Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Simson Sr 50 - Instalacja od 0.

13 Lip 2017 17:47 4893 11
  • Poziom 2  
    Witam, wiem że temat był wielokrotnie poruszany jednak w żadnym z wątków, choć podejmowały mój problem nie znalazłem rozwiązania.
    Otóż mam Simsona SR50 wymieniałem "Magneto" i to co pod nim czyli cały układ cewek i impulsator czy iskrownik nie wiem jak to dokładnie się określa. i po tej wymianie nie mam iskry, pomóżcie jak podpiąć te 5 kabli, schematy to dla mnie czarna magia, instalacja jest rozpięta co do kabelka.
    symbole na rozdzielce rozszyfrowałem jako kolory , ale na schematach np "rygler" jest narysowany szeregowo a jam mam 4 wpięcia w formie krzyżyka,
    czy ktoś mi może pomóc jestem daleko od domu z moim simkiem bo NL, nie potrafię go już od dłuższego czasu naprawić ..... ratujcie. Dorzucam fotki do postu, ze schematami nie zgrywają mi się na przykład kolory kabli. Ważne dla mnie to chociażby mieć iskrę...
    Simson Sr 50 - Instalacja od 0.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Z magneta wychodzi 5 przewodów: niebieski łączy się ze stykiem 3 modułu zapłonowego, czerwony ze stykiem 14 modułu; zacisk 31 modułu brązowym przewodem do masy skutera, styk 15 modułu ze stykiem 15 cewki zapłonowej, a drugi zacisk cewki do masy. Styk 2 modułu przewodem brązowo-białym do stacyjki. Masz już iskrę i gaszenie silnika. Teraz czerwono-biały z magneta z takim samym ze stacyjki. Masz już światło przednie. Czerwono-żółty i czerwono-szary na mostek prostowniczy pod zaciski oznaczone "~"; "-" mostka na masę, "+" na zacisk 59 regulatora. Zacisk 31 regulatora na masę, 49a szaro-czarnym przewodem do przełącznika kierunkowskazów, a 49 czarnym przewodem na zacisk 15 stacyjki. O ile zacisk 30 stacyjki (przewód czerwono-zielony) jest połączony z akumulatorem to masz już ładowanie. Ze światłami chyba już sobie poradzisz. Jak nie to pisz.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    To jest SR50 C czy SR 50/1? Bo mi pewne rzeczy nie pasują. To jest wersja eksportowa czy normalna wschodnioniemiecka?
    Po wymianie statora na nowy, niestety Ciebie rozczaruję. Nowe cewki zasilające są wykonane niezgodnie z oryginałem i są przyczyną palenia modułów zapłonowych, a ja widzę u Ciebie jeszcze oryginał DDR. Obecnie widziałem że są dostępne oryginalne cewki zasilające DDR lub BRD ale w cenie porównywalnej z całym statorem DDR "ze starych zapasów".
  • Poziom 2  
    Kupiłem go od Niemca, z trzysta kilometrów od Holandii, właśnie od same początku mam problem z prądem tutaj, wszystkie żarówki 12V, więc instalacja 12V by się wydawało ale mam np, na cewce butelkowej 6V? Dorobię zdjęcia i wrzucę, pomóżcie mi bo dostanę na głowę z tym motorkiem.
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Cewka jest zawsze 6V, niezależnie od napięcia pozostałej części instalacji. Rozpisałem Ci co i jak masz podłączyć więc w czym problem? Mam nadzieję, że wiesz, że te 2 łączówki konektorowe mają różny układ styków? Niektóre są połączone w dwójki, a niektóre w czwórki.
  • Poziom 39  
    W elektroniku cewka butelkowa 6V, w platyniarzu cewka butelkowa 12V, zawsze.
    Cenna uwaga z tymi złączami, ponieważ te zamontowane mają oznaczenie ogólne, nie określające sposobu rozłożenia łączówek pojedynczych i podwójnych.
    Z kabelkartki wynika że to jest wersja SR50/1B, więc oba złącza powinny posiadać 3x łączówki podwójne (środek i krańce) oraz 2x łączówki pojedyncze. Tylko że w SR50/1B generalnie nie było elektronika - pojawił się dopiero w 1995 roku ale w wersji Halogen, a więc z układem EWR zamiast mostka Graetza, tak jak w SR50/1C. Zapłon elektronik widocznie mógł być dokładany przez poprzedniego właściciela.
    Druga rzecz, że widzę tam dwa przewody grube (0.75 mm²), a te stosowano w starych SR50 z instalacją 6V/12V.
  • Poziom 33  
    BANANvanDYK, nie zamierzam podważać Twojej wypowiedzi, ale 4 piętra niżej stoi mój SR50 nie kombinowany z 1988r i ma zapłon CDI.
  • Poziom 39  
    Od 1986 roku były SRki z zapłonem elektronic i instalacją 12V, tyle że pierwsze serie to SR50C i SR50CE z światłem Bilux, starą grubą instalacją i lampami okrągłymi. Od 1989 roku były wersje SR50/1C i SR50/1CE które już miały oświetlenie Halogen, nową instalację na cienkich przewodach i lampami prostokątnymi.
    Platyniarze do 1988 roku były 6V, od 1989 roku 12V w wersji B.
  • Poziom 2  
    hej zdjąłem te czarne kostki pod nimi opis tej rozdzielki jest taki jak na zdjęciu, Simson Sr 50 - Instalacja od 0.

    Dodano po 1 [minuty]:

    zaraz zrobię więcej zdjęć bo widzę że tu ludzie mają pojęcie ja nawet nie wiedziałem że tyle wersji simsonów było, dla mnie były 3 :P enduro, zwykły i skuter:)
  • Poziom 33  
    No to masz komplet. Oznaczenia kolorów przewodów na schemacie. ro Rot czyli czerwony; ge to GELB czyli żółty, b to Blau czyli niebieski, sw to Schwarz czyli czarny, gn to grun czyli zielony, br to brązowy (czyli masa, minus u niemców
    ).
  • Poziom 2  
    Teskot, mnie wiecej ograniam ale spod magneta nie idzie mi kabel biało czerwony, i czy muszę mieć podpięty tył do tej całej rozdzielki żeby mieć iskrę odpalić:)
  • Poziom 39  
    Jakie kolory przewodów wychodzą z tego nieoryginalnego statora? BTW. skoro wymieniałeś koło magnesowe, to czy ono jest do elektronika (wycięcia w nabiegunnikach)? Czy masz od niego oryginalny zapłon?