Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zasilanie silniczka elektrycznego 12V

Hamer_Gda 13 Jul 2017 19:30 1674 16
    Hamer_Gda
    Level 7  
    Witam,

od razu zaznaczę, że jestem laikiem w tematyce elektroniki więc pewnie komuś bardziej obeznanem moje pytanie może wydać się banalne. Mimo to będę wdzieczny za wszelką pomoc. Buduję pewne urządzenie wymagające użycia silniczka elektrycznego. Wybór padł na silniczek 12V o mocy 15W 1,3A (silniczek od wkrętarki Makita 8270D). Aby go zasilić kupiłem zasilacz 12V o mocy 24W i 2A. Niestety po podłaczeniu silniczek chodzi i przerywa i znowu chodzi i przerywa. Załaczam filmik jak to wygląda. Może ktoś mi powiedzieć co jest przyczyną takiego zachowania. Ewentualnie jak uporać się z problemem.

drive.google.com/open?id=0B0hr-IZwV2sAcXdISVFtNnpYYWc

To samo dzieje się po podłaczneniu do silniczka od wycieraczek jednak gdy w układnie podłącze regulator obrotów i trochę nim pokręce to w tym wypadku w pewnym momencie silnik zaczyna pracować ciągle.

drive.google.com/open?id=0B0hr-IZwV2sAUDA2RHVnbWpVVDA

Tu jeszcze tabliczka znamionowa z zasilacza:

Zasilanie silniczka elektrycznego 12V

Jeśli winny jest zasilacz (a tak podejrzewam) to jaki zasilacz kupić żeby to chodziło dobrze?

PS. Do linkow do filmów należy dodać https:// niestety inaczej nie moglem tego opublikować bo jestem nowy na forum.
    Justyniunia
    Level 35  
    Hamer_Gda wrote:
    Wybór padł na silniczek 12V o mocy 15W 1,3A (silniczek od wkrętarki Makita 8270D)

Twój silniczek jest stary (używany), potrzebuje więcej jak te 1,3A, albo zasilacz jest stary (używany) daje mniej jak 2A, albo i jedno i drugie.
    Wygląda to na przeciążenie zasilacza.
    Dobrze było by podłączyć silnik do źródła do większej wydajności prądowej (akumulator?) i zmierzyć jego faktyczny prąd w stanie jałowym i pod obciążeniem (którego nie znamy, bo to Twoja maszyna)
    Hamer_Gda
    Level 7