Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

nissan_qashqai 1,6 diesel_R9M - check_engine_klapka_na_rurze_wydechowej

18 Lip 2017 12:14 627 3
  • Poziom 5  
    Witam,
    Usterka w Nissan Qashqai 1,6 diesel silnik R9M polega na świeceniu na pomarańczowo kontrolki "check_engine" na kokpicie kierowcy.
    To świecenie jest związane z pracą (a właściwie z brakiem pracy) klapki wylotu spalin , która znajduje się w rurze wydechowej.
    Zdemontowałem sterownik klapki(odkręcenie dwóch śrub z nakrętkami) , żeby sprawdzić funkcjonowanie klapki ręcznie. Niestety klapkę mogłem obrócić tylko z dużym wysiłkiem. Samoczynny powrót klapki do pozycji początkowej był zupełnie niemożliwy. Potraktowałem zewnętrznie klapkę środkiem WD i zamontowałem ponownie sterownik klapki na rurze. Następnego dnia kontrolka " check engine" nie świeciła w czasie jazdy. Wybrałem się samochodem na dłuższa trasę. Niestety w po kilku godzinach postoju i uruchomieniu silnika do
    drogi powrotnej kontrolka zaświeciła się ponownie. I tutaj chciałbym zadać kolegom pytanie: czy jest jakiś tani sposób na trwałe odblokowanie klapki spalin, doprowadzenie jej do prawidłowego funkcjonowania?
    Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Krzysztof.
  • Poziom 33  
    Najtrwalszym sposobem doprowadzenia zaworu EGR do prawidłowego funkcjonowania jest wymiana na lepszej jakości. Na początku produkcji zawory miały wadę materiałową . W dalszej części produkcji zostało to poprawione. Została również w późniejszej fazie produkcji dodana dodatkowa funkcja w programie wtrysku która powodowała częstszą pracę klapki EGR niskiego ciśnienia w trakcie rozruchu i gaszenia która pomagała nie " zastać" się klapce .
    Prawdopodobnie gdyby samochód był serwisowany w ASO wady te zostałyby wyeliminowane w ramach akcji serwisowych.
    Możesz rozebrać zawór i na ślizgach ośki i ośce zastosować odpowiedni materiał który nie będzie powodował zacierania się klapki.
  • Poziom 5  
    genek1000 napisał:
    Najtrwalszym sposobem doprowadzenia zaworu EGR do prawidłowego funkcjonowania jest wymiana na lepszej jakości. Na początku produkcji zawory miały wadę materiałową . W dalszej części produkcji zostało to poprawione. Została również w późniejszej fazie produkcji dodana dodatkowa funkcja w programie wtrysku która powodowała częstszą pracę klapki EGR niskiego ciśnienia w trakcie rozruchu i gaszenia która pomagała nie " zastać" się klapce .
    Prawdopodobnie gdyby samochód był serwisowany w ASO wady te zostałyby wyeliminowane w ramach akcji serwisowych.
    Możesz rozebrać zawór i na ślizgach ośki i ośce zastosować odpowiedni materiał który nie będzie powodował zacierania się klapki.


    Dziękuję za odpowiedź. Mam pytanie- co właściwie znaczy "rozebrać zawór" - przecież jest on wspawany w środkowej części ponad metrowego odcinka rury wydechowej ?
  • Poziom 33  
    To znaczy ,że jego naprawa z powodu konstrukcji jest z punktu widzenia technicznego i ekonomicznego nie wykonalna :cry: