Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Computer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.
itemscope itemtype="https://schema.org/QAPage"

Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie

Narzędzia Bosch 12 Lip 2017 13:22 5541 52
  • Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie

    #1
    Poziom 11  

    Centralny serwis elektronarzędzi Bosch istnieje od 1992 roku. Od początku swojej działalności dążył do maksymalnego skrócenia czasu naprawy przy zachowaniu najwyższej jakości, tak aby w pełni sprawne narzędzie jak najszybciej wracało do pracy. Działając zgodnie z zasadą TITO (ang. today in – today out) średnio aż 80% przyjętych do serwisu narzędzi jest naprawianych i wysyłanych do użytkowników tego samego dnia.

    Zespół, dostępność części, sprawne procesy
    Co sprawia, że Bosch oferuje najszybszy serwis w Polsce? Po pierwsze zespół doświadczonych mechaników. Po drugie, praktycznie pełna dostępność części zamiennych w magazynie - 98 procent części jest dostępnych od ręki. I po trzecie, ciągłe doskonalenie procesów serwisowych.

    Codziennie rano firma kurierska dostarcza do serwisu ok. 300-400 różnego rodzaju narzędzi Bosch. Przyjęcie rozpoczyna się od zeskanowania listów przewozowych. Potem następuje sprawdzenie numerów fabrycznych, ich zgodności z dokumentami oraz kompletności dokumentów. Po przyjęciu pracownik umieszcza naklejkę identyfikacyjną na obudowie, która od teraz będzie towarzyszyć narzędziu przez cały czas pobytu w serwisie. Elektronarzędzia dzielone są dalej na grupy i dostarczane do stanowisk mechaników.

    Po diagnozie usterki i pobraniu części z magazynu podręcznego mechanik przystępuje do naprawy. Na każdym stanowisku znajduje się komputer z dostępem do dokumentacji technicznej narzędzia. Po zakończeniu naprawy , każde narzędzie poddawane jest testowi sprawności i poprawności działania. Dodatkowo wszystkie narzędzia zasilane prądem zmiennym przechodzą test bezpieczeństwa elektrycznego, którego wynik jest zapisywany w systemie serwisowym w historii naprawy. Zaświadcza o tym specjalna naklejka kontrolna z odręcznym podpisem mechanika.
    Gotowe! Teraz wystarczy przygotować narzędzie do wysyłki. Po zapakowaniu i wydruku listu przewozowego naprawione narzędzia czekają już tylko na kuriera.

    Ekspresowa naprawa to nie koniec udogodnień dla użytkownika. Usługa serwisowa realizowana jest w wygodnym trybie "od drzwi do drzwi", a koszt wysłania narzędzia do serwisu i zwrotnie do użytkownika pokrywa Bosch. Wystarczy zamówić odbiór narzędzia przez kuriera wypełniając krótki formularz na stronie internetowej. Znajduje się tam także formularz zamówienia części zamiennych. Składając zamówienie do godz. 14, przesyłkę z zamówionymi częściami zamiennymi otrzymamy już następnego dnia!

    Ponadto warto zgłaszać do serwisu Bosch kradzież lub zaginięcie elektronarzędzi, bo podczas przyjęcia do serwisu numer fabryczny każdego narzędzia jest porównywany z prowadzonym rejestrem narzędzi zaginionych. Jeśli takie narzędzie trafi do serwisu Bosch, zostanie od razu zidentyfikowane i zatrzymane do wyjaśnienia.

    Wszystko to sprawia, że użytkownicy elektronarzędzi Bosch wysoko oceniają pracę serwisu. W wyniku przeprowadzonego w 2016 r. niezależnego audytu centralny serwis elektronarzędzi Bosch wyróżniono godłem "Dbamy o Jakość Obsługi". Warto o tym pamiętać, wybierając markę kolejnego elektronarzędzia.

    Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomieBosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie


    Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie Bosch - Opieka serwisowa na najwyższym poziomie

    Przeczytaj więcej o serwisie Bosch



    Zgoda na promocję //gulson

    4 29
  • Computer Controls
  • #2
    Poziom 38  

    Poważnie taki centralny serwis jest potrzebny? Z mojego punktu widzenia, obecnie elektronarzędzia wiodących marek, z serii profesjonalnych są na tyle dobrej jakości że nie ulegają awarii w okresie gwarancyjnym. Oczywiście pod warunkiem w miarę prawidłowej eksploatacji, a nie katowaniem przez przeciążanie lub zapylenie. Przy wiertarkach i kątówkach najczęściej wymieniam szczotki i przełamane przewody zasilające (+ nowe odgiętki). Opłaca się wymienić stojan, ale wirnik ma cenę porównywalną z nowym narzędziem. Wszystko do zrobienia we własnym zakresie.
    Nie wiem czy ten fragment zostanie zmoderowany. Chciałbym dodać że obecnie Bosch zostaje w tyle względem konkurencji w branży elektronarzędzi ręcznych...

    1
  • #3

    Poziom 29  

    Dzięki, właśnie to był impuls by w końcu kupić sobie uszczelkę do wiertarki, a jakie tanie części :)

    0
  • #4
    Poziom 11  

    BANANvanDYK, dziękujemy za Twoją opinię. Serwis centralny Bosch nie służy tylko i wyłącznie ewentualnej naprawie urządzeń w okresie ich gwarancji, ale przede wszystkim kompleksowej obsłudze użytkowników elektronarzędzi Bosch bez względu na staż użytkowania czy profesję. Jesteśmy przekonani, że dobrze funkcjonujący serwis jest szczególnie pożądany wśród profesjonalistów z branży przemysłu i rzemiosła, dla których pewność efektywnej pomocy producenta w razie awarii jest niezbędnym warunkiem skutecznej realizacji zleceń bez niepotrzebnych opóźnień.

    0
  • #5
    Poziom 25  

    Znajomy przytargał do mnie kosiarkę elektryczną waszej firmy. Mówi brzęczy a w ogóle nie kręci się nóż kosiarki. Patrzę Bosch więc myślę pewnie jakiś drobiazg co po dwóch trzech latach się wyeksploatował , wymienię i będzie kosić następne kilka sezonów. Rozbieram a tu niespodzianka. silnik zintegrowany z przekładnią w obudowie plastikowej. Diagnoza łożysko się zużyło, mocowanie łożyska nie wytrzymało temperatury przetartego łożyska i się stopiło, przekładnię pasową szlag trafił. Co za debil to u was projektował? Chyba taki co wiedział że to dwóch sezonów nie wytrzyma czytaj gwarancji.

    Dodano po 35 [minuty]:

    BANANvanDYK napisał:
    Poważnie taki centralny serwis jest potrzebny? Z mojego punktu widzenia, obecnie elektronarzędzia wiodących marek, z serii profesjonalnych są na tyle dobrej jakości że nie ulegają awarii w okresie gwarancyjnym. Oczywiście pod warunkiem w miarę prawidłowej eksploatacji, a nie katowaniem przez przeciążanie lub zapylenie. Przy wiertarkach i kątówkach najczęściej wymieniam szczotki i przełamane przewody zasilające (+ nowe odgiętki). Opłaca się wymienić stojan, ale wirnik ma cenę porównywalną z nowym narzędziem. Wszystko do zrobienia we własnym zakresie.
    Nie wiem czy ten fragment zostanie zmoderowany. Chciałbym dodać że obecnie Bosch zostaje w tyle względem konkurencji w branży elektronarzędzi ręcznych...

    No właśnie te stare dobre marki szukają zarobku w branży konsumenckiej i tu z jakością jest tragedia. Strzelają sobie tym w kolano. Starą czerwoną Makitą to czołgi można było ciąć, od czasu do czasu szczotki wymienić komutator przejrzeć i szła, pięć lat nią ciąłem a nie byłem jej pierwszym,drugim a może nawet trzecim właścicielem potem korzystał z niej ktoś inny. Wiem dobry sprzęt który starcza na lata musi kosztować ale niech znane stare marki oddzielają branżę profesjonalną od masówki bo w końcu firmy zaczną sprowadzać kontener elektronarzędzi z chin za 1000EU których starczy na rok zamiast paru porządnych kilkunastu sztuk narzędzi od bosch za kilkanaście tyś eu. a okażą się równie zawodne jak wiertarki z chin za dolara. I tu może pojawi się najwartościowsza refleksja gdzie się dwóch bije to trzeci korzysta. Producenci-konsumenci. Są spekulanci ich nic więcej nie obchodzi tylko zysk.

