Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf V 2004 - Nie działa tylna wycieraczka oraz spryskiwacz

mgruba74 18 Lip 2017 16:55 5361 22
  • #1 18 Lip 2017 16:55
    mgruba74
    Poziom 9  

    Witam. Na wstępie chciałbym napisać, że przeszukałem wiele tematów z tym związanych ale nie znalazłem nic pomocnego. Problemem jest tylna wycieraczka oraz spryskiwacz. Spryskiwacz jak i wycieraczka przestały działać jednocześnie kilka miesięcy temu. Teraz postanowiłem się za to wziąć. Kupiłem drugi silniczek lecz nic to nie dało. Silniczek działa na krótko. Bezpiecznik cały. Kostka wygląda tak
    Golf V 2004 - Nie działa tylna wycieraczka oraz spryskiwacz
    Tylko czy opis kabli jest poprawny? U mnie Pin nr 1 brak napięcia pozostałe piny mają po 12v. czy tak powinno być? napięcie na wszystkich pinach jest od razu po włączeniu stacyjki, położenie manetki nie ma znaczenia. Przednie wycieraczki i spryskiwacz działa poprawnie, również ten na reflektory. Włączyłem wycieraczki i wrzuciłem bieg wsteczny co kiedyś powodowało jednokrotne uruchomienie wycieraczki tylnej, teraz nic się nie dzieje. Proszę was o pomoc. Pozdrawiam

    0 22
  • Sklep HeluKabel
  • #2 18 Lip 2017 21:01
    daro31ie
    Specjalista Automatyk

    Uszkodzone przewody w tuleji gumowej pomiędzy klapą, a karoserią.

    0
  • #3 19 Lip 2017 19:34
    mgruba74
    Poziom 9  

    Dobralem sie do tych kabli w gumie przy przejściu z klapy na karoserie i wygladaja one tak jak na zdjeciu w zalaczniku. Sa popekane izolacje ale nie przerwane przewody. Porozchylalem je tak aby sie nie dotykaly jednak bez skutku. Ponadto po wyjeciu bezpiecznika napiecie ktore jest w gniezdzie to 8,5V. ? W innych gniazdach jest 12. Czy macie jakies inne propozycje co jest nie tak z ta instalacja? Pozdrawiam

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #5 24 Lip 2017 14:20
    mgruba74
    Poziom 9  

    A mógłbyś wyjaśnić jak to zrobić testerem? Mam vcds'a tylko którą opcje użyć?

    0
  • #6 24 Lip 2017 15:41
    leotdipl
    Poziom 18  

    czy mógłbyś POPRAWIĆ wklejone 1 zdjęcie? Jest bez skalowania. Jest tak DUŻE, że zniechęca do zainteresowania tematem! Zrób coś z nim.

    Dodano po 1 [godziny] 15 [minuty]:

    widzę że porawiłeś ... )

    odnośnie problemu:
    ----------------------
    zakładając, że uporałeś się z wiązką przewodów, a bezpiecznik jest dobry (tak napisałeś)
    sprawdź moduł J31 sterowania pracą wycieraczek w bagażniku (z lewej strony k.tylnej
    lampy) czy nie posiada on tzw. "zimnych lutów" - oceń je lupką / ew. przelutuj

    Czy sprawdzałeś przekaźniki V i VI ? (są na dole w skrzynce przekaźników)

    Dane z Golf IV:
    -----------------
    Pin_1 - masa dla modułu sterowania J31
    Pin_2 - wy. z modułu sterowania J31 (praca przerywana) + odejście na wyłącznik
    wycieraczek E22 i silnika pompy spryskiwacza szyby przedniej i tylnej V59
    Pin_3 - zasilanie 12V poprzez wyłącznik wycieraczek E22 na silnik V12 wycieraczki
    tylnej + zasilanie pompy spryskiwacza szyby przedniej i tylnej V59
    Pin_4 - zasilanie 12V dla modułu sterowania J31 (bezpiecznik S227)

    0
  • #7 28 Lip 2017 20:07
    mgruba74
    Poziom 9  

    Hej. Dzięki za odpowiedź. A więc tak. W bagażniku po lewej stronie koło lampy znajduje się moduł haka. Innego modułu tam nie znalazłem. Co do przekażników, powiedz gdzie je szukać. Z tego co wyczytałem w golfie v nie ma jako takich przekaźników lecz steruje tym jakiś moduł.

