Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A6 TDI, grzeje elektryczny dogrzewacz powietrza. VCDS - brak błędów.

pilkozak 20 Jul 2017 10:32 3885 6
Relpol
  • #1
    pilkozak
    Level 16  
    Witam!
    W aucie A6 C6 2.0 tdi, grzeje elektryczny dogrzewacz powietrza w kabinie do póki temp silnika nie osiągnie 80 stopni i to nie ważne jaka temp. jest na zewnątrz +5 czy +35 i czy jest włączony tryb ECON czy nie . Wszystko można ładnie zaobserwować na VCDS jak włącza i wyłącza się "farelka". (grupa silnik 01 i kanał 16) w 3 oknienku kanału dwie jedynki co oznacza załączenie dwóch bloków grzania. Gdy silnik złapie temperaturę to słychać cyknięcie przekaźnika, a w 3 okienku pojawiają się zera co oznacza, że już nie grzeje. Oprogramowanie MMI zauktalizowałem ale to nic nie zmieniło... może jakieś pomysły? czujniki temperatur pokazują prawidłowe wartości. Audi A6 TDI, grzeje elektryczny dogrzewacz powietrza. VCDS - brak błędów.
  • Relpol
  • #2
    krzychu2lv6
    Level 10  
    sprawdź czy po ustawieniu temperatury na "LOW" załącza się grzałka, bo nie powinna i jaka jest powietrza zasysanego, jeśli jest powyżej 19°C
    i się mimo to załączy, to ja bym obstawiał coś w sterowniku.
    Skoro nie reaguje, ani na econ, ani na LOW, ani na wyznaczniki uruchomienia, czyli max 19°C zasysanego i 80°C płynu.
  • Relpol
  • #3
    pilkozak
    Level 16  
    grzałka załącza się za każdym razem,nie ważne co ustawię na climatronicu. próbowałem różnych kodowań, przywracałem ustawienia fabryczne i nic... do póki temp. płynu nie osiągnie 80*C grzałki grzeją na max czyli 1000W, a jak dodatkowo ustawię nawiew na 12 (max) to alternator mało nie chce wyjść z siebie. Obroty na jałowym zaczynają pływać, a przewód plusowy na słupku pod maską robi się strasznie gorący. Nie wiem ile amper może pobierać taki zestaw (może ze 120A) ale moim zdaniem przewyższa to założenia konstrukcyjne...
  • #4
    Dentka
    Level 12  
    Mam dokładnie to samo, robi się "farelka" w aucie. Próbuje wszystkiego jak poprzednik i kończą mi się pomysły. Póki nie skończy dogrzewania płynu do 80*C to wieje z kratek przy drzwiach z obu stron powietrzem dochodzącym do 40*C (zgodnie z VCDSem).

    Może jak już uda mi się ustalić co jest przyczyną to napisze dla potomnych bo te wszystkie wpisy w necie pseudomechaników i wywody o zaworze pod maską tylko ludzi w błąd wprowadzają.
  • #5
    Dentka
    Level 12  
    Jeśli ktoś nadal ma problem to proszę uważnie to przeczytać bo ja go właśnie rozwiązałem. A jak problem dotyczy tego że w aucie sauna do momentu osiągnięcia 80 stopni to wszystkie wpisy z pozostałych forum włóżcie między bajki! I jak obiecałem, napisze jak coś się uda ustalić.
    Dla tych co nie chce się czytać, należy wyjąć bezpieczniki od dodatkowego podgrzewania płynu 40A i 60A.

    Trochę historii. W aucie wymieniłem zawór na noname i dalej było to samo, gorące powietrze dopóki nie przekroczy 80% i w aucie sauna w lecie, zwariować idzie.
    Kolejny zawór za grube pieniądze ori Bosch i dalej to samo, pierwsze 10 minut jazdy sauna w aucie i masakra w ciepłe dni, no szlak człowieka trafi. Ewidentnie zawór przepuszcza tylko co jest przyczyną? Adaptacje, regulacje, dalej to samo. Ale skoro wyłączenie podgrzewania przerywa problem to może to właśnie stwarza problem?

    I to właśnie jest przyczyną!!! Mam nówkę akumulator Warta Silver 110A, nówkę zawory nagrzewnicy Bosch a zawór nadal przepuszcza. Przyczyną jest potężny pobór prądu przez dogrzewacz i problemy z zasilaniem zaworów zamykające nagrzewnice w momencie kiedy dogrzewacz jest włączony.

    Dlatego by rozwiązać problem należy:
    - odkręcić 3 wkręty pod kierownicą by zdjąć osłonę i dostać się do instalacji
    - wyjąć dwa bezpieczniki 40A (czerwony) i 60A (niebieski) dogrzewacza, znajdują się na samej górze wraz z przekaźnikami dogrzewacza 373 i 370. Znajdują się na samej górze i są najbardziej wysunięte do przodu i mają grube kable więc szybko można rozpoznać.

    Po wyjęciu bezpieczników wszystko działa perfekcyjnie, dzisiaj 23 stopnie na dworze i można jeździć bez klimy pomimo patelni, czyli jak w każdym innym normalnym aucie. Chcesz cieplej, masz cieplej tyle ile ustawisz.
    Można bawić się dodatkowy sterownik (wzmacniacz) zaworów gdzie sygnałem sterowania będzie oryginalny sygnał PWM na zawór ale dla mnie nie ma sensu. Auto nagrzewa się tak samo szybko jak z dogrzewaczem, jedyne w zimę sie może przydać. A w zime zobacze... może w raz z zimowymi oponami wrzuce bezpieczniki, a może wrzucę przekaźnik do załączania dogrzewacza, a może andruino który sam załączy dogrzewacz poniżej 15 stopni...
  • #7
    pilkozak
    Level 16  
    Dentka wrote:
    należy wyjąć bezpieczniki od dodatkowego podgrzewania płynu 40A i 60A.

    chyba masz na myśli o wyjęciu bezpieczników od elektrycznego podgrzewacza powietrza "farelki" a nie od podgrzewania płynu?