Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes w202. 2.2 diesel - Nie działa prawy kierunek

17 Lip 2017 22:21 1065 4
  • Poziom 2  
    Witam. Odrazu napisze ze jestem świeży na forum. Ale przejdę odrazu do mojego problemu. Kilka miesięcy temu spalił mi się przełącznik wycieraczek gdzie wymieniłem na nowy i było super, do czasu. Później zaczęło robić problemy z prawym światłem pozycyjnym i przepalac bezpiecznik 7,5A w końcu założyłem 10A i wszystko ok. Myślałem że to wszystko jakiś zbieg okoliczności ale jednak teraz może coś być na rzeczy. Ale przejdę do problemu. Jakiś czas temu kierunek prawy z rana nie działał, ale jak wszystko się ociepliło zaczął działać. Az do tego czasu wogóle kierunek prawy nie działa ( jedynie słychać na przekaźniku brzeczenie o blaszkę szybko, lewy działa poprawnie a chodzi na tej samej blaszce ). Na początku myślałem ze wina przekaźnika, jednak kiedy kupiłem na szrocie problem był taki sam. W przekaźniku są 3 kable jeden to masa ( i dwa kiedy dotknę prubówka to wariuje przekaźnik. ) odłączyłem również kostkę przy przełączniku kierunków ( i tam kabel numer 8 daje zwarcie na przekaźnik)


    Ktoś miał może problem podobny i wie gdzie szukać problemu? ?? Myślałem również nad obejściem tego wszystkiego i podłączeniu na krótko ale do tego fajnie by było mieć schemat instalacji, a nigdzie nie mogę znaleźć.

    Za każdą pomoc bardzo dziękuję, liczę ze wspólnymi siłami uda się naprawić.
    Pozdrawiam :D
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Pomocny post
    Spec od Mercedesów
    Może na początek napisz, czy to auto przed- czy po lifcie. Pisałem to już na forum z tysiąc razy, i chyba niedługo zacznę pisać na czerwono: W-202 przed liftem (kluczyk scyzoryk) i 202 po lifcie (kluczyk "rybka") TO ZUPEŁNIE INNE AUTA pod względem elektrycznym - pomimo że tak samo wyglądają!!! Brak tej informacji uniemożliwia udzielenie odpowiedzi!
    Nawet rocznika nie podałeś - chociaż nie zawsze załatwia to sprawę...
    Shikamaru9606 napisał:
    bezpiecznik 7,5A w końcu założyłem 10A i wszystko ok.

    Baw się tak dalej. I kup sobie większą gaśnicę do auta. Bezpieczniki już fabrycznie dobierane są ze sporym zapasem, tak więc wielokrotne przepalanie tego samego bezpiecznika osobiście kwalifikuję jako POWAŻNĄ usterkę - może to być usterka elektroniki (np. zalany moduł) ale równie dobrze spalona wiązka - np. po naprawie blacharskiej. Dodatkowo długotrwały przepływ nadmiernego prądu w kablach danego obwodu prowadzi do ich przegrzania - i to nie tam, gdzie je widać (i maja przez to lepsze chłodzenie) tylko najpierw ci się stopią pod wykładzinami - czyli tam, gdzie odprowadzenie ciepła jest gorsze. I wtedy będziesz miał robotę...
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 2  
    A no tak zapomniałem podać roku. Wiec jest to rok 1996. I auto jest przed liftem.

    Co do światła to narazie działa na 10A wiec nic nie robie, i nie ruszam teraz ale to nie powinna być wina nie działania kierunku.
    Ale dzięki za radę, wrócę do mniejszego bezpiecznika w takim wypadku
  • Pomocny post
    Spec od Mercedesów
    Shikamaru9606 napisał:
    Na początku myślałem ze wina przekaźnika, jednak kiedy kupiłem na szrocie problem był taki sam. W przekaźniku są 3 kable jeden to masa

    Trzy kable to ma takie ustrojstwo w liczniku ktore wyglada jak przekaznik, ale przekaznikiem nie jest. Jego zadaniem jest tylko "klepanie" w takt dzialania kierunkowskazow i z daleka widac, ze nie ma zadnych stykow. Prawdziwy przekaznik kierunkowskazow jest w tzw. "przekazniku zespolonym" w skrzynce bezpiecznikow. W jednym punkcie masz racje - ten sam element jest dla prawych i lewych kierunkow.
    Nie zauwazasz tego, ze problemy sa na PRAWEJ stronie - tej samej dla obu uszkodzen? Mnie to smierdzi uszkodzona wiazka...
    A schematy do 202 przedliftowego sa - na "ruskiej stronie" do ktorej link wielokrotnie podawalem na forum.
    O tutaj - prosze bardzo:
    http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Mercedes-Benz/1994/C220/SYSTEM%20WIRING%20DIAGRAMS/
  • Poziom 2  
    Tak przekaźnik sprawdzałem ten przy skrzynce bezpieczników. Czyli powinien zająć się tym elektryk.

    Dobra dzięki za szybko odpowiedź, a temat można zamknąć