Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

polskie auta elektryczne - informacja

byCris 31 Aug 2017 20:14 6987 131
Bosch
  • #31
    JESIOTR1
    Level 33  
    Jak nie o autach to takie same prawa rządzą siłą, energią i mocą w szybowcu który nie ma silnika.
  • Bosch
  • #32
    vodiczka
    Level 43  
    Ciepło, Ciepło.... Samolot o zbyt małej mocy silnika nie wyholuje szybowca w powietrze, ten z silnikiem o dużej mocy może holować trzy jednocześnie a motoszybowiec sam się wyholuje :)
  • Bosch
  • #34
    Zbigniew 400
    Level 38  
    Typowy bełkot nawiedzonych ludzi.
    W Polsce sprzedano ok. 0, 05% aut elektrycznych w stosunku do spalinowych.
    W reklamie Toyoty
    Kup Toyotę a zrobisz dobry interes bo cena odsprzedaźy jest wysoka.
    Niech ktoś przeprowadzi symulacje
    Kupujemy elektryka
    Pokonujemy x kilometrów
    Ponosimy koszty eksploatacji.
    Odsprzedajemy elektryka.
    Sumujemy koszty i utratę wartości, dzielimy przez przebieg.
    Wyjdzie nam cena pokonania 1 km.

    Kto to rzeczowo policzy ?

    Firma która zamówiła samochody elektryczne zrobiła to w celach wizerunkowych a nie ekonomicznych, fajne co ?
  • #35
    vodiczka
    Level 43  
    "Od stycznia do lipca zarejestrowanych w Polsce zostało 190 samochodów elektrycznych (dane firmy Samar), czyli o 150 proc. więcej niż rok wcześniej" - fragment z linku przytoczonego przez kolegę Jesiotr1
    Poważna rozmowa o sukcesie samochodu elektrycznego w Polsce zacznie się przy rejestracji powyżej 100 000 rocznie. :D
    (Morawiecki a właściwie Tchórzewski w 2016r. prognozowali dojście w ciągu 10 lat do miliona polskich e-samochodów, czyli średnio 100 000 rocznie)
  • #36
    Zbigniew 400
    Level 38  
    A w 2016 chyba 460000 spalinowych
  • #37
    wnoto
    Level 34  
    Zbigniew 400 wrote:
    Niech ktoś przeprowadzi symulacje

    100 000 elektryk (nie wiem ile koszują ce cuda)
    70 000 spalinowy podobnej klasy
    30 000 zł różnicy
    100 km elektryka = 10 kWh *,26 (taryfa nocna - po to się kupuje elektryka) = 2,6 zł
    100 km benzyna = 7 l Pb95 * 4,4 zł = 30,8 zł

    Rożnica w 100km = 28,2 zł

    30 000 / 28,2 = ok 106 000 km aby się zwróciło.

    W elektryku mniej rzeczy do naprawy (tarcze, klocki, sprzęgło itp)
  • #38
    vodiczka
    Level 43  
    wnoto wrote:
    W elektryku mniej rzeczy do naprawy (tarcze, klocki, sprzęgło itp)
    Nie do naprawy a do wymiany elementów zużywających się w czasie normalnej eksploatacji, te same elementy co w spalinowym.
    Dochodzi jedna rzecz zdecydowanie droższa a w przeciwieństwie do spalinowozu podlegająca normalnemu zużyciu w trakcie eksploatacji - "zbiornik paliwa" czyli akumulator o dużej pojemności. :)
    Koszt amortyzacji akumulatora musisz doliczyć do kosztów jego ładowania aby prawidłowo ocenić różnice w kosztach przejechania 100 000 km. :cry:
  • #39
    JESIOTR1
    Level 33  
    Akumulator o dużej pojemności to Balast, Ciężar nie do Przyspieszenia szczególnie gdy będzie niedoładowany.
    Ten balast powinien być stopniowo Zrzucany na trasie.Jak w Balonie.
  • #40
    vodiczka
    Level 43  
    JESIOTR1 wrote:
    Akumulator o dużej pojemności to Balast, Ciężar nie do Przyspieszenia szczególnie gdy będzie niedoładowany
    Możesz to sformułować poprawnym językiem?
    Chcesz montować trzy akumulatory równolegle i w czasie jazdy stopniowo wyrzucać do przydrożnego rowu? :)
    Wystarczy (gdy nie chce się tracić czasu) system wymiany akumulatorów na stacji ładowania .
  • #41
    JESIOTR1
    Level 33  
    Stacji ładowania jest bardzo dużo - możliwy jest kompromis bez akumulatorów ładowanych tylko na postoju - Hybryda.
  • #43
    JESIOTR1
    Level 33  
    Różne stacje ładowania są w Polsce i gęstnieją.
  • #44
    vodiczka
    Level 43  
    JESIOTR1 wrote:
    Stacji ładowania jest bardzo dużo - możliwy jest kompromis bez akumulatorów ładowanych tylko na postoju - Hybryda
    Zdecyduj się czy chcesz wyrzucać zbędny balast czy szukać kompromisu? :)
    Hybryda nie jest kompromisem.
    Napęd elektryczny w tych samochodach służy kilku celom, pośród których nie ma jazdy na odległość powyżej 40 km.
    Kompromisem są wymienne akumulatory, podobnie jak syfony w PRL. Oddawałeś pusty a dostawałeś zalany wodą i nabity CO2.
  • #45
    Zbigniew 400
    Level 38  
    Jesiotr a jaki jest zasięg hybrydy na akumulatorze ?

