Witam wszystkich Forumowiczów Elektrody.
To mój pierwszy post, z uwagi na to, że nie mogę znaleźć odpowiedzi na moje pytania.
Usterka dotyczy samochodu:
Citroen C3 2002 r. silnik 1.4 benzyna (KFV)
Błąd P0420 - zestarzenie katalizatora.
Krótki opis.
Pół roku temu Grudzień 2016 pojawił się w moim aucie kontrolka "check engine". Po pewnym czasie podpiąłem oprogramowanie DAIGBOX - LEXIA i odczytałem kod błędu (dodam, że spalanie wzrosło, gdy kontrolka się zaczęła świecić).
Następnie udałem się do mechanika na wymianę katalizatora, który już się zużył.
Po wymianie i wykasowaniu błędu miałem spokój. Spalanie wróciło do normy. Nic się nie pojawiało, a silnik pracował normalnie.
Jakiś miesiąc temu (czerwiec 2017) znów wyskoczyła mi kontrolka, podpiąłem LEXIĘ i błąd taki sam... Tym razem udałem się do innego mechanika, bo zdziwiło mnie, że znów katalizator się popsuł.
Mechanik po włożeniu sondy do rury wydechowej i zbadaniu spalin stwierdził, że katalizator jest sprawny i polecił wymienić świece, a następnie sondę lambda za katalizatorem, jeśli wymiana świec nie pomoże.
Po wyjęciu świec, rzeczywiście widać było ślady zużycia - prawdopodobnie były źle dobrane. Po wkręceniu nowych i powtórnym wykasowaniu błędu Kontrolka silnika znów się zapaliła. Odczytałem kod - błąd ten sam P0420 - zużycie katalizatora.
I teraz pytania do Was:
1. Czy sonda jest do wymiany?
2. Jeśli tak to która?
3. Proszę podać jakie wskazania powinny występować na sondach? Jakie napięcie?
4. Jaką sondę kupić? Jakiej marki?
W załączeniu dodam zdjęcia, (również błędu P0491, który od czasu do czasu występuje ) oraz filmy z pracy silnika na benzynie i na gazie.
Filmik 1: Praca na gazie
ww**********w.you**********tube.com/watch?v=3gZewLPoV8A
Filmik 2: Praca na benzynie
ww**********w.you**********tube.com/watch?v=AHC28WWvOWU
Proszę skasować "**********" w linkach do filmów, gdyż nie mogę bezpośrednio ich wkleić.
To mój pierwszy post, z uwagi na to, że nie mogę znaleźć odpowiedzi na moje pytania.
Usterka dotyczy samochodu:
Citroen C3 2002 r. silnik 1.4 benzyna (KFV)
Błąd P0420 - zestarzenie katalizatora.
Krótki opis.
Pół roku temu Grudzień 2016 pojawił się w moim aucie kontrolka "check engine". Po pewnym czasie podpiąłem oprogramowanie DAIGBOX - LEXIA i odczytałem kod błędu (dodam, że spalanie wzrosło, gdy kontrolka się zaczęła świecić).
Następnie udałem się do mechanika na wymianę katalizatora, który już się zużył.
Po wymianie i wykasowaniu błędu miałem spokój. Spalanie wróciło do normy. Nic się nie pojawiało, a silnik pracował normalnie.
Jakiś miesiąc temu (czerwiec 2017) znów wyskoczyła mi kontrolka, podpiąłem LEXIĘ i błąd taki sam... Tym razem udałem się do innego mechanika, bo zdziwiło mnie, że znów katalizator się popsuł.
Mechanik po włożeniu sondy do rury wydechowej i zbadaniu spalin stwierdził, że katalizator jest sprawny i polecił wymienić świece, a następnie sondę lambda za katalizatorem, jeśli wymiana świec nie pomoże.
Po wyjęciu świec, rzeczywiście widać było ślady zużycia - prawdopodobnie były źle dobrane. Po wkręceniu nowych i powtórnym wykasowaniu błędu Kontrolka silnika znów się zapaliła. Odczytałem kod - błąd ten sam P0420 - zużycie katalizatora.
I teraz pytania do Was:
1. Czy sonda jest do wymiany?
2. Jeśli tak to która?
3. Proszę podać jakie wskazania powinny występować na sondach? Jakie napięcie?
4. Jaką sondę kupić? Jakiej marki?
W załączeniu dodam zdjęcia, (również błędu P0491, który od czasu do czasu występuje ) oraz filmy z pracy silnika na benzynie i na gazie.






Filmik 1: Praca na gazie
ww**********w.you**********tube.com/watch?v=3gZewLPoV8A
Filmik 2: Praca na benzynie
ww**********w.you**********tube.com/watch?v=AHC28WWvOWU
Proszę skasować "**********" w linkach do filmów, gdyż nie mogę bezpośrednio ich wkleić.