Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra G 1999r - Drgania kierownicy przy wyższych prędkościach (nie tarcze)

pawelhd2003 15 Jul 2017 22:29 4386 12
  • #1
    pawelhd2003
    Level 10  
    Witam,
    problem dotyczy Opla Astry, lecz może dotyczyć też wielu innych aut z tego typu zawieszeniem.

    Przy prędkości 25 km/h słychać ciche wibracje 2x/s (prawdopodobnie w okolicach lewej strony, przy kole), w tym czasie brak drgań na kierownicy. Wibracje te przypominają bicie niewyważonego koła.

    Przy prędkości powyżej 100 km/h przenoszone są mocne drgania na kierownicę, wraz ze wzrostem prędkości są one nieco większe, ale generalnie na podobnym poziomie. Oczywiście wtedy wibracji już nie słychać, ale mogą być po prostu zagłuszane.

    Przy szybkich i krótkich ruchach kierownicą lewo-prawo słychać lekkie stukanie na zgaszonym jak i odpalonym silniku. (Jednakże stukanie to było także przed pojawieniem się w/w wibracji i drgań)

    Tarcze + klocki nowe. Zawieszenie sprawdzone w dwóch stacjach, drążki, łączniki, sworznie itd. nie stwierdzono wady. Przekładnia kierownicza nie posiada przecieków oleju, osłony bez widocznych wad. Koła 3 razy wywarzane, stan idealny. Przekładane także z innego auta gdzie, problem nie występuje. Przy ruszaniu na skręconych kołach nie zauważyłem objawu zużytych przegubów, choć zawsze mam nawyk, aby ruszać delikatnie w takiej pozycji kół.

    Przy wrzuceniu na bieg jałowy drgania nie ustępują. Przy ruszaniu nie czuć żadnych drań ani stuków. Przy hamowaniu drak drgań, auto hamuje płynnie.

    Moja wstępna diagnoza to półoś a dokładniej przegub wewnętrzny.

    Proszę o pomoc co Wy myślicie, może ktoś miał podobny problem.

    Mechanik każdy inna wersja, a po ostatnich trzech naprawach i wyrzuconych pieniądzach w błoto za wymianę sprawnych części stwierdzam, że lepiej podyskutować na forum niż pytać "fachowców".

    Proszę o odpowiedzi związane tylko z tematem i nie odbieganie od niego, ponieważ na pewno wiele innych osób mających taki problem skorzysta z Waszej pomocy.
    Nie kończmy dyskusji zaczynającej się od tematu przenoszenia drgań na kierownicę na polemice o jakości paliw na różnych stacjach.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    Michał_74
    Level 20  
    Do sprawdzenia przeguby zewnętrzne. Ja w Kia Sportage 4x4 miałem drgania ok 80 km/h i 120-140km/h testowane rożne dolegliwości. Padło na prawy zewnętrzny przegub. Oględziny na "oko" nic nie wskazały ale po wymianie ustało.
    A jak doszedłem do tego? Stary mechanik mi poradził że jak są przeguby walnięte ale nie do zdiagnozowania to dołożyć do nich po porcji smaru. Felerny wywali go po kilkudziesięciu kilometrach.
    Pozdrawiam
  • #5
    pawelhd2003
    Level 10  
    Kurtka na wacia wrote:
    pawelhd2003 wrote:
    Tarcze + klocki nowe
    Przy jeździe bez hamowania układ hamulcowy nie ma znaczenia. Czy połączenie felga-piasta jest czyste?


    Przy krzywej tarczy nawet bez hamowania mogą występować drgania przy wyższych prędkościach, ale do rzeczy bo taka wzmianka w niczym nie pomaga.
    Tak, dokładnie wszystko oczyszczone. Problem jest bardziej złożony, podstawy takie jak oczyszczenie, wyważenie itp. przed montażem są dopilnowane.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Michał_74 wrote:
    A jak doszedłem do tego? Stary mechanik mi poradził że jak są przeguby walnięte ale nie do zdiagnozowania to dołożyć do nich po porcji smaru. Felerny wywali go po kilkudziesięciu kilometrach.


    Dzięki za poradę, na pewno sprawdzę tym sposobem.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Hajna wrote:
    Jak masz alufelgi i tuleje plastikowe to centrowanie koła na piaście , wymień tuleje centrującą alufelgę.


