Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF XF 105 2010R - ZF-Astronic. Brak trybu automatycznego

Paweł4455 15 Lip 2017 20:48 531 11
  • #1 15 Lip 2017 20:48
    Paweł4455
    Poziom 3  

    Witajcie . Mam problem z Dafem XF 105 z 2010 roku . Auto przyjechało na lawecie,w celu wymiany elektroniki sterującej skrzynią biegów ZF-Astronic która to wcześniej została zdiagnozowana jako niesprawna przez Serwis DAF-a w Niemczech. Błędy które odczytałem gdy auto zjechało z lawety (Jaltest) :
    3192 - niesprawne urządzenie zdalnego sterowania EEPROM,błąd dostępu.Nieokreślony błąd
    3170 - brak zasilania w PIN30, lub nie połączony przekażnik rozłączania ECU.Nieokreślony błąd

    Po wymianie elektroniki na drugą ze sprawnego auta (elektronika zakupiona na allegro, podobno w 100% sprawna ).
    Błąd 3192 zamienił się na :
    3190 - niesprawne urządzenie zdalnego sterowania ,EOL EEPROM parametry poza ważnym zakresem.Nieokreślony błąd .
    Błąd 3170 znikł a zamiast niego wskoczył :
    3243 - Magistrala CAN. Elektroniczna regulacja silnika 1 EDC, EEC1,nie ma żadnego sygnału

    Niestety błędy się nie wykasowały ,błąd w elektronice która była zamontowana w uszkodzonym aucie czyli 3192 jest treścią ,podobny do błędu w sprawnej elektronice czyli 3190 .Możliwe że błąd 3243 został wygenerowany z powodu źle dobranej elektroniki ? numery z elektroniki które posłużyły do kupna drugiego sterownika to 4213550120. Jeżeli elektronikę powinno się dobierać po innych numerach to proszę o podpowiedź .

    Według mnie elektronika jest sprawna, podstawiłem nawet elektronikę z MANA TGA i miała błąd 3190 i 3170 (po wyłączeniu i włączeniu zapłonu wskoczyły jeszcze inne błędy sterowników np FFR i inne,ale to elektronika z MANA) . Wracając do elektroniki z auta to zauważyłem, że po wyłączeniu i włączeniu zapłonu są 2 nieaktywne błędy ze sterownika EBS 3198 i 904(obroty przedniej osi,niepoprawny sygnał) a także wskakuję co jakiś czas błąd w retarderze 560-19 - magistrala komunikacji V-CAN,problem komunikacji CAN2 . Osobiście stawiał bym na połączenie CAN z którymś ze sterowników z którymi współpracuje As-Tronic. Auto po przekręceniu zapłonu wrzuca N na pulpicie a po odpaleniu pojawia się kreska. Kierowca mówi że. czasami była możliwość zmiany biegów manualnie ,niestety aktualnie takiej możliwości nie ma .

    Będę wdzięczny za każdą podpowiedź. Pozdrawiam

  • Pomocny post
    #2 15 Lip 2017 23:05
    kisiol
    Poziom 18  

    Sprawdź wiązkę od skrzyni do kabiny.

  • #3 16 Lip 2017 02:30
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    1. Sprawdź czy masz niezawodne zasilanie akumulatora na pinach A4 i A5 i czy to zasilanie nie spada poniżej 18V w momencie włączenia zapłonu (czyli musi być cały czas +24V bez względu na położenie zapłonu; nie może spadać po włączeniu zapłonu).
    2. Sprawdź czy masz niezawodne zasilanie po zapłonie na pinie A1.
    3 Sprawdź czy masz niezawodne masy na pinach A16 i A17
    4."Możliwe że błąd 3243 został wygenerowany z powodu źle dobranej elektroniki ? numery z elektroniki które posłużyły do kupna drugiego sterownika to 4213550120. Jeżeli elektronikę powinno się dobierać po innych numerach to proszę o podpowiedź . " Tak. to jest błąd mówiący o nieczytaniu komunikatów za pośrednictwem magistrali CAN ze sterownika silnika. Różne wersje oprogramowania sterownika AsTronic (czyli z aut o różnych rocznikach) miały różnie skonfigurowane magistrale CAn (miały różne pliki .NET i .FILE oraz .TGT.
    Na twoim miejscu sprawdziłbym najpierw wiązkę zanim rzucałbym się na sterownik.

  • #4 16 Lip 2017 08:23
    kisiol
    Poziom 18  

    4."Możliwe że błąd 3243 został wygenerowany z powodu źle dobranej elektroniki ?

