej podejrzane).Albo tak jak pisalem mrozil je po kolei i testowal kiedy ruszy.

    W 18 semi power
    1 bieg to cewki sprzegiel A,C,L
    2 bieg-------------,,------B,C,L
    3 bieg-------------,,------A,D,L
    4 bieg-------------,,------B,D,L
    5 bieg-------------,,------A,E,L
    6 bieg ------------,,------B,E,L
    nastepne szesc biegow tak samo tylko ostatnia cewka to M,a nastepne szesc to oststnia cewka H.
  • Poziom 6  
    Sprawdziłem dzisiaj oporność cewek i wszystkie mają taką samą 10,7.
    Poniżej jest link z Youtube, gdzie u innego użytkowinika dzieje się dokładnie tak samo i ma taką samą skrzynię biegów.
    https://www.youtube.com/watch?v=N6yJebhBNRc
  • Poziom 32  
    Sprawdzales na goracym,wtedy jak nie dziala?,Chlodziles elektrozawory i czujniki? Polaczyc kabel serwisowy,wywolac meniu,,H,, i w H5 przetestowac wszystkie czujniki a w HB odczytac wszystkie zmagazynowane bledy. Cos mi sie zdaje ze my tu swoje zalecenia a Ty po swojemu.Albo robisz to co zalecamy albo zzkoda na Ciebie naszego cennego czasu.
  • Poziom 6  
    Wszystko robie jak mówisz.
    Elektromechanik sprawdził cewki i wszystkie były ok.
    Jutro będę chłodził każdą po kolei.
    Kolega, który sprawdzał cewki podpowiedział mi że to może być wina elektrozaworu i zacinajacego się trzpienia jak się rozgrzeje.
    Jutro bedę chłodził to dam znać.
  • Poziom 2  
    Witam!
    Mam duży problem z new hollandem TM150 na skrzyni Range Command czyli zakresy A,B,C i na każdym 6 biegów pod obciążeniem. Problem polega na tym że nie chce jeździć do przodu i do tyłu a jak ruszy do tyłu to nie ma możliwości ruszenia do przodu i wyświetla się błąd skrzyni. Przyjechali ,,mądrzy,, z serwisu, powiedzieli że cewki są sprawne ale to prawdopodobnie popsuty komputer sterujący skrzynią. Wzieli 300zł i pojechali mówiąc że tego bez drugiego sterownika skrzynią nie zrobią bo nie wiedzą czy to na 100% to to. Ja rozkładam ręce bo niewiem jak ugryźć temat a traktor stoi... Podłóg któregoś poprzedniego wpisu spróbuje znaleźć jakie błędy się wyświetlają i je podam. Może ktoś ma teraz jakiś pomysł?
  • Poziom 32  
    No to podaj jaki błąd sie wyswietlil kolego .. .
  • Poziom 2  
    Mam błędy!
    p34
    p38
    p02
    p22
    p23
    p16
    p33
    12
    1
    p27

    Co one oznaczają?
  • Poziom 32  
    P34-włącznik wom-u na tylnym błotniku
    P38-obydwa właczniki wom-u(w kabinie i na blotniku) wcisniete jednoczesnie(lub nacisniety w kabinie a na błotniku ma zwarcie)
    P02-elektrozawór hamulca wom-u blokuje
    -P22-elektrozawór przedniego napedu blokuje/zacina sie
    P23-przerwa na zasilaniu elektrozaworu przedniegonapędu
    P16-elektrozawor blokady dyfra zcięcie
    P33-włacznik wom-u zle dzialanie/chwilowe rozlaczania
    P27-czujnik obrotów wom-u odłączony/przerwa na kablach
    1-czujnik cisnienia oleju silnika-przerwa
    12-czujnik temp. silnika-przerwa
    Błedy raczej stare/nie mające wpływu na prace skrzyni biegów.
    Pisaleś że jak ruszy wyswietla blad skrzyni biegów-jaki?
    Może byc ze jest uszkodzony sterownik ale moze tez byc uszkodzony czujnik obrotów na wyjsciu skrzyni,bląd z synhronizatora rewersu i kilka innych.Slabo opisałes problem ,nadal nie wiemy jak ciagnik sie zachowuje-nie rusza nigdy ,rusza czasami czy nie da sie tylko ryszyc z rewersu do przodu.Opisz dobrze jaki jest problem.Co sie dzieje jak próbujesz kalibrowac.
  • Poziom 4  
    Witam chciałbym podpiąć się pod temat ponieważ mam podobny problem z moim M100 skrzynia RANGE COMMAND grupy A,B,C przestał jezdzić do tyłu a do przodu w trybie awaryjnym tylko C1 ,na wyświetlaczu skrzyni miga błąd F 3 nie można wykonać kalibracji bo wyskakuje błąd U-86 proszę o pomoc
  • Poziom 32  
    U 86 to jak dobrze pamietam bład położenia synchronizatora srednie/rewers.
  • Poziom 4  
    Tak dokładnie tylko gdzie szukać tej usterki potencjometry sprawdzone cewki i zawory również ,trzeba się zgłębić w skrzynie ? rozjeżdżać traktor ? czy zacząć od zdjęcia górnego dekla i zajrzeć czy odkręcić blok elektrozaworów i zobaczyć czy nie wypchało jakiegoś uszczelniacza .Dodam że ta usterka wynikła bo nie dałem się rozgrzać maszynie na mrozie tylko ruszyłem od razu po odpaleniu na gęstym oleju moja wina .
  • Poziom 32  
    Masz F3 i U86 oba od synchro medium/rewers.F3 mówi o braku kalibracji,U 86 o złym położeniu synchronizatora.Więc wypadało by zrobic kalibracjesynchro i komputer sie odnajdzie.Teraz nie wie gdzie jest iprofilaktycznie rozłącza. Pewnie na gęstym oleju suwak sie spóznił.Potencjometr pokazał pozycje ale suwak został za daleko.
    Wejsc m menu HL i sprawdzic dzialanie synchro i potencometru.
  • Poziom 4  
    Tak jak piszesz wal-ker ale kalibracji nie mogłem zrobić bo faktycznie wałek potencjometru był poza skalą ,zdjołem górny dekiel ze skrzyni ten pod podłogą i po oględzinach okazało się ,że w jakiś sposób zcieło zawleczkę i wysunoł się bolec a następnie widełki potencjometru przesuneły się poza skale i zblokowały wałek prowadzący stąd te błędy i problem z kalibracją ustawiłem wałek wsunołem bolec zabespieczyłem ,następnie składanie kalibracja i wszystko elegancko śmiga .Dzięki za podpowiedź i myślę że mój problem do zamknięcia później wstawię zdjęcie poglądowe i przepraszam za pisownię .

