Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

w jakim języku, doradzenie

hm147 14 Lip 2017 23:10 852 13
  • #1 14 Lip 2017 23:10
    hm147
    Poziom 3  

    Cześć,
    Chcę napisać taki program (a w zasadzie grę) gdzie:
    -będą postacie i każda postać ma powiedzmy ataki obronę i zycie
    -losowo będą wybierane postacie
    -1 postać atakuje i powiedzmy zabiera ileś tam życie drugiej postaci
    tak w skrócie.

    I teraz chciałbym aby to wszystko było na przyciski tj. np. wylosuj postać i dana postać wraz z siłą obroną i zyciem ma się pojawić na dole (takie jakby karty). Życie które zostanie po ataku musi być w pamięci tej postaci.
    W jakim języku takie coś napisać? Czy postacie zaciągać z jakiegoś pliku np. tekstowego (na początku bez żadnych zdjęc postaci, później ze zdjęciami) czy po prostu te dane w tablicy?

    Trochę wydaje się byc skomplikowane.
    Podstawy programowania znam.

    wiec np.
    mamy 2 karty
    1:
    atak:20
    obrona: 10
    zycie:100

    2:
    atak:30
    obrona: 20
    zycie:100

    1 atakuje
    wiec w 2 zostaje 80 zycia

    czyli atak, zycie, obrona to musza być zmienne? a jak to zaprogramowac aby one potem były zapisywane tzn. kiedy ponownie sie wylosują dane karty ? bo kazda karta bedzie grała dopóki zycie = 0.

    0 13
  • #2 15 Lip 2017 08:25
    xury
    Poziom 38  

    hm147 napisał:
    W jakim języku takie coś napisać?

    W takim w jakim potrafisz, a widać że nie potrafisz w żadnym. Więc na początek zacznij od "Hello World" i prostych przykładów.

    1
  • #4 15 Lip 2017 12:26
    hm147
    Poziom 3  

    To jakie platformy polecacie?

    Podstawy znam, tylko chciałem się dowiedzieć jak najprościej mógłbym to zaprogramować...

    0
  • Pomocny post
    #6 15 Lip 2017 20:40
    TheAmazingRak
    Poziom 6  

    Możesz napisać w C++ wykorzystująć SFML, możesz w unity w C#. Tak naprawdę gdzie tylko chcesz. Wybór należy do ciebie.

    0
  • Pomocny post
    #7 15 Lip 2017 21:11
    muzeum
    Poziom 9  

    Ja bym zasugerował php. łatwo wyświetlić obrazki, zrobienie i obsłużenie przycisku również będzie bardzo proste.

    0
  • Pomocny post
    #8 15 Lip 2017 21:45
    C0FFEE
    Poziom 14  

    Można to zrobić w każdym języku ogólnego przeznaczenia. Skoro znasz podstawy programowania, to zapewne i jakiś język. Ten język jest najlepszym wyborem, bo nie będziesz się musiał uczyć nowego. :)

    0
  • #9 15 Lip 2017 22:24
    TheAmazingRak
    Poziom 6  

    C0FFEE napisał:
    Ten język jest najlepszym wyborem, bo nie będziesz się musiał uczyć nowego.
    Akurat tu Ci powiem, że warto się uczyć innych języków.

    0
  • #10 15 Lip 2017 22:50
    hm147
    Poziom 3  

    Więc pobieram dane z pliku tekstowego.
    Występuje słowo np. 'atak' w pliku tekstowym i jak zrobić aby 'atak' które mi pobiera z tego pliku było automatycznie zapisane jako zmienna 'atak' w programie ?
    Robie w C++

    0
  • #11 15 Lip 2017 22:50
    C0FFEE
    Poziom 14  

    TheAmazingRak napisał:
    Akurat tu Ci powiem, że warto się uczyć innych języków.

    Ogólnie warto się uczyć. W szczególności warto się zapoznać z różnymi paradygmatami programowania - programowaniem funkcyjnym, logicznym, et cetera.
    Ale przede wszystkim warto znać jeden język porządnie, poza tym autor pyta jaki język będzie najlepszy do napisania konkretnego programu. Odpowiedź brzmi: ten, który zna.

    0
  • #12 15 Lip 2017 23:29
    TheAmazingRak
    Poziom 6  

    C0FFEE napisał:
    Ale przede wszystkim warto znać jeden język porządnie
    Prawda, ja mam swój jeden główny język którego się uczyłem, C++.
    C0FFEE napisał:
    Odpowiedź brzmi: ten, który zna.
    Patrząc po tym:
    hm147 napisał:
    Więc pobieram dane z pliku tekstowego.
    Występuje słowo np. 'atak' w pliku tekstowym i jak zrobić aby 'atak' które mi pobiera z tego pliku było automatycznie zapisane jako zmienna 'atak' w programie ?
    Robie w C++
    To trochę ehh.
    @hm147 Słoto atak możesz zapisać do zmiennej/zrobić zmienną atak, bez pliku.
    Kod: c
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

    Zależy, co chcesz w tej zmiennej przechowywać. Ja np. zrobiłbym funkcję atak, która na podstawie np. losowania/statystyk przeciwnika, odejmowała by zdrowie przeciwnika. Funkcja byłaby wywoływana gdy np. Tura przeciwnika się skończy, wybranie przycisku atak w grze. W jaki sposób to zrobisz, to zależy tylko od ciebie. Podstawą jest mieć pomysł.

    0
  • #13 16 Lip 2017 06:09
    JacekCz
    Poziom 35  

    hm147 napisał:
    Więc pobieram dane z pliku tekstowego.
    Występuje słowo np. 'atak' w pliku tekstowym i jak zrobić aby 'atak' które mi pobiera z tego pliku było automatycznie zapisane jako zmienna 'atak' w programie ?
    Robie w C++


    Kolego @hm147 Mam prośbę, nie rób sobie krzywdy okłamując samego siebie, że znasz język programowania C++ (chyba że okłamywanym jest nauczyciel). Nigdy nie dotknąłeś zagadnienia o jakie pytasz. Nawet nie próbujesz podać swojego kodu, ani nie zbliżasz się by użyć w miarę prawidłowych słów.
    Poćwicz na może bardziej nudnych programach, jakieś pętle, operacje na plikach, ale ćwiczących selektywnie proste tematy.

    Zawsze na forach programistycznych, ze względów merytorycznych, dydaktycznych, również etycznych pytający, który zamieszcza swój kod, choćby nieudolny, niepełny jest bardziej szanowany, niż ktoś kto chce pojechać w 100% na czyjejś pracy. Plus kod jest podstawowym łącznikiem między programistami.

    xury napisał:
    hm147 napisał:
    W jakim języku takie coś napisać?

    W takim w jakim potrafisz, a widać że nie potrafisz w żadnym. Więc na początek zacznij od "Hello World" i prostych przykładów.


    zgadzam się.

    1
  • #14 16 Lip 2017 08:43
    adamas_nt
    Moderator Programowanie

    JacekCz napisał:
    xury napisał:
    hm147 napisał:
    W jakim języku takie coś napisać?

    W takim w jakim potrafisz, a widać że nie potrafisz w żadnym. Więc na początek zacznij od "Hello World" i prostych przykładów.


    zgadzam się.
    Również.
    I tym stwierdzeniem uważam, że odpowiedź na pytanie autora została w 100% udzielona. O tym, że przymykam oko na pkt. 3.1.17 regulaminu nawet nie wspomnę...

    Temat zamykam.

    0