Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z regulatorem Ducati Energia

Fallschirmjager44 13 Lip 2017 23:26 1137 9
  • #1 13 Lip 2017 23:26
    Fallschirmjager44
    Poziom 3  

    Witam kolegów. Otóż nabyłem sobie regulator Ducati i ładnie pięknie sobie to podłączam wedle zaleceń znalezionych w internecie i zonk nie działa. Jest to regulator 4 pinowy w obudowie alu. Podłączam go w ten sposób, regulator mając położony pinami do siebie,oczywiście zaczynając od lewej, 1 pin- żółty kabel ze statora czyli ładowanie i światła, na drugi pin daje masę, na trzeci pin daje mostek z pinu pierwszego a na czwartym teoretycznie powinien iść plus na aku. Dodam tyle, że jak sprawdzałem omomierzem piny regulatora to pomiędzy pinem 1 a pinem 2 jest przejście i to samo tyczy pinu 3 i pinu 4, pomiędzy nimi też jest przejście to wporządku? Jak odpalam moto i sprawdzam pin 4, jest tam jakieś szczątkowe napięcie, oczywiście cała reszta instalacji była odłączona na czas testu. Nie wiem o co chodzi a nie chce za dużo eksperymentować żeby nic nie spalić. Jeżeli ktoś ma pomysł ale zna rozwiązanie, bd wdzięczny.
    Moto to simson s51, z zapłonem lfk.

    0 9
  • #2 13 Lip 2017 23:42
    jack63
    Poziom 41  

    Narysuj schemat Twoich połączeń z wyraźnym zaznaczeniem do której cewki i jak podłaczonej (lub nie) do masy.
    Nie wiadomo co chcesz osiągnąć, bo piszesz:

    Fallschirmjager44 napisał:
    żółty kabel ze statora czyli ładowanie i światła,

    Ze statora (prądnicy) Simsona w oryginale nie wychodzi żółty kabel.

    0
  • #3 13 Lip 2017 23:45
    Fallschirmjager44
    Poziom 3  

    Ale zaznaczyłem, że zapłon to lfk. Żółty kabel ze statora to cewka świateł oraz ładowania za razem. I tylko ten mam do dyspozycji, jeżeli chodzi o ładowanie i światła, reszta przewodów ze statora jest dla cewkomodułu.

    0
  • #5 14 Lip 2017 00:50
    Fallschirmjager44
    Poziom 3  

    Myślę żeby lepiej się skupić nad regulatorem bo prądnica jest ok. W Simsonie oryginalnie było inaczej i wiem o tym a w tym przypadku mamy taki układ, że kilka cewek robi za jedną i jest ona wystarczająco wydajna aby zasilić światła i ładowanie i jest to żółty kabel. Pytanie jest tylko jedno jak to ustrojstwo podłączyć żeby wyprostowany prąd zapodawało na aku, poprzedni właściciel miał od razu żółty kabel pod aku, czyli aku dostawało prąd zmienny a jak wiadomo tak być nie powinno. Dałem za ten regulator prawie 7 dych i taka lipa.Nie ukrywam, że łapie mnie lekka frustracja. Dodam tyle, że na regulatorze nie ma żadnych oznaczeń i w necie całe gó... nawet na stronie Ducati Energia.

    0
  • #7 14 Lip 2017 16:06
    Fallschirmjager44
    Poziom 3  

    Problem z regulatorem Ducati Energia Tak na szybko, wygląda to tak

    0
  • #8 14 Lip 2017 16:11
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    To jest regulator napięcia od Yamahy DT 50 i jego bliźniaczych MBK i Malaguti. Regulator posiada tylko ogranicznik napięcia na światła, dwa piny od świateł (pierwszy - alternator, drugi - żarówki) i dwa piny od masy. W sumie podłączenie podobne jak kostki 3-pinowej Ducati Energia stosowanych w pozostałych AM6 np. Apriliach RS 50.
    Jacek sam nie wie co sprzedaje, tak samo jak z regulatorami napięcia od Longjii ze zmienionym pinoutem, który nie chciał ludziom działać.

    0
  • #9 23 Lip 2017 10:35
    tallellion
    Poziom 5  

    Sa dwa rozne sposoby podlaczenia takich regulatorów

    0
  • #10 23 Lip 2017 10:37
    Fallschirmjager44
    Poziom 3  

    A więc proszę zaprezentuj jakie.

    0