    Jak już wspomniałem wyżej, podstawy są dopilnowane. Wspominałem także, że przykręcane były koła od innego auta, w którym nie występuje problem. Także zakładane oryginalne felgi oraz koło dojazdowe, gdzie otwór jest fabrycznych rozmiarów.
    P.S. Pierścienie centrujące są nowe, ale to przy okazji wymienione.

    Dodano po 19 [godziny] 8 [minuty]:

    Czy może jeszcze ktoś posiadał taki problem lub wie co może być przyczyną?
  • #6
    rafivr1
    Level 2  
    witam
    czasem bywa tak że w oponie pęknie drut i tak pęknie że nie widać
    może to też być powodem twoich wibracji
  • #7
    sk700
    Level 31  
    rafivr1 wrote:
    czasem bywa tak że w oponie pęknie drut i tak pęknie że nie widać
    może to też być powodem twoich wibracji
    Tak, w trzech kompletach kół jednocześnie pękły druty. Jak nie masz czasu przeczytać całego wątku to nie śmieć takimi postami.
    Też stawiam na przeguby, Czy te wibracje przenoszone są na nadwozie? Jak dawno temu pojawiły się one (w czasie i dystansie) i czy nasilają się one z czasem?
    Strzelanie przy kręceniu to mogą być łożyska amortyzatorów, jedna osoba kręci kierownicą a druga trzyma rękę na kielichu. Jak poczuje wibracje to wiadomo co i jak.
  • #8
    Jackall
    Level 27  
    Obstawiam przeguby wewnętrzne. Zdemontować, rozebrać w celu dokładnego umycia ze starego smaru. Weryfikacja czystego przegubu to pikuś, a jeśli są ok, to nowy smar i ponowny montaż.
  • #9
    Michał_74
    Level 20  
    Z ciekawości jeszcze zapytam na gumach w przegubach masz takie opaski zaklepywane- oryginalne do tego przeznaczone? Bo już widziałem opaski na węże zaciągane na srubokręt one się nie nadają do tego i też powodują wibracje.
  • #10
    lookashECL
    Level 14  
    Piasty były mierzone czujniem?
    Choć mi to pachnie przegubem wewnętrznym.
  • #11
    mod22
    Level 28  
    Sprawdź półoś bo może być delikatnie krzywa.
  • #12
    pawelhd2003
    Level 10  
    sk700 wrote:
    Czy te wibracje przenoszone są na nadwozie? Jak dawno temu pojawiły się one (w czasie i dystansie) i czy nasilają się one z czasem?


    Tak, są przenoszone na nadwozie. Wada ujawniła się kilka tyś. km wcześniej i wydaje mi się, że narastała. Dokładnie nie pamiętam, ponieważ ostatnio bardzo mało jeżdżę autem, a po wzytach u mechaników (bez skutku) rozciąga się to wszystko w czasie.

    sk700 wrote:
    Strzelanie przy kręceniu to mogą być łożyska amortyzatorów

    Górne mocowania kpl. nowe.

    Jackall wrote:
    Weryfikacja czystego przegubu to pikuś

    Nigdy nie naprawiałem / wymieniałem przegubów wewnętrznych. Czy możesz pokierować jak weryfikujesz wizualnie czysty przegub, że jest wadliwy?

    Michał_74 wrote:
    masz takie opaski zaklepywane- oryginalne do tego przeznaczone?

    Tak, są oryginalne, akurat zwracałem też na to uwagę.

    lookashECL wrote:
    Piasty były mierzone czujniem?

    Niestety nie, choć wtedy wibracje nie przenosiłyby się na tarczę, a co za tym idzie na nierównomierne hamowanie?

    mod22 wrote:
    Sprawdź półoś bo może być delikatnie krzywa.

    Sprawdź czyli wymień?

    Dziękuję za odpowiedzi i jeśli ktoś jeszcze ma jakieś sugestie proszę o wypowiedzi. Sprawą zajmę się niebawem i na pewno dam znać co wymieniłem i czy dało efekt.
  • #13
    Jackall
    Level 27  
    Myję przeguby podczas wymiany zerwanej osłony gumowej. Ogólnie ma nie być wżerów, wykruszeń, czy innych ubytków materiału na powierzchniach współpracujących. Nic innego nie może się stać z przegubem, tzn. nie widziałem nigdy krzywego. Autem może trzepać jeśli przeguby mają zbyt wielkie opory (np. brak lub stary suchy smar) lub gdy są zużyte, wewnętrznych na ogół nie sł6chać tak jak zewnętrznych, które charakterystycznie łykają.