Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Satel Integra 128 Praktykant Amator Krok po Kroku

dominiksdz 12 Lip 2017 16:55 2382 14
  • #1 12 Lip 2017 16:55
    dominiksdz
    Poziom 8  

    Witam serdecznie. Dostalem sie na praktyki w zagranicznej firmie zajmujacej sie kamerami przemyslowymi i instalacjami alarmowymi i na dzien dobry moim pierwszym projektem jest uruchomienie centrali alarmowej Satel Integra 128 (projekt dostalem ja ,jako ze polakiem jestem a Satel to Polska firma) ,dodam ze moja firma nie ma pojecia o Satelu wiec jestem za to odpowiedzialny...Konczylem technikum elektroniczne w Polsce ,ale nie jestem specjalista w sprawach alarmow...Narazie robie proby tzn staram sie nic nie popsuc...wiec wszystko idzie jak krew z nosa...
    Krok po kroku.... zamontowalem centrale do obudowy,podlaczylem aku,manipulator oraz modem ETHM-1 Plus v2.2 oraz zasilanie..Centrala wystartowala... Satel Integra 128 Praktykant Amator Krok po Kroku

    Do tego jako pierwszy test mam podlaczyc czujnik ruchu GREY Plus wraz z Satel ADR-64 to tez mi sie udalo... Satel Integra 128 Praktykant Amator Krok po Kroku
    (czarny przewod DAT z ADR-64, czerwony zasilanie +,niebieski minus - ) do centali podlaczylem ten czujnik w miejsca: DAT do DT1, zasilanie + do +EX1,zasilanie - do Com

    teraz moje pytanie ,czy jak do tej pory zrobilem to prawidlowo???

    Dodam ze obecnie podlaczony jest manipulator Satel Integra,pozniej dolozony bedzie Integra INT-TSH

    Dodano po 5 [minuty]:

    Mam jeszcze takie pytanie ,czy jest tu na forum ktos, kto moglby mi za pomoca np.Skype udzielic korepetycji ze tak to nazwe z zakresu centrali alarmowych,albo jakies filmy krok po kroku ,naturalnie nie za darmo,w zyciu nie ma nic za darmo :) do gdanska na szkolenie Satel mam za daleko i nie mam na to czasu teraz

    Dodano po 1 [godziny] 45 [minuty]:

    Satel Integra 128 Praktykant Amator Krok po Kroku

    Dodano po 45 [sekundy]:

    podlaczenie manipulatora i ETHM-1

    Dodano po 3 [minuty]:

    Satel Integra 128 Praktykant Amator Krok po Kroku

  • Fibaro
  • #2 12 Lip 2017 17:21
    dariusz.bembenek
    Specjalista - Alarmy Stacjonarne

    Zaraz zaraz.. czy mi się wydaje, czy Ty moduł adresowalny podłączyłeś bezpośrednio do centrali? Jeżeli tak, to jest to błąd i tak to nigdy nie zadziała.
    CA-64 MOD, czyli ten malutki biały moduł adresowalny należy podłączyć do ekspandera wejść adresowalnych, czyli INT-ADR. Dopiero ten ekspander podłączamy do magistrali ekspanderów (CK1, DT1 albo CK2, DT2 - obojętne która magistrala).

    Artykułów i filmów w sieci trochę jest, jak poszukasz to na pewno coś znajdziesz.

    Dodano po 14 [minuty]:

    Inna sprawa jest taka, czy w projekcie było info o tym, że ma to być realizowane na modułach adresowalnych? Czy leci jeden kabel przez wszystkie czujki? Bo jeżeli ktoś sobie wymyślił, że da moduł wejść adresowalnych, ale nie jest to niczym podparte, to jest to bez sensu i strata pieniędzy.

  • #3 12 Lip 2017 21:14
    dominiksdz
    Poziom 8  

    Satel ADR-64 ten maly mod jest podpiety w czujniku i z czujnika wychodza trzy kable DAT ,+12,com podpiete do centrali jak na zdjeciu

    Dodano po 1 [minuty]:

    czujniki sa zaadresowane w kodzie binarnym i kazdy ma inny adres. budynek ma dwa pietra na kazde pietro jeden kabel i wszystko pod jednym ma podobno isc,ale dopytam jutro o reszte szczegolow

  • Pomocny post
    #4 12 Lip 2017 21:18
    dariusz.bembenek
    Specjalista - Alarmy Stacjonarne

    No to Ci napisałem - na 100% to jest źle i nigdy to nie zadziała.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Powtórzę - te małe białe moduły (CA-64 ADR-MOD) muszą być podłączone do ekspandera INT-ADR (płytka o takiej wielkości jak ETHM-1 Plus), a nie do centrali (!).

