Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daf 105.460, 2011 - Wysoka temperatura oleju.

20 Lip 2017 13:23 2421 10
  • Poziom 2  
    Mam problem z moim Dafem 105, jak auto jest załadowane ( ok 20 ton) jedząc po wzniesieniach pojawia mi się czerwone ostrzeżenie silnika. Czasem jest to mignięcie a innym razem dłużej się świeci. Według mechanika błąd oznacza zbyt wysoką temperaturę oleju. Co ciekawe temperatura cieczy i ciśnienie oleju jest w normie. Wymieniliśmy czujnik temperatury oleju ale to nic nie dało. Na razie na tym nasze pomysły się skończyły. Kierowca jeszcze zauważył, że błąd pojawia się tylko gdy wskazówka temperatury płynu chłodniczego przekroczy połowę wskaźnika. Normalnie wskazówka cały czas jest w pionie, na połowie.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 19  
    Na jakiej podstawie stwierdziliscie tą temp.oleju. Co jest w błędach jakie są zachowane. Mechanik to jakaś wróżka , zgaduje. Wszystko można sprawdzić po przez diagnostykę.
  • Specjalista - DAF Trucks
    Sprawdzales, czy filtr cieczy chlodzácej w module olejowym nie jest zapchany (w wymienniku ciepla olej-woda) ? Jak jest I jest zapchany, to wyjmij I wywal go.
  • Poziom 19  
    Krisnrumm czy czasami po 2011r daf już nie zaprzestał montażu tych filtrów. Jak to z tym jest, zauważyłem że właśnie po 11r już ich tam nie ma.
  • Specjalista - DAF Trucks
    Sorki, tak, jak najbardziej masz rację. Nie zwróciłem uwagi na rok w tytule. W tym roczniku nie zakładali już filterków w module olejowym tylko jest w pompie wody. W takim razie chłodnica oleju jest do sprawdzenia- może jest zamulona lub zatkana?
  • Poziom 19  
    Może niech sprawdza temp podczas diagnostyki. Bo mechanik chyba nie sprawdzał, z tego co wywnioskowałem. Daf na dip nie wiele mówi.
  • Poziom 10  
    A może to temperatura oleju retardera, sprawdź stan oleju w skrzyni biegów.
  • Specjalista - DAF Trucks
    intarder nie jest związany z temp. oleju w silniku, bo jeżeli intarder przegrzewałby silnik, to byłoby w pierwszej kolejności ostrzeżenie o zbyt wysokiej temperaturze płynu w chłodnicy oraz visco by chodzilo na sztywno cały czas. Silnik jest zabezpieczony przed przegrzaniem z 3 progowymi temperaturami płynu chłodniczego i serią strategii z redukcją mocy i ostrzeżeniami (żółtym i czerwonym) na czele. I to już przy 104st.C.
    Kolego, a czym był diagnozowany ten silnik, tzn. jakim interfejsem diagnostycznym?
    Masz jakieś kody błędów w momencie jak ostrzeżenie jest aktywne?
  • Poziom 24  
    Wy radzicie i radzicie Po 1 primo DIAGNOSTYKA KOMPEM DMCI podanie kodów na forum a dalej radzenie. Wypiszecie całą litanie i tak nie traficie. A swoją drogą to mechanik pewnie starszej daty że jak coś na czerwono to odrazu olej.
  • Poziom 2  
    Witam. Znacie może odpowiedz co było przyczyna tego błędu?? Mam identyczne objawy przy dafie z 2012 roku.
  • Poziom 24  
    Podłącz kompa i z czytaj błędy z dmci