Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra F sedan - jak odkręcić przedni zderzak?

13 Lip 2017 16:42 1485 30
  • Poziom 6  
    Witam. Pozyskałem dawcę w sensie astrę F w hatchback. Zdemontowałem sobie fotele z niej do mojej po prostu wygodniejsze i jeszcze parę innych rzeczy. Czas w sumie nadszedł na halogeny w mojej astrze z tego co zauważyłem nie mam przewodów do podłączenia halogenów przeciwmgielnych . Z tego co słyszałem w zderzaku powinny być otwory do wycięcia. Powiedzmy że zrobię już kwestię zderzaka i wmontuję te halogeny. Z racji że nie mam instalacji mógłbym przeciągnąć własne przewody, dać włącznik i bezpiecznik? Nie było by problemu na przeglądzie?
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Nie powinno, jeżeli wszystko będzie zrobione ze sztuką, i nie zagrażające bzpieczeństwu to diagnosta nie ma podstawy (ani prawa) aby nie podstemplować przegladu.

    Dodano po 21 [minuty]:

    Podstawa prawna : ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA INFRASTRUKTURY
    z dnia 31 grudnia 2002 r.
    w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego
    wyposażenia

    Zał. 6
    Przeciwmgłowe przednie (dla samochodu osobowego)
    Ilość – 2
    Barwa – biała lub żółta selektywna
    Umieszczenie:
    - z przodu w taki sposób, aby wysyłane światło nie olśniewało kierującego bezpośrednio lub przez odbicie od elementów pojazdu
    - nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu
    - nie niżej niż 250 mm i nie wyżej niż światło mijania,
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    wzielonymgaju18 mój diagnosta od razu na wstępie zapytał czemu mam zamalowane i zbity klosz w jednym z halogenów. Ja mu na to, że wymieniłem zderzak, który był akurat z halogenami. Halogenów nie używam, zamalowałem w kolor zderzaka, bo instalacji i manetki z halogenem niet.
    Mam podjechać i go nastukać ? Powód chyba już znacie ? :evil:

    zenon003 napisał:
    Nie było by problemu na przeglądzie?
    Będą świecić to przejdzie.
  • Poziom 6  
    Nie no ta astra jest po kolizji w sensie w bok ale halogeny świecą bez problemu i nie są uszkodzone.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    g107r napisał:
    wzielonymgaju18 mój diagnosta od razu na wstępie zapytał czemu mam zamalowane i zbity klosz w jednym z halogenów. Ja mu na to, że wymieniłem zderzak, który był akurat z halogenami. Halogenów nie używam, zamalowałem w kolor zderzaka, bo instalacji i manetki z halogenem niet.
    Mam podjechać i go nastukać ? Powód chyba już znacie ? :evil:

    zenon003 napisał:
    Nie było by problemu na przeglądzie?
    Będą świecić to przejdzie.


    Jeżeli pojazd jest wyposażony w oświetlenie, to musi ono być sprawne. (zapis rozporządzenia oraz KRD). Jeżeli ci nie potrzebne przeciwmgielne, należy wymontować halogeny. Skoro mówisz, że w jednym halogenie jest zbity klosz, to to prawdopodobnie było podstawą nie podbicia przeglądu ( niebezpieczeństwo zanieczyszczenia drogi stłuczonym szkłem - także zapis prawa)
  • Poziom 6  
    Halogeny są całe nie ma najmniejszego pęknięcia w obu i świecą bez problemu o to mi chodzi. Samochód by w bok uderzony ale ale klosze są nie naruszone.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    To zamontuj te halogeny, pociągnij wiązkę przewodami samochodowymi LGYs lub FLRY (a nie budowlanymi YDY) o przekroju 1,5 mm^2. Możesz spróbować wymontować wiązkę ze starej astry ale to napewno będzie sporo roboty. Oryginalnie, takie oświetlenie zapala się gdy świecą postojówki. Pamiętaj o bezpieczniku.

