Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

S-312 Ursus - Filtr oleju bączek na nowy typ jak to zrobić?

19 Lip 2017 21:57 2298 11
  • Poziom 27  
    WITAM !
    Remontuję agregat prądotwórczy PAD-8-3/400 oparty na silniku Ursusa S-312- rok prod 1973 ANDORIA URSUS / tak jest na tabliczce znam/. Chodzi mi o filtr oleju ten tzw "bączek". Otóż wg mnie ten bączek w środku powinien się lekko obracać na swojej osi, jednak coś jest nie tak, bo się trochę zacina. Obawiam się o smarowanie silnika. wskaźnik ciśnienia oleju jak i czujnik jest uszkodzony. W tej chwili zlałem stary olej po płukance preparatem. Filtr rozebrałem na części, umyłem w benz. ekstr., jest czysty. Wiem jedno, że części zamiennych do tego filtru już nie ma w sklepach. Mam wobec tego pytanie: czy jest możliwość zamontowania do tego bloku silnika filtru kompletnego nowego typu, podobno ktoś robił takie adaptory przejściowe, czy ktoś z kolegów fachowców przerabiał ten temat? UWAGA! Tu jest bardzo istotna sprawa: w tym obecnym filtrze z jego głównego korpusu idą 2 przewody ciśnieniowe na chłodnicę (wężownica) - dodatkowe chłodzenie oleju, bo agregat jest stacjonarny. Czy w proponowanym adaptorze będą takie łączniki na tą wężownicę? Czy jest też miejsce na podłączenie kontroli ciśnienia oleju? Bardzo proszę o podpowiedzi na te nurtujące mnie sprawy, z góry dziękuję.
  • Poziom 43  
    Jak jest bączek to i pompa 2 sekcyjna.
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Silnik jest z 30-ki i do filtra bączka można chyba jedynie sitko kupić. Jeśli się tylko nie obraca to magistrala jest zasilana w olej jest on jedynie niefiltrowany. Można bąka zamienić na Pełnego przepływu sa dostępne przystawki z tym że nie ma w niej dodatkowych wyjść na chłodnice oleju. Jeśli mnie pamięć nie myli w podstawie bąka powinien być wkręcony czujnik ciśnienia oleju. W podstawie filtra oleju PP jest otwór z gwintem na czujnik, sama podstawa kosztuje około 30-50 zł. Nie ma w niej dodatkowych wyjść na chłodnice.
  • Poziom 24  
    Połączyć podstawę filtra, chłodnice i blok przewodami wysokociśnieniowymi od hydrauliki siłowej. Przyłącze do bloku, proponuję blachę 10 mm, powiercić otwory i przyspawać stożki z gwintem. Przewody powinny mieć średnicę wewnętrzną 12mm. Tak samo zrobić z korpusem filtra. Zrób zdjęcia jak wygląda blok po odkręceniu bączka. Filtr pełnego przepływu zamontować gwintem do góry.
  • Poziom 27  
    Kol. sewo.k, możesz podać jakiś link do tej podstawy?

    Kol.stasiekb100: może to i dobry pomysł z tą przeróbką jednak w moim przypadku trochę nierealny. Wolałbym jakiś produkt powiedzmy fabryczny.
  • Poziom 27  
    Fajnie, sporo rysunków i obrazków, tylko nie widzę konkretnego do tego mojego modelu. Wg tych rysunków tak to sobie wyobrażałem.
  • Poziom 31  
    S-312 Ursus - Filtr oleju bączek na nowy typ jak to zrobić? S-312 Ursus - Filtr oleju bączek na nowy typ jak to zrobić?

    Bączek mozna łatwo zregenerować lub dokupić nowy z Zetora.
    Inna opcją to zamiast bączka do środka włozyć sam wkład filtra papierowy z jakiegoś auta problem będzie z kierunkiem przepływu oleju. Filtry papierowe przepuszczają olej z zewnątrz do wewnątrz a odśrodkowy odwrotnie. Trzeba wytoczyć rurkę na którą by się nakładało filtr papierowy z metalową siatką.
  • Poziom 27  
    Filtr bączek zregenerowany, temat zamykam.