Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ZAFIRA I 1.8 16V - Cieknie nowy uszczelniacz pompy oleju

mmstan 19 Lip 2017 16:32 846 8
  • #1 19 Lip 2017 16:32
    mmstan
    Poziom 11  

    Witam
    Mam problem z uszczelnieniem pompy oleju. Przy wymianie rozrządu mechanik zauważył pocący się uszczelniacz pompy oleju w zafira 1.8 16V. Auto ma niespełna 200 tyś, mam je od nowości. Niestety próbowaliśmy już 3 różnych uszczelniaczy i nadal mamy wyciek. Wyciek jest od strony wałka rozrządu. Proszę o poradę w czym tkwi problem. Czy należy wymienić pompę, daje zbyt duże ciśnienie, czy uszkodzony mógł zostać wałek rozrządu ? Uszczelniacze były trzech różnych firm.

    0 8
  • #2 19 Lip 2017 17:01
    Heinzek
    Specjalista Sieci, Internet

    W jakim stanie jest wał korbowy w miejscu montażu uszczelniacza?

    0
  • #3 19 Lip 2017 17:30
    mmstan
    Poziom 11  

    tzn ? szczerze mówiąc nie znam się na tym, nie mamy pomysłu na ten wyciek... wał podobno wygląda w porządku

    0
  • #4 19 Lip 2017 18:07
    mechmajster
    Poziom 10  

    Możliwe że wytarty jest rowek na czopie i żaden już nie uszczelni..

    0
  • #5 19 Lip 2017 18:26
    mmstan
    Poziom 11  

    Czy bylbys w stanie pokazac jakieś przykladowe zdjecie z objasnieniem tej wady ? czy przy takim przebiegu moze się coś takiego przydarzyć ? Auto ma 17 lat i niezbyt duży przebieg.

    0
  • #6 29 Sie 2017 12:24
    mmstan
    Poziom 11  

    Wracam do tematu. Próbowaliśmy już z 4 różnymi uszczelniaczami i nic dalej cieknie.

    Czy pompa oleju może dawać zbyt wysokie ciśnienie ? Auto jak chodzi na wolnych obrotach po wymianie, nawet godzinę to nic się nie sączy. Dopiero po dłuższej jeździe pojawia się mocny wyciek. Wałek wygląda ok.

    Czytałem, że jest możliwość założenia mniejszego uszczelniacza w niektórych autach, czy ktoś wie czy w przypadku tego modelu jest to możliwe ?

    0
  • #7 29 Sie 2017 14:47
    jerry1960
    Poziom 33  

    Można skrócić sprężynkę na uszczelniaczu, ale po pierwsze sprawdź stan wału w miejscu gdzie pracuje uszczelniacz.

    0
  • #8 29 Sie 2017 15:17
    g107r
    Poziom 33  

    A uszczelniacz prawidłowy ? Są lewoskrętne i prawoskrętne, częsty błąd gdy kupuje się na wymiar, nie numerach katalogowych.
    Jeden będzie zgarniał olej do silnika, drugi na zewnątrz. Do pompy nie powinno być z tym problemu, zwykle powinny kręcić się w prawo, ale :?:
    Na dole http://kestor.pl/web.n4?go=46 masz "odrzutniki".

    mmstan napisał:
    Wałek wygląda ok.
    Jakby tylko wyglądał, to można go nie dobić do końca, na stare miejsce, tylko zostawić żeby ślizgał się po nowym, 100% niewytartym.
    Na pewno ciece simmeringiem ? Nie uszczelką pod pompą ?
    Tu też ktoś walczy Link
    Wał się nie rusza czasem ? Ciągle ktoś coś o panewkach w 2.0, a to chyba bliźniak.
    http://patrykstal.pl/regeneracja-biezni-uszczelniacza/ mały przykład, widoczne uszkodzenie, możesz mieć mniejsze, bardziej błyszczące, ale z przewężeniem, zmniejszoną średnicą w miejscu gdzie pracuje uszczelniacz.

    mmstan napisał:
    Wyciek jest od strony wałka rozrządu.
    Że to ? Możliwe że to niefortunne uszczegółowienie.

    0
  • #9 29 Sie 2017 16:06
    kortyleski
    Poziom 41  

    Zaraz. Albo ja czegoś nie rozumiem albo nie bardzo widzę związek między pompą oleju a wałkiem rozrządu. Gdzie dokładnie cieknie

    0