    Zbędne zdanie skasowałem. [Łukasz]

    4
  • #6
    Poziom 38  

    Nie odróżniasz serii zielonej (amatorskiej) od niebieskiej (profesjonalnej). Seria amatorska to rzecz jasna, robiona taniej i mniej solidnie tak jak chińszczyzna. A jeśli ktoś ma zabytkowego zielonego Boscha, to jeśli się spali to niestety ze względu na brak części nadaje się do kosza. Silniki elektryczne dla zwykłych konsumentów to już od dawna produkuje się w postaci nierozbieralnej. Z serią profesjonalną jest inaczej, mimo że obecnie część podzespołów jest taka sama co w serii amatorskiej. Jednak z tego co napisałem wcześniej - Bosch jest trochę z tyłu za konkurencją, szczególnie pod względem technologi. Znane są pewne niedoróbki których przez lata nikt nie poprawił. Do tego dochodzi wyższa cena zakupu, więc często wychodzi korzystniej wybrać inną markę. Nawet chińskie Hitachi za śmieszne pieniądze, mimo że śmierdzi chinami, ciężkie i niewygodne, ale robotę odpierdziela.
    Jednak najbardziej rozczarowała mnie Celma. O ile starej konstrukcji wiertarki PRCr 10/6 jako jedyne wytrzymują najtrudniejsze warunki (zapylenie), to przetrwają 1-3 lat takiego traktowania (spali się wirnik). Praktycznie niczego nie poprawili, a sypią się na potęgę szczotki, wycierają się szczotkotrzymacze, konektory od szczotek i co najgłupsze przecierają się przewody o wirnik (bo nie mają odpowiedniego prowadzenia/zabezpieczenia). Mieliśmy mulitszlifierkę z "nowej" serii, bez wątpienia importowanej z chin. Po drugim użyciu spalił się wirnik. Brak możliwości naprawy, więc sklep zwrócił pieniądze.

    0
  • #7
    Moderator Elektrotechnika

    PRCr10/6 była produkowana na licencji Boscha jak też i kilka innych produktów.
    Pisząc w tym temacie dobrze jest trochę się orientować a nie powielać obiegowe opinie.
    P.S
    Jeśli chodzi o Hitachi nie jest to sprzęt godny polecenia przeze mnie, najczęściej naprawy nieopłacalne a okres użytkowania bez naprawy nie tak długi.
    Ogólnie rzecz biorąc sprzęt oferowany przez markowe firmy jest bardziej "delikatny"obojętnie jakiej firmy a gdy dodamy do tego niefrasobliwych użytkowników no to obraz nie jest już kolorowy.

    0
  • #8
    Poziom 15  

    Mam pytanie do Autora tematu - i tu przytoczę sytuację jaka ostatnio miała miejsce w naszej firmie:
    Od 8 miesięcy jesteśmy użytkownikami wkrętarki i szlifierki akumulatorowej HILTI ... Z dnia na dzień nagle padł jeden z trzech akumulatorów z tego zestawu więc wykonaliśmy telefon do dystrybutora - był to piątek rano a w poniedziałek kurier przywiózł nówkę akumulator wart ponad 800zł bez żadnych kosztów,... nawet uszkodzonego nie musieliśmy odsyłać....
    I teraz pytanie :
    Czy wasz serwis zadziałałby tak samo ?

    2
  • Computer Controls
  • #9
    Moderator Elektrotechnika

    REVISOR napisał:
    Diagnoza łożysko się zużyło, mocowanie łożyska nie wytrzymało temperatury przetartego łożyska i się stopiło, przekładnię pasową szlag trafił. Co za debil to u was projektował? Chyba taki co wiedział że to dwóch sezonów nie wytrzyma czytaj gwarancji.

    Można też napisać co za debil tym sprzętem pracował ze dopuścił do tego.