    0
  • #8 28 Lip 2017 21:29
    Staszek49
    Poziom 34  

    Nie podajesz jakie masz nadwozie auta. Wiem, że jest to Golf V i różni się od Golfa IV, ale pewne rozwiązania mogą być podobne. W mojej IV (kombi) miałem też kłopot z tylną wycieraczką a usterka polegała na coraz wolniejszej jej pracy, a czasem nie działała, aż pewnego dnia po uruchomieniu silnika nagle zaczęła pracować w sposób ciągły, bez możliwości wyłączenia jej (sprawną) manetką. Można ją było wyłączyć tylko z kluczyka, więc wyjąłem bezpiecznik. Kable w przelotce dach/klapa bagażnika były ok., więc rozebrałem silnik wycieraczek, który w środku był zalany płynem do szyb, w tym również moduł (płytka elektroniczna). Po zamontowaniu "używki" wycieraczka działa poprawnie.
    Brak spryskiwacza z tyłu może być następstwem zapchanej duszy, uszkodzonej rurki, bądź uszkodzonego silnika pompki, jeśli ma ich 2 tj. oddzielnie na przód i na tył. Sprawdź działanie silnika pompki podłączając go bezpośrednio, bywa że w środku może być skorodowany.

    1
  • #9 06 Sie 2017 13:19
    mgruba74
    Poziom 9  

    Hej. Tylko, że u mnie wycieraczka oraz spryskiwacz przestał działać nagle. Od dnia. Silniczek nie jest zalany, pompka spryskiwaczy w ogóle nie pracuje. Po zdjęciu osłony silniczka jest tam bardzo czysto i sucho. Ponadto założyłem inny silniczek i nic to nie dało, a na krótko działają oba silniczki. Manetkę sprawdziłem vcds, reaguje normalnie, jest sprawna. Pozdrawiam

    2
  • #11 06 Sie 2017 14:14
    mgruba74
    Poziom 9  

    na 100% ok. Dziwne jest to, że we wtyczce na 3 spośród 4 kabli jest 12v. Czy to może tak ma być?

    1
  • #12 06 Sie 2017 15:41
    jacek074
    Poziom 26  

    Czujnik otwarcia pokrywy działa prawidłowo ?Bo to normalne zachowanie przy otwartej klapie. Masz informacje w zestawie wskazników otwartych drzwi i pokryw ? W blokach pomiarowych w sterowniku 46 komfort jest podgląd w bieżące dane.

    0
  • #13 20 Sty 2018 12:51
    mgruba74
    Poziom 9  

    Witam. Po długiej przerwie. Mam chwile wolnego czasu więc dalej walczę z problemem, lecz dalej bez skutku.
    To co sprawdzone i wymienione.

    1) Przewody w przelotce między klapą a karoserią- Poprawione sprawdzone i są ok (napięcie do kostki dochodzi choć na 3 z 4 przewodów jest napięcie 12v, co wydaje mi się troche dziwne)
    2) Wymieniony silniczek wycieraczek- działa po podpięciu na krótko więc chyba jest ok
    3 ) Wymieniony przekaźnik 460 na całkowicie nowy
    4) Wymieniona manetka wycieraczek, Vag reaguje na zmianę pozycji manetki więc wydaje się ok.
    5) Moduł komfortu 46, grupa bodajże 004 pokazuje aktualny stan zamknięcia tylnej klapy. Wszystko działa ok wartość się zmienia zgodnie z otwarciem i zamknięciem klapy

    Po tych wszystkich wymianach i sprawdzeniach dalej to samo, czyli nie reaguje tylna wycieraczka oraz spryskiwacz. Przód jest ok, spryskiwacze reflektorów również. Panowie, czy ktoś może ma jeszcze jakiś pomysł? Co sprawdzić w co zajrzeć?

    0
  • #14 20 Sty 2018 13:06
    T5
    Admin grupy Samochody

    Vcds i odczyt błędów z bordnetz. On steruje wycieraczką. Tam znajdziesz podgląd parametrów.

    0
  • #15 20 Sty 2018 13:19
    mgruba74
    Poziom 9  

    są tylko takie błędy:
    VAG-COM Version: Release 409.1-S

    Control Module Part Number: 1K0 937 049 K
    Component and/or Version: Bordnetz-SG 1.0 H29 0701
    Software Coding: 00061F0600041800001400001400000000
    Work Shop Code: WSC 00000
    Additional Info: 1K1955119E Wischer 190506 020 0501
    Additional Info: 0000000
    2 Faults Found:
    01259 - Fuel Pump Relay (J17)
    009 - Open or Short to Ground
    02390 - Control / Regulation for Ambience Lighting (E400)
    009 - Open or Short to Ground

    Po skasowaniu wracają tylko te. Ruszam manetką ale zadne nowe błędy nie wskakują

    Panowie a czy mógłby ktoś sprawdzić jak wyglądają napięcia na wtyczce? Które kable mają prąd które nie. Pozdrawiam

    Jest nowe odkrycie w sprawie wycieraczki. Mianowicie gdy wyciągnę przekaźnik 404 ten niżej to tylna wycieraczka załącza się w momencie włączenia spryskiwaczy na przód. Może jakieś sugestie? Zamieniałem przekaznik 404 górny z dolnym lecz objaw ten sam. spryskiwacz dalej nie działa. Bezpieczniki 100% ok i jeszcze inaczej: Po wyjęciu bezpiecznika nr 42 w momencie uruchomienia spryskiwacza na przód startuje wycieraczka tył.

    0
  • #16 06 Lut 2018 13:28
    mgruba74
    Poziom 9  

    Panowie problemem był Bordnetz. 1K0 937 049 wymieniony na 3C0 937 049 AJ i śmiga elegancko. Pozdrawiam!!

    0
  • #17 20 Wrz 2018 22:06
    AMAL_KC
    Poziom 10  

    Witam wszystkich.
    Dostałem do sprawdzenia silnik do wycieraczek przód od Golfa ma identyczna wtyczkę co na zdjeciu, czy opis pinów jest prawidłowy. Nie ma schematu a na mierniku nie wiele można sprawdzić. Proszę o pomoc.

    0
  • #18 21 Wrz 2018 00:47
    monterL
    Poziom 10  

    Jak nie podasz jaka to wersja golfa to jak ktoś ma Ci odpowiedzieć .

    0
  • #19 21 Wrz 2018 08:16
    AMAL_KC
    Poziom 10  

    Silnik został wyjęty Golf 5 2005r

    0
  • #20 23 Wrz 2018 14:19
    AMAL_KC
    Poziom 10  

    Wczoraj próbowałem podłączyć silnik na krótko żadna kombinacja podania +/- nie uruchomiła silnika, co najdziwniejsze po podłączeniu do auta silnik działa może ktoś wie jaka jest zasada działania tego silnika.

    0
  • #21 23 Wrz 2018 19:35
    monterL
    Poziom 10  

    Jednak jakaś uruchamia silniczek jak masz dostęp do auta to sprawdzenie multimetrem to jest 5 minut... jak 4 piny to 16 kombinacji i ryzyko uszkodzenia silnika.
    Ustal czy na 1 jest plus na stale a na 4 masa a potem jaki sygnal pojawia się na 2 i 3 czy to masa czy +

    0
  • #22 23 Wrz 2018 19:40
    jacek074
    Poziom 26  

    Autor tematu pytał o silnik wycieraczek tył , silnik wycieraczek przód ma zupełnie inne sterowanie. Do przodu idzie zasilanie i sterowanie magistralą lin ze sterownika bordnetz.

    0
  • #23 23 Wrz 2018 21:15
    AMAL_KC
    Poziom 10  

    Możesz opisać coś więcej o tym sterowniku bordnetz auta już nie mam w garażu ale chciałbym wiedzieć coś więcej tak na przyszłość tą magistrala to jakiś protokół RS ?

    0