Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B6 3C - Awaria hamulca postojowego

krys323 21 Lip 2017 21:05 8982 29
  • #1 21 Lip 2017 21:05
    krys323
    Poziom 4  

    Witam. Drodzy koledzy mam problem z hamulcem postojowym w swoim b6. Mianowicie do wymiany miałem tarcze i klocki z przodu i tyłu. Przód poszedł szybciutko, natomiast z tyłem zaczęły się problemy. Do odtworzenia zacisków użyłem VCDS. Wszystko pięknie. Zacisk zrzucony, ale podkusilo mnie sprawdzić jak się zamyka. Więc VCDS'EM zrobiłem zamknięcie zacisków kiedy zacisk nie był założony. Od tej pory mam problem. Przy próbie otwarcia, zamknięcia bądź testu zacisków w blokach danych hamulca postojowego 006, 007 i 010 tylko błąd. Hamulce jakoś złożyłem, ale wywala mi błąd brak zasilania na tylnym prawym zacisku. Przecież to nie możliwe ze w ciągu 15min coś s stało z wiązką. Dlatego myślę żeby zrobić adaptacje/kodowanie sterownika hamulca postojowego. Czy któryś z kolegów mógłby mi w tym pomóc? Z góry dziękuję, pozdrawiam

    0 29
  • #2 21 Lip 2017 21:56
    Ireneo
    Poziom 40  

    Spróbuj kilka razy przyciskiem.Podobno niektórzy urywali wiązki przy takiej wymianie.

    3
  • #3 21 Lip 2017 22:00
    krys323
    Poziom 4  

    Próbowałem. Czytałem, że inni odłączali akumulator, ale to też nic daje. Czytałem,że sterownik jak zauważy inną oporność rozłącza właśnie prąd na tym zacisku. Tylko pytanie jak go zresetować teraz?

    0
  • #4 21 Lip 2017 22:41
    eurotips
    Poziom 35  

    Reset postojowego polega na odłączeniu akumulatora na 6 sekund.
    Ja bym jednak obejrzał jak wyglądają styki w kostce przy silniczku i przeczyścił je.

    2
  • #5 21 Lip 2017 23:15
    ociz
    Moderator Samochody

    Po prostu trzymaj mocno wciśnięty pedał hamulca i spróbuj kilka razy włączyć/wyłączyć postojowy. Chyba że w ogóle nie reaguje, to wtedy może być coś w wiązką.

    0
  • #6 21 Lip 2017 23:40
    krys323
    Poziom 4  

    Koledzy więc tak. Kostki i wtyki wyglądają jak nowe. Trzymam wciśnięty hamulec, załączam hamulec postojowy i się zaciąga lecz tylko lewe koło. Dodatkowo przy wciśnięciu przycisku P rozbrzmiewa gong i komputer wyświetla błąd braku zasilania prawego zacisku. Błąd kasuje, próbuje zaciągnąć ręczny i znowu zaciąga lewe koło gong i ten sam błąd. Przed wymianą klocków i tarcz wszystko było ok. Nie wierze, że coś stało się z wiązką bo po otwarciu VCDS'em zacisków i mojej głupiej próbie zamknięcia zacisków, gdzie prawy nie był zamontowany pojawił się błąd, a tak wszystko hulało. Zastanawiam się czy nie rozebrać jutro tunelu środkowego żeby dostać się do sterownika hamulca i nie wypiąć go na próbę i podpiąć z powrotem. Może wtedy da radę przeprowadzić test hamulca postojowego w VCDS. Tylko ciekawe czy kodowania mi wtedy nie polecą.

    2
  • #7 21 Lip 2017 23:58
    ociz
    Moderator Samochody

    Tu żadne voodoo VCDS-em nie pomoże. Coś jest po prostu uszkodzone.

    0
  • #8 22 Lip 2017 00:07
    krys323
    Poziom 4  

    Może i masz rację kolego, ale jak to możliwe, że 15 minut przed wymianą klocków wszystko chulalo? Dodam że prawy silniczek chodzi na krótko bez zarzutów bo w ten sposób go cofnąłem po tym jak zamknąłem go Vcds'em

    0
  • #9 22 Lip 2017 01:41
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Daj dokładny opis błędu. Z tego co piszesz to raczej problem w sterowniku bo gdyby nie widział zacisku to by co innego pokazywał.

    0
  • #10 22 Lip 2017 09:34
    eurotips
    Poziom 35  

    Był już wcześniej identyczny problem z hamulcem ale autor przepadł bez wieści a szkoda bo walczyliśmy z nim z taką samą usterką przez kilka dni. Co dziwne też mu nie widział właśnie prawego zacisku.

    1
  • #11 22 Lip 2017 09:44
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Odepnij lewy i zobacz czy ruszy prawy.

    0
  • #12 22 Lip 2017 10:28
    krys323
    Poziom 4  

    Spróbuję odpiąć. Pomyślałem jeszcze, że może spróbować zamienić silniczki miejscami i zobaczyć czy błąd przerzuci się na drugą stronę.
    Dodano po 32 [minuty]:
    Oto jedyny błąd, który się ukazuje.
    VW Passat B6 3C - Awaria hamulca postojowego VW Passat B6 3C - Awaria hamulca postojowego

    0
  • #13 22 Lip 2017 11:28
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Odepnij sterownik, podaj na jego wtyczkę zasilanie tak by wysterować prawy zacisk, wtedy będzie pewność że wiązka jest sprawna. Sprawdź czy przy sterowniku czasem nie jest zielono.
    Mnie to wygląda tak jakby ze sterownika było podawane złe napięcie czyli sterownik uszkodzony lub jego zasilanie.

    0
  • #14 22 Lip 2017 11:51
    krys323
    Poziom 4  

    Sterownik jak nowy. Żadnej zieleni nie ma. Nie wiem na które piny podać zasilanie żeby było ok.
    Wrzucam fotki sterownika
    VW Passat B6 3C - Awaria hamulca postojowego VW Passat B6 3C - Awaria hamulca postojowego

    2
  • #15 22 Lip 2017 11:55
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Przedzwoń miernikiem przewody z grubych pinów znajdziesz ciągłość na tył.

    1
  • Pomocny post
    #16 22 Lip 2017 12:15
    ociz
    Moderator Samochody

    Piny 12 i 27 to prawy silnik, 14 i 29 lewy, 13 i 15 stałe plusy, 28 i 30 masy.

    0
  • #17 22 Lip 2017 12:42
    krys323
    Poziom 4  

    Poleciałem sprawdzić wiązkę i zrobiłem w następujący sposób. Odłączyłem wtyczkę od silniczka tak jak na zdjęciu i podałem napięcie z akumulatora prosto do kostki. Następnie miernik w rękę, poleciałem do auta i na zaznaczonych na czerwono pinach jest normalnie napięcie. Więc wiązkę możemy wykluczyć prawda? VW Passat B6 3C - Awaria hamulca postojowego VW Passat B6 3C - Awaria hamulca postojowego

    0
  • #18 22 Lip 2017 12:48
    ociz
    Moderator Samochody

    No przecież nawet na zdjęciu widać numery, zaznaczyłeś 12 i 27. Chyba że chodzi Ci skąd wiem co na których ma być, na schemat spojrzałem.
    Sprawdź czy masz oba plusy, bo może się okazać że to tylko bezpiecznik, są 2 osobne.

    0
  • #19 22 Lip 2017 12:59
    krys323
    Poziom 4  

    Tak o to skąd wiedziałeś. Już wszystko jasne. Sprawdzić te 2 stałe plusy czy są?

    Dodano po 5 [minuty]:

    Niestety było by za pięknie. Miernik na piny 13 i 28. Wynik 12,26. Miernik na piny 15 i 30 również 12,26

    0
  • Pomocny post
    #20 22 Lip 2017 13:03
    ociz
    Moderator Samochody

    Błąd że miernikiem napięcie sprawdzasz. Weź żarówkę i to taką co najmniej 55W.

    0
  • #21 23 Lip 2017 00:15
    krys323
    Poziom 4  

    Sprawdzone teraz żarówką h7 55W. Świeci jak latarnia morska. Nie wiem czy warto jechać po używany sterownik i sprawdzić

    Dodano po 3 [godziny] 34 [minuty]:

    Więc tak. Wróciłem właśnie do domku z drugim sterownikiem o takich samych numerach. Podłączyłem i no i choinka na desce. Czy któryś z kolegów mógłby mi podpowiedzieć jak to wszystko pokodować?

    Dodano po 7 [godziny] 12 [minuty]:

    Nikt nie pomoże? Plus jest taki, że hamulec postojowy działa na obydwa koła. Minus, że nie spisałem kodowania ABS

    1
  • #22 26 Lip 2017 10:55
    krys323
    Poziom 4  

    Po 2 dniach walki i przeszukaniu praktycznie w 3/4 for amerykańskich udało się wszystko powodować. Dziękuję bardzo również koledze Ociz za pomoc. Pozdrawiam

    4
  • #23 26 Paź 2017 13:10
    cas-it-solutions
    Warunkowo odblokowany

    hej Krys323 - wrzuciłbyś kodowanie do ABS oraz sterownika na forum? Mam podobny problem:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3390687.html

    Może się przydać, kto wie ... na razie jestem na etapie - " dlaczego straciłem dostęp do basic settings po wysunięciu silniczka?? " czyżby ten sterownik był tak wrażliwy że po takiej próbie natychmiast się uwala ??

    0
  • #24 05 Lis 2017 17:14
    krys323
    Poziom 4  

    Ale do każdego sterownika i auta jest inne kodowanie także zbyt wiele Ci to nie da.

    1
  • #25 03 Lis 2018 11:38
    flashh
    Poziom 25  

    Dużo korzystałem z tego materiału i już nawet miałem załatwiać sterownik bo byłem przekonany że jest uszkodzony bo ciągłość obwodu silnika od sterownika była OK ,ale nie dawało mi spokoju że co jakiś czas zakręcił motorem od lewego hamulca.
    Hamulec postojowy lewy tylny, nie działał i wywalał błąd 02432 , napięcie hamulca lewego. Brak możliwości skasowania. Po włożeniu kluczyka za sterował tylko 1 raz i już nie chciał kręcić nim. Podczas sterowania na stole z zasilacza prąd ok 1,5A. Okazało się że sprzęgło było nasmarowane smarem miedziowym co było błędem. Smarowanie nic nie dało innym smarem. Dopiero wymycie ze smaru i nasmarowaniu tylko prowadnic bocznych sprzęgła zwykłym smarem spowodowało że prąd spadł do ok. 0,8A . Po założeniu ruszył od kopa i błąd można było skasować. Tak więc robić wszystko aby prąd na luzie był ok 0,8A a znikną problemy.
    Mam nadzieję że może komuś to będzie użyteczne.
    Pozdrawiam

    0
  • #26 05 Lis 2018 12:44
    cas-it-solutions
    Warunkowo odblokowany

    U mnie udało się błąd naprawić na jakiś czas poprzez odpowietrzenie układu hamulcowego, jednak okazało się że błąd powrócił.

    Wchodzę do basic settings i znowu nie mogę zrobić żadnego testu ani odciągnąć tłoczków do wymiany.

    VW Passat B6 3C - Awaria hamulca postojowego VW Passat B6 3C - Awaria hamulca postojowego

    Kabelek wypluwa to:

    Address 53: Parking Brake Labels: 5N0-907-801.clb
    Part No SW: 3C8 907 801 A HW: 3C8 907 801 A
    Component: J540 EPB3 VW-10498 0003
    Revision: 009 Serial number: 00000000155188
    Coding: 0000057
    Shop #: WSC 05311 000 00000
    VCID: 285F92C69B323102C8-807C

    1 Fault Found:
    02442 - Function Lamp in Control Head
    009 - Open or Short to Ground - MIL ON
    Freeze Frame:
    Fault Status: 11111001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 19
    Reset counter: 83
    Mileage: 202825 km
    Time Indication: 0
    Date: 2018.07.19
    Time: 10:17:01

    Freeze Frame:
    Voltage: 13.40 V
    Count: 81
    Speed: 0.0 km/h
    Hex Value: 0x12E0
    Hex Value: 0x0001
    Hex Value: 0x0202

    Błąd wskazuje tylko na lampkę przy przycisku, która faktycznie nie świeci, ale dodatkowo nie działa mi auto hold. Jednak to nie największy problem- okazuję się ze klocki tylnych hamulców nie są dostatecznie " odciągane " podczas jazdy i czasem szorują po tarczy, co powoduje nagrzewanie się tarczy i alufelg. Raz felga tak się nagrzała ze myślałem że opona się pali bo czułem smród palonej gumy. Dziwne jest że nie dzieje się to za każdym razem tylko czasami, najczęściej podczas dłuższych podróży.

    Moje pierwsze podejrzenie pada na cały silniczek hamulca ręcznego, jednak może są jakieś inne pomysły od forumowiczów ... jak badałem zbieżność kół to diagnosta mi powiedział że klocek mógł spuchnąć i trzeba go trochę pod-szlifować.

    0
  • #27 26 Lis 2018 07:44
    flashh
    Poziom 25  

    Jeśli chodzi o wymianę czy też wyciągnięcie klocków to wcale nie trzeba to robić kompem tylko odkręć cały hamulec postojowy ( 2 śrubki) a pod tym jest śruba na dużego TORXA i zluzujesz klocki do wymiany, sam to robiłem jak mi ręczny koło zablokował kiedyś.
    Pozdrawiam

    0
  • #28 26 Lis 2018 09:37
    cas-it-solutions
    Warunkowo odblokowany

    hm, ciekawe... czyli nie trzeba odciągać tłoczków aby wyciągnąć klocki? muszę tam zobaczyć, może faktycznie. Jesteś pewny że to było w passacie b6 z automatycznym ręcznym? Ostatnio jak miałem problem z odciąganiem tłoczków przez komputer, to ociągałem tłoczki przez podpięcie kabelków do aku i podanie napięcia do kostki silniczka.

    Dodatkowo znalazłem na YT taki filmik który może się okazać bardzo pomocny, u mnie może być podobny problem może nie identyczny ale może być związany z silniczkiem:

    https://www.youtube.com/watch?v=RFJO3QZZi9k

    Obecna cena zamienników nie zwala z nóg także może rozważę po prostu wymianę:

    https://allegro.pl/silnik-silniczek-hamulca-recznego-vw-passat-b6-b7-i7193579139.html

    0
  • #29 26 Lis 2018 10:22
    michal2045
    Poziom 10  

    uszkodzony sterownik hamulca ?

    0
  • #30 26 Lis 2018 11:18
    eurotips
    Poziom 35  

    cas-it-solutions napisał:
    hm, ciekawe... czyli nie trzeba odciągać tłoczków aby wyciągnąć klocki? muszę tam zobaczyć, może faktycznie. ...


    Pewnie że nie trzeba, przecież inaczej koła by ci się nie obracały jakby tam luzu nie było przy wyłączonym hamulcu.
    Pewien problem może stanowić grubszy klocek jak dajesz nowy no ale kolega powiedział wcześniej że ręcznie cofasz zacisk.
    I nic nie trzeba kalibrować, samo się skalibruje, jedynie pilnować trzeba żeby nowego klocka na wcisk nie włożyć bo potem takie jaja ja tu piszecie się pojawiają.
    Sprawdziłem osobiście w swoim samochodzie, tylne klocki wymienisz beż żadnego komputera.

    0