    Wnoto. Nie uwzględniasz wszystkich kosztów. Jesteś optymistą.
    Przy hybrydzie płacisz dodatkowo za przegląd akumulatora a to teź koszt. Przy elektryku będzie analogicznie.
  • #47
    vodiczka
    Level 43  
    Zbigniew 400 wrote:
    Wnoto. Nie uwzględniasz wszystkich kosztów. Jesteś optymistą.

    Dokładnie. Wnoto policzył:
    wnoto wrote:
    100 km elektryka = 10 kWh *,26 (taryfa nocna - po to się kupuje elektryka) = 2,6 zł
    100 km benzyna = 7 l Pb95 * 4,4 zł = 30,8 zł

    Różnica w 100km = 28,2 zł
    Jeżeli akumulator w cenie 18 000 zł wystarczy na przejechanie (od nowości do wymiany) 100 000 km to każde 100 km będzie obciążone 18 zł amortyzacji akumulatora.
    Różnica zmaleje do 10,2 zł/100km.
    Teraz dla wyrównania różnicy w cenie samochodów, trzeba przejechać ok. 300 000 km.
  • #48
    Zbigniew 400
    Level 38  
    Przewidywany czas eksploatacji 5 lat.przebieg ok.100000km.
    Koszty.
    Ubezpieczenie
    Przeglądy
    Cena zakupu - cena spźedaźy
    Koszty eksploatacji
    Naprawy / trudne do wyliczenia, np.awaria akumulatora po gwarancji lub sterownika silnika/. Chyba źe 5 lat gwarancji.
  • #49
    vodiczka
    Level 43  
    wnoto wrote:
    Podaj koszty to je dodam i uwzględnię w modelu
    Podałem koszt amortyzacji akumulatora i dodam, że raczej nie kupisz elektrycznego auta za 100 000 zł w klasie spalinowozu za 70 000 zł.
    Wiadomość z 2016r: "Produkcja Nissana LEAF 30 kWh została ulokowana tam, gdzie dotychczasowej wersji 24 kWh – w zakładach Nissana w Sunderland w Wielkiej Brytanii. Jego sprzedaż w Polsce właśnie się rozpoczęła. Cena modelu 30 kWh Acenta to 147 500 zł brutto, Tekna - 158 000 zł, a podstawowej wersji Visia (24 kWh) - 128 000 zł."
    Wiadomość niezbyt aktualna bo z połowy 2014 r. odnośnie akumulatora Nissana Leaf:
    http://moto.pl/MotoPL/1,88389,16241658,Nowe_baterie_do_Leafa_kosztuja___.html
    Do obliczenia amortyzacji przyjąłem niższą cenę.
  • #50
    JESIOTR1
    Level 33  
    Zbigniew 400 wrote:
    Jesiotr a jaki jest zasięg hybrydy na akumulatorze ?