    0
  • #10

    Poziom 30  

    Coś mi się wydaje, że Bosch przespał pewien okres a konkurencja to wykorzystała rozwijając i wdrażając nowe rozwiązania.
    Teraz jest próba odzyskania rynku i zaufania. Czy to się uda? Firma przestała być uważana za prestiżową. Teraz jak ktoś ma na budowie narzędzia z B to nie wzbudza zachwytu niestety.
    Kiedyś była magia nazwy i chęci posiadania. Obecnie nie ma tego...ech...och....

    Dodam tylko, że kupiłem przyrząd wo wykrywania metali za jakieś tysiąc z groszy. Model niżej od najwyższego z serii.
    Super i chyba nie ma konkurencji w rynku jednak w tej cenie nawet pokrowca nie ma. Żenada.
    Co ważniejsze przyrząd używany na budowie powinien być lepiej wykonany i masywniejszy. Strasznie delikatny i uważać tyko trzeba aby nie upadł bo się rozsypie.

    0
  • #11
    Poziom 15  

    Narzędzia Bosch napisał:
    W wyniku przeprowadzonego w 2016 r. niezależnego audytu centralny serwis elektronarzędzi Bosch wyróżniono godłem "Dbamy o Jakość Obsługi". Warto o tym pamiętać, wybierając markę kolejnego elektronarzędzia

    Napiszę tak . Bosch to jest największy g*** ( oczywiście zdecydowanie lepsze jakościowo niż Chińczyk) .
    Miałem pralkę z Boscha . Padło mi w niej łożysko akurat tuż po gwarancji. Mógłbym je wymienić gdyby nie pomysł producenta -żeby sklejać na gorąco bęben w pralce, a wystarczyło zrobić tylko skręcany.

    Mam nadzieję ,że ta firma upadnie i to jak najszybciej , bo zasłużyliście na to .
    Celowo postarzacie produkty - zamiast produkować normalne .
    Dla przykładu ojciec 20 lat temu kupił z boscha - wiertarkę , szlifierkę, młot pneumatyczny i działają do dnia dzisiejszego -a użytkujemy je prawie codziennie .
    Natomiast te nowe wasze wynalazki to z daleka od nich. Po dwóch latach " użytkowania" padają, a jak przetrwają 3 czy 4 lata to jest już rewelacja.

    Zębatki np. w wiertarce - są robione z jakiegoś gówno-litu . Czy naprawdę nie można ich robić z metalu ? Pewnie można tylko ,że wtedy mielibyście klienta raz na 10 czy 20 lat - a chodzi o to żeby wszystko psuło się tuż po gwarancji.

    Kolejny wasz pomysł to promowanie się na elektroda? Czy wy uważacie społeczność elektroda za idiotów ?
    Co do serwisu bosch to jest rewelacyjny - nie mam do nich żadnych zastrzeżeń, ale serwis to nie wszystko bo jeszcze liczy się jakość produktu .

    2
  • #12

    Poziom 30  

    @also Taka polityka firmy ;)
    Kiedyś byłem na szkoleniu organizowane przez nich i osoba prowadząca szkolenie sama potwierdziła, że produkty mają działać określony czas i nie dłużej.
    Dlatego ja nie kupuje już nic z B. a nie mówiąc o dużym AGD.

    0
  • #13
    Moderator Elektrotechnika

    Kol. also i fotodetektor pewnie nie zauważyli że jest to temat o elektronarzędziach a nie o sprzęcie agd.Jeśli chodzi o postarzanie sprzętu agd na etapie produkcji to jest to normalny proceder stosowany przez firmy ten sprzęt produkujący to tyle w tym temacie i nie jest to polityka tylko jednej firmy ( w tym przypadku Boscha ) ale żeby cokolwiek w tym temacie powiedzieć to trzeba się orientować w nim a nie powtarzać obiegowe opinie (też o tym pisałem).
    P.S.
    Jeśli chodzi o klejone zbiorniki to niech koledzy zapoznają się z tym tematem w dziale agd a zaręczam że takich bzdur nie będą wypisywać.

    0
  • #14
    Poziom 15  

    Topolski Mirosław napisał:

    Jeśli chodzi o klejone zbiorniki to niech koledzy zapoznają się z tym tematem w dziale agd
    Chcesz mi powiedzieć że bosch nie wypuszcza , lub nie wypuszczał klejonych zbiorników tym samym zarzucając mi kłamstwo?
    Topolski Mirosław napisał:
    Jeśli chodzi o postarzanie sprzętu agd na etapie produkcji to jest to normalny proceder stosowany przez firmy
    Przez pseudo firmy, bo żadna szanująca się firma np. Hilti takich praktyk nie stosuje
    Topolski Mirosław napisał:
    Kol. also i fotodetektor pewnie nie zauważyli że jest to temat o elektronarzędziach
    Postarzanie sprzętu dotyczy każdego segmentu. Skoro mój 20 letni sprzęt bosch taka wiertarka służy do dziś, a kupiony nowy produkt B.... pada po gwarancji - to albo cofamy się w rozwoju , albo firma schodzi na psy lub tnie na kosztach degradując środowisko bo wytworzenie nowego produktu oznacza zużycie surowca.

    2
  • #15
    Moderator Elektrotechnika

    Trudno dyskutować z kimś kto nie potrafi czytać ze zrozumieniem.
    Klejone zbiorniki ma wiele firm w określonym przedziale cenowym i Bosch nie jest tu wyjątkiem.
    Postarzanie sprzętu chodziło o agd ale jak nie czyta się ze zrozumieniem to już nie moja wina.Na drugi raz w temacie o elektronarzędziach nie mieszaj sprzętu agd.Jak zrozumiesz będzie dobrze a jak nie to będzie to Twój problem.
    Jeśli chodzi o elektronarzędzia to coraz bardziej jest to sprzęt specjalistyczny i wymaga wiedzy operatora jak i kiedy go używać, zapewnić przegląd serwisowy i dbać o czystość a lekceważenie tego prowadzi do uszkodzenia sprzętu i jeszcze ważna uwaga: instrukcję obsługi sprzętu czyta się przed rozpoczęciem pracy maszyną a nie wtedy gdy maszyna odmawia posłuszeństwa.
    Piszecie że serwis Boscha ( elektronarzędzia ) jest ok i o tym jest tu mowa więc proszę się zastanowić nad tym co piszecie.

    0
  • #16
    Poziom 24  

    REVISOR napisał:
    Co za debil to u was projektował?

    To nie debil, tylko wysokiej klasy specjalista, który potrafi zaprojektować tak, aby się rozsypało po zadanym czasie.
    Ja bym powiedział, że to właśnie "debil" potrafi zaprojektować prawidłowo urządzenie, które będzie wykonane pancernie i z prawidłowych materiałów 8-)

    0
  • #17
    Poziom 29  

    Od kiedy to Hilti cokolwiek produkuje?

    0
  • #18
    Poziom 15  

    Topolski Mirosław napisał:

    Klejone zbiorniki ma wiele firm w określonym przedziale cenowym i Bosch nie jest tu wyjątkiem.
    To ma być usprawiedliwienie ? Wiele firm produkuje elektroniczny śmieć , więc ja mam robić to samo ? Normalnie mnie rozwaliłeś swoim postem .Firma B**** to nie jest jakiś chiński klepany śmieć za 50 zł . Marka powinna zobowiazywać i tyle w temacie.
    Topolski Mirosław napisał:

    Jeśli chodzi o elektronarzędzia to coraz bardziej jest to sprzęt specjalistyczny i wymaga wiedzy operatora jak i kiedy go używać, zapewnić przegląd serwisowy i dbać o czystość a lekceważenie tego prowadzi do uszkodzenia sprzętu

    Twoja ignorancja jest porażająca bo trudno rozmawiać z kimś kto twierdzi, że zwykła szlifierka czy wiertarka to sprzęt "specjalistyczny". Może jeszcze jakieś kursy albo certyfikaty będziemy wydawać z prawidłowej obsługi bo przecież wywiercenie dziurki wymaga fachowej, inżynieryjnej wiedzy? :D

    20 lat temu nikt nawet nie słyszał o czymś takim jak o instrukcji obsługi, a sprzęt taki służy do dnia dzisiejszego bo problem nie leży w obsłudze, braku konserwacji tylko z tandetnego wykonania.

    1
  • #19
    Moderator Elektrotechnika

    Więc pokaż pralkę za 50zł? Czy ty myślisz nad tym co piszesz?
    Jakie według Ciebie są markowe firmy w tym przedziale ( chodzi o agd ) i wskaż która nie ma w swojej ofercie pralek z klejonymi zbiornikami.
    Jeśli chodzi o elektronarzędzia to Twoje wywody są porażające i świadczą o braku wiedzy.Zastanów się po co są produkowane np. różne typy wiertarek i czym one się między sobą różnią a wtedy może coś pojmiesz.
    Odnośnie sprzętu sprzed 20-tu i więcej lat to zastanów się jakie tendencje są w światowych firmach biorąc pod uwagę firmy produkujące elektronarzędzia . Wiodące marki w tym segmencie produkują sprzęt który nie dorównuje jakością temu sprzed kilkunastu lat a dlaczego ? Odpowiedż jest prosta nikt nie będzie produkował na magazyn.
    P.S.
    Kiedyś sprzęt był idiotooporny ale miał swoją wagę .Odnośnie instrukcji obsługi to każdy człowiek mądry od tego zaczyna użytkowanie sprzętu.

    0
  • #20
    Poziom 15  

    Topolski Mirosław napisał:
    Jakie według Ciebie są markowe firmy w tym przedziale ( chodzi o agd ) i wskaż która nie ma w swojej ofercie pralek z klejonymi zbiornikami.
    Tak trudno sobie poszukać , pierwszy lepszy ...
    Spoiler:
    skryn napisał:
    Na dzień dzisiejszy, oferta wymiennych łożysk stanowi firma Samsung, LG i Amica. Te firmy na dzień dzisiejszy mają we wszystkich swoich produktach łożyska wymienne, bez potrzeby wymiany kompletnego zespołu piorącego. Inne firmy (pozostałe na rynku wiodące) poszły w stronę drugą, czyli wymianę kompletnego zespołu piorącego.

    Topolski Mirosław napisał:
    Jeśli chodzi o elektronarzędzia to Twoje wywody są porażające .Zastanów się po co są produkowane np. różne typy wiertarek i czym one się między sobą różnią a wtedy może coś pojmiesz.

    Czyżby kolega na nowo próbował odkryć koło?
    Ideą wiertarki jest:
    a) wiercić
    b) wiercić
    c) wiercić
    Jeżeli nie spełnia swojego zadania, to znaczy że się do tego nie nadaje.
    Topolski Mirosław napisał:
    Odnośnie sprzętu sprzed 20-tu i więcej lat to zastanów się jakie tendencje są w światowych firmach biorąc pod uwagę firmy produkujące elektronarzędzia .
    Pazerność , monopolizacja doprowadziła do tej sytuacji którą mamy obecnie, gdzie to korporacje dyktują warunki ile co i jak długo ma działać. W czasach komuny sprzęt był nie do zniszczenia i dlatego właśnie te polskie firmy upadły .
    Topolski Mirosław napisał:
    Wiodące marki w tym segmencie produkują sprzęt który nie dorównuje jakością temu sprzed kilkunastu lat a dlaczego ? Odpowiedż jest prosta nikt nie będzie produkował na magazyn.
    Co mnie to interesuje los firmy ? Jako klient wymagam jakości , płacę rzetelnie i uczciwie zarobionymi pieniędzmi,a w zamian dostaję śmieć.
    Topolski Mirosław napisał:
    Kiedyś sprzęt był idiotooporny ale miał swoją wagę
    Moja stara wiertarka waży raptem o 700 gramów więcej niż współczesny model, toż w plecaku dziecko nosi większe ciężary :D
    Topolski Mirosław napisał:
    .Odnośnie instrukcji obsługi to każdy człowiek mądry od tego zaczyna użytkowanie sprzętu.
    Do otwierania słoika z konfiturami też potrzebujesz instrukcji obsługi? Przecież to taki skomplikowany sprzęt, mnogość funkcji, można się w tym pogubić :D

