Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota Auris E18 1.4 d4d - bicie półosi napędowej

17 Lip 2017 18:02 1611 7
  • Poziom 15  
    Witam
    Jak w temacie borykam się z biciem półosi napędowej prawej (długiej) .
    Półoś wyciągnąłem z auta i oddałem do sprawdzenia na ewentualne skrzywienia itd. Okazało się, że półoś jest bdb stanie oraz nie posiada żadnego bicia. Właściciel serwisu wrzucił mi ją na tokarkę i faktycznie kręciła się prosto.
    Moje pytanie jest następujące, czy bicie półosi może pochodzić od mechanizmu rożnicowego skrzyni biegów?
    Wcześniej auto było uderzone oraz naprawione z prawej strony, jednak na sprawdzeniu geometrii wszystko jest ok więc wykluczam jakieś większe uszkodzenia samochodu.

    W aucie problem objawia się małymi wibracjami podczas jazdy szczególnie na niskich obrotach ok 1800-2300obr oraz przy większych prędkościach >120km /h. Koła były wyważane 2 razy oraz doważane na samochodzie na specjalnej maszynie jednak nie przyniosło to oczekiwanego rezultatu.
    Poniżej film obrazujący mój problem.
    https://www.youtube.com/watch?v=O8X-GSE2o2I&feature=youtu.be
    Proszę o pomoc ;)
  • Poziom 12  
    Ten objaw możesz wywołać na biegach od 3 w górę jest to skrzynia szóstka i silnik 1,4turbo diesel jeśli dobrze poznaję? Jeśli tak to miałem coś takiego i ustąpiło po wymianie kompletnego sprzęgła. Usterka nie występuje jeśli silnik kreci się wyżej i pomija felerny zakres obrotów.
  • Poziom 15  
    Tak skrzynia jest 6 biegowa 1.4 d4d objaw najbardziej odczuwalny podczas jazdy od 3 biegu w górę tak jak mówisz.
    Bicie półosi na podnośniku występuje na każdym biegu. Auto ma dopiero 27 tys km i jest z 2016 roku nie za wcześnie na sprzęgło ?
    Bardziej mi się wydaje ze temat będzie dotyczył skrzyni.. myslisz ze mechanizm różnicowy jego łożyskowanie może mieć na to wpływ?
  • Poziom 12  
    Nie nazwałbym tego wibracją, bo to jest tak jakby drżenie, które uderza w podłogę odczuwalne po stronie kierowcy i pasażera.
    Mi się wydaję, że to tłumiki drgań w tarczy sprzęgła powodują takie zjawisko.
    Teoretycznie na skrzynie też za wcześnie
    Masz auto na gwarancji może uda się to pchnąć bez kosztowo, ale to różnie bywa
  • Poziom 15  
    Myślisz, że od uderzenia w prawe koło nie mogło się nic uszkodzić w skrzyni co by powodowało taki efekt?
  • Poziom 15  
    Tak więc wymieniłem piastę no nową w prawym kole ale wibracje półosi nadal występują więc skłaniam się ku skrzyni biegów.
    jak np. trzymam auto na 4 biegu i około 2tys obr. to póloś potrafi chodzić przez ok 5-7 sek w miarę prosto natomiast później dostaję wibracji na ok 3 sek i tak w kółko.
    Stawiacie na problem z zespołem mechanizmu różnicowego?
  • Poziom 21  
    Piszesz, że auto było uderzone z prawej strony, nie napisałeś czy w koło. Być może nie jesteś świadomy uderzenia (domniemywam, bo nie napisałeś czy kupiłeś rozbite i zrobiłeś, czy kupiłeś po naprawie). Jeśli dostał w koło, to mogło stać się wszystko. Kwestia tylko szczęścia. Tak to jest z dzwonami, powymieniają to co widać, że połamane, a nie zawsze to wystarczy, bywają jeszcze ukryte uszkodzenia ;).

    Sorry, już się doczytałem, że dopisałeś, że dostał w koło...
  • Poziom 15  
    Na pewno dostał w koło bo poprzedni właściciel zmienił felgi z oponami pewnie z tego powodu ze ta z prawej nie nadawała się do do dalszego użytku :P
    Ponawiam pytanie czy spotkaliście się z takim uszkodzeniem mechanizmu różnicowego?