Witam.
Posiadam silnik jednofazowy jest bez tabliczki znamionowej i wygląda mi na 1,1 kW, kondensator 20uF sprawdziłem go miernikiem pojemności i jest dobry. Po rozebraniu puszki ujrzałem widok dziwnej tabliczki w środku znajdował się schemat. Diody na tabliczce były uszkodzone pęknięte. Wymieniłem je na diody 1N4007 i wystrzelił warystor, silnik ruszył oczywiście.
Jak działa ten układ z tymi diodami do hamulca?
Dlaczego wystrzelił ten warystor?
I jak naprawić to wszystko, żeby działało jak należy ?
Nie rozumiem połączenia z tymi diodami są one wpięte szeregowo, a takie połączenie przecież nic nie daje jedynie większy spadek napięcia.

Posiadam silnik jednofazowy jest bez tabliczki znamionowej i wygląda mi na 1,1 kW, kondensator 20uF sprawdziłem go miernikiem pojemności i jest dobry. Po rozebraniu puszki ujrzałem widok dziwnej tabliczki w środku znajdował się schemat. Diody na tabliczce były uszkodzone pęknięte. Wymieniłem je na diody 1N4007 i wystrzelił warystor, silnik ruszył oczywiście.
Jak działa ten układ z tymi diodami do hamulca?
Dlaczego wystrzelił ten warystor?
I jak naprawić to wszystko, żeby działało jak należy ?
Nie rozumiem połączenia z tymi diodami są one wpięte szeregowo, a takie połączenie przecież nic nie daje jedynie większy spadek napięcia.



