Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra G 1.7 DTI Isuzu - Zgęstniały olej

Gimmick 16 Lip 2017 16:15 678 19
  • #1 16 Lip 2017 16:15
    Gimmick
    Poziom 5  

    Witam
    Mam problem z Astrą G 1.7 DTI Isuzu 2000r.
    Otóż po krótkim czasie od wymianie oleju i filtrów zaświeciła mi się kontrolka od ciśnienia oleju, po odkręceniu korka spustowego okazało się, że z oleju zrobiła się czarna gęsta maź z takimi pozlepianymi grudami. Po przeczyszczeniu układu i miski i zalaniu świeżym olejem problem wystąpił ponownie dając identyczne objawy czyli brak ciśnienia i gęsta maź. Podejrzewałem chłodniczkę oleju, lecz okazało się, że jest zrobione obejście.
    Nie mam pomysłu co to może być, może ktoś spotkał się z czymś takim. Lany był olej GM 15w 40 brak śladów majonezu w oleju.
    w załączniku zdjęcie podglądowe filtra oleju.
    Pozdrawiam

  • Pomocny post
    #2 16 Lip 2017 16:44
    jarek225
    Poziom 17  

    Przy takim oleju nic dziwnego że zapala się kontrolka ciśnienia oleju.
    Jeżeli chodzi o diagnozę to przyczyn może być kilka.
    Sprawdź poziom oleju czy go nie ubywa lub przybywa,sprawdź ciśnienie na tłokach być może pierścienie siadły i spaliny dostają się do oleju.
    Posprawdzaj to i zobaczymy co dalej

  • #3 16 Lip 2017 16:47
    NobodyRx
    Poziom 9  

    w tym przypadku największe znaczenie chyba bedzie miała kondycja silnika .

  • #4 16 Lip 2017 16:53
    jarek225
    Poziom 17  

    Tak , za mało informacji o samochodzie podałeś aby móc zdiagnozować dokładnie co jest przyczyną takiego oleju.
    Ja bym obstawiał na zużyte pierścienie.

  • #5 16 Lip 2017 17:30
    Gimmick
    Poziom 5  

    Po zgaszeniu silnika sprawdzałem bagnet było sucho a parę godzin później stan był ok. 1/4
    Znajomy twierdzi, że przyczyną może być pęknięty blok silnika. Taką opcję też można brać pod uwagę?
    Pozdrawiam

  • #6 16 Lip 2017 18:00
    jarek225
    Poziom 17  

    Dobrze, tylko co ma pęknięty blok silnika do takiego oleju?

  • #7 16 Lip 2017 18:02
    Frost160
    Poziom 13  

    Jeśli w ogóle brać pod uwagę naprawę tego samochodu to szukałbym całęgo słubka silnika. I ocenić jak turbo działa bo na czymś takim to wątpie by przeżyło.

    Zobacz tylko co się dzieje z płynem chłodzącym.

  • #8 16 Lip 2017 18:23
    Gimmick
    Poziom 5  

    Widać olej w zbiorniku wyrównawczym

  • #9 16 Lip 2017 18:24
    Daro122
    Poziom 26  

    Co ile wymieniasz olej ?

  • #10 16 Lip 2017 18:25
    prosty_01
    Poziom 17  

    Najprawdopodobniej masz uszkodzony wałek rozrządu, powycierane krzywki na wydechu powodują zbyt krótki czas otwarcia zaworu lub zaworów(w zależności od stopnia zużycia elementu) i spaliny zostają w silniku. Jak już napisał kolega Jarek225 przez zużyte pierścienie tłokowe spaliny przedostają się do skrzyni korbowej.
    Oczywiście może być jeszcze szereg innych przyczyn, jak choćby wspomniane przez Ciebie pęknięcie bloku, lub nawet głowic

    Najlepiej na rozgrzanym silniku odkręć korek wlewu oleju i zobacz co się dzieje. Również po zdjęciu rury dolotowej przy filtrze powietrza, lub samego wieka obudowy filtra powietrza będzie słyszalna głośniejsza niż zwykle praca silnika.

