Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

LHOTZ XIMA IPS191 BMS ECU STEROWNIK MONOCYKL ELEKTRYCZNY

20 Lip 2017 22:04 789 1
  • Poziom 11  
    Witam,
    Mam problem z monocyklem jak w temacie.
    Po naładowaniu kola rozpocząłem jazdę. Po przejechaniu ok 500m przy podjeżdżaniu pod krawężnik, wyłączyło się oświetlenie LED i silnik nie wykazywał mocy ( koło łatwo się "przełamywało"' jakby nie działał żyroskop, brak siły). Po 2 dniach leżakowania baterie rozładowały się do 0v ( cały pakiet 16s 2p, 340 Wh). Koło wysłałem na gwarancji niestety nie poradzono sobie z nim w niemieckim serwisie i po 2 miesięcznej ciszy poprosiłem o odesłanie koła w obawie o utrate nawet uszkodzonego.
    W sterowniku ECU wymieniłem kondensatory elektrolityczne, spalony opornik 220ohm , pakiet podłączyłem bezpośrednio pod ładowarkę 67,2V , 1,7A w celu podładowania do bezpiecznej wartości. Podczas ładowania pakietu, pewne 2s 2p szybko przekroczyły 5V i chyba padły ( zostały wymienione). Po podłączeniu do pakietu ECU + i - na chwile kółko rusza i normalnie jedzie. Po ok 10 sec sygnalizuje rozładowanie, napięcie na pakiecie 53,2V a powinno być ok 66V wiec moze sygnalizowac rozładowanie. Po podłączeniu pakietu do balansera wbudowanego w ECU grzeje się główny układ BMS MAX14921 i tranzystor obok niego z diodą. Temperatura układu Maxim bardzo wysoka...spaliłem palucha :). Dodatkowo spaliła sie prawdopodobnie przetwornica modułu LED/BT. W tej chwili jest odłączony , nie wiem czy ma wpływ na działanie ECU, nie mogę też rozpoznać uszkodzonego układu dc/dc.
    W związku z powyższym ładowarka nie ładuje baterii. Po podłączeniu na chwile zapala sie ładowanie ( czerwony led) cos zaczyna piszczeć z przerwami na ECU i po chwili sygnalizuje naładowanie. Max14921 grzeje sie do "czerwoności"...

    Teraz pytanie czy mogę ominąć BMS na płycie ECU?, czy wystarczy BMS 16s, 30A, 60V? Czy może próbować zlokalizować usterkę w komputerze sterującym z Waszą pomocą bo mi już brakuje pomysłów... jedynie podmiana maxa.
    Przedmiotowe kółko:
    LHOTZ XIMA IPS191 BMS ECU STEROWNIK MONOCYKL ELEKTRYCZNY

    Płyta ECU:
    LHOTZ XIMA IPS191 BMS ECU STEROWNIK MONOCYKL ELEKTRYCZNY
    LHOTZ XIMA IPS191 BMS ECU STEROWNIK MONOCYKL ELEKTRYCZNY

    Moduł BT/LED
    LHOTZ XIMA IPS191 BMS ECU STEROWNIK MONOCYKL ELEKTRYCZNY
    LHOTZ XIMA IPS191 BMS ECU STEROWNIK MONOCYKL ELEKTRYCZNY

    Parametry zastępczego BMS:
    LHOTZ XIMA IPS191 BMS ECU STEROWNIK MONOCYKL ELEKTRYCZNY
    LHOTZ XIMA IPS191 BMS ECU STEROWNIK MONOCYKL ELEKTRYCZNY

    Z góry dziękuję za wszelką pomoc

    Kupiłem baterię używaną z BMS odpowiadającą parametrami oryginałowi i podpiąłem ją do koła (naładowana do pełna bateria + BMS 16s 2p). Niestety po 5 sec koło alarmuje o rozładowanej baterii i się zatrzymuje. Prwdopodobnie układ max14921 nie daje sygnału o stanie baterii... jak obejść to ?

    Zaobserwowałem że jak podłącze złącze 11 i 8 pin z baterii do BMS to grzeją si oporniki przy wyjściu. Natomiast jak podłącze ładowarkę bez baterii to grzeje sie MAX14921. Czy warto ryzykować podmiané układu MAX?
    LHOTZ XIMA IPS191 BMS ECU STEROWNIK MONOCYKL ELEKTRYCZNYLHOTZ XIMA IPS191 BMS ECU STEROWNIK MONOCYKL ELEKTRYCZNY

    W Max14921 Zwarcia do masy na pinie 6,10,11,15,16,19 i 21
  • Poziom 1  
    So repair xima lhotz bt led board is possible. In smoke-resistors situations(that we have ).
    Repair qualifing level 7..
    Need to fix 2 resistors (100ohm 0.25 watt ) (at input)
    And step voltage Wide V-in Step-Down Regulator ( 20 pin chip in center of board)
    its lm5576( not lm5576q,simple lm5576)
    So we just test it after repair.... all ok.. voltage in 9-12 volts output to led.
    one only thing is not easy.. chip is almost clued in our board, then it took some time to clear the place for it.
    but all ok.
    LHOTZ XIMA IPS191 BMS ECU STEROWNIK MONOCYKL ELEKTRYCZNY LHOTZ XIMA IPS191 BMS ECU STEROWNIK MONOCYKL ELEKTRYCZNY