Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo 850 - Szarpie, wskazówka obrotomierza opada i pali cewki

17 Lip 2017 17:39 873 11
  • Poziom 2  
    Objawy:
    Raz na 3-5 dni wskazówka obrotomierza opada i podczas przyspieszania szarpie (na biegu jałowym chodzi równiutko). Tak samo na benzynie i na LPG. Początkowo wyłączenie i włączenia zapłonu pomaga (wskazówka się podnosi i działa jak należy i nie szarpie), po chwili jednak problem wraca i znów wył.-włą. zapłonu pomaga na chwilę. Po kilku km takiej jazdy i przewie kilku/kilkunastu minut z reguły nie da się już odpalić (ani na benz., ani LPG). Iskra z cewki wygląda wtedy dziwnie bo pojawia się tylko jedna podczas uruchomienia rozrusznika i jedna kiedy się kończy kręcenie rozrusznikiem. Po kilku próbach cewka się topi choc nie wiem czy od prób uruchomienia czy od wcześniejszej jazdy z tymi objawami.

    Dziś druga cewka (używka Boscha) spalona, stopiła się obudowa (dosłownie plastik wypłynął i pękła) po tym jak przejechałem 2 km z opadniętą wskazówką obrotomierza i po chwili próbowałem kilka razy bezskutecznie uruchomić silnik :(

    Byłem 3 dni temu u elektryka. Twierdził, że to prawdopodobnie od inst. gaz. Wypiął instalację gazową (przewody z cewki i oba bezpieczniki z inst. lpg). Znów to samo, więc jednak nie od niej.

    Wymienione już wcześniej:
    - czujnik położenia wału
    - oba sterowniki silnika
    - dwie cewki

    Co może spowodować tak szybkie rozgrzanie cewki, że aż się topi i pęka??

    Może coś z ze stacyjką (wył-zał zapłonu podnosi wskazówkę obrotomierza i chwilowo nie szarpie), a może immobilizer (kiedy już nie chce odpalić, po włączeniu zapłonu nie słychać pracy pompy paliwa, ale rozrusznik działa - jednak to nie pompa bo na lpg też nie dopalał w tej sytuacji)?

    Volvo 850 2.5 20V 1994 (LH 3.2 & EZ 129 K), immo w osobnym module
  • Relpol przekaźniki
  • Specjalista AGD
    Objaw z cewkami tak, jakby była ciągle podłączona do napięcia (brak impulsów powodujących wytworzenie wysokiego napięcia - iskry na świecy). Cewka ma uzwojenie pierwotne o małej oporności, jak napięcie będzie stałe (bez przerw / impulsów), to szybko się nagrzeje i uszkodzi / spali.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 43  
    Z tego co piszesz na 90% instalacja na 10% spalone ecu.
  • Poziom 43  
    Ja bym sprawdził jeszcze napięcie ładowania akumulatora.
  • Poziom 2  
    Instalacja? Jeśli masz na myśli instalację LPG to tak jak pisałem, po wypięciu jej z cewki i wyciągnięciu bezpieczników od inst. LPG też wystąpił ten problem, a więc raczej nie ona.

    Napięcie na uzwojenie pierwotne, z tego co widzę, idzie z sterownika zapłonu, przez moduł przy cewce, a sterownik podmieniony na inną sztukę, więc chyba nie on. No chyba, że coś znów uszkodziło podmieniony sterownik.
    Sterowniki silnika oba wymienione, czy możliwe, że trafiłem na inne dokładnie tak samo uszkodzone, wywołujące tę samą usterkę??

    Ładowanie sprawdzę.

    Wracam do pytania o stacyjkę. Dziwnie pojawia się w różnych rolach kiedy występują problemy (szarpanie podczas przyspieszania i opadnięta wskazówka obrotomierza).
    Pierwsza rola kiedy w trakcie powyższych objawów wyłączy się zapłon i ponownie uruchomi silnik wskazówka ładnie "wstaje" i działa jak trzeba przez kilkadziesiąt sekund (wtedy też nie szarpie), potem znów opada i szarpie, i znów przekręcenie stacyjki jej pomaga na chwilę.
    Druga rola to problem (pojawiający się dość losowo, ale najczęściej kilka/kilkanaście minut po powyższych objawach) z uruchomieniem silnika (Ani na benz, ani na LPG). Wtedy za cewką pojawia się jedna iskra w momencie przekręcenia kluczyka (podczas kręcenia nie ma iskry) i drugi raz kiedy kluczyć przekręcam na zero.
    Trzecia rola stacyjki to podczas braku możliwości uruchomienia silnika kiedy włączam zapłon słyszę przekaźniki, ale nie słychać pracy pompy paliwa. Czasem przy którymś włączeniu zapłonu nagle pompa się odzywa i wtedy silnik odpala. Raz nawet na włączonym zapłonie przy braku odzewu pompy nie przekręcając kluczyka ruszyłem nim i nagle pompa zaczęła pracować. Dodam, że to nie problem z przekaźnikiem czy sama pompą bo nie można go wtedy uruchomić także na LPG.

    Czy możliwe, że kostka stacyjki bruździ? Np. puszczając na cewkę czasem zamiast 15V wyższe napięcie (30V)? Lub robi to w jakiś inny sposób?

    Dzięki wszystkim za odzew i proszę o odpowiedź na powyższe sugestie. Czy to ma jakiś sens?
  • Poziom 43  
    piaskarz-volvo napisał:
    Czy możliwe, że kostka stacyjki bruździ? Np. puszczając na cewkę czasem zamiast 15V wyższe napięcie (30V)?
    a skąd je weźmie??
  • Specjalista AGD
    piaskarz-volvo napisał:

    Druga rola to problem (pojawiający się dość losowo, ale najczęściej kilka/kilkanaście minut po powyższych objawach) z uruchomieniem silnika (Ani na benz, ani na LPG). Wtedy za cewką pojawia się jedna iskra w momencie przekręcenia kluczyka (podczas kręcenia nie ma iskry) i drugi raz kiedy kluczyć przekręcam na zero.


    Czyli iskra jest jak napięcie cewka dostaje i jak napięcie zanika. A przez cały czas gdy stacyjka załączona, napięcie nie zanika z cewki.
  • Poziom 43  
    piaskarz-volvo napisał:
    Jeśli masz na myśli instalację LPG


    NIe Lpg a silnika.
  • Poziom 2  
    Dzięki wszystkim wielkie za kolejny odzew.

    Jeszcze pytanie: jeśli cewka nie dostaje odpowiedniego napięcia (impulsów), a idzie ono prosto ze sterownika zapłonu, który został wymieniony na inny egzemplarz i objaw wciąż występuje to czy problemem musi być sam przewód/wtyczki pomiędzy cewką, a sterownikiem czy awaria może też być w zupełnie innym miejscu?
  • Moderator Samochody
    Nie idzie prosto ze sterownika, bo jest jeszcze moduł (wzmacniacz) po drodze.
  • Poziom 43  
    A weźże przetrzep wiazkę w okolicy wentylatorów i zobacz czy komputer cały i suchy.
    I zakończ temat.
  • Poziom 2  
    Tak, wiem, że jest moduł, ale on jest razem z cewką i jako taki został z nią wymieniony już 2 razy.
    Przewodów sprawdzić nie mogę bo auto już u (pierwszy sie poddał) kolejnego elektromechanika.