    6
  • #22
    Moderator Elektrotechnika

    Wybacz ale szukajka na elektrodzie działa sprawnie więc wpisz sobie zbiorniki klejone pralek i szukaj.Lenistwo to najgorsza rzecz .
    P.S.[/b]also
    Czy znasz wszystkie modele Amici? Na pewno nie bo Amica produkowała klejonkę.
    Jeśli chodzi o wiertarki to są z udarem pneumatycznym,mechanicznym również są wolnoobrotowe o różnym przełożeniu .Jeszcze raz Ci napiszę że trzeba się orientować w tym co się pisze a jeśli chodzi o komunę i politykę firm to zejdź na ziemię.
    Nie mąć w temacie bo to jest temat o serwisie elektronarzędzi a nie agd

    0
  • #23
    Poziom 34  

    Topolski Mirosław napisał:
    Można też napisać co za debil tym sprzętem pracował ze dopuścił do tego.

    Tzn. użytkownik zaczyna kosić trawę i ustawia sobie stoper by pracować 30min i potem dać odpocząć kosiarce przez kolejne 30min?
    Jeśli tak, to producent powinien zamontować czujnik temperatury i informować o przegrzaniu.
    Twoje pytanie można odwrócić w drugą stronę pytając, kto każe pilnować temperatury łożyska w kosiarce.

    0
  • #24
    Poziom 38  

    A ja napiszę dobre słowo o serwisie Boscha, IXO "wkrętarka" przemieliłem zębatki czy co tam w środku jest, nie miałem dowodu zakupu! (wysłałem screen z allegro z dnia zakupu), wymienili szybciutko na nową, nowe pudełko, bity wszystko!
    Oby tak zawsze wyglądał serwis producenta...

    2
  • #25
    Poziom 34  

    Topolski Mirosław napisał:
    Wybacz ale szukajka na elektrodzie działa sprawnie więc wpisz sobie zbiorniki klejone pralek i szukaj.Lenistwo to najgorsza rzecz .

    Poruszasz temat, doskonale wiesz o czym piszesz, wiesz który to temat, ale wolisz napisać o lenistwie? Wpisałem "zbiornik klejony" wcześniej, ale tematów wyskakuje tyle, że nie chce mi się przedzierać przez ten "gąszcz". Dam sobie spokój i może w wolnej chwili sam jednak znajdę. Taki syndrom starych userów :(
    Ale dzięki za podpowiedź.

    Co do serwisu, u mnie w byłej firmie korzystaliśmy z Hilti. Zgłaszałem awarię sprzętu, umawiałem się na odbiór uszkodzonego w ten sam dzień lub kolejny, zależnie od godziny i gość przyjeżdżał odbierał, za dwa-trzy dni przywoził naprawione z fakturą.
    Tak było z 3 lata temu.

    0
  • #26
    Moderator Elektrotechnika

    Jawi_P napisał:
    Topolski Mirosław napisał:
    Można też napisać co za debil tym sprzętem pracował ze dopuścił do tego.

    Tzn. użytkownik zaczyna kosić trawę i ustawia sobie stoper by pracować 30min i potem dać odpocząć kosiarce przez kolejne 30min?
    Jeśli tak, to producent powinien zamontować czujnik temperatury i informować o przegrzaniu.
    Twoje pytanie można odwrócić w drugą stronę pytając, kto każe pilnować temperatury łożyska w kosiarce.

    Pracując sprzętem słyszysz jego pracę i reagujesz na jego inną prace a z drugiej strony co w instrukcji pisze na temat pracy sprzętu? Często bywa tak : no panie był gorący ale myślałem że jak przewiercę jeszcze ze dwa otwory to nic się nie stanie albo jak dokoszę ten kawałek to będzie ok.
    Myślenie nie boli ale bezmyślność jest kosztowna
    Odnośnie napraw Boscha (elektronarzędzia ) tak jest od wielu lat.