  • Fibaro
  • #5 13 Lip 2017 06:11
    dominiksdz
    Poziom 8  

    dzieki wielkie za kolo ratunkowe, jutro to poprawie , i dam znac czy mi sie to udalo....tak to jest jak sie amator za profeske bierze...dzieki jeszcze raz

    Dodano po 8 [godziny] 28 [minuty]:

    teraz rozumiem po co tyle tego nakupowali....
    Satel Integra 128 Praktykant Amator Krok po Kroku

    do tego jest jeszcze jedna skrzynka z trzema ekspanderami, wiec musze to dzis podpiac
    Satel Integra 128 Praktykant Amator Krok po Kroku

  • Fibaro
  • #6 13 Lip 2017 09:30
    suworow
    Admin Zabezpieczenia Stacjonarne

    Zważ, że zasilacz satela APT 412 jest zasilany bezpośrednio z sieci 230V co oznacza, że " trafok" będący na wyposażeniu obudowy jest w tym wypadku zbędny.
    Tych modułów nie da się jakoś lepiej rozmieścić?
    Prośba o poprawienie pisowni w postach, bo następnym razem zamiast " koła ratunkowego" będę zmuszony rzucić kowadło ;)
    pozdrawiam

  • #7 13 Lip 2017 11:51
    dominiksdz
    Poziom 8  

    Przepraszam za pisownie, ale nie mam polskiej klawiatury...A jesli ortograficznie cos zle napisze to tez prosze o przebaczenie, bo jak czlowiek za granica dluzszy czas siedzi to ojczystego jezyka zapomina :( Ale obiecuje , poprawie sie :)
    Jesli chodzi o skrzynke z modulami to odziedziczylem ja po poprzednikach, ktorzy nie ogarneli naszego polskiego Satela (nie wiem czy mozna je jakos wyciagnac nie uszkadzajac nic, jesli by sie udalo to z checia to poprawie bo taki chaos tez mi sie nie podoba)
    A jesli chodzi o Trafo , to wiem ze jest zbedne, wymontuje je pozniej. A jeszcze pytanie , bo teraz zasile z APS-412 jeden modul za pomoca tego trzyzylowego przewodu, a jak pozniej zasilic trzy moduly?? Przewod jest tylko jeden z ta wtyczka

  • Pomocny post
    #8 13 Lip 2017 12:55
    dariusz.bembenek
    Specjalista - Alarmy Stacjonarne

    Jeden ekspander zasilasz bezpośrednio z APS-412 (czarnym przewodem), a kolejne ekspandery zasilasz od tego pierwszego (ma złącza +12V i COM).

    Dodano po 39 [sekundy]:

    Wyciągnąć płytki spokojnie się da, trzeba to tylko zrobić ostrożnie, ale jest to wielokrotnego użytku (kołeczki mocujące).

  • #9 19 Lip 2017 09:25
    dominiksdz
    Poziom 8  

    Witam bardzo serdecznie. Przepraszam, ze sie nie odzywalem , ale sporo bylo ostatnio na glowie. Chcialbym jeszcze raz wszystkim podziekowac za pomoc. Udalo mi sie uruchomic centrale. Moduly udalo mi sie zaprogramowac i zostaly odnalezione i zidentyfikowane w programie. Czujniki tak samo z osobnymi adresami na jednym przewodzie. Reszte dokoncza moi poprzednicy (tzn kontaktrony,czujniki dymu itd...) Byli zadowoleni ,ze sie udalo to uruchomic. Wiec jeszcze raz dzieki wielkie. Ja w miedzyczasie bylem jeszcze zajety Rejestratorem firmy Geutebrück G-Scope/8000-IP8...Musze powiedziec , ze ciekawa sprawa :) Duzo nowego sie nauczylem :) Dzis koncze praktyki, jest to moj ostatni dzien tutaj jako praktykant :) Zobaczymy co bedzie dalej :) Pozdrawiam wszystkich serdecznie. Temat uwazam za zakonczony :) Aczkolwiek dla takich amatorow jak ja :P , moze byc pomocny :)

  • #10 06 Paź 2017 13:45
    dominiksdz
    Poziom 8  

    Czesc...To znowu ja :) Dawno mnie nie bylo, troche urlopu w Polsce u rodzinki. Wrocilem po urlopie do firmy w ktorej robilem praktyki... no i co mnie zastalo na dzien dobry... Satel Integra 128 .... tak jak to zostawilem z koncem moich praktyk, tak zastalem to dzisiaj... Poprzednicy jednak sobie nie poradzili :) A klient czeka juz na swoj system ponad 3 miesiace hahahah... Ciekaw jestem czy w Polsce ktos bylby tak wyrozumialy :)