    Hybryda nie pilnuje stacji ładowania tylko tankowania lub obu stacji naraz - zależy od planów i rządów kierowcy...
    Ma duży zasięg gdy za kierownicą siedzi Kubica.
  • #51
    Zbigniew 400
    Level 38  
    Cos Ci się pomieszało albo trzeba poczytać.
  • #52
    JESIOTR1
    Level 33  
    Jak działa hybryda:
    napęd dostarczany jest przez SILNIK BENZYNOWY oraz elektryczny (a nawet dwa elektryczne, w zależności od modelu).
    SILNIK ELEKTRYCZNY może pracować niezależnie od spalinowego, obie jednostki mogą pracować również razem.
    System uzupełnia ZESTAW BATERII, do których trafia energia elektryczna uzyskiwana z energii kinetycznej przez silnik elektryczny pracujący jako generator.
    Akumulator w hybrydzie ma stację ładowania na pokładzie nawet w czasie jazdy.
  • #53
    Zbigniew 400
    Level 38  
    Odpowiedz nie na temat. Jaki zasięg ma hybryda / klasyczna a nie plug/ na akumulatorze i czy moźna ją ładowac zewnętrznie ?

    Dla informacji Toyota auris hybryda ma zasięg na akumulatorach 2 km.

    Inaczej jest w hybrydzie plug gdzie zasięg jest ok 50km a cena zaczyna się od 170k do 500k.
    Ale przecieź to jest inne auto.

    Więc trzeba zwracać uwagę na literki.
  • #54
    JESIOTR1
    Level 33  
    Hybryda bez literki :
    Jedzie cicho na prądzie i najpóźniej na 27. kilometrze spokój przerywa uruchomienie się 4-cylindrowego silnika spalinowego (słychać).
    By akumulator był ciągle naładowany w czasie jazdy czuwa kontroler, a nawet na postoju w garażu też czuwa by nie nastąpiło rozładowanie.
    Wtyczkę też ma może mieć to dużo nie waży.
    https://moto.wp.pl/cummins-wyprzedzil-tesle-pokazali-elektryczna-ciezarowke-6161782287825025a
  • #55
    Zbigniew 400
    Level 38  
    O jakiej hybrydzie piszesz.
    Wpisz sobie Toyota auris.
  • #56
    JESIOTR1
    Level 33  
    Volvo XC90 T8 wyzwalając cały potencjał 408-konnego napędu - sprint do „setki” trwa oszałamiające 5,6 s! Poprzednik z 315-konnym V8 Yamahy potrzebował na to 7,3 s.
    Twoja Toyota auris potrzebuje ponad 2x tyle sekund do Setki.
  • #57
    Zbigniew 400
    Level 38  
    Dyskusja dotyczy popularnego samochodu dla ludu a nie drogich wynalazków dla bogaczy i nawiedzonych.
    Wróć.na ziemię .

    Dodano po 11 [minuty]:

    Rzeczywiście cena jest dla Kowalskiegi, zaczyna się od 350k,
    Juź widze te tabuny na ulicach i oszczędności na paliwie
    13l miasto i 9l trasa.
    A 2.1 l to chyba tylko z wiatrem za poprzedzającym samochodem.

    A te 27km to tylko spod garaźu a potem co ?
  • #58
    JESIOTR1
    Level 33  
    Potem nastąpi doładowanie akumulatora generatorem na pokładzie w czasie jazdy i pojazd dla bogaczy pojedzie dalej na silniku elektrycznym utrzymując prędkość marszową.
    Musimy pracować nad tym rozwiązaniem by Kowalski też był zadowolony Później.
    Napęd elektryczny lepiej i sprawniej jest dawkować w ekonomiczny sposób za pomocą regulatora.
  • #59
    Zbigniew 400
    Level 38  
    Widzisz sens przetwarzania energii i ekonomię. Daruj sobie.
    Nie na tym polega sens działania hybrydy.
    W elektrykach awaryjnie dopuszcza się ładowanie małym silnikiem spalinowym.
  • #60
    JESIOTR1
    Level 33  
    W elektrycznym rowerze jadąc pod górkę możesz wspomagać silnik elektryczny pedałami -
    Ja tak widzę najprostszą, skuteczną hybrydę.
    Czy w samochodzie może być podobnie?