    PS. Olej mineralny sobie daruj, lej półsyntetyk. Sprawdź również wtryskiwacze. Taka ilość sadzy w oleju jest efektem źle dobranej mieszanki paliwowo powietrznej, a co za tym idzie albo nieszczelność układu dolotowego lub wtryskiwacze podają paliwo punktowo zamiast je rozpylać.
    Nie pisałeś nic o spadku mocy więc niesprawność zaworu EGR można wyeliminować.

  • #11 16 Lip 2017 18:28
    Frost160
    Poziom 13  

    Gimmick napisał:
    Widać olej w zbiorniku wyrównawczym


    No to jest odpowiedz. W najlpeszym przyapdku plan głowicy i nowa uszczelka(skoro chłodnicy oleju już nie ma). Ale jak auto po takich :zabiegach" jak własnie mostkowaie chłodnicy oleju to nie wiem czego się tam spodziewać. Jak głowica pęknięta to bym szukał silnika bo "dół" pewnie też będzie w stanie agonalnym.

  • #12 16 Lip 2017 18:35
    matimon22
    Poziom 25  

    Sprawdź oringi na tulejkach wtrysków. Zapewne puszczają....

  • #13 16 Lip 2017 19:02
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Gimmick napisał:
    Lany był olej GM 15w 40


    Z lat praktyki i nieużywania tego gów.... Gm , kup filtr i zalej Elfem 5w30 bo taki ma być w tym silniku.

    Aleś zalał silnik syfem skąd w ogóle taki pomysł na ten g.... olej?

  • #14 16 Lip 2017 19:05
    Frost160
    Poziom 13  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Gimmick napisał:
    Lany był olej GM 15w 40


    Z lat praktyki i nieużywania tego gów.... Gm , kup filtr i zalej Elfem 5w30 bo taki ma być w tym silniku.

    Aleś zalał silnik syfem skąd w ogóle taki pomysł na ten g.... olej?


    Teraz to wydaje mi się że może to zalać naweti 15letnią whisky wiele to nie da ;)

    Widziałem te silniki na 10w40 zmienainy co 10tys i nic się nie działo nawet przez 50tys ale minerlany gęsty to przegiecie.

  • #15 16 Lip 2017 21:47
    Gimmick
    Poziom 5  

    Latem taki olej ponieważ kiedy ten samochód przeszedł w moje ręce był tam zalany już olej mineralny i wszyscy mówili że nie powinno się przechodzić wyżej. Jeździłem tak przez 1.5 roku i było wszystko ok. Wymiany robiłem co 10.000 km.

  • #16 16 Lip 2017 22:08
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Gimmick napisał:
    Wymiany robiłem co 10.000 km.


    I tak mam być ale nie mineralne szajstwo.

  • #17 18 Lip 2017 23:21
    Gimmick
    Poziom 5  

    Czyli wychodzi na to, że najlepiej będzie wymienić silnik.
    Mam możliwość kupna z przetestowaniem i z możliwością sprawdzenia min. kompresji.
    Orientuję się ktoś może jakie powinno być prawidłowe sprężanie na cylindrach?

  • Pomocny post
    #18 18 Lip 2017 23:31
    prosty_01
    Poziom 17  

    Masz tu trochę danych tego silnika
    Astra G 1.7 DTI Isuzu - Zgęstniały olej

    A udało się coś ustalić z tą usterką???

  • #19 18 Lip 2017 23:41
    Gimmick
    Poziom 5  

    Niestety nikt z kim rozmawiałem z niczym takim się nie spotkał, a pytam od 3 dni.
    Bardzo prawdopodobna jest twoja sugestia z wałkiem i pierścieniami.
    Znalazłem kompletny silnik 20km od mojej miejscowości i raczej będę się kierował w stronę wymiany silnika i turbiny.

  • #20 18 Lip 2017 23:58
    prosty_01
    Poziom 17  

    To jedna z wielu przyczyn, niekoniecznie musi być trafna.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME