Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia I 1.9 TDI 110 KM - brak mocy do 2600 rpm - analiza logów (MAF)

17 Lip 2017 12:29 1122 6
  • Poziom 2  
    Witam,

    Skoda Octavia 1 1.9 TDI 110 km
    rok produkcji 2003

    Auto nie ma mocy do momentu przekroczenia ok. 2600-2800 obr/min. Potem coś jakby się "odblokowuje" i samochód zyskuje normalną moc w pełnym zakresie obrotów. Po zakończonej jeździe i ponownym ruszeniu problem znów powraca.. za każdym razem sytuacja się powtarza.

    Podejrzewałem przepływomierz, dlatego postanowiłem go odłączyć i się przejechać. Było OK - auto miało normalną moc od razu po ruszeniu. Sprawdziłem x2. Po ponownym podłączeniu przepływomierza - problem powracał.

    003 dynamiczny
    http://vaglog.com/log-003_8gTw5yq.html

    011 przed odblokowaniem mocy (bez wcześniejszego przekroczenia 2800 rpm)
    http://vaglog.com/log-011_3N4L6OY.html

    011 po odblokowaniu mocy (przekroczeniu wcześniej obrotów ~2800)
    http://vaglog.com/log-011_hh0Mx.html

    Jestem początkujący w te klocki, ale od razu rzucają mi się w oczy wskazania czujnika MAF, które po pierwsze zupełnie odbiegają od żądanych, a po drugie - są stałe mimo gazu wciśniętego do końca. Jak widać na LOG'ach mierzona wartość wzrasta dopiero po przekroczeniu obrotów ponad 2500 - wtedy odczuwam nagły powrót mocy. Poczytałem i jak rozumiem komputer wychwytuje usterkę i stałą wartość - 555. Wtedy jest lepiej.

    Do ok. 2600 rpm MAF actual wynosi ok. ~80 mg/H, natomiast później 555 mg/H.


    Proszę o poradę. Chcę mieć pewność, że to przepływomierz, a jednocześnie, że nie ma równolegle innej przyczyny (np. turbina). Jeśli przepływomierz, to czy próbować go czyścić czy od razu wymienić?

    Wielkie dzięki!
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 2  
    Dzięki za pomocnego PDF'a.

    Kupiłem prosty miernik, postąpiłem zgodnie z instrukcją i nie znalazłem żadnego napięcia (wartość nie drgnęła). Czy jako osoba początkująca w majsterkowaniu, mogłem zrobić to źle? Wtykałem końcówki miernika w otwory wtyczki podłączanej do przepływomierza (wtyczki na końcu kabla wychodzącego jak rozumiem z komputera). Dodam, że napięcie w domu czy na baterii udaje mi się poprawnie zmierzyć. Możliwe, że nie ma tam napięcia bez uruchomienia silnika, na samym zapłonie?

    Druga kwestia - Logi z VAG'a wskazują jakieś tam wartości - nie jest tak, że od razu uruchamia się "stała wartość". Czy to w jakiś sposób nie dowodzi, że nie chodzi o wtyczkę czy przewód?

    Z góry dzięki za sugestie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    prosty_01 napisał:
    Przepływkę sprawdź z kostką podłączoną i włączonym zapłonem.
    Żeby miernik coś pokazał musisz połączyć sondy pomiarowe miernika z pinami wewnątrz wtyku. Nie pchaj sond do wtyku, bo możesz uszkodzić instalacje, są zbyt grube a do pinów dostęp blokują uszczelnienia instalacji.

    Zapłon włączony multimetr ustawiony na zakres 20 V DC (numeracja pinów wg schematu wtyczki z pdf'a ) zmierz napięcie akumulatora, przyda się do porównania z napięciem na przepływomierzu.
    Wypnij wtyczkę i sprawdź czy na pinie 2 (sonda pomiarowa czerwona ta która wychodzi z gniazda opisanego V DC/AC Ω mA (pisze trochę łopatologicznie ale nie wiem jakim sprzętem dysponujesz i wiedzą)) i masą(sonda czarna - gniazdo COM(najlepiej skorzystać z bieguna ujemnego akumulatora)) występuje napięcie akumulatora, czyli jakieś ~12V(wynik nie powinien znacznie odbiegać od zmierzonego napięcia aku)
    Jak na mierniku pokaże napięcie zgodne z napięciem akumulatora, to między pinem 2 a 3 powinno również być zbliżone do tego na akumulatorze.
    Wtyczkę możesz wpiąć, warto też zwrócić uwagę czy konektory we wtyczce nie są za bardzo porozginane, bo nie będzie styku w przepływomierzu.


    Jednego nie rozumiem.. jak mam sprawdzić napięcie pomiędzy pinem 2 wtyczki, a masą (biegun ujemny akumulatora) skoro wtyczka ma być wpięta i jeszcze nie używam drucików, agrafek jak w dalszym opisie? Jak oczywiście także nie wpycham sond multimetra w styki, co robiłem za pierwszym razem, kiedy nie uzyskałem efektu :-)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    Niestety, wtyczki nie udało mi się przebadać, widocznie nie jestem wystarczająco uzdolniony. Nie uzyskałem napięcia mimo postępowania zgodnie z instrukcją.

    Z kolei wymiana przepływomierza pomogła. Auto działa sprawnie, logi wskazują prawidłowe wartości.

    Używany, tani (ale oryginalny), więc nawet nie bawiłem się w czyszczenie swojego :)

    Dzięki za pomoc.