Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf V 2004 - Nie działa tylna wycieraczka oraz spryskiwacz

mgruba74 18 Lip 2017 16:55 1068 11
  • #1 18 Lip 2017 16:55
    mgruba74
    Poziom 9  

    Witam. Na wstępie chciałbym napisać, że przeszukałem wiele tematów z tym związanych ale nie znalazłem nic pomocnego. Problemem jest tylna wycieraczka oraz spryskiwacz. Spryskiwacz jak i wycieraczka przestały działać jednocześnie kilka miesięcy temu. Teraz postanowiłem się za to wziąć. Kupiłem drugi silniczek lecz nic to nie dało. Silniczek działa na krótko. Bezpiecznik cały. Kostka wygląda tak
    Golf V 2004 - Nie działa tylna wycieraczka oraz spryskiwacz
    Tylko czy opis kabli jest poprawny? U mnie Pin nr 1 brak napięcia pozostałe piny mają po 12v. czy tak powinno być? napięcie na wszystkich pinach jest od razu po włączeniu stacyjki, położenie manetki nie ma znaczenia. Przednie wycieraczki i spryskiwacz działa poprawnie, również ten na reflektory. Włączyłem wycieraczki i wrzuciłem bieg wsteczny co kiedyś powodowało jednokrotne uruchomienie wycieraczki tylnej, teraz nic się nie dzieje. Proszę was o pomoc. Pozdrawiam

    0 11
  • #2 18 Lip 2017 21:01
    daro31ie
    Specjalista Automatyk

    Uszkodzone przewody w tuleji gumowej pomiędzy klapą, a karoserią.

    0
  • #3 19 Lip 2017 19:34
    mgruba74
    Poziom 9  

    Dobralem sie do tych kabli w gumie przy przejściu z klapy na karoserie i wygladaja one tak jak na zdjeciu w zalaczniku. Sa popekane izolacje ale nie przerwane przewody. Porozchylalem je tak aby sie nie dotykaly jednak bez skutku. Ponadto po wyjeciu bezpiecznika napiecie ktore jest w gniezdzie to 8,5V. ? W innych gniazdach jest 12. Czy macie jakies inne propozycje co jest nie tak z ta instalacja? Pozdrawiam

    0
  • #5 24 Lip 2017 14:20
    mgruba74
    Poziom 9  

    A mógłbyś wyjaśnić jak to zrobić testerem? Mam vcds'a tylko którą opcje użyć?

    0
  • #6 24 Lip 2017 15:41
    leotdipl
    Poziom 17  

    czy mógłbyś POPRAWIĆ wklejone 1 zdjęcie? Jest bez skalowania. Jest tak DUŻE, że zniechęca do zainteresowania tematem! Zrób coś z nim.

    Dodano po 1 [godziny] 15 [minuty]:

    widzę że porawiłeś ... )

    odnośnie problemu:
    ----------------------
    zakładając, że uporałeś się z wiązką przewodów, a bezpiecznik jest dobry (tak napisałeś)
    sprawdź moduł J31 sterowania pracą wycieraczek w bagażniku (z lewej strony k.tylnej
    lampy) czy nie posiada on tzw. "zimnych lutów" - oceń je lupką / ew. przelutuj

    Czy sprawdzałeś przekaźniki V i VI ? (są na dole w skrzynce przekaźników)

    Dane z Golf IV:
    -----------------
    Pin_1 - masa dla modułu sterowania J31
    Pin_2 - wy. z modułu sterowania J31 (praca przerywana) + odejście na wyłącznik
    wycieraczek E22 i silnika pompy spryskiwacza szyby przedniej i tylnej V59
    Pin_3 - zasilanie 12V poprzez wyłącznik wycieraczek E22 na silnik V12 wycieraczki
    tylnej + zasilanie pompy spryskiwacza szyby przedniej i tylnej V59
    Pin_4 - zasilanie 12V dla modułu sterowania J31 (bezpiecznik S227)

    0
  • #7 28 Lip 2017 20:07
    mgruba74
    Poziom 9  

    Hej. Dzięki za odpowiedź. A więc tak. W bagażniku po lewej stronie koło lampy znajduje się moduł haka. Innego modułu tam nie znalazłem. Co do przekażników, powiedz gdzie je szukać. Z tego co wyczytałem w golfie v nie ma jako takich przekaźników lecz steruje tym jakiś moduł.

    0
  • #8 28 Lip 2017 21:29
    Staszek49
    Poziom 33  

    Nie podajesz jakie masz nadwozie auta. Wiem, że jest to Golf V i różni się od Golfa IV, ale pewne rozwiązania mogą być podobne. W mojej IV (kombi) miałem też kłopot z tylną wycieraczką a usterka polegała na coraz wolniejszej jej pracy, a czasem nie działała, aż pewnego dnia po uruchomieniu silnika nagle zaczęła pracować w sposób ciągły, bez możliwości wyłączenia jej (sprawną) manetką. Można ją było wyłączyć tylko z kluczyka, więc wyjąłem bezpiecznik. Kable w przelotce dach/klapa bagażnika były ok., więc rozebrałem silnik wycieraczek, który w środku był zalany płynem do szyb, w tym również moduł (płytka elektroniczna). Po zamontowaniu "używki" wycieraczka działa poprawnie.
    Brak spryskiwacza z tyłu może być następstwem zapchanej duszy, uszkodzonej rurki, bądź uszkodzonego silnika pompki, jeśli ma ich 2 tj. oddzielnie na przód i na tył. Sprawdź działanie silnika pompki podłączając go bezpośrednio, bywa że w środku może być skorodowany.

    0
  • #9 06 Sie 2017 13:19
    mgruba74
    Poziom 9  

    Hej. Tylko, że u mnie wycieraczka oraz spryskiwacz przestał działać nagle. Od dnia. Silniczek nie jest zalany, pompka spryskiwaczy w ogóle nie pracuje. Po zdjęciu osłony silniczka jest tam bardzo czysto i sucho. Ponadto założyłem inny silniczek i nic to nie dało, a na krótko działają oba silniczki. Manetkę sprawdziłem vcds, reaguje normalnie, jest sprawna. Pozdrawiam

    0
  • #11 06 Sie 2017 14:14
    mgruba74
    Poziom 9  

    na 100% ok. Dziwne jest to, że we wtyczce na 3 spośród 4 kabli jest 12v. Czy to może tak ma być?

    0
  • #12 06 Sie 2017 15:41
    jacek074
    Poziom 24  

    Czujnik otwarcia pokrywy działa prawidłowo ?Bo to normalne zachowanie przy otwartej klapie. Masz informacje w zestawie wskazników otwartych drzwi i pokryw ? W blokach pomiarowych w sterowniku 46 komfort jest podgląd w bieżące dane.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo