Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik asynch jednofazowy - Uszkodzony układ sterowania hamulcem silnika

20 Lip 2017 11:18 1251 4
  • Poziom 9  
    Witam.

    Posiadam silnik jednofazowy jest bez tabliczki znamionowej i wygląda mi na 1,1 kW, kondensator 20uF sprawdziłem go miernikiem pojemności i jest dobry. Po rozebraniu puszki ujrzałem widok dziwnej tabliczki w środku znajdował się schemat. Diody na tabliczce były uszkodzone pęknięte. Wymieniłem je na diody 1N4007 i wystrzelił warystor, silnik ruszył oczywiście.
    Jak działa ten układ z tymi diodami do hamulca?
    Dlaczego wystrzelił ten warystor?
    I jak naprawić to wszystko, żeby działało jak należy ?
    Nie rozumiem połączenia z tymi diodami są one wpięte szeregowo, a takie połączenie przecież nic nie daje jedynie większy spadek napięcia.

    Silnik asynch jednofazowy - Uszkodzony układ sterowania hamulcem silnika Silnik asynch jednofazowy - Uszkodzony układ sterowania hamulcem silnika Silnik asynch jednofazowy - Uszkodzony układ sterowania hamulcem silnika Silnik asynch jednofazowy - Uszkodzony układ sterowania hamulcem silnika
  • Poziom 43  
    Silnik może być na 110V.
  • Poziom 9  
    Silnik jest na pewno na 230V. Nie ma innej teorii co jest nie tak z tym układem hamulcowym i jak interpretować ten schemat i zasadę działania?
  • Poziom 24  
    Cewka hamulca raczej jest zasilana prądem stałym. Jak ci hamulec nie potrzebny to go wymontuj i po kłopocie.
  • Poziom 12  
    Nie jestem całkiem pewien ale wygląda to na prostownik jednopołówkowy, obecnie można kupić w obudowie ładne małe http://bns.com.pl/os,29969,B2-1P-400-Uklad-prostujacy- np coś takiego , na zasilanie wchodzi np 230 a na zasilaniu hamulca jest 105V. Takie prostowniki stosuje się obecnie do zasilania hamulców np ema-elfy na silnikach . Jeśli to wina spalonego prostownika.