    Dodano po 49 [sekundy]:

    Jeżeli zrobisz to fachowo, to nikt nie będzie miał prawa się czepiać.
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    @zenon003, nie zapomnij z dawcy zabrać tego włącznika p.mgielnych, w manetce, czy tam czymś innym.
    Jakbyś chciał na raty, a przegląd tuż, tuż, to rób po przeglądzie. Szkło to dobry powód, ale z rozmowy wynikło że gdy są zamontowane światła w samochodzie, to powinny świecić.
  • Poziom 6  
    Światła do jazdy dziennej oprócz wiadomej homologacji i odległości w jakich muszą być zamontowane muszą się włączać po przekreceniu zapłonu i wyłączać po włączeniu świateł mijania? Czy jakbym starannie poprawadzil przewody i dał zwykły włącznik z bezpiecznikiem nie będzie problemu? I jeszcze pytanie z licznikiem. Spaliły mi się jakiś czas temu zaróweczki w liczniku więc wsadziłem zielony pasek Led i świeci się on na zielono i wszystko ładnie widać. To nie będzie powodować problemu?
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    zenon003 napisał:
    Światła do jazdy dziennej oprócz wiadomej homologacji i odległości w jakich muszą być zamontowane muszą się włączać po przekreceniu zapłonu

    Nie.
    zenon003 napisał:
    i wyłączać po włączeniu świateł mijania?

    Pozycyjnych a nie mijania.
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    Światła dzienne to nie halogeny - światła przeciw mgielne.
    Co w rzeczywistości podłączasz, to i to, bo robi się trochę zamieszanie ?
  • Poziom 17  
    zenon003 napisał:
    Światła do jazdy dziennej oprócz wiadomej homologacji i odległości w jakich muszą być zamontowane muszą się włączać po przekreceniu zapłonu i wyłączać po włączeniu świateł mijania?


    Nie prawda, według rozporządzenia światła do jazdy dziennej mają się wyłączyć po włączeniu świateł pozycyjnych przednich. Włączanie może nastąpić ręcznie lub automatycznie (brak wymogu prawnego).

    Dodano po 1 [minuty]:

    zenon003 napisał:
    Światła do jazdy dziennej

    Światła do jazdy dziennej mają inaczej skonstruowany odbłyśnik niż przeciwmgielne, oraz zazwyczaj mniejszy pobór prądu.

    Dodano po 6 [minuty]:

    zenon003 napisał:
    Czy jakbym starannie poprawadzil przewody i dał zwykły włącznik z bezpiecznikiem nie będzie problemu?

    Do przeciwmgielnych :
    Możesz dać zwykły wyłącznik z bezpiecznikiem. Dla wygody lepiej aby to był wyłącznik z lampką. Ale musi być spełniony warunek, że przeciwmgielne włączają się po uruchomieniu świateł pozycyjnych.(wymóg prawny), czyli należy zastosować przekaźnik.

    Dodano po 52 [sekundy]:

    zenon003 napisał:
    Czy jakbym starannie poprawadzil przewody i dał zwykły włącznik z bezpiecznikiem nie będzie problemu?

    Do przeciwmgielnych :
    Możesz dać zwykły wyłącznik z bezpiecznikiem. Dla wygody lepiej aby to był wyłącznik z lampką. Ale musi być spełniony warunek, że przeciwmgielne włączają się po uruchomieniu świateł pozycyjnych.(wymóg prawny), czyli należy zastosować przekaźnik.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Do świateł do jazdy dziennej - może być zwykły wyłącznik, tylko światła muszą gasnąć po uruchomieniu pozycyjnych przednich, czyli należy zastosować przekaźnik

    Dodano po 3 [minuty]:

    zenon003 napisał:
    I jeszcze pytanie z licznikiem. Spaliły mi się jakiś czas temu zaróweczki w liczniku więc wsadziłem zielony pasek Led i świeci się on na zielono i wszystko ładnie widać. To nie będzie powodować problemu?


    Jeżeli wszystko ładnie widać zarówno w dzień jak i w nocy, wskaźniki i lampki nie są pozasłaniane, to nie ma żadnych prawnych ani uźytkowych przeciwwskazań.

    Jedyne co - to taki pasek jest przystosowany do napięcia 12V stabilnego, a w samochodzie podczas pracy jest około 14,4V więc należałoby zastosować przetwornicę, bo pasek się szybko przepali.
  • Poziom 6  
    Tak jak mówię chcę podpiąć jedno i drugie, wyrwałem z uszkodzonej astry halogeny które są nie naruszone i działają i chcę je podpiąć właśnie. Kupiłem także światła do jazdy dziennej VIPOW 8led.... Oczywiście z homologacją. Światła mają czerwony czarny i biały kabel. Domniemuje że czerwony to plus po stacyjce a czarny to stała masa a biały? Gdzie go podpiąć żeby było jak mówisz. Dla mnie światła mogą się świecić po przekręceniu stacyjki bez zapalenia silnika nawet bo radio mam tak zrobione że działa zawsze i gniazda zapalniczki także.

    Astra F sedan - jak odkręcić przedni zderzak?
  • Poziom 41  
    Biały to plus ale na światłach postojowych - czyli wlutować się w kabel od zasilania żarówki postojowej.

    Ja czerwony podciągałem do pompki paliwa.
    Później (czyli obecnie) mam to przez przekaźnik zrobione bo mam gwarancje odłączania zasilania bo oryginalne coś wbudowane w te tanie LEDY nie wyłączały tylko ściemniały ledowe światła.
  • Poziom 6  
    niby jak w astrze włączyć postojówki?
  • Poziom 6  
    Na środkową pozycję i mam włączone postojówki?
  • Pomocny post
    Poziom 41  
    Tak, postojówki a raczej pozycyjne światła przód/tył, oświetlenie tablicy. Oczywiście one się świecą nadal przy przekręceniu na swiatła mijania wiec odłączanie LEDów też oczywiście działa.

    Poprostu LEDy mają się wyłączać już przy włączeniu świateł pozycyjnych.
  • Poziom 36  
    zenon003 napisał:
    Na środkową pozycję i mam włączone postojówki?
    Tak, ta pozycja to oświetlenie pozycyjne, 0 nie świeci nic, ostatnia - pozycyjne i mijania/drogowe.
  • Poziom 6  
    a powie ktoś jak odkręcić ten zderzak widziałem śrubki przy nadkolu ale to raczej nie wszystkie
  • Poziom 36  
    Znajdziesz, spinki, śrubki oglądając od góry i od dołu zderzak.
    Masz już ten drugi zdemontowany ? Możesz mieć na łączeniu błotnika i zderzaka śrubki od środka, lub zatrzaski - czego nie wiem, ale tu może być przerąbane z odkręcaniem.
    https://forum.autokacik.pl/index.php?/topic/1...-zdemontowa%C4%87-przedni-zderzak-astra-f-hb/
    http://forum.samnaprawiam.com/nadwozie-wymiana-przedniego-zderzaka-astra-f-vt297.htm
  • Poziom 6  
    Mam astrę w sedanie z 97.
  • Poziom 36  
    Przeczytaj linki, są ze zdjęciami.
  • Poziom 6  
    Dobra idę zobaczę co i jak i sprawdzę czy jest instalacja do halogenów.
    Dodano po 1 [godziny] 19 [minuty]:
    tak to wygląda

    Udało mi się zdjąć zderzak i nie ma instalacji do halogenów jednak kabelek który widziałem był do czujnika temperatury którego nie było ale wziąłem go od tamtej astry dlatego wisi na zdjęciu ale w końcu widać poprawną temperaturę.

    Mam halogeny z mocowaniami i kawałkiem przewodu i wtyczką do nich odcięte z tamtej. Więc jak poprowadzić instalację by było jak mówicie nie ma tam przekaźnika tylko siedzi taka blaszka więc czy można to nazwać przekaźnikiem.. ale tam gdzie włącznik są blaszki i w skrzynce bezpieczników są blaszki i siedzi bezpiecznik ale nie ma blaszek tam gdzie przekaźnik powinien być?
  • Pomocny post
    Poziom 41  
    No tak może być - choć to narazie wersja od ludzi. Coś robiłeś z okablowaniem? Sprawdzałeś czy na tych przełącznikach masz napięcie/mase - bo sam włącznik od halogenów masz, czy masz bezpiecznik od nich i podprowadzone przewody?
  • Poziom 6  
    własnie nie ma instalacji do halogenów ani pinów w miejscu przekaźników heh