Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda FabiaII 1.6tdi - Dymi na biało-niebiseko przy dużym obciążeniu

17 Lip 2017 18:55 3144 15
  • Poziom 14  
    Witam,

    auto jak w temacie, dymi w taki sposób tylko przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu z niskich obrotów.
    Moc auta jest w porządku do 160km/h jedzie b.dobrze.
    Co najlepsze błędów w ECU całkowicie brak ;/ żadnego tropu.

    Patrząc w parametry tez nic niepokojącego nie widziałem, czujniki temperatury wszystkie pokazują ok.
    Ilośc powietrza mierzonego przez przepływkę zgadza się praktycznie idealnie z tym co chce komputer.
    Zawór EGR również według wskazan.

    Przejechane ma 120 tys km z polskiego salonu także przebieg wiarygodny.

    Płyn w zbiorniczku wyrównawczym w normie, poziom oleju od zalania go 3 miesiące temu również.

    Logi zrobić ? Tylko czego dokładnie ?

    Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    1 co sprawdze to korekty wtrysków jutro VCDS-em.

    Kurde 120tys i lejące wtryski jakas nowa jakość vw ? Trochę takich widziałem ale to były "niemieckie perły z polskiego komisu" które miały przelot pewnie z 300-400tys.


    Jutro napisze jaki cod ale to chyba ten najsłabszy ew. 90 konny.
    W dolocie sprawdzę ale ma być go nadmiernie tak ?
    Wyglądał na szczelny ale sprawdze raz jeszcze. Przewody od turbo do ssącego ok.
    Tak tanio ? Kiedyś pytałem to 140zł sztuka i to do starej laguny II.


    Własnie to taki białawy dymek jest ale jak się mocno przywali to bardzo go duzo, wygląda jak w starszych autach walnięta uszczelka pod głowicą.

    Błędów niema właśnie żadnych.

    Dzięki wielkie !
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Kod silnika to CAYH.

    Sprawdzenie jednego wtrysku to 50zł u mnie. Nie są naprawialne jak coś to tylko wymiana na nowy jak to piezoelektryk.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Ciśnienie na szynie patrzyłem wygląda b.dobrze zadnych spadków. Auto zapala od razu bez trudności, nie gaśnie nic z tych rzeczy.

    Dziś na próbe zaślepiłem egr i przejechałem się. Ten sam biały dym z tyłu. Poza tym przy otwartym zaciętym auto było by słabe a tu nic do 140km/h przyśpiesza b.dobrze.
  • Poziom 14  
    Logi przepływki dla mnie wygląda na sprawną, nie mogę wrzucić bo plik ma rozerzenie.csv jak to ominąć ? ;/



    EGR auto dostało nowy generalnie nic to nie dało(bo i nie mogło ale właściel się uparł:D ). Zostają chyba tylko te wtryski nieszczęsne.
  • Poziom 10  
    Frost160 napisał:
    Logi przepływki dla mnie wygląda na sprawną, nie mogę wrzucić bo plik ma rozerzenie.csv jak to ominąć ? ;/
    EGR auto dostało nowy generalnie nic to nie dało(bo i nie mogło ale właściel się uparł:D ). Zostają chyba tylko te wtryski nieszczęsne.


    Mam podobny problem.. aż się EGR posypał.
    Na chwilę obecną wymieniłem EGR na nowy.. oraz sondę lambda (dopiero po wymianie EGRu wywaliło błąd sondy). Auto po odpaleniu przez chwile jedzie normalnie, później zaczyna się stukot wtrysku/wtrysków pod obciążeniem (np. przy ok. 1300 obrotów i w przedziale ok.1800-2300 obrotów). Często wpada w tak jakby 'tryb' podczas którego obroty się podnoszą, potrafią falować, auto zaczyna dymić, wtryski stukają pod obciążeniem... a po kilkunastu kilometrach się normalizuje i włącza proces wypalania DPF..

    Na jakim etapie jesteście ? Rozwiązaliście problem ? Na chwilę obecną czekam w kolejce na sprawdzenie wtrysków i układu..
    Robiliście aktualizacje oprogramowania ? Ustawialiście kąty wtrysków ?

    W moim przypadku pacjent to VW Polo 1.6 TDI CAYA z 2010r. Przebieg 66 tyś. km.

    Wertując internet, tematów z tym motorem jest kupe.. większość problemów wygląda podobnie jednak brak konkretnej analizy i rozwiązania problemu. Za wszelkie wskazówki będę wdzięczny.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Screen z pomiarów wtrysków przy silniku niedogrzanym:

    Skoda FabiaII 1.6tdi - Dymi na biało-niebiseko przy dużym obciążeniuSkoda FabiaII 1.6tdi - Dymi na biało-niebiseko przy dużym obciążeniu

    Screen z pomiarów wtrysków przy silniku dogrzanym (płyn chłodniczy 94, olej 91) ale.. po zalaniu LM Spulung:

    Skoda FabiaII 1.6tdi - Dymi na biało-niebiseko przy dużym obciążeniu
    Po dolaniu do baku LM Spulung.. spalanie na biegu jałowym spadło z 0,8 l/h na 0,4 l/h oraz wtryski zaczęły trochę ciszej klekotać..

    Poniżej screen z pomiaru DPF'a, nie wiem tylko jak wyszukać wartość ilości nagromadzonego popiołu w gramach, sadza jest na poziomie 16 ale % ?:

    Skoda FabiaII 1.6tdi - Dymi na biało-niebiseko przy dużym obciążeniu


    Mam zablokowane standardowe bloki pomiaru, odblokowane są tylko zaawansowane, prosił bym o podpowiedź gdzie i jak zrobić te logi.
    Pod względem błędów przeskanowałem wszystkie 'moduły' - brak błędów.
    Pytanie: jeżeli wtrysk jest uszkodzony i skutek jest taki, że leje, to czym może występować ten problem sporadycznie ? w sensie, że leje ale leje czasami lub co jakiś czas ? czy jak już leje to leje non stop ? :)
    Pytam, ponieważ na chwilę obecną auto jeździ normalnie poza, słyszalnym stukaniem 'wtrysków' przy niższych obrotach (1000-1500 obr, biegi 1-2) lub wyższych obrotach (1900-2400 obr). Jednak problem jest w tym, że auto czasami wpada w 'tryb' gdzie obroty na biegu jałowym są wyższe i skaczą, kopci i mocniej stukają wcześniej opisane 'wtryski'. Gdy auto przejedzie tak co najmniej kilkanaście km włącza się proces wypalania DPF na blacie, po pozytywnie zakończonym procesie znowu jeździ normalniej ale dalej słychać (mniejsze) stukanie we wspomnianych zakresach obrotu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Sprawdź czy nie ubywa Ci oleju.
  • Poziom 10  
    prosty_01 napisał:
    PS Powiedz do czego potrzebna jest Ci informacja o nagromadzonej ilości popiołu w filtrze???
    Do prawidłowej diagnostyki sprawności filtra wystarczy różnica ciśnień i temperatura przed i za filtrem.


    Dzięki za info, możesz jeszcze podpowiedzieć na jakim poziomie powinny występować te wskazania (różnica ciśnień i temperatury) ? Rozumiem, że mierzyć wszystkie te wartości trzeba na dogrzanym silniku ?

    Przy okazji zapytam, czy po wymianie EGRu na nowy robić adaptację (VCDSem) ?
  • Użytkownik usunął konto