Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Piekarnik Mastercook MF-186X - górna grzałka nagrzewa się do czerwoności.

gites77 12 Lip 2017 12:44 726 6
  • #1 12 Lip 2017 12:44
    gites77
    Poziom 2  

Górna grzałka w piekarniku nagrzewa się do czerwoności bez względu na ustawienie pokrętła. Gdyby dolna też się tak nagrzewała podejrzewałbym termostat. Piekarnik użytkuję od niedawna ale podobno jedna grzałka była już wymieniana i problem się powtarza. Podpowiecie coś? Jestem laikiem w tych sprawach.

0 6
  • #2 12 Lip 2017 15:35
    REMUR.
    Poziom 20  

Cytat:
    Proces opiekania następuje w wyniku działania na potrawę promieni podczerwonych, emitowanych przez rozżarzony grzejnik opiekacza.
    Jest to górna środkowa grzałka i jest to prawidłowe jej działanie.
    Pokrętło funkcji piekarnika ustawić na pozycję opiekacz - symbol zygzaka, oraz pokrętło regulatora ustawiamy odpowiednią temperaturę.
    Piekarnik Mastercook MF-186X - górna grzałka nagrzewa się do czerwoności.

gites77 napisał:
    Górna grzałka w piekarniku nagrzewa się do czerwoności bez względu na ustawienie pokrętła

Jeśli zaś grzałka ta (górna środkowa) włącza się również w innych pozycjach pokrętła funkcji, wówczas możemy mówić o awarii pieca.

0
  • #3 14 Lip 2017 07:27
    gites77
    Poziom 2  

Niestety to nie to. Na pokrętle nawet nie mam opcji z symbolem opiekacza. Podejrzewam przebicie grzałki do masy. Ale pewnie sam nie poradzę sobie z naprawą. :/

0
  • #4 14 Lip 2017 15:40
    REMUR.
    Poziom 20  

Warto by się było przyjrzeć przełącznikowi funkcji, czy któryś styk nie jest sklejony, jeśli jest to programator mechaniczny.
    Nie mogę znaleźć instrukcji do tego modelu.

0
  • #5 17 Lip 2017 19:21
    gites77
    Poziom 2  

Rozmawiałem z serwisantem. Podejrzewa, że dolna grzałka nie grzeje jak powinna, przez to górna grzeje dużo mocniej. Jutro będę wiedział jak wygląda sprawa.

0