Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

FIAT GRANDE PUNTO 1.4 /77 KM - Zbyt duży luz zaworów /dokręcenie pokrywy zaworów

14 Lip 2017 19:55 2529 9
  • Poziom 23  
    Witam,
    Mam trzy pytania i bardzo proszę o odpowiedź na nie, ponieważ mam rozebrany silnik i nie chce niczego zepsuć przy montażu.
    1. Jakim momentem dokręcić śruby pokrywy głowicy (nowa uszczelka, nowe oringi)
    2. Luz zaworów powinien być 0,3 - ssące / 0,4 - wydechowe. A u mnie jest 0,35 i
    0,4. Czy muszę je regulować czy mogę tak jeździć.(szczelinomierz jest OK)
    3. Jaka jest kolejność zaworów od strony rozrządu.
    Bardzo proszę o szybką pomoc.
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Tego momentu nie ma chyba nawet w książce podanego. Po prostu z umiarem. Uszczelkę powinno lekko wybulić na zewnątrz. To śruby szóstki wiec nie przekręć. Luz może być. Gorzej jak mniejszy bo wtedy występuje podpalanie gniazd ale jak masz ściągniętą osłonę to wyreguluj. Co rozumiesz przez kolejność zaworów?
  • Poziom 23  
    Dzięki za odpowiedź. Problem w tym, że muszę składać samochód bo wynajem garażu mi się kończy a serwis Fiata w remoncie i nie mam gdzie kupić podkładek do regulacji zaworów. Silnik chodzi bardzo dobrze więc chyba będę musiał regulację przełożyć do następnego razu.
    Co do kolejności. Chodzi mi o to czy dobrze zmierzyłem luzy zaworów, to znaczy które są ssące a które wydechowe. Jest ich oczywiście 8. Więc np. od strony rozrządu jakie są po kolei ?
    (np. ssący, wydechowy, wydechowy, ssący itd lub inaczej) Podejrzewam, że to 0,45 to wydechowe ale chcę się upewnić.
    Pozdro
  • Poziom 28  
    To oczywiste, że po stronie kolektora ssącego masz ssące a wydechowego wydechowe.
  • Poziom 23  
    Dzięki za informację.
    Rozrząd zmieniony. Wszystko zgodnie z manualami. Ustawiałem na oryginalne blokady. Obyło sie bez problemów, chociaż......znowu muszę prosić o pomoc.
    Po założeniu paska, napięciu napinacza, zdjąłem blokady i sprawdziłem czy po przekręceniu wału znaki będą się zgadzały. I tu moje zdziwienie (mało doświadczenia i wiadomości) okazało się, że po kilkukrotnym przekręceniu wału znaki na kole rozrządu i wale przesunęły się. Te na pasku przeszły o jeden ząbek do przodu. NA KOLE ROZRZĄDU I WALE. Po kilku dodatkowych obrotach różnica wynosiła już dwa ząbki na obu kołach. Po kilku nastepnych trzy ząbki, potem cztery.
    CZY TAK MA BYĆ ?
    W związku z tym ie wiem czy robić wszystko od nowa czy tak jest OK.
    Proszę znowu o pomoc.
    Pozdrwiam
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Znaki na kołach maja się pokrywać. Po naprężeniu paska i kilkukrotnym obróceniu wałem dokręcasz napinacz ustawiasz znak na kole wału i ma się zgadzać znak na kole wałka rozrządu. Jeśli nie odpręż pasek i przestaw. Pisze wyraźnie w książce. Napinacz cały czas jeszcze ma być nie dokręcony ma tylko napinać pasek.
  • Poziom 23  
    Dzięki. To teraz jestem załamany. Wszystko zrobiłem dobrze, z blokadami, nic nie przeskoczyło. Znaki na nowy pasek przeniosłem ze starego i zaznaczyłem lakierem. Przeliczyłem ząbki. Po założeniu wszystko było OK. Dlaczego więc po kilkukrotnym pokręceniu wałem te znaki na pasku w stosunku do tych znaków na kołach przesuwają się . Zawsze równo o tyle samo ząbków na wale jak i na kole pasowym.Wynika z tego, że ustawienie kół względem siebie jest zawsze takie samo.
    O co chodzi ? Po ponownym założeniu blokad też wszystko pasuje.
    No to chyba rozbiorę i jeszcze raz będę robił. Ale jak znowu będzie tak samo.ie robię błąd.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Ty się znakami na pasku nie sugeruj że się nie pokrywają! Tak ma być.
    Zgodzić się mają znaki kół względem silnika.
    Ktoś kiedyś gdzieś liczył. Chyba 40coś albo 90coś obrotów by się pokryło, oczywiście zależnie od silnika. Miłego kręcenia.
    Znaki na pasku są tylko do montażu.

    Zawory 30/40 +/-5 więc ok. Zresztą większy luz nie jest tak groźny niż za mały luz.
  • Poziom 28  
    Oczywiście, że znaki koło-silnik!!!!! Nie jakieś inne. Nawet tego nie wziąłem pod uwagę. ZNAKI NA KOLE WAŁU I WAŁKA POKRYWAĆ SIĘ MUSZĄ ZE ZNAKAMI NA SILNIKU.!!!
  • Poziom 23  
    Nic nie regulowałem. Za Waszą radą złożyłem silnik i jest OK. Dziękuję za pomoc.