Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw multivan 2,5 tdi 102 KM - nie odpala po naprawie urwanej pompy

borowko 12 Lip 2017 07:25 873 17
  • #1 12 Lip 2017 07:25
    borowko
    Poziom 7  

    silnik ACV,2000 rok,102 KM.
    witam.
    Pierwszy mój post.Przeglądam i czytam,wiele się dowiedziałem potrzebuje jednak podpowiedzi.
    Z powodu błędów mechanika,ukręciły się śruby i odpadła pompa wtryskowa. W efekcie pęknięta rurka i zniszczony pasek.
    Naprawiłem gwinty.Pompa zamocowana.
    Ustawiłem silnik na znakach,czyli okienko w skrzyni,które zgadzały się z rozrządem.
    Ustawiłem pompę na znakach założyłem nowy pasek,nowe rolki-napinacze,naciągnąłem pasek znaki na pompie zbiegły się dokładniej.
    samochód nie pali,nie chce zassać paliwa.poluzowałem wtryski dla odpowietrzenia i nic.
    oto logi vag:

    17660 - Cold Start Injector (N108) Open or Short to Ground
    P1252 - 35-10 - - - Intermittent
    17971 - Quantity Adjuster (N146): Lower Limit Reached
    P1563 - 35-00 - -
    17762 - Modulating Piston Movement Sensor (G149): Electrical Malfunction
    P1354 - 35-00 - -
    17564 - Manifold Pressure Sensor (G71): Open/Short to Ground
    P1156 - 35-00 - -
    17655 - Needle Lift Sensor (G80): Open or Short to Plus
    P1247 - 35-10 - - - Intermittent
    Pytania
    czy możliwe,że dotyczą jednej usterki np. kostka elektryczna,przekaźnik,czujnik który generuje błąd i kolejny go wtedy również?
    może jednak jest,to pięć awarii?
    Kasowanie błędów nic nie daje.
    Gdzie znajdują się te zawory i czujniki w moim aucie?
    Czy można je naprawić samodzielnie i jak? lub wymienić
    pozdrawiam.

    0 17
  • #3 12 Lip 2017 09:43
    borowko
    Poziom 7  

    ok. przerwy w obwodzie. Potrzebuje,więc schematów obwodu. Oczywiście zabiorę się z lampką do poszukiwań.
    Wyjaśnij mi. Po czym sądzisz,że głowica do zdjęcia. Sprawdze ciśnienie.nie wiem tylko jak,bo nie wyjade z garażu a ciśnieniomierza nie mam.

    0
  • #5 12 Lip 2017 12:29
    borowko
    Poziom 7  

    nigdzie nie stwierdziłem ze pasek rozrządu, Sądze,że skoro mowa o pompie,to wiadomo,że chodzi o pasek pompy

    0
  • #6 16 Lip 2017 02:04
    masay1
    Poziom 13  

    mało jest silników w których pompa wtryskowa posiada swój pasek...
    dlatego też kolega dobrze sugerował że po zerwaniu paska rozrządu i to jeszcze w dieslu "głowica w górę''
    ale ten silnik ma dwa paski i na Sam rozrząd jest jeden... a napęd pompy wtryskowej jest realizowany poprzez drugi...
    ale nie o tym... powiedz czy też napisz czy pompa odpadła czy tylko opadła?.. bo jeśli została "wisieć" na przewodach elektrycznych
    to masz odpowiedź... ktoś już tutaj pisał i dobrze Ci sugerował... masz otwarte obwody elektryczne i od tego należy zacząć...
    do pompy idzie tylko jedna kostka a są dwa rodzaje i różnią się ilością pinów... niemniej jednak niezależnie od wszystkiego
    sprawdź instalację elektryczną pompy wtryskowej poprawność zamocowania kostki oraz zawór odcinający paliwo zamontowany
    na samej pompie u góry głowicy rozdzielacza... jeśli instalacja jest Ok, a po przekręceniu stacyjki błędy pojawią się znowu to prawdopodobnie
    nastawnik pompy do naprawy... sam układ jest bardzo prosty, pompa wtryskowa z nastawnikiem i zaworem odcinającym + czujnik wzniosu iglicy
    zamontowany na wtryskiwaczu...
    ps.
    nawet przy całkowicie sprawnym układzie a np. brakiem paliwa po dłuższym kręceniu rozrusznikiem też zostaną wygenerowane błędy...
    dlatego ważnym jest czy błędy pojawiają się zaraz po przekręceniu stacyjki czy po dłuższym kręceniu rozrusznika...

    aaaaa...
    i jeszcze jedno...
    a dobrze ustawiłeś Pompę?.. bo to że zgrałeś wał korbowy z pompą wtryskową Nic nie daje...
    pompa musi także zostać zsynchronizowana z wałkiem rozrządu!!! a na dwa obroty wału tylko raz
    wałek ustawia się w pozycji tzw. "0" tak zresztą jak pompa wtryskowa... jeśli masz przestawioną pompę
    wtryskową w stosunku do wałka rozrządu to marne szanse na odpalenie...

    miłego...

    0
  • #7 16 Lip 2017 07:19
    borowko
    Poziom 7  

    W chwili twojego odpisywania,przemęczyłem temat.
    Okazało się,że dwa,istotne przewody w wiązce dochodzącej miały uszkodzenia,przy podpinaniu przemieściłem je na tyle,że miały zwarcie. Izolacja załatwiła sprawę.Błędów brak.
    Dziś będę kontynuował ustawianie. Ta sztuka jest o tyle trudna,że pokancerowane są znaki i na kole zamachowym i na kole pompy.Pozostaje mi metoda prób i błędów.
    a propo błędów. Po skasowaniu porzednich i skasowaniu inspekcji serwisowej pojawił się inny komunikat. Nie wiem,co z nim. Doszukałem się,że może być to pamięć po innych błędach nie do końca skasowanych,czyli np. jedna awaria wyrzuca dwa różne błędy jeden skasowany drugi gdzieś nieskasowany. Prawda to?
    18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
    P1654 - 35-00 - -
    Dzięki za podpowiedzi.

    0
  • #9 16 Lip 2017 13:41
    borowko
    Poziom 7  

    ok. sprawdze licznik ale teraz
    odpalił.
    Odpala na dotyk, Vag w bloku 000 w pozycji 2,czyli tu gdzie powinno być ok.50 wykazuje -255.
    przestawiam pompę o jeden ząbek a parametr zaczyna skakać pomiędzy 38 a 255.
    przestawiam o jeszcze jeden ząbek trudniej odpala ale parametr 96.
    jeszcze jeden i po ciężkim odpaleniu natychmiast gaśnie.
    Nie mogę,więc pompą zejść do prawidłowego.
    Kopci przy każdym ustawieniu.temp. ustawiania 75 stopni.
    Moje przypuszczenia. Jako,że nie mogę idealnie znależć ustawienie rozrządu,znaki popsute możliwe że własnie tu tkwi kłopot.
    Jeśli tak,to dobrze jutro znów pogrzebie i zachowując ustawienie samej pompy będę minimalnie przestawiał cały rozrząd względem niej o milimetry w jedną lub drugą.
    A jeśli inny powód, to jaki?
    Sugestie.
    Czy poza znakami np vagiem można sprawdzić rozrząd?jego ustawienie?
    pozdrawiam

    0
  • #10 16 Lip 2017 13:50
    dizba
    Poziom 29  

    borowko napisał:
    Ustawiłem silnik na znakach,czyli okienko w skrzyni,które zgadzały się z rozrządem.

    Na który cylinder ustawiłeś ?

    0
  • #11 16 Lip 2017 19:16
    borowko
    Poziom 7  

    nie wiem.Nie rozbierałem silnika a w inny sposób za bardzo nie wiem jak. ustawiłem na znak koła zamachowego,zgadzał się mniej więcej z tym IO na kole pasowym,który zgrałem, na tyle ile mnie oko nie myliło z punktem przy kole. Pompa na swoich znakach Nie odpalił,więc obróciłem kołem o cały obrót,przy oczywyście poluzowanej pompie. Odpalił.
    teraz z wyników vaga pompą nic więcej nie doreguluje ale może właśnie całym rozrządem milimetr w jedną lub drugą,skoro znaków nie jestem pewny.

    0
  • #12 16 Lip 2017 20:00
    dizba
    Poziom 29  

    Na wałku rozrządu powinno widać wycięcie do klinowania listwą. Na 1 cylindrze będzie wyżej.

    0
  • #13 16 Lip 2017 20:42
    T5
    Admin grupy Samochody

    borowko napisał:
    przestawiam pompę o jeden ząbek

    Źle, Popuść koło na wałku rozrządu, nie ma klina.
    Ustaw wał na znak, pompa na znak, popuść koło na wałku rozrządu(napędzające pompę) i reguluj :) . Jeżeli masz wartość 96 przekręć kołem w lewo -patrząc na koło od strony skrzyni. Delikatnie.

    0
  • #14 16 Lip 2017 20:50
    Heinzek
    Specjalista Sieci, Internet

    w ACV kąt wtrysku można regulować przez zmianę naprężenia paska dolną rolką napinającą. Oczywiście po regulacji trzeba ustawić prawidłowy naciąg paska górną rolką.

    Domyślam się że przed awarią silnik pracował OK. Więc ściąganie lewego koła pasowego wałka rozrządu uważam za zbędne, jednak aby się upewnić czy silnik jest na znakach możesz zdjąć prawe koło wałka rozrządu i sprawdzić:

    dizba napisał:
    Na wałku rozrządu powinno widać wycięcie do klinowania listwą. Na 1 cylindrze będzie wyżej.


    Potem zakładasz pasek tak aby znaki na pompie pokrywały się i potem wystarczy doprecyzować kąt wtrysku.

    0
  • #15 16 Lip 2017 20:59
    oktawian89
    Poziom 21  

    Przedni pasek rozrzadu na znaki ( jeden na obudowie kola pasowego, zapewne juz wyzarty przez rdze, drugi na kole zamachowym) potem do tego ustawiasz kolo pomopy wtryskowej - jest tam znak na obudowie i kole. Pamietac trzeba, ze obroty walu do pompy to 1:2 . Przy takim odpaleniu powinien chodzc, jak gowno, ale powinien. Potem korekcja po rozgrzaniu vcds em. Poprawnie robi sie to czujnikiem zegarowym z oprawka, ale malo kto to ma.

    1
  • #16 17 Lip 2017 15:40
    Jackall
    Poziom 26  

    Czujnikiem zegarowym nie wyregulujesz tak jak vcds-em. Warto zdjąć pokrywkę z pompy celem sprawdzenia zimnych lutów w nastawniku. Jeśli pompa latała sobie przez dłuższy czas, to bardzo możliwe, że urwał się któryś drut w nastawniku.

    0
  • #17 17 Lip 2017 18:16
    masay1
    Poziom 13  

    można zarówno czujnikiem zegarowym jak i VCDS-em...
    a najlepiej jest najpierw czujnikiem, a dopiero później Testerem...
    zdarza się, że czujnik umieszczony na wtryskiwaczu nie pokazuje już "nazbyt dokładnie"
    a regulacja Testerem odbywa się właśnie wg. Jego wskazań... plus oczywiści G28 z wału korbowego...
    reasumując;
    czujnik zegarowy, a następnie drobna korekta wg. wskazań testera...
    jeśli jednak wyjdzie duża odchyłka w wyprzedzeniu wtrysku to należy szukać winowajcy tego faktu;
    może to być nastawnik, a i któryś z czujników także... mam na myśli zegar-tester...
    ps.
    wskazania VCDS-em czy innym testerem w celu regulacji należy prowadzić w Nastawach Podstawowych
    a Nie w Bloku Wartości Mierzonych!!! bo jeśli ktoś na siłę wyreguluje kąt wyprzedzenia wtrysku wg. wcześniej
    wspomnianych BWM to silnik nie ma prawa pracować i odpalać normalnie...

    miłego...

    2
  • #18 18 Lip 2017 11:52
    Jackall
    Poziom 26  

    Posiadam zarówno czujnik zegarowy jak i vcds. Po rozrządzie pompę ustawiam na oko i zawsze odpala, potem po rozgrzaniu do min. 85 stopni zapinam tdi timing i ustawiam na dokładnie. Czujnik używam do 2.4d czy innych nie-tdi

    0
  Szukaj w 5mln produktów