    Dodano po 19 [minuty]:

    Udalo mi sie uruchomic centrale. Polaczenie przez ETHM-1(adres 7) Plus przez internet tez udalo mi sie nawiazac z programem DLOADX. Zaadresowalem i zidentyfikowalem dwa manipulatory INT-TSH(adres 2) oraz INT-TSG(adres 3), to tez funcjonuje. Mam do dyspozycji jeszcze dwa ekspandery INT-ADR i jeden ekspander INT-E.
    I teraz tak: ekspandery ADR zaadresowalem jako adres 1 i 8, a ekspander E adres 0.
    W programie zostaly zidentyfikowane i program widzi eksapndery. Tylko nie wiem dlaczego w programie mam dostep do 16 linii z centrali i do 8 z ekspandera INT-E, czyli w sumie 24 linie, a nie mam powiekszenia linii o ekspandery INT-ADR... ?? ma ktos jakis pomysl ??

    Dodano po 21 [minuty]:

    Dodam jeszcze ,ze przelacznik DIP pozycja 10 sprawdzalem w polozeniu ON i OFF i nic ... Program nie widzi ekspanderow

    Dodano po 1 [godziny] 35 [minuty]:

    nakrecilem krotki filmik odnosnie podlaczenia...moze tu cos zle zrobilem :)
    www.youtube.com/watch?v=4yaX9qq8OZ4

    Dodano po 1 [godziny] 24 [minuty]:

    a tutaj filmik z programu
    https://www.youtube.com/watch?v=CdPjQHEBW80

  • #11 08 Paź 2017 13:09
    IGS

    Poziom 20  

    Czyli co, przyjechał Pan do PL, spędził 3 miesiące, po czym wyjechał do tej samej pracy nie wiedząc że jedzie dokończyć robotę, a lekcję nie odrobione ... gratuluję podejścia

  • #12 08 Paź 2017 16:00
    dominiksdz
    Poziom 8  

    nie bede tego nawet komentowal...

  • #13 09 Paź 2017 21:05
    dominiksdz
    Poziom 8  

    Ok.. udalo mi sie rozwiazac problem z ekspanderami INT-ADR :)

  • #15 10 Paź 2017 16:18
    dominiksdz
    Poziom 8  

    Jak na amatora przystalo, czlowiek uczy sie na bledach... Instalacja jest juz zalozona u klienta tzn czujniki ruchu, dymu, kotraktrony... W firmie dostepna mam tylko centrale, Ethm, INT-E , 2xINT-ADR oraz dwa manipulatory INT-TSH i INT-TSG. Do tego doszla jeszcze wielofunkcyjna klawiatura z czytnikiem kart zblizeniowych INT-SCR-BL. I teraz szefo wprowadzil mnie troche w blad, bo chcial aby zaprogramowac cala centrale w firmie i jechac tylko na montaz, juz z gotowa centrala. Dlatego glowilem sie jak,skoro INT-ADR nie widzi linii....Ale teraz juz wiem, ze INT-ADR nie bedzie widzial linii skoro nic nie jest podlaczone do ekspandera...... :)

    Dodano po 14 [minuty]:

    Wiec trzeba bedzie jechac do klienta i zamontowac centrale i manipulatory. Podlaczyc to wszystko i na miejscu zaprogramowac ,ewentualne poprawki mozna dokonac przez ETHM lub musze jeszcze doczytac jak to jest z tym serwerem Satela. Z programowaniem tez bedzeie pewnie zabawnie bo nigdy tego wczesniej nie robilem hahahahahahh ,no ale coz kiedys trzeba sie bedzie nauczyc...szkoda tylko ze tutaj w firmie nie ma nikogo, kto mialby wczesniej z Satelem cos do czynienia i moglby mi pokazac wszystko krok po kroku, bo jak sie cos raz widzi, jak jest zrobione od poczatku to wiadomo jest latwiej...a jak amator zaczyna od poczatku to idzie to jak krew z nosa....Oni tutaj to bardziej na centralach Honeywell, Telenot, Daitem bazuja... A Satela pierwszy raz, no ale klientka sobie taki wybrala, moze polka z pochodzenia :) Wiec ja eksperymentuje z Satelem i w miedzyczasie ucze sie Honeywell bo to przewaga tutaj :)

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo