Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chińskie oraz firmowe moduły - zapłonowe - róznice 2t a 4t

rsv6 21 Lip 2017 20:53 792 4
  • #1 21 Lip 2017 20:53
    rsv6
    Poziom 5  

    Witam

    Proszę o informację jakie są różnice miedzy modułami zapłonowymi 2T a 4T
    Gdzieś w necie wyczytałem że 4t muszą mieć opóźnienie zapłonu wraz ze wzrostem obrotów. Jednakże rozbierając chiński moduł do 4t jest zbudowany z jednego tyrystora kondensatora oraz kilku rezystorów i diod. Żadnych układów skąd w takim razie to przesuniecie??

    0 4
  • #2 22 Lip 2017 18:40
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    A czy nie był to moduł od quada, jedna wtyczka 5 pinów? Bo te silniki jako jedyne mają stały kąt.
    W silnikach 4T są stosowane moduły ze zmiennym kątem (przyśpieszanie zapłonu wraz ze wzrostem obrotów), są to zazwyczaj moduły dwie wtyczki 2+4 piny lub moduły Baotian jedna wtyczka 6 pinów.
    W dwusuwach stosuje się stały kąt wyprzedzenia. Moduły jedna wtyczka 5 pinów, a w CPI/Keeway dwie wtyczki 2+4 piny co generuje kłopoty przy wymianie modułu lub zamianą przez sprzedawców modułów 2T z modułami 4T.
    Ale wiesz, chińczyk potrafi. Taki stałokątowy moduł zamiast zmiennokątowego w silniku 4T spowoduje, że silnik przestanie odpalać na rozrusznik elektryczny.

    0
  • #3 22 Lip 2017 19:08
    rsv6
    Poziom 5  

    BANANvanDYK napisał:
    A czy nie był to moduł od quada, jedna wtyczka 5 pinów? Bo te silniki jako jedyne mają stały kąt.
    W silnikach 4T są stosowane moduły ze zmiennym kątem (przyśpieszanie zapłonu wraz ze wzrostem obrotów), są to zazwyczaj moduły dwie wtyczki 2+4 piny lub moduły Baotian jedna wtyczka 6 pinów.
    W dwusuwach stosuje się stały kąt wyprzedzenia. Moduły jedna wtyczka 5 pinów, a w CPI/Keeway dwie wtyczki 2+4 piny co generuje kłopoty przy wymianie modułu lub zamianą przez sprzedawców modułów 2T z modułami 4T.
    Ale wiesz, chińczyk potrafi. Taki stałokątowy moduł zamiast zmiennokątowego w silniku 4T spowoduje, że silnik przestanie odpalać na rozrusznik elektryczny.


    Problem w tym że sprzedają teraz wiele "chińskiego główna" i nie wiadomo co dostajesz jak jest zalane.. Kupiłem kiedyś 2 moduły do 4t. Jeden z nich rozwaliłem by sprawdzić co jest to był tylko tak jak pisałem tyrystor i kilka pasywnych elementów. Czyli brak jakiego kol wiek kąta...

    Drugi mam niebieski aluminiowy New Racing. Na nim lepiej pali. Ale w 4t zawsze miałem problem z paleniem.. tyle kopek co już pourywałem przez to ze kompresja oddawała to mskr..

    0
  • #4 22 Lip 2017 20:00
    tallellion
    Poziom 5  

    4t w większości maja zmienne kąty wyprzedzenia zapłonu

    0
  • #5 22 Lip 2017 21:00
    rsv6
    Poziom 5  

    tallellion napisał:
    4t w większości maja zmienne kąty wyprzedzenia zapłonu


    Polscy sprzedawcy na Allegro powinni być karani za sprzedaż badziewia na Allegro..

    0