Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Master III 2011 - Obwód sterowania zaworem doładowania.

adolfone 15 Jul 2017 13:05 17748 24
NDN
  • #1
    adolfone
    Level 13  
    Witam. Dodaję film z parametrami pracy. Bardzo prosiłbym o radę. Clip wyrzuca błąd obwodu sterowania zaworem doładowania. Błąd nie do skasowania. Zawór podmieniany z innym sprawnym. Turbosprężarka była regenerowana ponieważ wpadł do niej kawałek przepustnicy od chłodnicy spalin. Podczas testu elektrozaworu clipem
    pojawia się na kostce od niego napięcie 8.25v.


    https://youtu.be/ihwaaBsDS2U
  • NDN
  • Helpful post
    #2
    dymek112
    Level 12  
    A masy do niego masz sprawdzone?
    Jakieś logi dynamiczne? (ciśnienie doładowania, wysterowanie elektrozaworu zmiennej geometrii)
    Może wężyki źle podłączone.
  • #3
    adolfone
    Level 13  
    Witam, wężyki są prawidłowo sprawdzone w drugim takim samochodzie, szczelne. Zawór podmieniany z dwóch innych takich samochodów. Podejrzewam usterkę sterownika silnika ale tylko gdybam.
  • Helpful post
    #4
    moto-kord
    Level 28  
    Jaki masz silnik w tym Masterze (poj.moc,rok prod.)postaram się coś znaleźć.
  • NDN
  • Helpful post
    #5
    Anonymous
    Anonymous  
  • #6
    adolfone
    Level 13  
    prosty_01 wrote:
    W masterze III tylko M9T 2,3 dCi ecu bosh EDC17C11

    Dokładnie tak. Pozdrawiam
  • #7
    moto-kord
    Level 28  
    Zasilanie idzie z bezpiecznika nr.18(skrzynka bezpiecznikowa i przekaźnikowa w komorze silnika )sterowanie BJ4.
  • Helpful post
    #8
    Anonymous
    Anonymous  
  • #9
    adolfone
    Level 13  
    Witam serdecznie. Jesteś pewny co do sterowania napięciem 12v? Clip mówi że zawór powinien być sterowany napięciem 5v? Dziękuję
  • #11
    Anonymous
    Anonymous  
  • #13
    Anonymous
    Anonymous  
  • Helpful post
    #14
    moto-kord
    Level 28  
    Według schematu też wychodzi,że ma być 12V.
    Bezpiecznik 18
    Elektrozawór pompy paliwa
    Regulacja turbosprężarki
    Miernik masowego przepływu powietrza
    Elektrozawór recyrkulacji gazów spalinowych
    Czujnik tlenu
    Wtryskiwacz
    Pompa cieczy chłodzącej układu recyrkulacji spalin
    Pompa cieczy chłodzącej turbo
    Czujnik identyfikacji cylindra
    Czujnik odwadniacza 15A
  • Helpful post
    #16
    Anonymous
    Anonymous  
  • #17
    adolfone
    Level 13  
    Napewno zacznę od wymiany bezpiecznika i pomiarów, dziękuję serdecznie za podpowiedzi. Odezwę się jeśli coś się wyjaśni. Pozdrawiam
  • Helpful post
    #18
    genek1000
    Level 35  
    prosty_01 wrote:
    Do otwarcia zaworu potrzebne jest 12V, więc jeśli podane jest 8,25V to w życiu go nie otworzy
    adolfone wrote:
    Witam serdecznie. Jesteś pewny co do sterowania napięciem 12v? Clip mówi że zawór powinien być sterowany napięciem 5v? Dziękuję
    prosty_01 wrote:
    Wg specyfikacji napięcie wynosi 12V
    jak choćby podane jest na stronach sklepów wraz z informacją w jakich pojazdach jest wykorzystywany.


    Panowie . a do szkoły chodzili ?
    A słyszeli o sterowaniu PWM lub RCO ?
    Od kiedy elektrozawory sterowania turbiną są sterowane dwustanowo.
    Jakie napięcie będzie pokazywał miernik elektroniczny podłączony do takiego sygnału ?
    Wsadzić w miejsce zaworu żarówkę 21W/12v . Najlepszy miernik do takich rzeczy ( pod warunkiem że się zna zasady działania sygnału PWM)
  • #19
    Anonymous
    Anonymous  
  • Helpful post
    #20
    genek1000
    Level 35  
    prosty_01 wrote:
    Oj i tak każdemu z osobna tłumaczyć bo się czytać nie chce,
    Nie każę mierzyć napięcia we wtyczce tylko czy na potencjale dodatnim występuje napięcie +12V
    Nic nie trzeba tłumaczyć.
    adolfone wrote:
    Podczas testu elektrozaworu clipem
    pojawia się na kostce od niego napięcie 8.25v
    Jak to rozumieć ?

    adolfone wrote:
    Jesteś pewny co do sterowania napięciem 12v? Clip mówi że zawór powinien być sterowany napięciem 5v
    prosty_01 wrote:

    adolfone napisał:
    Witam serdecznie. Jesteś pewny co do sterowania napięciem 12v? Clip mówi że zawór powinien być sterowany napięciem 5v? Dziękuję

    Przepraszam nie chciałem wprowadzić w błąd, pisałem z głowy, Clip ma racje...


    A jak rozumieć waszą wymianę informacji co do zasilania zaworu ? Najpierw piszesz że 12v.
    Potem ktoś ci coś podrzuca że 5v to piszesz że prawda i że Clip ma zawsze rację (?)
    Potem znowu piszesz że jednak 12V . To jak mam być pewny że w ogóle wiesz o czym piszesz :?:
  • #21
    Anonymous
    Anonymous  
  • Helpful post
    #22
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Jeśli po załączeniu kluczyka wywala błąd to masz przerwę lub zwarcie w obwodzie, clip pisze ale trzeba umieć czytać, chociaż.
  • #23
    adolfone
    Level 13  
    Sprawdzę bezpiecznik w pierwszej kolejności, później będę prół wiązkę.

    Dodano po 2 [godziny] 46 [minuty]:

    Prosiłbym któregoś życzliwego forumowicza, o skrawek schematu z obwodem doładowania i sterownikiem silnika. Pozdrawiam

    Dodano po 4 [godziny] 10 [minuty]:

    Usterka naprawiona uszkodzony przewód w wiązce. Dzięki za porady. Pozdrawiam
  • #24
    kieronte
    Level 11  
    witam, mam taki problem z masterem 3.0 ze nie ma siły, jest taki zamulony ze nie da sie jezdzić. podłaczyłem clipa i pokazuje błędy DF272 - obwód sterowania zaworem egr oraz DF209 obwód czujnika pozycji zaworu egr. macie jakieś pomysły na to albo ktoś juz miał takie coś? z góry dziekuje za odpowiedz