    Dodano po 3 [godziny] 34 [minuty]:

    New Holland TM 150 - brak jazdy do przodu i do tyłuNew Holland TM 150 - brak jazdy do przodu i do tyłu

    Dodano po 1 [minuty]:

    Nie wiem czy te zdjęcia nie są za wielkie .
  • Poziom 2  
    I jak kolego Tesarek poradziłeś sobie z problemem? Ja mam to samo. Będę schładzał elektrozawory. Mam kod błedu skrzyni E01. Wie ktoś co to oznacza?
  • Poziom 38  
    Robiłem podobny model, chyba 120 (joint venture Fiat Agri?). Kody błędów elektrozaworów skrzyni biegów zaczynają się od F1x gdzie x jest od 1 do H. Piszę z pamięci, bo listę kodów błędów miał właściciel, a jaka tam była skrzynia sam nie wiem. Te elektrozawory trzeba przyznać muszą być dość specyficznie wykonane, gdyż na zimno mogą wydawać się dobre, a podczas pracy po nagrzaniu dostaje przerwę w uzwojeniu. Takie uszkodzenie jest trudne do odnalezienia, polewanie wodą dla schłodzenia - co ktoś wcześniej proponował - nie zawsze przywróci sprawność cewce. Ja znalazłem usterkę podmieniając podejrzaną cewkę z cewką od WOM który działa cały czas po włączeniu zapłonu - po trzech minutach elektrozawór "puścił" a cewka dostała rezystancji rzędu 1 MΩ.
  • Poziom 32  
    Tak jak pisze kolega Banan kody zaczynają sie od 11 iw jednej z typów skrzyni są z prefiksem E.
    Tyle ze kolega qkawon nawet nie raczył napisac co ma.Będzie czekał na pomoc do zimy a potem wezwie serwis. Skasują 300zł. i odjądą a ciagnik jak stał tak będzie stał... .
  • Poziom 2  
    Mam ten sam model co założyciel tematu. Czyli tm150 z 2000r. ze skrzynią w pełni automatyczną. Filmik który ktoś wcześniej linkował z yt jest mojego autorstwa. Czyli
    https://www.youtube.com/watch?v=N6yJebhBNRc
    Kolego Walker za 300zł to z serwisu nikt nie przyjedzie. Ostatnio jak byli to skasowali ponad 1000zł i nic nie naprawili. Więcej można się dowiedzieć na takim forum jak to.
    Jestem z woj.lubelsiego pow.chełmski jeśli jakiś fachowiec wie jak ten błąd naprawić to zapraszam -oczywiście nie za darmo. A jak na razie muszę sobie radzić sam;/
    Elektrozawory chcę schładzać ciekłym azotem. Czy elektrozawory znajdują się na załączonym niżej obrazku?New Holland TM 150 - brak jazdy do przodu i do tyłu
  • Poziom 9  
    gkawon21 napisał:
    Mam ten sam model co założyciel tematu. Czyli tm150 z 2000r. ze skrzynią w pełni automatyczną. Filmik który ktoś wcześniej linkował z yt jest mojego autorstwa. Czyli
    https://www.youtube.com/watch?v=N6yJebhBNRc
    Kolego Walker za 300zł to z serwisu nikt nie przyjedzie. Ostatnio jak byli to skasowali ponad 1000zł i nic nie naprawili. Więcej można się dowiedzieć na takim forum jak to.
    Jestem z woj.lubelsiego pow.chełmski jeśli jakiś fachowiec wie jak ten błąd naprawić to zapraszam -oczywiście nie za darmo. A jak na razie muszę sobie radzić sam;/
    Elektrozawory chcę schładzać ciekłym azotem. Czy elektrozawory znajdują się na załączonym niżej obrazku?New Holland TM 150 - brak jazdy do przodu i do tyłu


    tak to jest listwa z elektrozaworami od jazdy.
    czy kalibracje wykonywałeś? jeśli tak to do którego momentu dochodzi?