Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

silnik dwubiegowy zasada działania

newyorkertychy 14 Lip 2017 21:49 1446 4
  • #1 14 Lip 2017 21:49
    newyorkertychy
    Poziom 3  

    Witam kolegów.
    Poszukuje informacji na temat silnika dwubiegowego M 1 , który wykorzystywany jest w suwnicy(elektrowciąg), do podnoszenia o opuszczania ciężaru, domniemywam, iż jest to silnik o dwóch osobnych uzwojeniach , ponieważ gdyby był silnik jedno uzwojenie o przełączalnej liczbie biegunów , to jego wyprowadzone początki i końce uzwojenia musiałyby być gdzieś łączone, albo w trójkąt, albo, w gwiazdę, a nigdzie na schemacie tego nie widzę.
    Prosze o pomoc w kwestii dlaczego ów silnik M 1,
    podczas zmiany prędkości ma zawsze zasiloną jedna fazę W 1 i W 2 , tak jak to widać w załączonym obrazku.
    Dzięki. silnik dwubiegowy zasada działania
    Pozdrawiam.

    0 4
  • #2 17 Lip 2017 17:36
    nikusert
    Poziom 37  

    Witam .
    Są to zapewne dwa różne (osobne uzwojenia).To nie ma znaczenia dla silnika jak ma doprowadzoną jedną fazę pozostałe nie.Tu w tym przypadku chodzi oto że jedna faza jest stała(podawana niezmiennie na silnik W1,W2)natomiast dwie pozostałe fazy podawane są na przemian by uzyskać prawe lub lewe obroty silnika.Jak wiadomo silnik trójfazowy by zmienić kierunki obrotów ,potrzebuje zmiany tylko dwóch faz nie trzech .Stąd takie rozwiązanie.Zasilając W1 i W2 jednocześnie nic w silniku się nie dzieje ,gdyż nie ma obwodu zamkniętego.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Uzwojenia U1,V1,W1 nie są połączone z uzwojeniem U2,V2,W2(końce ani początki).

    0
  • #3 10 Gru 2017 13:21
    newyorkertychy
    Poziom 3  

    Akurat w tym przypadku zmiana tych dwóch faz wymusza zmianę prędkości obrotowej(1K) a nie kierunek.
    Ale czemu ma służyć że podczas pracy na jednej prędkości jedna faza z drugiej prędkości jest już zasilona?
    A gdy nie mamy wybranego kierunki(2K i 3K) ani w lewo ani w prawo to żadna faza w żadnym uzwojeniu nie jest zasilona????

    0
  • #4 10 Gru 2017 15:04
    FrankAB
    Poziom 15  

    1. 1K nie zmienia faz tylko zasila różne uzwojenia.
    2. Niczemu nie służy, a upraszcza układ zasilania silnika.
    3. Zatrzymany silnik nie potrzebuje zasilania.

    0
  • #5 10 Gru 2017 16:03
    nikusert
    Poziom 37  

    Tu koledzy mają rację.Trochę źle odczytałem schemat w pośpiechu .Stycznik K1 zmienia prędkości silnika ,natomiast K2 i K3 zmienia kierunki obrotów silnika przy jednej jak i drugiej prędkości .

    0