    0
  • #27
    Poziom 15  

    Topolski Mirosław napisał:

    Czy znasz wszystkie modele Amici? Na pewno nie bo Amica produkowała klejonkę.
    Nie muszę znać wszystkich modeli... Ważne ,że ty napisałeś że wszyscy tak robią :) i firma na B*** nie jest jakimś wyjątkiem z klejonkami , a ja udowodniłem ,że nie masz racji.
    Topolski Mirosław napisał:
    Jeśli chodzi o wiertarki to są z udarem pneumatycznym,mechanicznym również są wolnoobrotowe o różnym przełożeniu .
    Dobra co to ma niby do rzeczy ? Każdy z tych narzędzi powinien pełnić funkcję czyli pracować bezawaryjnie , wiercić dziurki. Ironizując trzeba było jeszcze napisać ,że należy stosować określone wiertła, chłodziwo :D
    Topolski Mirosław napisał:

    Jeszcze raz Ci napiszę że trzeba się orientować w tym co się pisze
    Najwyraźniej się nie orientujesz bo ciągle zaklinasz rzeczywistość uważając B*** za cudo , a bycie ślepym na fakty jest już niebezpiecznie , szczególnie gdy koledzy poprawiają. :D
    Topolski Mirosław napisał:

    Pracując sprzętem słyszysz jego pracę i reagujesz
    Chyba na złość nakręcę jakiś film z pracy 20 -letniej wiertarki przy normalnej pracy. Jak się robi śmieciowy produkt ,który nie ma normalnego chłodzenia, źle dobrany "*silniczek" to tak się dzieje ,że się z niego robi grill .

    Wina też leży po stronie użytkownika , bo powinien zareagować. Z drugiej strony to producent ma obowiązek tak skonstruować urządzenie żeby się w jak najmniejszym stopniu ulegało awarii, czy przegrzaniu..

    Z moich obserwacji wynika ,że stare narzędzia nie nagrzewają się tak intensywnie jak w nowych wynalazkach. Niby mamy technologię , tylko że nikt nie potrafi ją mądrze wykorzystać bo kasa, zysk firmy najważniejszy... :cry: :cry: :cry:

    *nie bez znaczenia użyłem tutaj słowa "silniczek"

    0
  • #28
    Moderator Elektrotechnika

    Oczywiście nie musisz znać wszystkich modeli Amici i jeśli nie znasz to nie zabieraj głosu w tym temacie.
    Firmy oczywiście powinny produkować sprzęt bezawaryjny a Ty nie masz prawa chorować- zejdź na ziemię bo już najwyższy czas.
    Jeśli chodzi o Boscha wcale nie gloryfikuję firmy jak to piszesz ale tak to jest jak ktoś chce pisać nie zastanawiając się nad sensem postów poprzednika.
    Piszesz o starych narzędziach ze się nie nagrzewają tak jak dzisiejsze, więc nie kupuj młotowiertarek i innych nowych wyrobów a rób po staremu młotkiem i przecinakiem.
    W technice nie masz nic za darmo chcesz lżejszy wyrób, o małych gabarytach o większej mocy to musisz się liczyć z konsekwencjami .Nie będę tu się rozpisywał bo każdy kumaty rozumie te rzeczy.

    0
  • #29
    Poziom 14  

    Topolski Mirosław napisał:
    REVISOR napisał:
    Diagnoza łożysko się zużyło, mocowanie łożyska nie wytrzymało temperatury przetartego łożyska i się stopiło, przekładnię pasową szlag trafił. Co za debil to u was projektował? Chyba taki co wiedział że to dwóch sezonów nie wytrzyma czytaj gwarancji.

    Można też napisać co za debil tym sprzętem pracował ze dopuścił do tego.


    W piątek Wysłałem swoją kosiarkę Bosch Arm 32 na gwarancję do serwisu. Też zablokowana. Koszone było 6 x po 3 ary. Czyli pół zeszłego sezonu. Nie rozbierałem bo na gwarancji ale z opisu wynika że chyba też łożysko się rozsypało. Ciekawe co z tym fantem zrobią. Ale mam wrażenie, że Bosch coraz gorszy sprzęt robi- Używam i niebieskiego i zielonego

    0
  • #30
    Specjalista AGD

    A co sądzicie o elektronarzędziach Milwaukee u mnie szlifierka służy już 5 lat i pracuje kilka razy w tygodniu przede wszystkim dużo cięcia i jedyne co to przewód wymieniłem.

    0