    Jak to z tym doborem jest, u mnie w firmie elektronika była zmieniana w trzech dafach. Nikt tam nie dobierał po żadnych numerach, ani po roczniku. Pojechali na szrot kupili drugą byle była od 105 , założyli i działa. Jedynie tylko przelrogramlwali davie.

  • #5 16 Lip 2017 08:54
    Paweł4455
    Poziom 3  

    Witam wszystkich .

    Kriss - rzeczywiście,wczoraj zauważyłem spadek napięcia.. Nie pamiętam tylko czy po przekręceniu na raz stacyjki czy przy odpalaniu. Dzisiaj to sprawdzę .

    Kisiol - Może winny jest Jaltest który nie radzi sobie ze skopiowaniem kompletnego oprogramowania między sterownikami ?

    Dziękuje za zainteresowanie.

  • Pomocny post
    #6 16 Lip 2017 14:06
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Meritum tego, co sugeruję jest sprawdzenie napięcia aku na pinach A4 i A5 w momencie przekręcenia zapłonu na ON i z ON na OFF. Nie powinno być większego spadku niż jakieś 0.5V

  • #7 17 Lip 2017 08:39
    Paweł4455
    Poziom 3  

    krisbrumm napisał:
    Meritum tego, co sugeruję jest sprawdzenie napięcia aku na pinach A4 i A5 w momencie przekręcenia zapłonu na ON i z ON na OFF. Nie powinno być większego spadku niż jakieś 0.5V


    Problem rozwiązany,elektronika klienta jest sprawna ,tak jak Kriss mówisz, uszkodzony był przewód zasilający 24V na pinach A4 I A5, , napięcie było poprawne ale po podpięciu żarówki pod napięcie zasilania elektroniki żarówka przygasała. Dziękuje za pomoc

    p.s

    Niestety problem z elektroniką którą zakupiłem na allegro pozostał,. Po naprawie instalacji i ponownym zamontowaniu elektroniki kupionej , wyrzucał błędy te same co poprzednio czyli :
    3190 - niesprawne urządzenie zdalnego sterowania EOL EEPROM......
    3243 - Magistrala CAN elektroniczna regulacja silnika 1 EDC, EEC1.....

    W czym jest problem ? Elektronika na podmianę też pochodzi z Dafa XF 105 ,jedyne różnice to numer wersji oprogramowania
    elektronika która była zamontowana oryginalnie w aucie - 6009 397 820
    elektronika kupiona - 6009 397 293
    Numer HARDWARE'U jest taki sam w kupionej i oryginalnej - 6009 097 700

    Nie pomogło - rozłączanie stacyjki ,ponowne programowanie, usuwanie błędów i rozłączenie akumulatora na 10 min. Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł to chętnie poczytam. Dziękuje jeszcze raz za zainteresowanie tematem. Pozdrawiam

  • #8 17 Lip 2017 15:46
    ROKADI

    Poziom 18  

    Witam ta elektronika 820 jest od daf MX GS3 musisz przeprogramować ta kupioną DAF XF 105 2010R - ZF-Astronic. Brak trybu automatycznego

  • #9 17 Lip 2017 16:32
    Paweł4455
    Poziom 3  

    ROKADI napisał:
    Witam ta elektronika 820 jest od daf MX GS3 musisz przeprogramować ta kupioną DAF XF 105 2010R - ZF-Astronic. Brak trybu automatycznego


    Witam. elektronika z wersją oprogramowania z końcówką 820 jest elektroniką z auta która miała być uszkodzona ale okazała się sprawna. Elektronika z końcówką wersji oprogramowania 293 jest elektroniką zakupioną na allegro rzekomo z DAFA XF 105,niestety programowanie nic nie zmieniło. Być może błąd komunikacji z silnikiem wygenerował błąd 3190 - EOL,EEPROM ... ,być może elektronika którą kupiłem jest uszkodzona i nie widzi silnika,ale parametry pracy silnika były widoczne na testerze. Sam już nie wiem:) A może jest tak jak Kriss pisze,że jest to elektronika z innym oprogramowaniem. Jeżeli ktoś posiada jakieś materiały o skrzyni AS-Tronic to chętnie kupie :)

  • #10 17 Lip 2017 16:52
    ROKADI

    Poziom 18  

    Witam tak jak pisałem przeprogramuj sterownik astronic to miałbyś jedną cześć z głowy

  • #11 17 Lip 2017 19:38
    kisiol
    Poziom 18  

    Musisz programować sprzętem serwisowym a nie jeltest. To wszystkich danych ze sterownika nie kopiuje. Myślę że za pomocą davie programowanie przebiegnie pomyślnie.

  • #12 17 Lip 2017 20:14
    ROKADI

    Poziom 18  

    Witam sądze że bez TESTMEN ZF się nie obejdzie ale...........

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo